loading...
سایت تفریحی بانو 98
س.م.م بازدید : 215 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

زیبا بودن غریزه ای طبیعیست که همه افراد به دنبال آن هستند. بشر به ویژه خانم ها، گرایش به سمت هر چه زیباتر شدن دارند و بدین منظور با استفاده از مواد مختلف خودشان را تا انجا که ممکن است زیباتر جلوه می دهند. به منظور هر چه بهتر برآورده کردن این خواسته شرکت های آرایشی و بهداشتی زیادی در سرتاسر دنیا به تولید لوازم آرایشی پرداخته اند. برندهای آرایشی و بهداشتی مختلف که تنوع محصول بالایی دارند از ادکلن و عطر گرفته تا انواع کرم، رژ لب ، خط لب و غیره.
از انجا که برندهای مختلف و فراوان لوازم آرایش و بهداشتی بازار را فرا گرفته است اکثر اوقات این سوال برای مصرف کننده ها پیش می اید که کدام برند آرایشی بهتر و سالمتر است و بهتر است کدام یک را انتخاب کنم؟

معروف ترین برندهای لوازم آرایشی

معروف ترین برندهای لوازم آرایشی

 

 

1. اورآل(L’Oreal Group)
اورآل اولین برند آرایشی برتر دنیا در سال 2013 شناخته شده است.در ابتدای کارش شرکت اورآل با تولید رنگ مو کار خود را آغاز کرد و خیلی زود تنوع محصولاتش را افزایش داد. اورآل بیش از 500 محصول آرایشی بهداشتی تولید می کند که از ان جمله است انواع ادکلن ها، رنگ مو، کرم های مخصوص پوست و …
اورآل

اورآل

L'Oreal Group

L’Oreal Group

 

2. اتود (Etude)
اتود در اصل از کره جنوبی آمده است و خیلی زود جایگاه خود را به دومین برند معروف دنیا رساند.محصولات آرایشی اتود به دلیل داشتن قیمت های مناسب و کیفیت قابل اعتماد آن ها در سطح جهان شناخته شده اند.طیف گسترده رنگ ها و تنوع محصول اتود این برند را هر روز مشهورتر از دیروز می کند.
etude

etude

 

برند اتود

برند اتود

 

3. برند رولون (Revlon)
رولون یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید لوازم آرایشی است که از قدیم رژ لب های با کیفیت بالا و سایر محصولات آرایشی را به بازار جهانی ارائه کرده است. کیفیت بالای محصولات مراقبت از پوست این برند هر روز مشتریان بیشتری را به سمت رولون می کشاند.
revlon

revlon

 

برند رولون

برند رولون

 

4. برند اوون( Avon)
اوون دومین برندیست که فروش مستقیم به سرتاسر دنیا دارد و در بیش از 140 کشور دنیا محصولات اوون استفاده می شود.
avon

avon

 

برند اوون

برند اوون

 

5. کاور گرل(Cover Girl)
کاور گرل برند معروفیست که پول هنگفتی را صرف تبلیغات می کند.مدل های معروفی همچون Tyra Banks و Christie Brinkley برای مقاصد تبلیغاتی برای کاورگرل کار می کنند. محصولات آرایشی کاورگرل نه تنها توسط عوام مصرف می شود بلکه هنرمندان معروف سینما و… هم از این محصولات رضایت دارند.
covergirl

covergirl

 

برند کاور گرل

برند کاور گرل

 

6. اوریف لیم(Oriflame)
اوریف لیم در سال 1967 توسط دو برادر سوئدی تاسیس شد و هم اکنون در جایگاه ششم برترین برند لوازم آرایشی قرار گرفته است. محصولات مراقبت از پوست بهترین تولیدات این برند آرایشی می باشد. محصولات آرایشی اوریف لیم در بیش از 60 کشور استفاده می شود و همین باعث مشهوریت این برند در بازار بین المللی شده است.علیرغم کیفیت بالا و فعالیت های تجاری بالا، اوریف لیم در برنامه های خیریه نقش بزرگی ایفا می کند.
oriflame

oriflame

 

برند اوریف لیم

برند اوریف لیم

 

7. اربن دیکِی( Urban Decay)
در سال 1996 اربن دیکی در آمریکا شروع به کار کرد و خیلی زود به دلیل کیفیت بالای محصولاتش بازار را فراگرفت و فروش فوق العاده ای داشت.
URBANDECAY

URBANDECAY

 

برند آربان دیکی

برند آربان دیکی

 

8. مای بلین(Maybelline)
مای بلین را در هرجای دنیا اسم ببرید خواهند شناخت. خانم ها که عاشق این برند هستند. غیر ممکن است در مهمانی های مجللشان از این برند آرایشی برای زیباییشان استفاده نکنند چرا که مای بلین معجزه می کند.
MAYBELLINE

MAYBELLINE

برند مای بلین

برند مای بلین

 

9. برند مک(Mac)
شرکت مک توسط فرانک توسان و فرانک آنجلو تاسیس شد.مک در حال حاضر تولید کننده انواع لوازم آرایشی می باشد. تنوع محصولات مک به گونه ایست که هم مشتریان طرفدار مد و هم افرادی که سنت گرا هستند را راضی نگاه داشته است. مک نهمین برند معروف لوازم آرایشی در سال 2013 شناخته شد.
برند مک

برند مک

 

10. برند کلینیک(Clinique)
کلینیک یکی از برندهای آرایشی معروف دنیا می باشد.برتری محصولات کلینیک نسبت به سایر برندهای آرایشی این است که از نظر آلرژی زایی تست شده اند. توصیه متخصصین پوست برای مصرف محصولات کلینیک به هرچه بیشتر شدن مشتریان این برند کمک کرده است. نکته جالب توجه اینکه محصولات کلینیک در کشورهای مختلف همانند نیست چرا که با توجه به تنوع آب و هوایی و پوست های متفاوت افراد در کشورهای مختلف این محصول با فرمول های خاص تولید می شود.
clinique

clinique

 

برند کلینیک

برند کلینیک

س.م.م بازدید : 159 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

شما باید بتوانید تشخیص دهید، چه زمانی ماده آرایشی شما برای استفاده مناسب است و چه زمانی بهتر است دیگر آن را دور بیندازید. احتمالا بسیاری از خانم ها مواد و لوازم آرایششان را بسیار دوست دارند و گاهی رنگ بعضی از آن ها آنقدر برای شان زیباست که به هیچ وجه دوست ندارند هیچ کدام را دور بیندازند اما باید بدانید بعد از مدتی در لوازم و مواد آرایشی شما اتفاقاتی می افتد که دیگر برای استفاده مناسب نیستند چون تبدیل به یک بستر خوب برای رشد باکتری ها شده اند.

نشانه های فاسد شدن لوازم آرایش

نشانه های فاسد شدن لوازم آرایش

 

 

● بیشترین توجه را داشته باشید

ریمل از آن دسته لوازم آرایشی است که باید نسبت به آن بیشترین حساسیت را داشته باشید، «جیم همر»، متخصص ترکیبات شیمیایی مواد آرایشی می گوید:«هربار که برس ریمل را بیرون می آورید، از آن استفاده می کنید و دوباره آن را سر جایش برمی گردانید، در این مسیر برس میزانی باکتری جذب می کند و آن را به درون ریمل می برد.» وقتی باکتری ها درون ریمل تجمع کنند، می توانند باعث قرمزی، خارش یا حتی گاهی ورم ملتهب و گل مژه در ناحیه چشم ها بشود. اگر می خواهید از سلامت ریمل خود مطمئن باشید هر ۲ تا ۳ ماه ریمل را عوض کنید. «پتی دابروف »، آرایشگر می گوید:«وقتی ریمل شما خراب می شود بویی نزدیک به بوی گازوئیل از آن به مشام می رسد.» هرگاه در چشم های تان احساس ناراحتی کردید و نشانه هایی از بعضی بیماری ها را در آن ها دیدید، باید نخستین کاری که می کنید دور انداختن تمام لوازم آرایش های مربوط به چشم تان باشد چون ممکن بیماری به آن ها سرایت کرده باشد. اگر بعد از یک یا ۲ روز خوب نشد حتما به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

● باکتری ها عاشقش هستند

به جز مواردی که فرمول و حالت پودری دارند، تقریبا تمام کرم پودرها بر پایه آب هستند که این، به معنای این است که باکتری ها عاشق آن ها هستند. جیم همر می گوید:«وقتی هنوز بسته بندی کرم پودر باز نشده است می توان تا ۲ سال از آن نگهداری کرد ولی وقتی یک بار بسته بندی آن باز شود بهتر است تنها ۶ ماه تا یک سال بعد از آن استفاده کرد.» کرم پودرهای خود را دور از فضاهای مرطوب(مثل حمام )، گرم و پرنور نگهداری کنید. چون این محیط ها رشد باکتری ها را بیشتر می کند و باعث می شود که کرم پودر و به طور کلی تمام لوازم آرایش شما سریع تر فاسد شود. از دیگر نشانه های انقضا تغییر بو یا رنگ کرم پودر است، در این حالت مصرف کرم پودر می تواند باعث ایجاد حساسیت و آکنه و جوش بشود.

● اگر گیاهی است توجه کنید

پنکیک از آن دسته لوازم آرایش هایی که احتمال فاسد شدن آن بسیار کم است و می توانید تا مدت ها استفاده کنید، هر پنکیکی را حداقل می توان یک تا ۲ سال استفاده کرد. نیکیتا ویلسون می گوید:«بعضی از پنکیک هایی که منشا گیاهی دارند مقدار بسیار کمی آب دارند بنابراین اگر آن را در اطراف محیط های مرطوبی چون حمام قرار دهید احتمال رشد باکتری ها در آن وجود دارد. بنابراین اول از همه به برچسب پنکیک تان نگاه کنید اگر روی آن عبارت گیاهی (botanical) وجود داشت یا روی آن نوشته بود که موادی چون بابونه، آلوورا، بامبو، چای سبز یا… . دارد باید در نگهداری آن دقت بیشتری کنید چون در آن ها مقداری آب وجود دارد.

لوازم آرایشی فاسد

لوازم آرایشی فاسد

 

● خرابی اش را از ظاهرش بفهمید

جیم همر می گوید: «در رژلب ها آبی وجود ندارد بنابراین احتمال فاسد شدن آن ها بسیار کمتر است ولی از آن جا که این محصول مدام با لب ها در تماس هستند بهتر است هر سال عوض شوند.همچنین اگر به تازگی بیمار بوده اید بهتر است رژ خود را دور بیندازید.» دابروف می گوید:«رژلب ها مواد روغنی شکل دارند بنابراین در طول زمان بوی روغن مانده می گیرند.باید بدانید ظاهر این محصول می تواند فاسد شدنش را نشان دهد و هرگاه احساس کردید در بافت و ترکیب رژتان تغییری ایجاد شده، آن را دور بیندازید. یکی دیگر از نشانه های فاسدشدن سفت شدن رژ است به طوری که رنگدانه های آن به راحتی روی لب نمی نشینند و اگر شما از آن استفاده کنید ناصافی اش را احساس می کنید.»

● دقت بیشتر در مورد سایه های کرمی و مایع

اگر چشمانی حساس دارید یا به سلامت چشم های تان اهمیت فراوانی می دهید و نمی خواهید قرمز شوند یا به خارش بیفتند هر ۳ ماه یک بار سایه چشم تان را عوض کنید هرچند سایه ها تقریبا فرمولی شبیه باقی پودر ها مثل پنکیک، رژگونه دارند ولی از آنجا که با حساس ترین قسمت بدن سروکار دارند بنابراین انتقال باکتری ها به آن و بعد سرایتش به چشم می تواند بسیار خطرناک باشد، در مورد سایه چشم های غیرپودری و کرمی باید دقت بیشتری هم داشته باشید چون باکتری ها بسیار سریع تر در آن ها رشد می کنند، اگر با انگشت سایه می زنید قبلش کاملا دست های تان را بشویید . علاوه بر این هر تغییر رنگ یا بو می تواند نشانه خراب شدن سایه باشد.

● آلودگی بدون نشانه

خط چشم مایع یا مداد باید هر ۳ ماه یک بار عوض شود. همانند سایه، خط چشم نیز نزدیک منطقه ای حساس استفاده می شود و اگر به باکتری ها آلوده باشد به راحتی آن را به چشم انتقال می دهد.

جیم همر می گوید:«آلودگی خط چشم معمولا هیچ نشانه آشکاری ندارد.»اگر خط چشم تان آلوده باشد احتمال قرمزی، خارش و در موارد بد، التهاب به وجود می آ ید. البته از مداد چشم می توان مدت طولانی تری استفاده کرد به این شرط که به طور مرتب آن را بتراشید.

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

● اگر می خواهید جوش نزنید

وقتی از کرم های گریم استفاده می کنید یعنی می خواهید جوش ها و جای آن ها را بپوشانید و قاعدتا نمی خواهید باعث ایجاد جوش شوید. ولی باید بدانید که اگر از یک کرم گریم بسیار قدیمی استفاده کنید احتمال این که روی صورت تان جوش به وجود بیاید زیاد است. «نیکیتا ویلسون»، متخصص ترکیبات شیمیایی مواد آرایشی می گوید:«وقتی رنگ کرم شما کمی تغییر کند نشان می دهد که فاسد شده است و دیگر قابل استفاده نیست.» کرم های گریم مایع بهتر است بعد از یک سال دور ریخته شوند ولی از پودر های گریم می توان تا ۲ سال استفاده کرد.

● دیر فاسد می شود

دقیقا همان قانونی که درباره پنکیک ها وجود داشت در مورد رژگونه های پودری هم صدق می کند یعنی اگر در مواد تشکیل دهنده آن آب وجود نداشته باشد، می توانید تا مدت ها از آن استفاده کنید ولی اگر رژگونه شما کرمی باشد باید هرسال آن را عوض کنید.ویلسون می گوید:«اگر می خواهید عمر رژگونه را زیاد کنید به طور مرتب برس آن را بشویید و رژگونه را در محیطی تاریک و خشک نگهداری کنید.

اگر رژگونه تان مرطوب یا نم دار شود، احتمال رشد باکتری ها در آن تسریع می شود این رطوبت می تواند ازتماس برس با کرم پودر یا کرم صورت به رژگونه سرایت کند.» دابروف می گوید:«وقتی شما رژگونه خود را روی کرم صورت یا کرم پودر می مالید، چربی ها لابه لای موهای برس گیر می کنند و به رژگونه انتقال می یابند.»

این حالت باعث می شود، یک لایه کمرنگ سفید خاکستری روی رژگونه پودری یا لایه ای گچی روی کرم ها به وجود بیاد. برای این که از به وجود آمدن این حالت جلوگیری کنید بعد از استفاده از مرطوب کننده یا کرم پودر چند دقیقه صبر کنید و بعد رژگونه بزنید.همچنین می توانید قبل از استفاده از رژگونه چربی های صورت را پاک کنید و بعد از استفاده نیز برس رژگونه را با یک حوله خشک تمیز کنید.

در مورد کرم ها و پودرها ترکیب ظاهری آن ها نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. اگر ترکیب رژگونه تان بسیار سفت و سخت شده بود و به راحتی از هم جدا نمی شد و تکان نمی خورد، باید یک رژگونه نو بخرید.

س.م.م بازدید : 119 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

یکی از مهم ترین وسایل آرایشی خانم ها ریمل و سایه است به خصوص خانم هایی که برای شان آرایش چشم، اهمیت بسیاری دارد یا این که در خرید هرگونه ماده آرایشی مربوط به چشم وسواس دارند. ریمل ها و سایه های مختلفی و بسیاری وجود دارد اما کمتر کسی است که از تکنیک های انتخاب ریمل و استفاده از آن آگاه باشد،در ادامه به نکاتی برای خرید ریمل و سایه پرداخته می شود.

.

راهنمای انتخاب ریمل و سایه

راهنمای انتخاب ریمل و سایه

.

 

.

نکاتی درباره انتخاب سایه

.

1) لوازم آرایشی در مکان های مختلفی عرضه می شوند. گول ظاهر پرزرق و برق فروشگاه ها را نخورید و بدانید که یک فروشگاه خوب باید در وهله اول بخشی مخصوص «تستر»ها داشته باشد. اگر فروشنده ای نمی گذارد جنسی را امتحان کنید و با اخم شما را از درخواست تستر پشیمان می کند، بدانید که در این مورد حق با شماست و اگر در فروشگاهی تستر در اختیارتان قرار نگرفت، از آنجا خرید نکنید.

۲) شاید با خودتان فکر کنید که سایه های ارزان هم عملکرد سایه های گران تر را دارند پس چرا پول بیشتری خرج کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که سایه های گران تر بی دلیل گران نیستند. این سایه های گران که معمولا پودری اند، رنگدانه های با کیفیت تری دارند و بادوام ترند.

۳) اگر نمی دانید از میان آن همه رنگ زیبا کدام ترکیب رنگ سایه را تهیه کنید، فروشنده آن بخش را صدا کنید تا شما را در خرید سایه ای مناسب راهنمایی کند. حتی می توانید همراه یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان به فروشگاه بروید تا با خیال راحت تری خرید کنید.

۴) در انتخاب رنگ نه تنها به رنگ چشم، بلکه به حالت چشم ها و رنگ پوست تان هم توجه کنید. نباید رنگی را انتخاب کنید که دقیقا هم رنگ چشم هایتان باشد. رنگ سایه باید با رنگ چشم ها تضاد ملایمی داشته باشد.

۵) در انتخاب رنگ ها فقط قشنگی رنگ را در مقایسه با سایر رنگ های موجود در نظر نگیرید. ببینید رنگ مورد نظر با لباس ها و روسری هایتان هماهنگی دارد یا نه. ممکن است رنگ زیبایی را انتخاب کنید که به صورت تان می آید اما چون با اکثر لباس هایتان هماهنگ نیست هرچند ماه یک بار بتوانید از آن استفاده کنید و عملا پولتان را به باد بدهید.

۶) حال که چند رنگ سایه را انتخاب کرده اید باید آنها را روی چشم هایتان هم امتحان کنید. برای این منظور ابتدا پشت چشم هایتان را با دستمال مرطوب کاملا از آرایش قبلی یا سایه هایی که می خواهید بخرید پاک کنید سپس سایه جدید را با ملایمت به پشت چشم بزنید. لازم نیست پلک تان را به لایه ای ضخیم و عریض از سایه آغشته کنید. همین که رنگ آن را بر پوستتان ببینید و تشخیص بدهید به حالت و رنگ چشم هایتان می آید، کافی است.

۷) برای تکمیل آرایش چشم به خط چشم هم نیاز دارید؛ به عبارتی سایه بدون خط چشم فایده ندارد خط چشمی با رنگ ملایم تا تیره انتخاب کنید. همیشه خط چشم را قبل از سایه به چشمانتان بزنید.

۸) اگر لنز چشمی استفاده می کنید، باید در استفاده از سایه و خط چشم دقت بیشتری داشته باشید. ورود خرده های لوازم آرایش حین استفاده از لنز به چشم ها، سبب تحریک جدی چشم ها خواهد شد.

۹) بعد از زایمان، بعضی از خانم ها کمی افسرده و خسته به نظر می رسند. برای رفع این حالت، بهتر است از سایه های بژ، طلایی، هلویی، کالباسی، هندوانه ای و گلبهی استفاده کنید.

۱۰) سایه های پودری را می توان با فرچه، مستقیما به چشم زد یا ابتدا با آب مخلوط کرد سپس از آنها استفاده کرد. سایه های کِرِمی معمولا براق اند و می توان آنها را با انگشت پشت چشم کشید. البته بعد از مدتی چروک های چشم را مشخص می کنند.

.

راهنمای انتخاب سایه چشم

راهنمای انتخاب سایه چشم

.

نکاتی در رابطه با انتخاب ریمل

.

۱) بهتر است ریمل را در فروشگاه امتحان نکنید زیرا عده زیادی از ریمل تستر استفاده کرده اند و آن ریمل دیگر بهداشتی نیست. اما می توانید در آن را باز کنید و سر فرچه و رنگ و سیال درون آن را ببینید.

۲) در ایران معمولا اکثر فروشگاه ها ریمل های مشکی را عرضه می کنند زیرا اکثر ایرانیان چشم و ابرومشکی هستند اما اگر مو و چشمان روشنی دارید، می توانید از ریمل قهوه ای هم استفاده کنید.

۳) ریمل معمولی می خواهید یا ضدآب؟ ریمل های ضدآب، مناسب شناگر هاست و افرادی که به دلیل حساس بودن چشم ها اشک می ریزند و همین طور کسانی که لنز چشمی دارند. خانم هایی که زیاد عرق می کنند هم بهتر است ریمل ضدآب بزنند اما اگر، بهتر است همان انواع معمولی را انتخاب کنید زیرا پاک کردن ریمل ضدآب سخت است و ممکن است مژه ها با آن کنده شوند.

۴) برس ریمل بهتر است انحنادار باشد تا حین استفاده مژه های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و تکان دادن آن هم راحت تر باشد. برس های صاف مژه ها را مانند شانه مرتب می کنند و برای پوشاندن مژه های گوشه ای بهترند.

۵) هرگز ریملی را که برای مدتی طولانی در فروشگاه مانده، نخرید. گاهی اوقات بعد از باز کردن ریمل جدید در خانه می بینید که سیال ریمل خشک شده و به درد نخور است. برای پیشگیری از این مشکل از فروشگاه های پرفروش خرید کنید که اجناسشان در فواصل کوتاهی به فروش می رود.

۶) اگر بعد از استفاده از ریمل جدید چشم هایتان دچار التهاب شدند، بلافاصله استفاده از ریمل را قطع و به پزشک مراجعه کنید.

.

راهنمای انتخاب ریمل

راهنمای انتخاب ریمل

س.م.م بازدید : 169 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

به‌طور کلی حذف موهای زائد قسمت‌های خاص و حساس بدن مانند ناحیه تناسلی، زیربغل یا اطراف پستان با روش اپیلاسیون، اگر ‌درست و با دقت انجام شود، مشکل چندانی برای فرد ایجاد نمی‌کند. البته پوست این نواحی بدن کمی حساس‌تر و ظریف‌تر از پوست سایر قسمت‌ها و عصب‌دهی آن هم بیشتر است.

.

عوارض اپیلاسیون

عوارض اپیلاسیون

.

 

بنابراین خطر ایجاد فولیکولیت (التهاب روزنه‌های رویش مو)، فولیکولیت‌های کاذب یا التهاب دور بافت فولیکول‌های مو در این مناطق بعد از اپیلاسیون موهای زائد بیشتر خواهدبود. با دکتر احسانی، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره همین موضوع گفت‌وگو کرده ایم.

.
آیا امکان دارد قسمت های داخلی اندام تناسلی، بافت پستان یا زیربغل هنگام اپیلاسیون در اثر کشش پوست دچار آسیب شوند؟
نه، قسمت‌های داخلی ناحیه تناسلی، غدد لنفاوی زیربغل و بافت پستان، به‌سادگی تحت‌تاثیر عواملی مانند اپیلاسیون قرار نمی‌گیرند و آسیب نمی‌بینند. با این حال، از آنجا که این مناطق بدن، مناطق حساس و نسبتا مرطوبی هستند و احتمال وجود میکروب‌های مختلف در آنها بیشتر است،‌ خطر ایجاد التهاب‌های فولیکولیت پس از اپیلاسیون موهای زائد هم بالاتر می‌رود. برخلاف باور برخی از مردم، اپیلاسیون موهای زائد زیربغل یا اطراف پستان، ‌ربطی به ابتلا به سرطان و ایجاد غده‌های بدخیم سرطانی در این نواحی ندارد. گاهی ضایعات چرکی همراه با درد و التهاب پس از اپیلاسیون قسمت‌های حساس بدن ایجاد می‌شوند که این مساله هم به حساس‌تر، مرطوب‌تر و بالاتر بودن بار میکروبی پوست این نواحی برمی‌گردد و می‌تواند برای فرد آزاردهنده باشد. در موارد نادری هم اگر اپیلاسیون ‌درست و بادقت انجام نشود، ممکن است مویرگ‌های زیر پوست نازک این نواحی در اثر شدت کشش پوست، دچار پارگی شوند و خونریزی‌های خفیف زیرپوستی، کبودی و سیاهی پوست این نقاط از بدن پس از اپیلاسیون اتفاق بیفتد.

.

معمولا آرایشگرها توصیه می‌کنند پس از اپیلاسیون نقاط حساس بدن، حتما این قسمت‌ها با پماد بتامتازون چرب شود. به نظر شما دلیل این توصیه چیست؟

از آنجا که موهای این قسمت‌های بدن کمی ضخیم‌تر و دارای ریشه‌های محکم‌تری نسبت به موهای سایر قسمت‌های بدن است، امکان ایجاد التهاب‌های پوستی در اثر اپیلاسیون موهای زائدشان وجود دارد و برای پیشگیری از این التهاب‌ها، استفاده از پمادهایی مانند بتامتازون توصیه می‌شود. البته حواستان باشد این پماد، نوعی داروی کورتونی است و استفاده از آن فقط برای یک یا 2 مرتبه اشکالی ندارد. استفاده مکرر از بتامتازون ممکن است باعث ایجاد تحریک پوست و افزایش احتمال ایجاد جوش در ناحیه شود.

.
آیا استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده یا پودر بچه‌ برای پیشگیری از التهاب پوست بعد از اپیلاسیون فایده‌ای دارد؟
استفاده از مرطوب‌کننده‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد اما آغشته کردن این نواحی حساس بدن به پودر بچه، توصیه نمی‌شود و کار درستی نیست.

.
آقای دکتر! برخی افراد معتقدند استفاده از روش اپیلاسیون، احتمال ایجاد موهای زیرپوستی را در قسمت‌هایی از بدن که موهای ضخیم‌تری دارند بیشتر می‌كند. به‌همین دلیل باید بعد از هر 4 یا 5 مرتبه اپیلاسیون،‌ یک یا 2بار هم موهای این قسمت‌ها را با تیغ از بین برد. آیا چنین اعتقادی درست است؟
نه‌چندان؛ چون امکان و دلیل ایجاد موهای زیرپوستی در افراد متفاوت است. یعنی ممکن است نوع و جنس پوست یک نفر به‌گونه‌ای باشد که پس از اپیلاسیون دچار موهای زیرپوستی نشود و فرد دیگری با تراشیدن موهای زائد با موهای زیرپوستی مواجه شود. به‌همین‌دلیل معمولا به افرادی که به‌شدت با موهای زیرپوستی درگیر هستند، توصیه می‌کنیم روش‌های مختلف حذف موهای زائد (اپیلاسیون با دستگاه اپیلیدی،‌ مومک انداختن، استفاده از تیغ یا کرم‌ها و پودرهای مخصوص این کار) را امتحان کنند تا بفهمند کدام روش برای کاهش جوش،‌ التهاب و موهای زیرپوستی موثرتر است.
.

شایع ترین عوارض اپیلاسیون

شایع ترین عوارض اپیلاسیون

.

آیا امکان انتقال بیماری‌های پوستی، به‌خصوص در ناحیه تناسلی، با روش اپیلاسیون موهای زائد در آرایشگاه‌ها وجود دارد؟
بله، ممکن است در آرایشگاه‌، تمام موارد بهداشتی رعایت نشود و از موم و ظرف‌های مشترکی برای چند مشتری استفاده شود. در این صورت امکان انتقال انواع ناراحتی‌های پوستی قارچی و ویروسی مانند تبخال، زردزخم و حتی زگیل وجود خواهد داشت. بد نیست بدانید که احتمال انتقال این ناراحتی‌های پوستی در صورتی که شما یا فرد ناقل دچار ضایعات پوستی باشد، بیشتر خواهد بود. مثلا اگر فردی که قبل از شما با موم مشترک اپیلاسیون کرده، دچار تبخال بوده (حتی ضایعات خشک‌شده تبخال) و شما هم بریدگی یا ضایعه‌ای در پوست بدنتان داشته باشید، امکان اینکه ویروس را از او بگیرید و دچار تبخال تناسلی شوید، خیلی‌زیاد است. این مساله در مورد زگیل و زردزخم هم صدق می‌کند.
.

در مورد کرم‌هایی که ادعا می‌شود رشد موهای زائد را به تاخیر می‌اندازند هم توضیح می‌دهید؟
کرمی به‌نام «وَنیکا» یا «افلورنیتین» در بازار وجود دارد که مکانیسم عمل آن، به تاخیر انداختن رشد موهای زائد است. مصرف طولانی‌مدت این کرم (1 تا 3 ماه) می‌تواند در مواردی، تا 6 ماه هم رشد موها را به تاخیر بیندازد. اثر این کرم هم مانند خیلی از روش‌های دیگر حذف موهای زائد دائمی نیست.
.

حرف آخر؟
هیچ روش دائمی‌ای برای رفع موهای زائد وجود ندارد. با این حال، اگر جزو افراد پرمو هستید یا می‌خواهید تاحد زیادی از شر موهای زائد ناحیه تناسلی و زیربغلتان خلاص شوید، می‌توانید از لیزر کمک بگیرید. البته لیزر هم نمی‌تواند موها را به‌طور کامل از بین ببرد، اما تعداد آنها را تاحد بسیار زیادی کم می‌کند و باعث نازک‌شدن موهای باقیمانده می‌شود. افرادی که حدود 6 جلسه، لیزر موهای زائد انجام بدهند، دیگر نیازی به اصلاح مرتب موهای زائد خود ندارند زیرا بعد از این جلسه‌ها، سرعت رشد موها و تعداد آنها به‌قدری کم می‌شود که شاید نیاز به حذف موهای زائد، به یک بار در سال محدود شود.

.

منبع : سلامتیران

اپیلاسیون موهای زائد

اپیلاسیون موهای زائد

س.م.م بازدید : 170 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

لوازم آرایشی همیشه اهمیت زیادی برای خانم ها دارند و نحوه خرید و استفاده از آنها نیز مهم است. رژ لب  یکی از لوازم آرایش رایج دنیاست که تقریبا تمام خانم ها از آن استفاده می کنند اما مساله ای که کمتر مورد توجه آنها قرار می گیرد، این است که چشم ها و لب ها مهم ترین و حساس ترین اعضای چهره هستند که بیشترین تولیدهای محصولات آرایشی هم مربوط به این دو ناحیه است…

.

انتخاب رژ لب مناسب

انتخاب رژ لب مناسب

 

.

این یعنی زنگ خطر برای خانم هایی که بدون هیچ تحقیق و شناختی برای خرید محصولات آرایشی (مخصوصا مربوط به چشم ها و لب ها) اقدام می کنند و اصلا به این نکته توجه نمی کنند که ممکن است این بازار پویا و پرسود باعث ورود محصولات نامرغوب و گاه خطرناک شود.

بیشتر رژلب ها حاوی لوسیون، ویتامین های مختلف، مواد حفاظتی UV (که از فساد رژ جلوگیری می کنند)، روغن، الکل، رنگدانه و موم هستند. در رژهای مختلف مواد شیمیایی و مواد طبیعی به کار می رود اما مساله اصلی میزان استاندارد بودن هرکدام از آنهاست.

.

● چه رنگی برای چه پوستی؟

برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب باید به جنس و رنگ پوست خود توجه کنید. خانم هایی که پوست صورت نسبتا تیره ای دارند، بهتر است از رژ های قرمز تیره، بنفش و گوجه ای براق استفاده کنند. رژهای قهوه ای روشن و آجری با سایه صورتی رنگ ، برای خانم هایی مناسب تر هستند که رنگ پوست شان روشن تر است. اگر رنگ پوست صورت شما گرم است از رژهای پایه رنگ نارنجی استفاده کنید و اگر رنگ پوست شما حالت سرد و روشن دارد، از رژهای پایه رنگ آبی. اگر می خواهید رنگ رژ لب مدت زمان زیادی حفظ شود، بهتر است پس از استفاده از رژ، از یک محصول لیپ سیلینگ استفاده کنید.

.

● رژلب و مسمومیت ها

یکی از جنجالی ترین بحث ها درباره رژ لب، وجود سرب در این محصول آرایشی حساس است. تا به حال بحث های متعددی در مورد وجود ترکیبهای این فلز سمی در رژ لب مطرح شده است. گروهی معتقدند این ماده که در بعضی رژ لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، باعث ابتلا به سرطان در خانم ها می شود! اما آنها نمی توانند برای اثبات این ادعا مدارک علمی واضحی و روشن بیاورند. گروهی دیگر هم می گویند این فقط یک شایعه بی اساس است و سرب اندک به کاررفته در رژلب نمی تواند باعث ابتلا به سرطان خانم ها شود. جالب است بدانید که سازمان غذا و داروی آمریکا هم تا به حال هیچ گزارشی در مورد رژلب هایی که سرب در ساخت آنها به کار رفته، منتشر نکرده است و در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

روش آزمایش جنس رژ لب هم تقریبا برای همه خانم ها آشناست؛ برای این کار باید رژلب را روی مچ یا پشت دست یا روی تکه ای پارچه بمالید و بعد قطعه ای از جنس طلا، مس یا نقره (اصل) روی آن بکشید. حالا چند دقیقه صبر کنید تا آزمایش شما کامل شود. اگر رنگ رژ تغییر کرد و تیره تر شد، مشخص می شود که حاوی ماده لید است. البته در اینکه نتیجه این تست چقدر قابل اعتماد است، شک و تردید زیادی وجود دارد و هیچ مرجع علمی معتبری چنین تستی را تایید نکرده چون ممکن است برخی مواد طبیعی به کار رفته در رژ مثل موم عسل هم با طلا واکنش نشان دهند و این رنگ تیره را ایجاد کنند. پس تیره شدن رنگ رژ در تماس با طلا نشانه قطعی برای وجود سرب در آن نیست. پس بهتر است هنگام خرید رژلب، محصولات آرایشی طبیعی موسوم به ارگانیک را انتخاب کنید تا از سلامت آنها مطمئن باشید.

در اینجا باید به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کرد، آن هم کاربرد رژهای براق است که با نام تجاری lip gloss در بازار وجود دارند و به دلیل خاصیت درخشندگی، بین خانم های جوان طرفداران زیادی پیدا کرده اند. تحقیقات نشان داده که استفاده مستمر از این محصولات خطرهای زیادی برای سلامت و طراوت لب و پوست صورت شما دارد و بلعیدن مواد شیمیایی آنها همراه غذا ممکن است مشکلاتی برای سیستم گوارشی شما ایجاد کند. پس توصیه می کنیم از این محصولات شیمیایی کمتر استفاده و رژهای باکیفیت و طبیعی را جایگزین آنها کنید. اگر لب های شما پس از زدن رژ دچار حساسیت شدند، دیگر از آن محصول استفاده نکنید. چون حساسیت های به ظاهر کوچک با گذشت زمان تشدید می شوند و به سلامت پوست صورت شما هم آسیب می رسانند.

.

● رژلـب بهـداشـتـی

رژلب را همیشه از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر بخرید. رژلبی که به شما می دهند باید وکیوم شده باشد. بعد از استفاده از نمونه ها (تستر) روی دست، به سرعت دستتان را بشویید. گاهی فروشنده ها با مشاهده تردید مشتری در انتخاب رنگ رژ به او پیشنهاد می دهند که تستر را روی لبش امتحان کند اما به هیچ وجه این کار را نکنید زیرا غیربهداشتی است و می تواند آلودگی های زیادی را وارد بدن شما کند. ممکن است در صورت ابتلای مشتری قبلی به تبخال، حتی در مرحله ابتدایی اش، این ویروس به شما هم منتقل شود.

.

● چـطـور رژلـب را پاک کنـیـم؟

پاک کردن رژ لب هم همیشه موردبحث بوده و خانم ها روش های مختلفی را برای این کار امتحان می کنند. روش اول و رایج همان استفاده از دستمال نرم و کرم های ویژه پاک کردن رژ است که طراوت و سلامت لب ها را هم تضمین می کنند، اما برای این کار می توانید از روغن های معدنی نرم کننده پوست یا وازلین هم استفاده کنید. برای پاک کردن رژ هم حتما باید از دستمال نرم و نازک استفاده کنید و با حرکات دورانی مچ دست خود به آرامی مواد رنگی رژ را از روی لب ها پاک کنید. سپس دستمال را با آب سرد بشویید و دوباره لب های خود را پاک کنید؛ البته باز هم با حرکات دورانی! در ضمن به یاد داشته باشید بعد از پاک کردن رژ و قبل از خواب حتما از لب ترکن یا مواد طبیعی برای چرب و مرطوب کردن لب هایتان استفاده کنید چون ممکن است آثار مواد موجود در رژ باعث خشکی لب های شما شود. خانم هایی که به طور مستمر از رژ لب استفاده می کنند، می توانند روزانه به کمک وازلین، عسل یا خامه لب های خود را مرطوب و چرب کنند تا سلامت و طراوت این عضو حفظ شود.

.

● رژلـب مـایـع

بعضی خانم ها از رژ لب مایع استفاده می کنند چون معتقدند کاربری آسان تری دارد و نمای بهتری در مقایسه با رژهای معمولی به چهره می دهد. البته در انتخاب این نوع رژها حتما دقت کنید زیرا رنگ های بسیار روشن یا بسیار تیره ممکن است نمای ناخوشایندی در چهره شما ایجاد کند. خانم هایی که می خواهند با یک بار استفاده از رژ تا مدت زمان طولانی نیاز به تجدید آرایش نداشته باشند، باید از رژهای مایع استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای استفاده از رژهای مایع بهتر است از قلم موی ویژه این کار استفاده کنید. در ضمن برای جلوگیری از رنگی شدن دندان ها بهتر است هنگام استفاده از رژ، یک انگشت خود را به دهان فرو ببرید و بعد از آن به راحتی از رژ لب استفاده کنید تا فاصله دندان ها با لب کاملا حفظ شود.

.

رژ لب

رژ لب

.

رژ لب‌های حجم‌ دهنده التهاب می آورند

رژ لب حجم دهنده یا lip explosion، نمای لب‌ها را ظرف چند دقیقه، حجیم و قرمزتر می‌کند. این محصولات حاوی پپتیدی جدید به نام Pal-GHK (پالیتونیل تری‌ پپتید) است که یک مرطوب کننده، پف‌دهنده، افزایش‌دهنده قرمزی لب، آنتی‌اکسیدان و البته معطر است.اما چون برخی از این محصولات حاوی عصاره گیاه گزنه هستند می‌توانند باعث التهاب شدید و ورم لب‌ها ‌شوند و در افرادی که آلرژی دارند، این واکنش حساسیتی می‌تواند بسیار شدید و خطرناک باشد.

.

رژ قرمز سرطان‌زاست

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است که رژ لب‌هایی که رنگ‌های قرمز دارند، حاوی مقادیر زیادی سرب هستند که برای سلامت مصرف‌کنندگان خطرناک است و باید با مواد بی‌خطر جایگزین شوند.سرب ماده‌ای است که قابلیت جذب شدن از راه پوست را دارد. این ماده وقتی وارد بدن می‌شود علائم مسمومیت ایجاد می‌کند و نخستین علامتش هم کم‌خونی شدید است. البته خوشبختانه سرب به هیچ وجه خاصیت ایجاد سرطان پوست ندارد و فقط به‌دلیل اینکه ممکن است در محصولاتی مثل رژ لب که خورده می‌شوند، و جذب دستگاه گوارش می‌شوند، ایجاد مسمومیت کند.

.

بهترین استفاده از برق‌ لب‌

برق‌لب‌ها یا رژمایع‌ها می‌توانند حالت درخشندگی زیبایی به لب‌ها بدهند و آنها را پرحجم‌تر نشان دهند؛ البته باید یادتان باشد که نباید در استفاده از آنها زیاده‌‌روی کرد.

.

کدام برق‌ لب‌ها مناسب نیستند؟

باید توجه کنید که بالم‌هایی(پماد لب) وجود دارند که ظاهری فریبنده دارند، اما مواد درون آنها لب‌های شما را حتی از قبل هم خشک‌تر می‌کنند. اسید سالیسیلیک که درمان خیلی خوبی برای آکنه است، می‌تواند لب‌های شما را به شدت خشک کند، درون کرم‌های ضدآکنه موادی است که جوش‌ها را خشک می‌کند و در نتیجه این کرم‌ها دقیقا همین تاثیر را روی لب‌های شما می‌گذارند وآنها را خشک می‌کنند، بنابراین مواظب باشید که با لب‌هایتان تماس پیدا نکنند. کرم‌هایی که دارای منتول(نعناع) و کافور هستند با اینکه خواص التیام دهنده‌ای دارند ولی می‌توانند باعث به وجود آمدن مشکلاتی هم شوند. از هر کرمی که دارای مواد عطری یا سیلیکون است هم اجتناب کنید چون این مواد رطوبت لب‌های شما را می‌گیرند.

.

این نكات را فراموش نكنید

رژ لب و عطرهای‌تان را در یخچال نگه دارید تا دوام بیشتری داشته باشند.

هرگز تستر را روی لب‌تان آزمایش نکنید چون غیربهداشتی است.

رژ لب را روی نوک انگشت تست کنید نه روی پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیک‌تر است.

برای پاک کردن لکه رژ لب کمی گلیسیرین روی لکه رژ بزنید و بعد آن را مانند باقی لباس‌هایتان بشویید.

.

یک پماد مناسب لب چگونه است؟

اگر هنوز یک پماد مناسب لب(بالم لب) ندارید به دنبال خرید پمادی بروید که درون آن موادی چون موم، وازلین(petroleum jelly) و پارافین وجود داشته باشد. این مواد به خوبی رطوبت را درون خود نگه می‌دارند و مثل بالم‌‌های سبک و نازک نیستند که رطوبت از میان آنها به‌سرعت تبخیر می‌شود. اگر احساس می‌کنید که لب‌هایتان خیلی ملتهب و خشک و دارای سوزش هستند، آلو‌ورا می تواند به شما کمک زیادی کند، این گیاه دارای خواص التیام‌دهنده زیادی است که می‌تواند بسیاری از التهابات خفیف و از جمله آفتاب‌سوختگی را درمان کند. هم به صورت موضعی می‌توانید از آن استفاده کنید و هم به صورت خوراکی.

1. رژمایع یا برق‌لب را با برس یا به طور مستقیم روی لب‌ها بمالید.

2. با استفاده از برس لب یا نـــــوک انگشت‌ها از میانه یا وسط لب کار را شروع کنید.

3. برق لب را به هر دو لب بالا و پایین به طور یکنواخت بمالید.

4. حالا گوشه‌های لب را با انگشتان پاک کنیدتا لب‌ها حالتی یکنواخت پیدا کنند.

5. حالا می‌بینید که لب‌ها پرحجم‌تر جلوه می‌کنند و احساس بهتری خواهید داشت.

س.م.م بازدید : 385 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

ساخت ریمل,درست کردن ریمل,آموزش ریمل,آموزش ساخت ریمل در خانه,درست کردن ریمل در خانه,طرز تهیه ریمل در خانه,طرز تهیه ریمل,ساخت ریمل استاندارد,فرمول ساخت ریمل,ساخت رنگ چشم,آموزش رنگ چشم,ساخت رنگ چشم گیاهی,ساخت رنگ چشم طبیعی,آموزش ساخت رنگ چشم در خانه,ساخت انواع رنگ چشم,آموزش ساخت انواع ریمل,ریمل استاندارد,ریمل,ریمل خانگی,آرایش چشم,ریمل رنگی,ریمل زدن,طرز تهیه ریمل,طرز تهیه ریمل,سایه مشکی,رنگ آرایش,آرایش صورت,لوازم آرایشی

 

آموزش ساخت رنگ چرم در خانه

 

چشمان شما نقاط اصلی و کانونی چهره شما هستند و آرایش آنها و انتخاب رنگ این آرایش بستگی مستقیم به حالت و رنگ چشمتان دارد.

شما میتوانید با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتی به وجود بیاورید.و خودتان در منزل ریمل دلخواه خود را تهیه کرده و استفاده نمایید.

مواد لازم:
وازلین یا چاپستیک بدون بو
سایه مشکی، آبی و قهوه ای

طرز تهیه:
۱- به اندازه یک دانه انگور از وازلین را در کاسه ای بریزید.
۲- به اندازه ای که حل می شود مخلوطی از سایه ها را در آن خرد کنید و آنقدر با چوب پنبه ( نه با انگشت!) هم بزنید تا یکدست شود.
۳- روی کاسه را با نایلونی بپوشانید تا خشک نشود.
۴- ریمل شما آماده مصرف است.

درباره ما
سایت تفریحی بانو 98
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1272
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 115
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 233
  • باردید دیروز : 162
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 617
  • بازدید ماه : 3,327
  • بازدید سال : 23,369
  • بازدید کلی : 884,955
  • آمار