loading...
سایت تفریحی بانو 98
س.م.م بازدید : 147 سه شنبه 27 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,سایت آشپزی,آموزش تصویری آشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,پخت خورشت,پخت خورش,پخت انواع خورشت,پخت انواع خورش

طرز پخت خورشت هلو | Peach stew

خورشت هلو یکی از غذاهای محبوب زمان گرما و فصل تابستان هست که شما عزیزان میتوانید با پخت این خورشت خوشمزه ازمیزان گرمای بدن خود نیز بکاهید.این آموزش پخت خورشت هلو اختصاصی از سایت لاوبانو بوده تا شما عزیزان در قسمت آموزش آشپزی بیشترین بهره را ببرید

معمولا از هلو برای درست کردن دسرها و کیک های تابستانی استفاده می شود. ولی این بار با هلو یک خورش متفاوت آموزش داده ایم. خورشی که فکرش را هم نمی توانید بکنید چقدر خوشمزه و هیجان انگیز است.

مواد لازم برای خورش هلو : براي 5 تا 6 نفر

 هلو  5 عدد
 ران مرغ  2 عدد
 سينه مرغ  1 عدد
 روغن 1 پيمانه
نمک به میزان لازم
پياز ريز شده 1/2 پیمانه
آب ليموی تازه 4 قاشق سوپخوری
آرد 1 قاشق سوپخوری
زعفران حل شده 1 قاشق سوپخوری
آلو بخارا بدون هسته 6-5 عدد
شکر 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه خورش هلو :
تكه های مرغ را شسته و پوست شان را جدا و آنها را نصف كنيد. سپس با 2 قاشق سوپخوري روغن و 1/2 قاشق مرباخوري نمك مرغ را مزه دار کرده و به مدت 1 ساعت در يخچال قرار دهيد.

پياز را با 3 قاشق سوپخوري روغن تفت داده تا طلايي شود. تكه‌هاي مرغ را اضافه کرده و آنها را تفت دهید. کمی آب گرم اضافه کنید تا روي سطح مرغ را بگيرد و بگذاريد بپزد.

پخت خورشت هلو | Peach stew

آب لیموی تازه، شكر و زعفران را به خورش اضافه کنید. آرد را در یک کاسه با 3 قاشق آب سرد حل کنید، سپس آن را به خورش اضافه کنید و صبر کنید تا خورش کمی جا بیفتد. در این زمان آلو بخاراها را بشویید و آنها را به مدت 15 دقیقه داخل آب جوش خیس کنید، سپس به خورش اضافه کنید.

هلوها را پوست گرفته، هسته آنها را در آورده و آنها را خرد کنید. هلو های خرد شده را در یک تابه با 3 قاشق سوپخوري روغن تفت دهيد تا طلايي شوند، سپس آنها را به خورش اضافه کنید تا پخته شوند ولي له نشوند. خورش را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو و شکر بیشتری اضافه کنید. وقتی خورش آماده شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

نکاتی برای پخت خورش هلو :
به جاي هلو از كمپوت هلو هم مي‌توانيد استفاده كنيد و  آب كمپوت هلو را براي پخت مرغ استفاده كنيد. در صورت استفاده از کمپوت، شكر را حذف کنید.

س.م.م بازدید : 194 سه شنبه 27 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,سایت آشپزی,آموزش تصویری آشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,پخت کباب,آموزش پخت کباب,طرز تهیه کباب,پخت انواع کباب

پخت کباب ژاپنی | Japanese barbecue

بیف رول یکی از کباب های مخصوص ژاپنی هست که در ایران طرفدار زیادی دارد پخت این نوع کباب راحت بوده و نیازی به وقت زیاد ندارد شما میتوانید این کباب را برای مجالس و مهمانی های بزرگ نیز درست کنید

مواد لازم برای بیف رول :

 گوشت استیک  6 برش
مارچوبه 12 شاخه
 پیاز  12 عدد
هویج 1 عدد
سس سویا ربع فنجان
شکر 2 قاشق غذاخوری
روغن نباتی 2 قاشق غذاخوری
کره 40 گرم
قارچ ریز، خرد شده 100 گرم
پلو برای سرو کنار بیف رول

طرز تهیه بیف رول :
یک قابلمه آب را بگذارید روی شعله بالا بجوشد. در این حین گوشت ها را از عرض نصف کنید. هر نیمه را بین دو کیسه پلاستیکی بگذارید و با گوشت کوب بکوبید یا با وردنه آنقدر فشار دهید تا ضخامت گوشت 4 میلیمتر شود. این کار را برای بقیه تکه های گوشت تکرار کنید.

مارچوبه و پیاز را خرد کنید و به حالت نوارهای باریک به طول 8 سانت درآورید. هویج را هم به همین شکل از طول ببرید. مارچوبه و هویج را 30 ثانیه در آب جوش فرو کنید. سپس پیازها را اضافه کنید و 30 ثانیه در آب جوش فرو کنید. آب آنها را بگیرید و در آب یخ بیندازید و دوباره آب آنها را بگیرید. روی دستمالی بگذارید تا آب آنها کشیده شود.

برای پیچیدن بیف رول ها، یک تکه بیف را روی سطح صافی بگذارید. یک تکه مارچوبه، یک تکه هویج و یک تکه پیاز روی بیف بگذارید و آن را محکم بپیچید و با خلال دندان محکم کنید تا باز نشود. این کار را برای بقیه سبزیجات و بیف ها تکرار کنید.

سس سویا و شکر را در کاسه ای مخلوط کنید. بیف رول ها را به آن آغشته کنید. 1 قاشق غذاخوری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله متوسط داغ کنید. حالا رول ها را یکی یکی اضافه کنید و حدود 5 دقیقه همه جای آنها را تفت دهید تا قهوه ای شوند و کمی بپزند. سپس آنها را به بشقاب منتقل کنید و روی آنها را بکشید تا گرم بمانند. برای همه رول ها این کار را تکرار کنید.

Japanese barbecue

ماهیتابه را تمیز کنید و آن را روی شعله گذاشته و کره را اضافه کنید تا آب شود. قارچ های خرد شده را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه تفت دهید تا قهوه ای شوند. بقیه مخلوط سس سویا را به آن اضافه کنید و نیمجوش کنید. سپس از روی شعله بردارید.

بیف رول ها را در کاسه های مورد نظر تقسیم کنید و روی آنها سس قارچ بچکانید و در کنار پلو سرو کنید.

مواد لازم:

 هویج بزرگ خرد شده از طول نصف یک هویج (100 گرم)
لوبیا سبز، پاک شده  100 گرم
 قارچ 5 عدد
 فیله گوشت  400 گرم
روغن نباتی یا کانولا 2 قاشق چایخوری
سس سویا 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
هویج و لوبیا سبز را جداگانه در قابلمه هایی به مدت 2 تا 3 دقیقه آب پز کنید تا نرم شوند. سپس زیر آب سرد بگیرید و آبکشی کنید. 3 یا 4 تکه فیله باریک را بین دو کیسه پلاستیکی کنار هم بگذارید بطوریکه یک سانتیمتر همپوشانی داشته باشند. نمک بزنید و خوب با گوشت کوب بکوبید. سپس هویج، لوبیاسبز و قارچ را کنار هم بطور افقی روی فیله بگذارید و شروع به پیچیدن کنید. برای بقیه فیله و سبزیجات همین کار را تکرار کنید. رول ها را نیم ساعت تا 4 ساعت در یخچال بگذارید بمانند.

روغن را در ماهیتابه بزرگی روی شعله بالا داغ کنید و رول ها را داخل روغن انداخته و همه جای آنها را سرخ کنید تا قهوه ای شوند. سس سویا را داخل آن ریخته و در ماهیتابه را بگذارید تا 5 دقیقه بخارپز شود. سپس رول ها را دربیاورید و بگذارید سس آنها جوش بخورد تا مقدار آن کاهش یابد و غلیظ شود. هر رول را به چهار تکه برش بزنید و به صورت عمودی روی بشقاب سرو کنید و روی آن سس بچکانید.

طرز تهیه کباب ژاپنی | Japanese barbecue

مواد لازم:

سس سویا 2 قاشق غذاخوری
 شکر ریزدانه 1 قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه، رنده شده 1 قاشق چایخوری
 فیله گوشت، خرد شده به تکه های سه سانتیمتری 800 گرم
پیاز، خرد شده 4 عدد
مایونز نیم فنجان
سس خردل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه :
سس سویا، شکر و زنجبیل را در کاسه متوسطی بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود. گوشت را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب گوشت به آن آغشته شود. روی آن را با پلاستیک بپوشانید. بگذارید 3 ساعت در یخچال بماند.

گوشت را از سس جدا کنید و با پیازها به سیخ بکشید.
گریل اجاق یا باربکیو را داغ کنید. سیخ ها را روی آن گذاشته و گوشت ها را 6 تا 8 دقیقه کباب کنید.
در همین حین، مایونز و سس خردل را در کاسه کوچکی مخلوط کرده و با سیخ های کباب سرو کنید.

س.م.م بازدید : 405 پنجشنبه 15 مرداد 1394 نظرات (0)

نحوه درست کردن بیف یاکیتوری نحوه پخت بیف یاکیتوری مواد لازم برای بیف یاکیتوری طرز درست کردن بیف یاکیتوری طرز تهیه کباب های ژاپنی طرز تهیه کباب بیف یاکیتوری طرز تهیه غذاهای ژاپنی طرز پخت و تهیه بیف یاکیتوری سایت آشپزی تهیه بیف یاکیتوری پخت غذاهای فرنگی آموزش تهیه بیف یاکیتوری آموزش آشپزی آشپزی و خانه داری  آموزش تهیه بیف یاکیتوری

از مهمانهایتان با بیف یاکیتوری غذا ژاپنی پذیرایی کنید

زمان پخت و آماده سازی: 15 دقیقه
مواد لازم برای بیف یاکیتوری :

 سس سویا  2 قاشق غذاخوری
 شکر ریزدانه یک قاشق غذاخوری
 زنجبیل تازه رنده شده  یک قاشق چای خوری
 فیله گوشت خرد شده به تکه های سه سانتیمتری  800 گرم
پیاز خرد شده 4 عدد
مایونز نیم فنجان
سس خردل یک قاشق چایخوری

طرز پخت و تهیه بیف یاکیتوری :
ابتدا در کاسه متوسطی سس سویا، شکر و زنجبیل را بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود. گوشت را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب گوشت به آن آغشته شود.

روی آن را با پلاستیک بپوشانید. بگذارید 3 ساعت در یخچال بماند. بعد از 3 ساعت گوشت را از سس جدا کنید و با پیازها به سیخ بکشید. گریل اجاق یا باربکیو را داغ کنید. سیخ ها را روی آن گذاشته و گوشت ها را 6 تا 8 دقیقه کباب کنید. در همین حین مایونز و سس خردل را در کاسه کوچکی مخلوط کرده و با سیخ های کباب سرو کنید.

س.م.م بازدید : 249 پنجشنبه 15 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش تهیه سوپ ماکارونی مخصوص تابستان

 

نحوه پخت انواع سوپ طرز تهیه سوپ های مخصوص تابستان طرز تهیه سوپ ماکارونی طرز پخت سوپ ماکارونی مخصوص تابستان سوپ ماکارونی مخصوص تابستان سوپ ماکارونی سایت آشپزی درست کردن سوپ ماکارونی آموزش آشپزی آشپزی و خانه داری  آموزش تهیه سوپ ماکارونی مخصوص تابستان

با طرز تهیه سوپ ماکارونی مخصوص فصل تابستان آشنا شوید

مواد لازم برای سوپ ماکارونی مخصوص تابستان :

 روغن زیتون  ۱ قاشق غذاخوری
 پیاز خرد شده نصف فنجان
 تره فرنگی خرد شده (فقط قسمت سفید و سبز روشن اش) نصف فنجان
 کرفس خرد شده  نصف فنجان
فلفل دلمه ای قرمز یک چهارم فنجان
سیر خرد شده ۳ حبه
* عصاره مرغ ۶ فنجان
برگ بو ۱ عدد
برگ آویشن تازه ۱ قاشق چایخوری
* نمک ۱ قاشق چایخوری
کدوی خرد شده ۲ فنجان
لوبیا سبز خرد شده ۱ فنجان
لوبیا سفید نصف فنجان
ماکارونی شکل دار کوچک نصف فنجان
گوجه فرنگی ۲ عدد
ریحان تازه برای چاشنی زدن
پارمیسان رنده شده مقداری برای تزیین

 

* عصاره مرغ (گیاهخواران می توانند از عصاره سبزیجات استفاده کنند)
* نمک (اگر عصاره مرغ نمک ندارد باید از نمک بیشتری استفاده کنید)
طرز تهیه سوپ ماکارونی مخصوص تابستان :
یک قاشق روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت بالا گرم کرده و بعد پیاز، تره فرنگی، کرفس و فلفل دلمه را اضافه کرده و برای ۸ تا ۱۰ دقیقه تا زمانی که نرم شوند تفت بدهید، بعد حرارت را کم کنید تا نسوزند. بعد سیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا عطر آن پخش شود.

عصاره مرغ، برگ بو، آویشن و نمک را داخل قابلمه بریزید. حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید ، وقتی جوش آمد کدو، لوبیا سبز، گوجه فرنگی ، لوبیا سفید و پاستا را هم اضافه کنید. دوباره حرارت را زیاد کرده و بعد از اینکه جوش آمد حرارت را کم کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سبزیجات و پاستا بپزند.

وقتی سوپ آماده شد با ریحان و پنیر پارمیسان تزیین کرده و سرو کنید.

س.م.م بازدید : 143 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش پخت شیرینی پیروک

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 پخت شیرینی,آموزش شیرینی پزی,پخت انواع شیرینی,پخت شیرینی پیروک,آموزش پخت شیرینی پیروک,طرز تهیه شیرینی پیروک,آموزش پخت شیرینی پیروک,مواد لازم برای پخت پیروک

مواد لازم براي 10-12 نفر:

 کره  150 گرم
 شکر  90 گرم
 تخم مرغ 2 عدد
 پوست پرتقال رنده کرده 1 قاشق چايخوري
 آرد 250 گرم
 بيکينگ پودر 1 قاشق چايخوري
 مارمالاد به دلخواه 1 پيمانه
 زرده ي تخم مرغ براي تزئين 1 عدد


روش تهيه :
قالب تارتي به قطر 23 سانتيمتر را چرب کنيد. آن گاه کره ي نرم شده و شکر را با همزن برقي بزنيد تا صاف و يکدست شود. سپس تخم مرغ ها را يکي يکي بيفزائيد و پوست پرتقال را، همراه با آرد و بيکينگ پودر اضافه و مخلوط نمائيد.

 

حالا نيم بيش تر خمير را در قالب پهن کنيد و به مدت 30 د قيقه در فر (تاون) گرم شده با د ماي 180 درجه ي سانتيگراد بپزيد. سپس بگذاريد کمي خنک شود .بعد مارمالاد را روي آن بريزيد و صاف کنيد. اکنون به باقيمانده ي خمير، کمي آرد بيفزائيد و روي سطح آرد پاشيده ،خمير را به ضخامت 3 ميليمتر باز کنيد.حالا با رولت مخصوص شيريني پزي، خمير را به صورت نوارهاي باريکي به عرض تقريبي 1 سانتيمتر ببريد و روي مارمالاد به صورت ضربدر بگذاريد .

 

سپس روي آن را با زرده ي تخم مرغ زرين کنيد و به مدت 10 د قيقه ، يا تا زماني که روي نوارها طلائي رنگ شود، با د ماي 180 درجه ي سانتيگراد بپزيد. اينک پيروک را روي پنجره ي سيمي قرار د هيد تا خنک شود .بعد آن را براي پذيرائي ، در ديس زيبائي بگذاريد.

س.م.م بازدید : 136 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

پخت کیک به شکل دستکش بیس بال

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 

طرز تهیه کیک به شکل دستکش بیس بال,درست کردن کیک به شکل دستکش,طرز تهیه کیک های روز پدر,طرز تهیه کیک مخصوص روز پدر,پخت شیرینی های روز پدر,مدل کیک های روز پدر,تزیین شیرینی های روزپدر,آموزش شیرینی پزی,سایت شیرینی پزی,شیرینی های روز پدر,سایت آشپزی

اگر پدرتان عاشق بازی بیس بال است، این کیک بهترین هدیه برای روز پدر است.

این مدل کیک که به شکل دستکش ورزش بیس بال می باشد برای روز پدر بسیار مناسب بوده و کیکی می باشد که به صورت ویفرهای وانیلی و هم چنین خامه های وانیلی سفید و قرمز می باشد .

مقدار کیک : 24 عدد
زمان لازم : 1 ساعت
درجه حرارت فر : 350
زمان لازم برای خنک شدن کیک و سرو کردن : 45 دقیقه

مواد لازم :

 

رویه ی خامه ای
طعم دهنده قرمز رنگ
طعم دهنده  قهوه ای رنگ
48 عدد کوکی
24 عدد ویفر وانیلی

طرز تهیه :
1 - در ابتدا فر را در درجه 350 فارنهایت می گذاریم تا کاملا گرم شود و سپس 24 عدد ویفر یک اندازه را روی ورق های کیک می گذاریم و آنها را در ظرفی مخصوص کیک می گذاریم. کره آماده شده را روی آنها ریخته و ویفر دیگر را روی آن قرا  می دهیم تا دو لایه شود. به مدت 5 دقیقه باید ویفرها را داخل فر قرار داد تا کاملا داغ و سرخ شوند . باید هر 5 عدد ویفر آماده شده را داخل یک ظرف گذاشت .

2 - یک چهارم پیمانه از کره را با ماده غذایی رنگ دهنده قرمز مخلوط می کنیم. سپس آن را داخل کیسه ی پلاستیکی ریخته و کمی آن را سوراخ می کنیم تا بتوان با فشار دادن آن را به صورت مدلی که می خواهیم تزئین کنیم. از این خمیر قرمز رنگ برای نشان دادن دوخت های روی دستکش استفاده می کنیم.

3 - رنگ  غذای قهوه ای را باید روی بیسکویت ها ریخت . برای این هم می توان مثل همان روش قبل عمل کرده و آن را با کره مخلوط کرده و در پلاستیک ریخته و به صورت قیف درآورد. هر 5 عدد از این کوکی ها را کنار هم قرار می دهیم تا انگشتان دستکش بیس بال ما شوند و کیک خامه ای ( در زیر طرز درست کردن آن را گفته ایم ) را که سفید است را روی یک ویفر می ریزیم وآن را وسط  ویفر ها که همان کف دستکش می باشد قرار می دهیم .

4 - روی خامه وانیلی می توان از رنگ خوراکی قرمز استفاده کرد و از آن به مانند دوخت های ریز دورتادور دستکش استفاده کرد و آن را تزئین کرد.

رویه ی خامه ای کیک


مواد لازم :


کره
پودر قند
شیر
می توان به جای این مواد دیگری را جایگزین کرد که در زیر گفته ایم .

دستورالعمل ها
1 - در یک کاسه نسبتا بزرگ 2  فنجان پودر قند را با کره می ریزیم و کاملا هم می زنیم تا یکدست شود و سپس یک سوم فنجان شیر را کم کم اضافه می کنیم و وانیل را هم میریزیم و و مدام آن را هم می زنیم تا کاملا صاف شود .به تدریج پودر قند باقی مانده را هم اضافه می کنیم و تا آنجایی که کاملا یکدست شود ان را می زنیم .

انواع مزه ها :
رویه ی خامه ای کیک
آب لیمو یا پرتقال را می توان به جای شیر جایگزین کرد و یک دوم  قاشق چای خوری پوست لیمو یا پوست پرتقال خرد شده را اضافه کرد

رویه ی خامه ای شکلاتی 
می توان یک دوم پیمانه پودر کاکائو به جای پودر قند ریخت .

رویه ی خامه ای  قهوه
می توان 1 قاشق سوپخوری پودر قهوه به جای پودر قند ریخت

رویه ی خامه ای نعنایی
می توان یک دوم پیمانه پودر نعناع به جای وانیل  ریخت

رویه ی خامه ای بادامی
می توان به جای وانیل از پودر بادام استفاده کرد

استفاده از کره ی بادام زمینی
می توان قبل از اضافه کردن پودر قند به کره از کره ی بادام زمینی استفاده کرد
می توان مقداری طعم دهنده ی توت فرنگی به پودر قند اضافه کرد

س.م.م بازدید : 121 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

پخت غذای رژیمی | پخت بیسکوییت جو رژیمی

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 پخت بیسکوییت,آموزش درست کردن بیسکوییت,طرز تهیه بیسکوییت,آموزش پخت غذاهای رژیمی,طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی,آموزش پخت غذاهای رژیمی,آموزش درسن کردن بیسکوییت جو رژیمی

بهترین راه برای افرادی که میخوان لاغر بشن یا لاغر بمونن استفاده از خوراکی های رژیمی هست که نمونه بهترین آن همین بیسکوییت جو هست .درست کردن این نوع بیسکوییت خیلی راحته.

زمان پخت و آماده سازی بیسکویت جو (رژیمی) : 1 ساعت
مواد لازم براي تهيه بیسکویت جو (رژیمی) :

 

 آرد گندم 175 گرم
 جوي پرك پودر شده 25 گرم
 نمک نصف قاشق چاي خوري
 بكينگ پودر  1 قاشق چاي خوري
 كره يا مارگارين  75 گرم
 شكر 40 گرم
 شير 2 تا 3 قاشق سوپ خوري
 عسل 1 قاشق سوپ خوري


طرز تهیه بیسکویت جو (رژیمی):

آرد گندم و پودر جوی پرک را با هم مخلوط کرده و نمک و بیکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم . کره را قطعه قطعه کرده و بهمراه شکر به مخلوط آرد اضافه میکنیم و همه مواد را با هم مخلوط میکنیم . سپس شیر را کم کم اضافه و ورز می دهیم . در آخر عسل را اضافه کرده و بهم می زنیم و به خمیر نیم ساعت استراحت داده تا دیگر به دست نچسبد.

روی سطح صافی آردپاشی کرده و خمیر را با وردنه باز میکنیم و قالب می زنیم و در سینی فر که از قبل چرب شده خمیر  قالب زده بیسکویت را قرار می دهیم و سینی بیسکویت رژیمی را در فر با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد طبقه وسط به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می  دهیم.(بهتر است خمیر بیسکویت را که در سینی فر چیده شده را با چنگال چند سوراخ کرده و بعد در فر گذاشته شود ) بعد از پختن بیسکویت های جو آن ها را روی توری سیمی گذاشته تا خنک شود.

س.م.م بازدید : 129 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش پخت شیرینی میکادو

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 آموزش شیرینی پزی,آموزش پخت شیرینی,پخت شیرینی میکادو,آموزش شیرینی میکادو,پخت شیرینی,شیرینی پزی,آموزش آشپزی,پخت شیرینی برای عید,آموزش شیرینی پزی برای عید,آموزش پخت شیرینی حلوایی

مواد لازم :

 

 

کره
نصف پیمانه
پودر قند
نصف پیمانه
وانیل
یک چهارم قاشق چایخوری
پودر بیسکویت
1 پیمانه
پودر بادام 1 پیمانه
کاکائوی تخته ای 150 گرم
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
شیر 3 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه :

 


کره، پودر قند و وانیل را مخلوط کنید تا نرم و لطیف شود.

 


پودر بیسکویت و پودر بادام را به آن اضافه کنید.

 


کاکائوی تخته ای را به طریق بن ماری ذوب کنید، یعنی کاکائوی سفت را در یک ظرف هادی گرما (مثل پیرکس یا استیل و...) قرار دهید و ظرف را روی بخار آب (مثل بخار کتری) بگذارید تا کاکائو به تدریج ذوب شود.

 


پودر کاکائو را داخل شیر گرم حل کنید و بعد از اینکه سرد شد، به همراه کاکائوی ذوب شده، به مواد بالا اضافه کنید.

 


مواد را خوب مخلوط کنید. اگر مواد شل بود، کمی پودر بادام یا پودر بیسکویت به آن اضافه کنید و اگر مایه سفت بود، کمی شیر اضافه کنید.

 


مقداری از این مواد را روی نان میکادو (نان ویفر) بریزید و آن را صاف کنید. سپس یک نان میکادوی دیگر روی آن بگذارید و مابقی مواد را ریخته و یک نان میکادوی دیگر روی آن قرار دهید.

 


سپس با چاقو اره ای، میکادوها را برش دهید و در ظرف بچینید.

 


می توانید کمی کاکائوی سیاه را ذوب کنید و روی میکادو ها بریزید. سپس برش دهید و کمی پودر پسته، روی برش ها بپاشید.

 

 

نکته تغذیه ای :

 


این شیرینی به دلیل داشتن بادام، دارای کلسیم، روی، ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است، ولی به دلیل داشتن قند و کره، باید در مصرف آن، حد اعتدال را رعایت نمود.

 

س.م.م بازدید : 284 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

طرز تهيه شكلات مغزدار با ميوه هاي خشك

              مجموع :آموزش آشپزي

 


 

طرز تهیه شکلات مغزدار,شکلات مغزدار با میوه های خشک


مغز میوه نیز غنی از فیبر، روی و چربی مفید است. می توان با مجموع این مواد شیرینی خوشمزه ای تهیه کرد.

مواد لازم برای 28 عدد :

 چیپس های شکلاتی نیمه شیرین  نصف پیمانه
 چیپس های شکلات شیرین نصف پیمانه
 میوه خشک مانند زغال اخته نصف پیمانه
گردوی درشت خرد شده و تفت داده شده نصف پیمانه


طرز تهیه :
هر دو شکلات را ذوب کنید.
میوه خشک و گردو را به شکلات اضافه کنید و هم بزنید سپس تمامی مواد را قاشق، قاشق با فاصله روی کاغذ روغنی بریزید و در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.

ارزش غذایی هر یک عدد :
کالری : 52
چربی : 3 گرم
پروتئین : یک گرم
کلسترول : یک گرم

س.م.م بازدید : 189 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش پخت کیک لامینگتون

              مجموع :آموزش آشپزي


 

کیک لامینگتون,طرزتهیه کیک لامینگتون,آموزش پخت کیک لامینگتون,آموزش تصویری درست کردن کیک لامینگتون,طرزپخت کیک لامینگتون,آموزش درست کردن انواع کیک,آموزش کیک پزی,کیک پختن,پختن کیک,درست کردن کیک


کیک لامینگتون (یک کیک استرالیایی ساده و خوشمزه...)

مواد لازم:


کره نرم شده
 190 گرم
 شکر  1 فنجان یا 220 گرم
 وانیل  2 قاشق چایخوری
 تخم مرغ  3 عدد
آرد 2 و 1/3 فنجان یا 350 گرم
شیر 1 فنجان یا 250ml
شکلات تلخ 220 گرم
خامه پرچرب 1 فنجان یا 250ml
پودر نارگیل 1 فنجان


طرز تهیه :
فر را روی حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن میکنیم. قالب مورد نظر یک قالب مربع حدود 20 سانتی و تقریبا کم عمق است که از قبل چربش می کنیم. شکر و کره را با سرعت بالای همزن به مدت 2 دقیقه هم میزنیم.سپس تخم مرغ هارا با هم همراه با 1 قاشق چایخوری وانیل اضافه کرده و تا زمانیکه خوب ترکیب شوند هم میزنیم. آرد و شیر را در 3 مرحله اضافه کرده و متناوب هم می زنیم. مواد را داخل قالب ریخته و به مدت 50 تا 60 دقیقه داخل فر می گذاریم تا کاملا بپزد.


پس از پخت،می گذاریم 5 دقیقه بماند تا سرد شود.شکلات،خامه و وانیل باقی مانده را بر روی حرارت غیر مستقیم (بخار آب) قرار داده، تا شکلات خوب ذوب شده و با مواد خوب ترکیب شود (حدود 20دقیقه). روی کیک را کاملا با شکلات می پوشانیم و پودر نارگیل را رویش می پاشیم.

س.م.م بازدید : 136 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش پخت كلوچه فندقي

              مجموع :آموزش آشپزي

 

کلوچه فندقی,درست کردن کلوچه فندقی


مواد لازم برای ۴۸ عدد :

 کره نرم  ۲۲۶گرم
 شکر  یک و نیم پیمانه
 تخم مرغ یک عدد
وانیل  کمی
آرد ۲پیمانه
جوش شیرین نصف قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
فندق ریز خرد شده نصف پیمانه


طرز تهیه :
فر را روی ۱۷۵درجه سانتی گراد قرار دهید.
کره و شکر را با هم مخلوط کنید و با سرعت متوسط هم بزنید. تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا کاملا مخلوط شود.
آرد، جوش شیرین و نمک را اضافه کنید. سرعت هم زدن را کم کنید و به مدت یک ساعت مواد را در یخچال قرار دهید.


خمیر را به اندازه و شکل گردو در آورید و با فاصله روی سینی حاوی کاغذ روغنی بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۳ تا ۱۶دقیقه بپزد تا کناره های آن کمی طلایی رنگ شود.

ارزش غذایی هر یک عدد :
کالری : ۸۰
چربی : ۵ گرم
کلسترول : ۱۵ میلی گرم
سدیم : ۶۰ میلی گرم
کربوهیدرات : ۸ گرم
پروتئین : یک گرم

س.م.م بازدید : 184 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش پخت کیک براونی

              مجموع :آموزش آشپزي


 

طرز پخت کیک براونی,طرز درست کردن کیک براونی

آماده سازی :60 دقیقه
پخت :45 دقیقه

مواد لازم جهت تهیه کیک براونی :

تخم مرغ 3     عدد    
شکر    1 فنجان  
کره  ذوب شده 125     گرم   
شکلات  ذوب شده 100     گرم 
خامه 200     میلی لیتر
شیر 1 فنجان
روغن مایع  1/2 فنجان
پودر کاکائو 1     قاشق غذا خوری
آرد 2 فنجان
بیکینگ پودر    1     قاشق مربا خوری

 آموزش پخت كيك براوني

پخت کیک براونی

 
طرز تهیه کیک براونی:
تمامی مواد بالا را با هم مخلوط کرده با همزن زده...

آموزش کیک براونی

 آموزش پخت كيك براوني

 

آموزش درست کردم کیک براونی

 آموزش پخت كيك براوني


و قالب را چرب نموده مواد را داخل قالب ریخته و در فر 170 درجه سانتی گراد گه از قبل گرم شده به مدت 30-45 دقیقه می پزیم.
 
 کیک براونی را می توانید به صورت گرم و همراه با بستنی سرو کنید طعم بی نظیری خواهد داشت.

س.م.م بازدید : 131 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

طرز تهیه شیرینی آردی برای نوروز

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 طرز پخت شیرینی اردی

پخت شیرینی عید,شیرینی نوروز,پخت شیرینی نوروز,پخت شیرینی آردی برای نوروز,درست کردن شیرینی اردی برای نوروز,آموزش طرز تهیه شیرینی آردی برای نوروز,پخت شکلات برای نوروز,درست کردن شکلات برای نوروز,پخت شیرینی برای سفره هفت سین,درست کردن شیرینی برای سفره هفت سین

 


یکی دیگر از شیرینی های سنتی که به شیرینی آردی معروف است و معمولاً برای نوروز تهیه می شود را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

برای نوروز و سال جدید این شیرینی خوش طعم را درست و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم :

 کره  100 گرم
 روغن جامد  100 گرم
 پودر شکر  75 گرم
 آرد ذرت  65 گرم
آرد سفید قنادی 200 گرم
بیکینگ پودر 1/8 قاشق چایخوری
وانیل 1/8 قاشق چایخوری
پودر هل 1/2 قاشق چایخوری


طرز تهیه :


آرد، آرد ذرت و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و الک کنید.
در ظرف دیگر کره و روغن را با همزن خوب بزنید تا سفید و روشن شود.

پودر قند را اضافه کنید و 4 تا 5 دقیقه هم بزنید تا کرمی و روشن شود. بعد وانیل و پودر هل را اضافه کرده کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

سپس ترکیب آرد را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.
خمیر را جمع کنید و به مدت 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند.
سپس از یخچال بیرون آورده و قالب بزنید.


و با فاصله 2 سانت از هم در سینی فر بچینید.
به مدت 20 دقیقه در فری که از قبل با حرارت 170 درجه سانتیگراد گرم شده، بگذارید.

س.م.م بازدید : 276 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش پخت شیرینی کاسترد بی تخم مرغ

              مجموع :آموزش آشپزي

 

Training bake cookies without eggs Kastrd

پخت شیرینی کاسترد,آموزش شیرینی کاسترد,پخت حلوا یا کاسترد,حلوای زرد یا کاسترد,پخت شیرینی شبیه حلوا,آموزش درست کردن شیرینی کاسترد بدون تخم مرغ,پخت کاسترد بدون تخم مرغ,آموزش پخت کاسترد,پخت شیرینی بدون تخم مرغ,شیرینی بدون تخم مرغ,سایت شیرینی پزی,آموزش شیرینی پزی,پخت شیرینی عید,آموزش شیرینی نوروز,پخت شیرینی نوروز


شیرینی کاسترد در طرز تهیه اش تخم مرغ ندارد و بسیار مناسب است برای کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند و عاشق شیرینی هستند .

آماده سازی : 30 دقیقه 
پخت : 20 دقیقه 

مواد لازم جهت تهیه شیرینی کاسترد بی تخم مرغ برای 5 نفر :

 کره 300 گرم
شکر 1 پیمانه
 وانیل 1 قاشق چای خوری
 پودر کاستارد  1 پیمانه
آرد 2 و 1/2 پیمانه

طرز تهیه شیرینی کاسترد بی تخم مرغ :


فر را روی حرارت 180 درجه قرار می دهیم و سینی فر را چرب می کنیم.

آرد و کاسترد و شکر پودری را الک می کنیم ، کره و وانیل را اضافه و خمیر را با دست مخلوط می کنیم تا خمیر نرم و مناسب بدست بیاد.

مراقب باشید خمیر و زیاد ورز ندهید تا به روغن نیفتد که شیرینی شما خراب می شود .

به مدت نیم الی یک ساعت در یخچال گذاشته و بعد قالب زده (می توانید با دست توپی درست کرده و در سینی فر چرب شده قرار داده و با چنگال روی آن فشار داده تا شیار دار شود ) در فر به مدت 15-20 دقیقه قرار می دهیم.

س.م.م بازدید : 355 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

طرز تهیه شیرینی باقلوا

              مجموع :آموزش آشپزي

 پخت شیرینی,پخت شیرینی باقلوا,درست کردن شیرینی باقلوا,طرزتهیه شیرینی باقلوا,آموزش درست کردن شیرینی باقلوا,آموزش پخت شیرینی باقلوا,شیرینی باقلوا,باقلوا

باقلوا سنتی

 

شیرینی باقلوا

 

تخم مرغ 3 عدد  .  شیر 1 لیوان  .  ماست 1 لیوان  .  روغن مایع 1 لیوان

بیکینگ پودر 1 بسته  .  مغز گردو 500 گرم  .  کره 400 گرم  .  پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری

پودر هل 1 قاشق غذاخوری  .  آرد سفید مقدار لازم  .  پودر نشاسته مقدار لازم

 

شربت باقلوا

 

شکر 4 لیوان  .  اب 4 لیوان  .  آب لیمو 2 قاشق غذاخوری

 

باقلوا

 

طرز تهیه : تخم مرغ ها ، شیر و ماست را با روغن مایع مخلوط کنید ، پس از اینکه خوب مخلوط شدند بکینگ پودر و آرد را به ان اضافه نمائید ( ارد را قاشق قاشق اضافه کنید ) تا خمیری لطیف بدست بیاید ، ارد را تا اندازه ای اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد ، خمیر اماده شده را چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید و رویش را با دستمالی مرطوب بپوشانید.

 

از خمیر تکه هایی کوچک به اندازه یک گردو جدا کنید ، روی هر تکه را  کمی پودر نشاسته بپاشید سپس به کمک وردنه پهن کنید تا خمیر بسیار نازک شود ، خمیرها را به همین صورت اماده کنید.

 

باقلوا

 

کف سینی فر را چرب کنید ، لایه ای از خمیرها کف سینی بچینید و رویش کمی نشاسته بپاشید سپس لایه دیگری قرار دهید ، تا 5 طبقه روی هم به همین صورت قرار دهید و پودر نشاسته بپاشید.

 

پس از اینکه 5 طبقه از ورقه های خمیر روی هم  قرار دادید مغز گردوهای خرد شده ، پودر دارچین و پودر هل را مخلوط کنید و روی تمام سطح خمیر بپاشید و با قاشق کمی فشار دهید تا  خمیرهای لایه پایینی کمی بهم بچسبند و فضای خالی میان خمیر و گردوها نیز پر شود.

 

Training Bake the baklava

 

پس از اینکه تمام مغزهای گردوها را قرار دادید مانند ابتدای کار لایه لایه روی گردوها را با خمیر بپوشانید و اینکار را نیز تا 5 طبقه انجام دهید ، با دست روی خمیر را کمی فشار دهید تا تمام لایه های زیری بهم بچسبند.

 

با چاقو خمیر باقلوایی که درون سینی چیده اید را بصورت مربع یا مثلث برش بزنید ، سعی کنید تمام تکه ها یک اندازه باشند ، کره را اب کنید و روی خمیرها بریزید ، سپس باقلوای اماده و برش خورده را در طبقه وسط فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 45 دقیقه قرار دهید.

 

شربت باقلوا : درون قابلمه ای شکر و آب بریزید و بگذارید جوش بیاید و کمی غلیظ شود سپس به ان آب لیمو اضافه کنید و چند دقیقه پس از ان روی گاز بردارید و ارام ارام روی باقلوایی که سرد شده است بریزید ( دقت کنید که یکی سرد و دیگری داغ باشد ).

 

نکته ها : میتوانید بجای ابلیمو از گلاب نیز استفاده کنید ، بجای گردو میتوانید از مغز پسته یا بادام و … استفاده کنید ، سعی کنید ورقه های خمیر بسیار نازک شود ، شکل باقلوا میتواند مربعی یا لوزی باشد ، میتوانید بجای شیره از عسلی که گرم شده است استفاده کنید و روی باقلوا بریزید.

 

مقدار ارد باید به اندازه ای باشد که بتوانید به خمیر شکل دهید و نیازی به استفاده از ارد زیادی نیست چون نان را سفت میکند دلیل استفاده از خمیرهای تکه تکه برای راحتی کار است ، استاد کاران حرفه ای برای هر لایه از یک خمیر کامل استفاده میکنند ، میتوانید به جای تهیه خمیر از خمیر فیلو ( یوفکا ) هم برای تهیه باقلوا استفاده کنید.

س.م.م بازدید : 186 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

طرز تهيه شیرینی فندقی هلالی

              مجموع :آموزش آشپزي

 پخت شیرینی,آموزش پخت شیرینی,پخت شیرینی فندقی,مدل شیرینی فندقی,آموزش مدل های شیرینی فندقی,پخت شیرینی هلالی فندقی,طرزتهیه شیرینی فندقی هلالی,طرز تهیه انواع شیرینی,سایت پخت شیرینی,سایت آموزش پخت انواع شیرینی,سایت طرز تهیه انواع شیرینی,پخت شیرینی,درست کردن شیرینی,آموزش درست کردن شیرینی فندقی هلالی

شیرینی فندقی

 

شیرینی هلالی فندقی

 

آرد 1 لیوان  .  کره 125 گرم  .  پودر قند 1/3 لیوان  .  فندق خرد شده 1/2 لیوان

اسانس وانیل 1/4 قاشق چایخوری  .  شکلات تخته ای یا پودر قند مقداری برای تزیین

 

شیرینی فندقی

 

طرز تهیه : کره نرم شده در دمای اتاق ، اسانس وانیل و 1/3 لیوان پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کرم رنگ و سبک شود سپس آرد را قاشق قاشق اضافه و مخلوط کنید ( با قاشق اضافه و مخلوط کنید ).

 

فندق خرد شده را به خمیر اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود ، با دست تکه هایی از خمیر بردارید و به شکل هلال حالت دهید ( اندازه هر خمیر کمی کوچکتر از انگشت دست باشد ، حجم خمیر پس از پخت بیشتر میشود ) ، همچنین میتوانید خمیر را به آرامی باز کنید و قالب بزنید.

 

شیرینی فندقی

 

 داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را با فاصله داخل سینی قرار دهید ، سینی را در فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها آماده شوند.

 

شیرینی های پخته را پس از سرد شدن در پودر قند بزنید یا مقداری شکلات تخته ای را روی حرارت بخار ذوب کنید و روی شیرینی بریزید ، این شیرینی ها تا 1 هفته در دمای اتاق و ظرف دربسته قابل نگهداری میباشند.

 

نکته ها : بدلیل وجود کره خمیر شیرینی را ورز ندهید و به ملایمت با خمیر رفتار کنید ، میتوانید به جای 125 گرم کره از 90 گرم روغن جامد استفاده کنید ، اگر خمیرها پیش از قرار دادن در فر شل شده بودند 30 دقیقه داخل فریزر استراحت دهید تا سرد شوند.

س.م.م بازدید : 189 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

طرز تهیه شیرینی اسکار

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 پخت شیرینی,آموزش شیرینی پزی,پخت انواع شیرینی,پخت شیرینی عید,درست کردن شیرینی عید,شیرینی اسکار,پخت شیرینی اسکار,طرزتهیه شیرینی اسکار,شیرینی اسکار,اسکار,پخت شیرینی,درست کردن شیرینی,طرز شیرینی اسکار,آموزش شیرینی اسکار,درست کردن انواع شیرینی,سایت شیرینی پزی,آموزش شیرینی عید نوروز,پخت شیرینی نوروز94

آموزش درست کردن شیرینی اسکار


با این شیرینی در عید نوروز کام تان را شیرین تر کنید.


شیرینی اسکار یکی از شیرینی های معروف هست و می تونید از اون به عنوان یک شیرینی خوش طعم برای عید نوروز استفاده کنید . امیدوارم از درست کردن و خوردنش لذت ببرید .

مواد لازم :

 کره  100 گرم
 پودر قند  50 گرم (هر پیمانه پودر قند برابر با 125 گرم هست)
 هل ساییده نصف ق م
 وانیل  نصف ق م
 آرد  175 - 150 گرم (هر پیمانه آرد برابر با 125 گرم می باشد)
گردوی ریز نگینی شده 150 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد
سفیده تخم مرغ 1 عدد

 

پخت شیرینی اسکار,شیرینی های مخصوص عید فطر


طرز تهیه :
کره و پودر قند را 5 دقیقه با همزن می زنیم .

پخت شیرینی اسکار,شیرینی های مخصوص عید فطر


وقتی می گیم کره رو بزنید تا سبک و کرم رنگ بشه ، دقیقا" منظور همین تصویری هست که می بینید .

پخت اسکار


بعد زرده و هل و وانیل رو  اضافه کرده و یک دقیقه هم می زنیم .

شیرینی پزی


بعد کم کم آرد رو اضافه می کنیم و با لیسک  هم می زنیم باید خمیر کمی شل باشه نه سفت .

سایت شیرینی پزی

پخت انواع شیرینی,پخت شیرینی عید,درست کردن شیرینی عید

 

شیرینی خوشمزه


از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و در دست گلوله می کنیم .

تخم مرغ اب پز


دانه دانه داخل سفیده تخم مرغ می اندازیم.
نکته : گلوله های خمیر را حتما دانه دانه داخل سفیده بندازید .
نکته : شیرینی در سفیده نباید بماند .

تخم مرغ


بعد با چنگال برداشته و داخل گردوها می اندازیم و با گردو خوب می پوشانیم .

شیرینی تخم مرغی

پخت انواع شیرینی,پخت شیرینی عید,درست کردن شیرینی عید

 

شیرینی عید


می توانید از تخم آفتابگردان و یا کنجد هم استفاده کنید ولی گردو معمول تر هست .

تزئین شیرینی عید

پخت انواع شیرینی,پخت شیرینی عید,درست کردن شیرینی عید

پخت شیرینی اسکار,شیرینی های مخصوص عید فطر

 پخت انواع شیرینی,پخت شیرینی عید,درست کردن شیرینی عید

اسکار پزی


حدودا 35 - 40 دقیقه  و با دمای 165 درجه سانتیگراد طبقه وسط .

 


از فر درآورده و در حالت ولرم  1 ق غذاخوری پودر قند و هل ساییده روی همه شیرینی ها پاشیده تا به شیرینی بچسبد .بعد اجازه دهید شیرینی ها سرد شود .
نکته : اگر سرد باشد پودر قند به آنها نمی چسبد و اگر داغ باشد پودر قند آب می شود .

 


نکته :  لزومی ندارد سینی فر را چرب کنید .
برای نگهداری آنرا در ظرف دربسته گذاشته و در جای خشک و خنک قرار دهید .
با این مقدار مواد 50 عدد شیرینی اسکار خواهیم داشت ( البته بستگی به این داره که شما اندازه اسکارها را چقدر در نظر بگیرید ) .

 

پخت شیرینی اسکار

س.م.م بازدید : 197 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

طرز تهیه شیرینی شیرینی کره ای برای نوروز

              مجموع :آموزش آشپزي

 

پخت شیرینی,شیرینی پزی,خت شیرینی عید,پخت شیرینی قلب,پخت شیرینی پنج,پخت شیرینی شبیه قلب,پخت شیرینی شبیه عدد پنج,آموزش پخت شیرینی برای نوروز94,آموزش شیرینی پزی,سایت شیرینی پزی,شیرینی کره ای,پخت شیرینی با کره,پخت شیرینی فانتزی,شیرینی فانتزی

پخت شیرینی قلب شکل

طرز پخت شیرینی کره ای مخصوص نوروز


شیرینی قلب شکل یکی از خوشمزه ترین شیرینی های مخصوص عید هست که طرفداران زیادی دارد .

مواد لازم شیرینی قلب شکل :

 کره ۱۵۰ گرم
 زرده تخم مرغ  ۳ عدد
 پودر قند ۱ لیوان
آرد به اندازه ای که خمیر به دست نچسبد


مواد روی شیرینی :

زرده تخم مرغ  ۱ عدد
 پودر قند ۱ قاشق چایخوری
 شیر  ۱ قاشق چایخوری


طرز تهیه شیرینی قلب برای نوروز :
در ابتدا کره را بگذارید تا در دمای اتاق نرم شود  ۱۵ دقیقه کافیست .

طرز تهیه شیرینی کره ای,کره

طرز پخت شیرینی کره ای مخصوص نوروز


سپس با پودر قند مخلوط میکنیم تا کرمی  پف دار شود .

پودر قند,کره

طرز تهیه شیرینی کره ای مخصوص نوروز


حال زرده تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه میکنم و به خوبی هم میزنیم .

طرز تهیه شیرینی کره ای,دستور پخت شیرینی کره ای

طرز تهیه شیرینی کره ای مخصوص نوروز


حال ارد را کم کم اضافه می کنیم تا زمانیکه که خمیر تقریبا به دست نچسبد اگر خیلی خیلی کم چسبندگی داشت اشکال ندارد حواستون باشد که زیاد ارد اضافه نکنید که باعث شکنندگی خمیر میشود .

طرز تهیه شیرینی کره ای,خمیر

طرز تهیه شیرینی کره ای مخصوص نوروز


بهتر است خمیر را برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا بهتر خودشو بگیره فقط خمیر را داخل کیسه فریزر بگذارید و درش را ببندید تا بوی یخچال را بخود نگیرد حال خمیر را بسیار نازک به قطر ۳ میلی متر پهن کنید و قالب بزنید .

طرز تهیه شیرینی کره ای,شیرینی کره ای عید نوروز

طرز تهیه شیرینی کره ای مخصوص نوروز


برای این شیرینی اگر از قالب سوراخ دار استفاده کنید بهتر است بعد از قالب زدن با برس مواد روی شیرینی که با هم مخلوط کرده اید را روی خمیر قالب زده شده بمالید .

طرز تهیه شیرینی کره ای,شیرینی کره ای عید نوروز

طرز تهیه شیرینی کره ای

 


و در طبقه وسط فر با درجه حرارت ۱۵۰ سانتیگراد به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا روی شیرینی طلایی شود .

شیرینی شما آماده هست بفرمایید نوش جان
شیرینی قلب,شیرینی شبیه عدد پنج

س.م.م بازدید : 180 چهارشنبه 14 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش پخت خاگینه هویج خوشمزه

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 خاگینه هویج,پخت شیرینی خاگینه هویج,طرز تهیه خاگینه هویج

پخت انواع شیرینی,آموزش شیرینی خاگینه با هویج,شیرینی خاگینه,خاگینه هویج,درست کردن خاگینه هویج,پخت خاگینه هویج,مواد لازم برای خاگینه هویج,آموزش شیرینی پزی,شربت خاگینه هویج,نحوه پخت خاگینه هویج,نحوه پخت انواع خاگینه,طرز تهیه خاگینه,آموزش آشپزی,سایت آشپزی

 

خاگینه یکی از غذاهای سنتی ایران است.


مواد لازم برای خاگینه هویج :

 هویج متوسط پوست گرفته و رنده یا پوره شده 4 عدد
تخم مرغ 4 تا 5 عدد
بادام خرد شده یک پیمانه
 پودر پسته یا نارگیل  نصف پیمانه
دارچین 2 قاشق مرباخوری
روغن به مقدار لازم

 

مواد لازم برای شربت خاگینه :

شکر یک پیمانه
 آب  دو پیمانه
 آب لیمو  یک قاشق غذاخوری
زعفران آب شده یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه خاگینه هویج :

در ظرف مناسب تخم مرغ ها را بشکنید و با چنگال هم بزنید تا کاملا زرده و سفیده مخلوط شود.
هویج های رنده شده را به تخم مرغ ها اضافه کنید.
در تابه ای مستطیل شکل روغن را اضافه کنید؛ سپس مخلوط هویج و تخم مرغ را اضافه کنید و در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از چند دقیقه خاگینه را از فر درآورید .


خاگینه را رول کنید ( یا به شکل مستطیل برش بزنید) و از شربت آماده شده روی آن بریزید و آن را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دیگر در فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا شربت جذب خاگینه شود، آن را از فر درآورید و با پودر پسته یا نارگیل ، دارچین و بادام تزیین کنید.

طرز تهیه شربت خاگینه هویج :
شکر و آب را در قابلمه به جوش بیاورید سپس حرارت را کم کنید تا شربت قوام پیدا کند. آب لیمو و زعفران را اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند. سپس از روی حرارت بردارید.


سایت آشپزی,آموزش آشپزی,آموزش شیرینی پزی,پخت شیرینی,آموزش خاگینه هویج,پخت خاگینه هویج,طرز تهیه خاگینه هویج,مواد لازم برای پخت خاگینه هویج,پخت شیرینی با هویج,شیرینی هویجی,آموزش درست کردن شیرینی خاگینه,پخت شیرینی خاگینه,طرز تهیه شیرینی خاگینه,پخت خاگینه,طرز تهیه خاگینه,مواد لازم برای خاگینه,پخت انواع خاگینه

س.م.م بازدید : 209 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

مواد لازم برای سالاد توت فرنگی و منداب,خواص کینوآ,نحوه پخت کینوآ,آشپزی گیاهخواری,سالادهای گیاهخواران,آموزش آشپزی,سایت آشپزی

آموزش آشپزی,اموزش اشپزی,سایت آشپزی,سایت اشپزی,پخت انواع غذا,طرز پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,درست کردن غذاهای رژیمی,طرز پخت غذاهای رژیمی,غذاهای لاغری,سالاد لاغری,سالاد رژیمی,درست کردن سالاد رژیمی,درست کردن سالاد لاغری,طرز تهیه سالاد لاغری,طرز تهیه سالاد رژیمی,درست کردن انواع سالاد

 

 

 

طرز تهیه و روش آماده سازی سالاد توت فرنگی و منداب مناسب برای گیاهخواران

مواد لازم برای تهیه سالاد توت فرنگی و منداب:

 کینوآ نپخته ۱ فنجان
 آب ۲ فنجان
توت فرنگی (خرد شده) ۱۰ عدد
بادام نصف شده یک چهارم فنجان
پیازچه (خرد شده) ۲ تا ۳ عدد
نعناعی خرد شده تازه ۲ قاشق غذاخوری
منداب ۲ فنجان


مواد لازم برای درست کردن سس مخصوص این سالاد:

 خلال پوست پرتقال ۱ قاشق غذاخوری
 آب پرتقال  ۳ قاشق غذاخوری
نمک مقدار کمی
 روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه سالاد توت فرنگی و منداب:
اگر کینوآ بسته ای خریداری کردید، طبق طرز تهیه روی بسته آن را بپزید. اگر کینوآ را به صورت فله ای خریداری کردید، برای پخت آن ۱ فنجان کینوآ نپخته را به همراه دو فنجان آب و مقداری نمک داخل یک قابلمه بریزید، در قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید جوش بیاید. بعد از اینکه جوش آمد حرارت را کم کرده و برای ۱۵ دقیقه بگذارید آرام بجوشد. بعد قابلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید همانطوری با درب برای ۵ دقیقه بماند.

 

طرز تهیه سالاد توت فرنگی با منداب,سالاد توت فرنگی و منداب,درست کردن سالاد توت فرنگی و منداب,سالاد توت فرنگی و منداب رژیمی

 

حالا مواد تشکیل دهنده سس مخصوص را داخل یک پارچ ریخته و خوب تکان بدهید.
وقتی کینوآ پخت آن را روی یک ظرف پخش کنید تا سریع تر سرد شود.

بعد از سرد شدن کینوآ ، آن را در یک کاسه بزرگ ریخته و با سس مخصوص ترکیب کنید. بعد توت فرنگی، بادام، پیازچه، نعناع و منداب را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.

س.م.م بازدید : 175 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

همه چیز در مورد روش پخت بوقلمون

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 

 

 

نکاتی برای پخت بوقلمون,جدول پخت بوقلمون,زمان پخت بوقلمون,نکات مهم آشپزی

آموزش آشپزی,اموزش اشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,سایت آشپزی,طرز پخت انواع غذا,آموزش تصویری آشپزی,نکات مهم آشپزی,نکات مهم در آشپزی,گوشت بوقلمون را چطوری درست کنیم؟,بهترین روش پخت بوقلمون,روش پخت بوقلمون,راهنمای پخت بوقلمون,راهنمای خرید بوقلمون,چاشنی های پخت بوقلمون,نکاتی برای پخت بوقلمون,جدول پخت بوقلمون,زمان پخت بوقلمون,نکات مهم آشپزی

 

پخت یک بوقلمون کامل و بی عیب و نقص حتی برای بزرگترین سر آشپز ها هم کاری پر استرس است. در این مقاله راهکار ها و نکاتی برای پخت یک بوقلمون خوشمزه ارائه می گردد. امیدوارم با بکار گیری آنها در آشپزی خود موفق باشید.

انتخاب بوقلمون
استفاده از مواد با کیفیت آشپزی را ساده می کند. وقتی که بوقلمون را سفارش می دهید برای هر نفر نیم کیلو گرم در نظر بگیرید. همچنین برای کسانیکه خوراک بیشتری دارند می توانید دویست گرم اضافه تر در نظر بگیرید. البته اندازه یخچال و فر خود را هم در نظر بگیرید.

 

 

روش پخت بوقلمون,راهنمای پخت بوقلمون,راهنمای خرید بوقلمون,چاشنی های پخت بوقلمون

 

لوازم مورد نیاز برای پخت بوقلمون
بسته به روش پخت ابزار مورد نیاز شما متفاوت است اما در اینجا نکاتی ارائه می شود که دانستن آن خالی از لطف نیست.
یک سینی فر بزرگ که بتوانید یک بوقلمون با اندازه مورد نظر خود را در آن جا دهید.
سیخ مناسب برای اینکه پاهای بوقلمون را ثابت نگه دارید و ظاهر خوبی داشته باشد.
فویل برای اینکه بوقلمون را دور دور آن بپیچید تا در فر رطوبت خود را حفظ کند.
چرتکه برای مالیدن کره ذوب شده به بوقلمون
صافی برای اینکه آب بوقلمون را صاف کنید.
یک ست چاقوی خوب برای بریدن بوقلمون
دماسنج گوشت

رفتار مطمئن با بوقلمون!
هر آنچه با بوقلمون تماس دارد باید تمیز باشد و چاقویی که استفاده می کنید نباید به خوراک دیگری آغشته شده باشد و مطمئن شوید دماسنج گوشت شما عدد درستی را نمایش می دهد.

 

 

گوشت بوقلمون را چطوری بپزیم؟,گوشت بوقلمون را چطوری درست کنیم؟,بهترین روش پخت بوقلمون

 

چاشنی بزنیم یا نه؟
استفاده از چاشنی می تواند یکی از برتری های پخت بوقلمون باشد. توصیه من این است که چاشنی و بوقلمون را جداگانه پخت نمایید سپس چاشنی را در 30 دقیقه پایانی پخت داخل شکم آن اضافه نمایید.

نکاتی برای چاشنی زدن
به ازای هر نیم کیلو بوقلمون در حدود یک فنجان چاشنی می توان در نظر گرفت.
با اضافه کردن چاشنی زمان پخت افزایش می یابد 5 تا 7 دقیقه به ازای هر نیم کیلو گرم بوقلمون

هیچگاه بوقلمون را زودتر از موعد چاشنی نزنید.
اگر به بوقلمون خود آب نمک می زنید توصیه نمی شود چاشنی بزنید چون چاشنی نمک زیادی جذب می کند.

اگر چاشنی نمی زنید می توانید مقداری گیاهان تازه که خیلی ریز نشده باشد به آن اضافه نمایید. با کرفس، پیاز و هویج داخل شکم آن را پر نمایید تا طعم بهتری به بوقلمون شما بدهید.

همه چیز درباره آب نمک زدن
آب نمک کمک می کند بوقلمون شما رطوبت بیشتری داشته باشد و با کمترین زحمت به آن طعم مناسب بدهید. برای خیساندن بوقلمون در آب نمک یک قابلمه بزرگ نیاز دارید که بوقلمون را داخل آن گذاشته و از آب نمک پر کنید سپس این قابلمه را در یخچال بگذارید به مدت دو ساعت بماند. بوقلمون شما باید کاملا در آب نمک غرق گردد.

 

پاک سازی گوشت بوقلمون,تمیز کردن گوشت بوقلمون,پخت انواع غذا با گوشت بوقلمون,شیوه های پخت بوقلمون

 

می توانید بوقلمون را چندین ساعت یا حتی از شب تا صبح در آب نمک بخیسانید. این کار معمولا برای پرنده ها و بوقلمون های کوچک قابل انجام است ولی برای بوقلمون های بیش از 10 کیلوگرم اینقدر قابلمه شما سنگین می شود که این کار غیر عملی به نظر می رسد. نسبت آب نمک هم به این صورت است که به ازای هر 4 لیتر آب یک فنجان نمک لازم است.


گردن و جگر را از داخل شکم بوقلمون خارج کنید. سپس بوقلمون را در داخل آن بخوابانید تا خوب در محلول آب نمک غرق شود. اگر می خواهید از شب تا صبح بوقلمون را در آب نمک بخوابانید باید از نصف فنجان نمک بجای یک فنحان استفاده نمایید. اگر از نمک تصفیه شده استفاده می کنید بهتر است تا 30 درصد نمک بیشتری استفاده کنید چون این نمک چگالی کمتری دارد.

وقتی که بوقلمون را در آب نمک می خوابانید ممکن است آب گوشت بوقلمون شما شور تر از ذائقه شما باشد بهمین دلیل بهتر است از نمک کم سدیم استفاده کنید.

نکته های عمومی در پخت بوقلمون
همیشه دل و جگر بوقلمون را قبل از چاشنی زدن و کباب کردن خارج کنید.
بوقلمون را تازه از بازار بگیرید و بپزید اگر بوقلمون یخ زده از بازار تهیه کردید باید آنرا دو روز در یخچال بگذارید تا کاملا یخ آن باز شود هیچگاه بوقلمون یخ زده را در دمای اتاق قرار ندهید.

بوقلمون را یک ساعت قبل از پخت از یخچال خارج نمایید.

قبل از کبابی کردن بوقلمون با دست و دلبازی به آن کره بمالید تا هم خوشرنگ تر شود و هم طعم خوبی داشته باشد.
فقط قبل از کبابی کردن آنرا چرب کنید. اگر بعدا به آن کره اضافه کنید آن حالت ترد را نخواهد داشت.

در قابمله یا تابه ای که در آن بوقلمون را قرار می دهید آب مرغ بریزید. در صورتی که آب مرغ در اختیار ندارید می توانید آب لیمو یا آبغوره اضافه کنید البته مراقب باشید بوقلمون شما مزه ترشی نگیرد.

در یک ساعت اول پخت سینه بوقلمون رو به پایین باشد.

اگر از یک دماسنج مخصوص گوشت استفاده کنید بهتر است. در این صورت دمای تمام قسمت ها گوشت باید به 165 درجه فارنهایت معادل 75 درجه سانتیگراد باشد.


آب گوشت را نگه دارید تا آنرا داخل شکم بوقلمون بریزید.

اجازه دهید بوقلمون بعد از پخت 30 دقیقه ای استراحت کند. اینکار باعث می شود آب گوشت شما در تمام قسمت های بوقلمون کامل تقسیم شود.

چدول پخت بوقلمون
جدول های مختلفی در اینترنت برای زمان پخت بوقلمون وجود دارد که بسته به اندازه آن این زمان متفاوت است. اما زمان پخت به چندین عامل بستگی دارد که از آن جمله می توان به دمای بوقلمون زمانی که آنرا در داخل فر قرار می دهید، میزان دقت فر، شکم پر بودن یا نبودن بوقلمون، دمای فر، ارتفاع و ضخامت سینی فر و این که چقدر در فر را باز و بست می کنید می توان اشاره کرد.

بیشتر دستور پخت های بوقلمون دمای فر بین 325 درجه فارنهایت تا 375 درجه فارنهایت (160 تا 190 درجه سانتیگراد) را توصیه می کنند. یکی از چالش های آشپزها در پخت بوقلمون پخت کامل گوشت سینه و ران به صورت همزمان است چون این دو زمان پخت یکسانی ندارند. با استفاده از یک دمای متوسط به شما اطمینان می دهد که همه قسمت های بوقلمون به خوبی خواهد پخت.

همچنین تا زمانیکه از گوشت بوقلمون تازه و بدون هیچ افزودنی استفاده کنید بوقلمون شما سریعتر خواهد پخت. وقتی که بوقلمون کامل بپزد تمام قسمت های آن باید به 160 درجه فارنهایت معادل 70 درجه سانتیگراد برسد.


جدول زمان پخت بوقلمون
وزن بوقلمون به کیلوگرم     زمان لازم برای کباب کردن به ساعت
4 تا 6     2 تا 3.5
6 تا 8     3 تا 4
8 تا 10     4 تا 5
10 تا 12     5 تا 6
12 تا 15     بیش از 6 ساعت

س.م.م بازدید : 165 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

دلایل اصلی کپک زدن و تغییر رنگ مرباها چیست؟

              مجموع :آموزش آشپزي

اصلی ترین دلیل خراب شدن مربا,چرا مربا زود خراب میشود؟,چرا مربا کپک میزند؟

آموزش آشپزی,اموزش اشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,سایت آشپزی,طرز پخت انواع غذا,آموزش تصویری آشپزی,دلایل تغییر رنگ مربا,علت شکرک زدن مربا,جلوگیری از شکرک زدن مربا,نکاتی برای پخت مربا,تکنیک های پخت مربا,جلوگیری از کپک زدن مربا

 

 

مربا یک محصول فرآوری شده و حاصل ترکیب انواع میوه‌ها با شکر یا آب و شکر است. اگر در طول فرآیند پخت و آماده کردن مربا، میزان pH یا قندهای اینورت (قندهای تغییر شکل‌ یافته) تنظیم نباشد، محصول پس از مدتی شکرک می‌زند.

در واقع، کم بودن میزان قندهای تغییر شکل ‌یافته موجود در مرباها، مهم‌ترین عامل شکرک زدن محسوب می‌شود. البته شکرک زدن، نشانه فساد یا پایین بودن کیفیت مربا نیست و می‌توانیم بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای نسبت به سلامت چنین محصولاتی، آن‌ها را با خیال راحت مصرف کنیم.

 

بهتر است بدانید اگر میزان قند اینورت و اسیدیته مرباها تنظیم باشد، جلوی شکرک زدن آن‌ها گرفته می‌شود پس اگر قصد تهیه مربای خانگی داشته باشید و بخواهید جلوی شکرک زدن آن را هم بگیرید، باید 2 نکته را مد نظر قرار دهید؛ اول اینکه قند اینورت در اثر اضافه کردن مقداری شکر به میوه‌های ترش برای تهیه مربا از آن‌ها خودبه‌خود تشکیل می‌شود و جلوی شکرک زدن مربا را می‌گیرد. نکته دوم هم درباره تهیه مربا از میوه‌های شیرین است؛ در روند تهیه این نوع مرباها، باید حدود یک قاشق غذاخوری سرکه یا آب‌لیمو در طول زمان پخت اضافه کرد تا قندهای اینورت برای پیشگیری از شکرک زدن مربای میوه‌های شیرین تشکیل شود.

تغییر رنگ مربا نشانه فسادش نیست
نکته دیگری که در مورد انواع مرباها وجود دارد، تیره شدن رنگ میوه‌ها بعد از تبدیل آن‌ها به مربا یا حتی بعد از نگهداری از این محصولات برای چند ماه است. این تغییر رنگ و تیرگی هم طبیعی است. زمانی که میوه‌ها برش می‌خورند، رنگدانه‌های موجود در آن‌ها هم پاره می‌شوند و در معرض نور و اکسیژن قرار می‌گیرند. اکسیژن موجود در هوا می‌تواند باعث تغییر رنگ آنتوسیانین‌ها، کاروتنوئیدها و رنگدانه‌های موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها شود و به نوعی، اکسیده شدن آن‌ها را در پی داشته باشد.

 

تغییر رنگ مربا,دلایل تغییر رنگ مربا,مربا را در کجا نگه بداریم؟,دلایل خراب شده مربا

 

حالا هر چقدر که میوه‌های برش خورده بیشتر در معرض هوا، نور و حرارت قرار بگیرند، امکان تغییر رنگ آن‌ها هم بیشتر خواهد بود و نمی‌توانیم از این تغییر رنگ جلوگیری کنیم. این تغییر رنگ نشانه فساد نیست و مشکلی را برای مصرف‌کننده ایجاد نخواهد کرد اما به هر حال از ارزش غذایی میوه کاسته خواهد شد.

از آنجا که مربا نیز از میوه تهیه شده، پس در معرض اکسیژن هوا و اکسیداسیون تغییر رنگ می‌دهد و این افت مواد مغذی موجود، در مربا نیز بروز می‌کند؛ بنابراین، برای آنکه مربا تازه بماند، بهتر است آن را در ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و در دمای معمولی نگه‌دارید. از این رو، دمای 25 درجه به دور از نور آفتاب، مکان مناسبی برای نگهداری شیشه مرباست.

گذاشتن مربا در یخچال هم باعث می‌شود رنگ آن بیش از حد تیره نشود. ضمن اینکه هرچه ظرف نگهداری از مربا تیره‌تر باشد، احتمال نفوذ نور به ترکیب‌های تیره شدن رنگ آن در اثر ماندگاری طولانی‌مدت هم کاهش پیدا می‌کند. البته در کارخانه‌ها برای پیشگیری از تغییر رنگ مرباها، به آن‌ها کمی مواد آنتی‌اکسیدان اضافه می‌کنند که این کار در منزل ممکن نیست.

کپک در مربا
گاهی مربا کپک می‌زند و دلیل آن نگهداری مربا در خارج از یخچال و در قفسه‌های آشپزخانه نیست بلکه علت اصلی به وجود آب اضافی و شل بودن مربا برمی‌گردد.

در این موارد، اگر کپک مربا سطحی باشد، می‌توان آن را به دقت جدا کرد اما اگر کپک‌زدگی زیاد باشد، بهتر است مربا را دور ریخت.

البته توصیه می‌شود بعد از برداشتن کپک سطحی، بقیه آن را بجوشانید تا هم مربا ضدعفونی شده و هم غلظت آن افزایش پیدا کند. در ضمن هیچ وقت مربا را درون ظرف خیس نریزید.

س.م.م بازدید : 201 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

پخت ماهی,آموزش ماهی پزی,پخت سوخاری ماهی,روش های پخت ماهی

 

در این مقاله شما را با بهترین‌ راههای پخت ماهی آشنا می کنیم.

1- سوخاری کردن
واقعیت این است که بیشتر مردم،‌ طعم غذاهای سوخاری را دوست دارند و حتی خیلی از کسانی که علاقه‌ای به خوردن ماهی ندارند،‌ بدشان نمی‌آید گاهی ماهی سوخاری را در برنامه غذایی خود داشته باشند. برای سالم و مغذی‌تر شدن ماهی سوخاری،‌ می‌توانید گوشت را حدود نیم ساعت پیش از سرخ کردن، در ترکیبی از آبلیمو، نمک،‌ پودر فلفل سیاه و پودر سیر بخوابانید.

 

سپس هر دو طرف ماهی را به پودر سوخاری یا پودر نان خشک آغشته و ماهی را با روغن‌های مخصوص سرخ‌کردنی، سرخ کنید. قبل از خوردن ماهی، پودرهای سوخاری که آغشته به روغن هستند و در اثر حرارت دیدن، به رنگ قهوه‌ای درآمده‌اند، از سطح ماهی جدا كنید و گوشت سالم و خوش‌طعم آن را بخورید.

 

برای جدا شدن ساده‌تر پودر سوخاری، می‌توانید حدود 3 دقیقه پیش از پایان پخت، ‌در ماهیتابه را بگذارید تا پودر چسبیده به ماهی‌ها با بخار ایجادشده، شل و به راحتی کنده شود. برای طبخ ماهی با این روش،‌ بهتر است گوشت ماهی را به‌صورت فیله درآورید.

2- تنوری کردن
بهترین راه طبخ ماهی تنوری در خانه، استفاده از فر است. برای طبخ ماهی تنوری،‌ می‌توانید از ماهی‌های بزرگ و درسته هم استفاده كنید و نیازی به فیله کردن ماهی‌ها نیست.

 

در این روش، ابتدا داخل شکم یا گوشت ماهی را با مقداری نمک و کمی پودر انار یا پودر لیمو عمانی طعم‌دار کنید، سپس روی پوست ماهی چند برش عمیق بزنید و تمام پوست و داخل برش‌ها را با رب انار بپوشانید.

 

حالا ماهی را خوب داخل فویل آلومینیومی بپیچید و آن را بعد از قرار دادن در یک سینی یا تابه نازک، داخل طبقه وسط فر بگذارید. فر شما باید از قبل کاملا گرم شده و حداقل حدود 120 درجه سانتی‌گراد حرارت داشته باشد. مدت زمان پخت هم به اندازه ماهی بستگی دارد.

 

می‌توانید حدود نیم ساعت بعد از قرار دادن ماهی در فر، فویل آن را باز کنید و ببینید چه مدت دیگر برای پخت کامل زمان لازم دارید. این روش، یکی از بهترین روش‌های طبخ ماهی است که علاوه بر طعم خوبی که برای ماهی ایجاد می‌کند، به‌دلیل استفاده نكردن از روغن، غذای سالم‌تری هم خواهید داشت.

3- آبپز کردن
تعجب نکنید؛ برای تهیه ماهی با این روش، قرار نیست که ماهی‌ها را داخل آب بیندازید. فقط کافی است یک ظرف گود مانند قابلمه را تا نیمه با آب پر کنید. سپس تکه‌های ماهی که فقط با کمی نمک طعم‌دار شده‌اند، داخل فویل آلومینیومی ضخیمی بپیچید و در نهایت هم فویل‌های حاوی ماهی را بعد از جوش آمدن آب، داخل ظرف بریزید.

 

اگر تکه‌های ماهی کوچک باشند، ‌حدود 15-10 دقیقه برای پخت آنها کافی است. می‌توانید یک قزل‌آلای نسبتا درشت را هم حدود 30 دقیقه با این روش بپزید.زمانی که ماهی در حال پختن است، باید برای تهیه سس این غذا دست به کار شوید.

 

سس ماهی آبپز باید ترکیبی از رب‌ انار، گردوی آسیاب‌شده،‌ نعناع و جعفری ساطوری و مقداری هم پودر فلفل سیاه باشد که همگی آنها باید حدود 5 دقیقه باهم تفت داده شوند. درصورت تمایل می‌توانید کمی پیازداغ هم به این سس اضافه کنید. سس ماهی آبپز باید درست پیش از سرو، روی آن ریخته شود.

4- بخارپز کردن
ماهی بخارپز بیشتر برای طرفداران سبزیجات که عاشق طعم‌های طبیعی هستند، مناسب است. برای تهیه این ماهی، نیازی به استفاده از روغن نیست. گوشت ماهی در روش بخارپز کردن، عطر و طعم سبزی‌های مختلف را به خود می‌گیرد و فقط افزودن کمی نمک و فلفل سیاه قبل از پخت به آن‌ کافی است. در این روش، ابتدا باید کف تابه را با مقداری سیب‌زمینی حلقه شده بپوشانید.

 

سپس روی سیب‌زمینی‌ها، یک ردیف هویج حلقه شده، یک ردیف ساقه کرفس خرد شده، ‌یک ردیف فلفل‌دلمه‌ای، یک ردیف پیاز خام حلقه‌شده و یک ردیف برگ سبزی‌های معطری مانند نعناع،‌ جعفری و گشنیز قرار دهید و تکه‌های ماهی را روی این سبزی‌ها بگذارید.

 

در نهایت هم برگ‌های خردشده کرفس را روی ماهی‌ها بپاشید و در تابه را بگذارید. بعد از گرم شدن تابه، حرارت را به‌اندازه‌ای کم کنید که ماهی و سایر سبزی‌ها آب بیندازند و خوب بخارپز بشوند. در صورت تمایل می‌توانید 2 حبه سیر هم به محتویات تابه اضافه کنید. شما می‌توانید ماهی بخارپز را برای بهبود طعم آن، با کمی روغن زیتون و آبلیموی تازه یا سرکه سرو کنید.

س.م.م بازدید : 424 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

روش هاي نگه داري مواد غذايي,راه و روش هاي نگه داري مواد غذايي,جلوگيري از خراب شدن غذاها,جلوگيري از خراب شدن مواد غذايي,دفن مواد غذايي در زير خاك,روش هاي جلوگيري از فاسد شدن مواد غذايي در زمان هاي قديم,جلوگيري از فاسد شدن مواد خوراكي,بهترين راه هاي نگه داري غذا,نگه داري غذايي كه زود فاسد ميشوند,

چگونگی نگهداری و مصرف غذا در تابستان

 

معمولاً در تابستان به دلیل گرمای هوا شرایطی فراهم می شود كه بیماری های روده ای، مسمومیت های غذایی و سایر بیماری هایی كه از طریق غذا منتقل می شوند، به صورت گسترده ای شیوع پیدا می كنند.

 

شواهد نشان می دهد، اغلب بیماری های روده ای كه با اسهال، استفراغ، دل درد و ناراحتی های گوارشی همراه هستند، در اثر مصرف غذاهای آلوده به وجود می آیند. حتی اگر از بیماران درباره مسمومیت سئوال شود، علت آن را مصرف غذاهای آلوده می دانند.    

 

غذا ممكن است در رستوران های بین راهی یا در اثر بی دقتی در نگهداری درست مواد غذایی در منزل آلوده شود. بنابراین علت شیوع این گونه بیماری ها، عدم رعایت صحیح مسائل بهداشتی در زنجیره ی تهیه تا مصرف غذا است و چنانچه در هر یك از این مراحل مشكلی به وجود آید، باعث فساد مواد غذایی می شود .

 

همه مواد غذایی در فصل گرما برای ما خطر ناك نیستند. معمولاً آن دسته برای ما مشكل به وجود می آورند كه در هوای گرم و به طور كلی شرایط تابستان، فرصت مناسبی برای رشد و نمو انواع میكروارگانیسم ها فراهم كنند.

 

به طور كلی می توانیم بگوییم، هر نوع ماده ی غذایی كه آب بیشتری داشته باشد یا آب مورد استفاده ی میكروارگانیسم ها در آن فراهم باشد، شرایط مناسب تری برای فساد غذا فراهم می كند. گوشت، شیر و س ایر مواد لبنی از دسته مواد غذایی هستند. همان اندازه كه این مواد غذایی برای ما لازم و ضروری هستند، به همان میزان هم مورد علاقه ی شدید میكروارگانیسم ها می باشند.

 

این مواد به عنوان منبع غذایی برای تكثیر میكروارگانیسم هایی به شمار می روند كه باعث فساد مواد غذایی و خطرات اقتصادی و بهداشتی برای ما می شوند.

 

گرمای تابستان بین 20 تا 40 درجه متغیر است، یعنی دقیقاً درجه ی حرارت مناسب برای رشد میكروب ها. وقتی ما ماده ی غذایی فساد پذیر را در این درجه ی حرارت قرار می دهیم ، در حقیقت خودمان شرایطی را فراهم كرده ایم تا غذا فاسد شود. پس مراقب رعایت مسائل بهداشتی باشید زیرا تمام اصول بهداشت به شرایط بیولوژیك میكروب ها برمی گردد.

 

بهداشت مواد غذایی همین است كه بررسی كنیم" میكروارگانیسم ها به چه موادی علاقمند هستند و چه شرایطی برای رشد آنها لازم است كه ما آن شرایط را برای رشد آنها نامساعد كنیم."

 

به عنوان مثال برخی میكروارگانیسم ها برای تكثیر نیاز به اكسیژن دارند و ما باید شرایطی را فراهم كنیم تا مواد غذایی، اكسیژن مورد نیاز را برای آنها نداشته باشند، یعنی محیطی عاری از اكسیژن برای آنها فراهم كنیم. به همین دلیل انواع گوشت ، سبزیجات و غیره را به صورت كنسرو در می آوریم  تا محیطی فراهم كرده باشیم كه میكروارگانیسم های هوازی نتوانند در آن رشد كنند.

 روش هاي نگه داري مواد غذايي,راه و روش هاي نگه داري مواد غذايي,جلوگيري از خراب شدن غذاها,جلوگيري از خراب شدن مواد غذايي,دفن مواد غذايي در زير خاك,روش هاي جلوگيري از فاسد شدن مواد غذايي در زمان هاي قديم,جلوگيري از فاسد شدن مواد خوراكي,بهترين راه هاي نگه داري غذا,نگه داري غذايي كه زود فاسد ميشوند,

چگونگی نگهداری و مصرف غذا در تابستان

 

نوعی از میكروارگانیسم ها بدون اكسیژن رشد می كنند. ما باید این نوع میكروب ها را شناسایی كرده و محیط نامساعدی برای رشد آنها فراهم كنیم. علت اینكه توصیه می شود قوطی كنسروهای باد كرده را مصرف نكنیم، همین موضوع است. اگر قوطی كنسرو باد كرده باشد ، نشان می دهد داخل كنسرو ( در شرایط بی هوازی) امكان رشد بعضی میكروب ها وجود داشته است. این میكروب های بی هوازی در اثر رشد، علاوه بر فاسد كردن ماده ی غذایی، گازی هم به وجود می آورند كه این گاز باعث فساد مواد غذایی می شود. همچنین سمی ( سم بوتولیسم) را ترشح كنند كه برای انسان بسیار خطرناك است.

 

توصیه ما این است كه از مصرف قوطی های باد كرده و زنگ زده به طور جدی خود داری كنید زیرا در اثر زنگ زدگی قوطی ها، این گاز ممكن است خارج شود و علامت فساد را متوجه نشویم. همچنین برای خنثی كردن سموم مترشحه از این میكروب ها، دستورالعملی داریم كه روی كنسروها قید شده است.

 

برای از بین بردن این میكروب ها، كنسر را باید 15 دقیقه در آب داغ جوشاند. این 15 دقیقه همان زمان مناسب برای خنثی كردن سم های مترشحه است. مهم ترین آن سم ها، سم میكروب كلستریدیوم بوتولینم (Clostridium botulinum) است كه منجر به مسمومیت بسیار خطرناك و كشنده بوتولیسم می شود.

 

عامل دیگر گرمای تابستان است . باید شرایطی را فراهم كنیم كه این درجه ی حرارت برای میكروب ها مناسب نباشد؛ یعنی باید درجه ی حرارت را پایین بیاوریم، به نحوی كه میكروب ها نتوانند در آن رشد كنند. لذا در این قسمت روش استفاده از سرما برای نگهداری مواد غذایی مطرح می شود.

 

این روش سالهاست كه در بین مردم رایج شده  و امروزه در تمام منازل، داشتن یخچال از واجبات زندگی به شمار می رود. همچنین برای نگهداری طولانی مدت موا غذایی، استفاده از روش فریزكردن در دمای زیر صفر درجه معمول شده است. علاوه بر عامل سرما، استفاده ی صحیح از یخچال نیز بسیار اهمیت دارد. نوعی از میكروارگانیسم ها وجود دارند كه در شرایط یخچال هم قادر به زندگی و رشد هستند. اینها میكروب های سرما دوستی هستند كه گاهی باعث فساد مواد غذایی داخل یخچال مثل میوه ها و گاهی اوقات كره می شوند. به دلیل وجود همین میكروب های سرما دوست است كه توصیه می كنیم شیر پاستوریزه را حداكثر تا 48 ساعت داخل یخچال مصرف كنید. زیرا بعد از 48 ساعت میكروب های سرما دوست در یخچال رشد كرده و باعث ترشیدن شیر می شوند.

 

گوشت هم ماده ی غذایی دیگری است كه اگر به شكل صحیح در یخچال نگهداری نشود، به وسیله ی میكروب های سرما دوست خیلی زود فاسد می شود.

 

علاوه بر استفاده از سرما، گرما نیز عامل مهمی برای از بین بردن میكروب ها می باشد. پختن مواد غذایی، پاستوریزه كردن مواد غذایی مثل شیر و مواد غذایی دیگر، همچنین استفاده از دمای 70  درجه سانتیگراد می تواند میكروب های بیماری زا را از بین ببرد.

 

اگر مواد غذایی را در منزل تهیه می كنید، یا باید به صورت سرد در یخچال و سردخانه نگهداری كنید، یا در درجه ی حرارت بالای 60 درجه قراردهید.

روش هاي نگه داري مواد غذايي,راه و روش هاي نگه داري مواد غذايي,جلوگيري از خراب شدن غذاها,جلوگيري از خراب شدن مواد غذايي,دفن مواد غذايي در زير خاك,روش هاي جلوگيري از فاسد شدن مواد غذايي در زمان هاي قديم,جلوگيري از فاسد شدن مواد خوراكي,بهترين راه هاي نگه داري غذا,نگه داري غذايي كه زود فاسد ميشوند,

نگهداری مواد غذایی پخته و آماده شده در درجه ی حرارت 20 تا 40 درجه ی تابستان، مهم ترین عامل برای رشد و نمو میكروب ها و در نهایت ایجاد مسمومیت های غذایی ناشی از مصرف این گونه غذاها است كه شاید شایع ترین مسمومیت ها از این جا ریشه بگیرند.

 

عامل دیگر برای نگهداری مواد غذایی،PH مناسب است. میكروب ها درPH اسیدی یا قلیایی بالا نمی توانند رشد كنند. استفاده از ترشی میوه ها نیز به همین دلیل است كه در آن با استفاده از سركه، محیطی با PH اسیدی و نامناسب برای رشد میكروب ها فراهم می شود. بنابراین ترشی، خیار شور یا نمك سود كردن مواد غذایی می تواند مفید باشد. قابل ذكر است كه آب موجود دراین مواد غذایی مثل ترشی نمی تواند مورد استفاده ی میكروب ها قرار گیرد، زیرا آب مورد استفاده آن ها آب آزاد است.

 

استفاده از لیموترش، آب لیمو یا غذاهایی كه دارای ترشی می باشند، اصولاً برای تابستان مناسب تر هستند، زیرا محیط دستگاه گوارشی را اسیدی كرده و جلوی رشد میكروب های مختلف را می گیرند. به همین دلیل مصرف آب لیمو و شربت آن را در تابستان توصیه می كنیم .

 

استفاده از آش آبغوره یا غذاهای اسیدی دیگر در مناطق گرمسیر نیز به همین دلیل است. نوشیدن دوغ های ترش بعد از غذاهای گوشتی نیز برای جلوگیری از رشد میكروب های بیماری زا در دستگاه گوارشی مناسب هستند.

 

روش دیگر برای جلوگیری از رشد میكروب های بیماری زا، خشك كردن مواد غذایی و گرفتن آب مورد استفاده ی میكروب ها از مواد غذایی است. با توجه به این نكته مصرف خشكبار و گوشت هایی كه آب آنها گرفته شده، در تابستان سالم تر هستند.

 

رعایت اصول بهداشتی در تابستان بسیار مهم است. نكته ی بسیار مهمی كه همه ی ما باید به آن توجه كنیم این است كه، مواد غذایی را در مجاورت هوا قرار ندهیم، زیرا انواع میكروب ها از طریق باد و گردش هوا انتقال پیدا می كنند.

 

بنابراین اگر مواد غذایی را بدون درپوش در معرض هوا قرار دهیم، مواد غذایی توسط میكروارگانیسم هایی كه در هوا هستند و یا به وسیله ی حشراتی مثل سوسك و مگس كه عامل انتقال میكروب های مختلف هستند آلوده می شوند. برای جلوگیری از انتقال میكروب ها بهتر است مواد را حتماً با یك لفاف( پوشش) بپوشانیم. حتی مواد غذایی داخل یخچال نیز باید درپوش داشته باشند، زیرا در یخچال هم گردش هوا باعث تغییر بافت مواد غذایی می شود.

 

متاسفانه در برخی قصابی ها و رستوران ها دیده می شود كه گوشت را بدون لفاف و در هوای آزاد آویزان كرده اند و همان طور كه گفته شد این شیوه ی نگهداری مواد غذایی به خصوص در تابستان باعث انتقال انواع میكروب های بیماری زا از محیط و حشرات به گوشت می شود.

 

س.م.م بازدید : 87 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

اموزش درست كردن مارمالاد هلو و انبه

              مجموع : نوشيدني ها

 

 پخت مارمالاد هلو, پخت مارمالاد انبه

 

 

 

مواد لازم :

 هلو  ۲ عدد
 انبه  ۱عدد
 شکر  هم وزن هلو و انبه
 پودر ژله هلو  ۱ قاشق مربا خوری


طرز تهیه :
هلو و انبه را پوست بگیرید و هسته را جدا کنید سپس به قطعات ریز خرد کنید . پودر ژله را در کمی آب گرم حل کنید . هلو و انبه را با آب و شکر روی حرارت بگذارید تا پخته شود .میزان آبی که اضافه میکنید نباید زیاد باشد به حدی که میوه ها پخته شود ودر پایان پخت آب کاملاْتبخیر شود .سعي كنيد با پشت قاشق ميوه ها را له كنيد.در آخر ژله را اضافه کنید و صبر کنید تا آب مارمالاد تبخیر و مارمالاد آماده شود .این مقدار برای تهیه یک کاسه کوچک مارمالاد است . که میتوان بعنوان صبحانه با بیسکویت ویا پنکیک وسایر نانها میل نمود و خيلي سريع آماده ميشود . ميتوانيد در اين مارمالاد از مقدار شكر كمتري هم استفاده كنيد در اين صورت نميتوانيدبه مدت طولاني نگهداري كنيد .

س.م.م بازدید : 141 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

اموزش درست كردن ليموناد زمستاني خوشمزه

              مجموع : نوشيدني ها

 

درست کردن لیموناد زمستانی, طرز تهیه لیموناد

 

 

مواد لازم :

 لیموترش  ۲عدد
 میخک  ۳عدد کامل
 عسل  در صورت نیاز
 چوب دارچین  یک عدد
 آب جوش یک پیمانه


طرز تهیه لیموناد زمستانی :
آب یک لیموترش را بگیرید.
لیموی دیگری را برش های نازک بزنید، میخک ها را در برش های لیمو فرو کنید و در فنجان قرار دهید. عسل و آب جوش را نیز اضافه کنید.
مخلوط را با چوب دارچین هم بزنید تا عسل کاملا حل شود.
این لیموناد داغ که سرشار از ویتامین c و عسل است، برای روزهای سرد و رفع علایم سرماخوردگی از جمله گلودرد مفید است.

س.م.م بازدید : 181 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

اموزش درست كردن شيرخرمالو

              مجموع : نوشيدني ها

 

 نوشیدنی های سرد زمستانی, طرز تهیه شیر خرمالو

 

 

مواد لازم:

 هلو  یك عدد
 خرمالو  یك عدد
 شیر  یك فنجان
 یخ  5 مكعب
 شكر  یك قاشق مرباخوری

روش تهیه شیر خرمالو :
خرمالو را از پوست خارج كنید. همچنین هسته هلو را جدا كرده و همراه شیر، شكر و یخ در پارچ مخلوط‌كن بریزید و به مدت فقط 20 ثانیه با سرعت پایین مخلوط كنید. به همین سادگی كه گفته شد.

فوت آشپزی:
 مواد را حتما به مدت كمی مخلوط كنید تا تكه‌های خرمالو و هلو را زیر دندان‌تان احساس كنید و لذت ببرید.

س.م.م بازدید : 148 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

اموزش درست كردن پشن كاكتل

              مجموع : نوشيدني ها

 

 نوشیدنی های سرد زمستانی, طرز تهیه پشن كاكتل

 

 

مواد لازم پشن كاكتل :

 پشن فروت  یك عدد
 آب یا شیر نارگیل  یك فنجان
 آب آناناس  یك فنجان
 یخ  5 مكعب

روش تهیه:
مواد گفته شده را به غیر از یخ درون پارچ میكسر بریزید و مدت 30 ثانیه میكس كنید و همراه یخ درون لیوان بریزید. از تکه‌های آناناس در این نوشیدنی استفاده کنید.

س.م.م بازدید : 120 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

اموزش درست كردن نوشيدني هنگور زمستاني

              مجموع : نوشيدني ها

 نوشیدنی های سرد زمستانی, طرز تهیه هنـگور

 

 

مواد لازم:

 آب هویج  یك فنجان
 پرتقال  یك عدد
 انگور  6 تا 8 حبه
 یخ  5 مكعب


روش تهیه هنـگور :
آب پرتقال را گرفته و همراه آب هویج و انگور درون پارچ بریزید و به مدت 30 ثانیه میكس كنید و همراه یخ درون لیوان بریزید. با انگور یا هویج آن را تزیین كنید. تركیب بسیار خوش‌طعمی است.

نكته سلامت:
هویج گیاهی شیرین، خوشمزه، اشتهاآور و فعال کننده سیستم گوارش است.

س.م.م بازدید : 120 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

اموزش درست كردن آيس تي هلو

              مجموع : نوشيدني ها

 

 نوشیدنی های سرد زمستانی, طرز تهیه آیس تی هلو

 

 

مواد لازم:

 چای دم كشیده  یك فنجان
 هلو  یك عدد
 یخ  5 مكعب
 شكر  یك قاشق غذاخوری

روش تهیه آیس تی هلو :
5دقیقه صبر كنید تا چایتان مقداری سرد شود، سپس همراه هلو، یخ و شكر درون پارچ میكسر بریزید و به مدت 30 ثانیه میكس كنید.

نکته:
بدون مخلوط‌کن نیز می‌توانید این یخ چای را درست کنید. به این ترتیب که آب هلو را بگیرید و به همراه چای و یخ درون لیوان بریزید و هم بزنید.

س.م.م بازدید : 141 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

اموزش درست كردن قهوه فرانسوي

              مجموع : نوشيدني ها

 

 

سایت آشپزی,قهوه فرانسه, طرز تهیه قهوه فرانسه

 

 

آشپزی - قهوه فرانسه به 3 صورت طبخ می‌شود، با دستگاه فیلتردار یا دستگاه‌های پرس‌كننده و اسپرسو همراه با آب درست می شود.

قهوه های فرانسه آسیاب شده درشت تر از قهوه اسپرسو و ترک است . این قهوه متعلق به کشور برزیل است اما مانند قهوه ترک به دلیل ابداع طرز تهیه و دستگاه مخصوص قهوه ساز به وسیله فرانسوی ها به قهوه فرانسه معروف شده است ، اگر قصد میل کردن قهوه فرانسه دارید حتماً باید یک قهوه ساز مخصوص داشته باشید . انواع این قهوه ساز با قیمت های متفاوت در بازار و قهوه فروشی ها موجود است.

قهوه فرانسه به‌طورکلی، مزه‌ای شبیه به قهوه کافِه‌تیِه‌رِه دارد ولی گرد قهوه را برای بهتر کردن عطر و طعمش از آن جدا می‌کنند. می‌توان آن را برای چند ساعتی در بیشتر دستگاه‌ها گرم نگه داشت. در فنجان استاندارد و به‌صورت تلخ (سیاه) یا با شیر سرو می‌شود.این روش قهوه‌ای دیرسازتر از روش اسپرسو به‌دست می‌دهد. قهوة فیلتری (فرانسه) را اصلاً مردی فرانسوی به نام ژان‌باپتیست ‌دوبِلوآ (Jean-Baptiste de Belloy) اختراع کرد و معروف‌ترین روش در غرب است.

قهوة فرانسه با استفاده از دستگاهی خودکار درست می‌شود که از 2 تا 12 فنجان قهوه دم ‌می‌کند. آب مستقیماً بر روی قهوه‌ای که درونِ فیلتر یا صافی‌ای کاغذی در بخش بالایی دستگاه قرار دارد، ریخته می‌شود. آب در محفظۀ مخصوص به طرف المنت گرمایشی در کف دستگاه فشار می آورد.

آب داغ از یک لوله در بالای دستگاه خارج می شود و سپس، در حالی که محتوی قهوه است، از صافی عبور کرده، به پائین می ریزد. در نهایت، قهوه در یک لیوان یا قوری جمع آوری می شود. قهوه بر اثر نیروی جاذبه به درون پارچی شیشه‌ای به زیر می‌چکد؛ یعنی به جایی که بر روی صفحه‌ای داغ قرار داده شده که قهوه را در دمایی بهینه نگه می‌دارد تا بتوان در هر زمانی از روز، آن را نوشید. همچنین امکان استفاده از قهوه‌های کیسه‌ای وجود دارد که استفاده از این کیسه‌ها، درست‌کردن قهوه و تمیزکردن دستگاه را آسان‌تر می‌سازد.

 

برای تهیه یک قهوۀ فرانسه خوب، موارد زیر لازم است:

1. قهوه گیری آرام و مداوم

2. ترکیبات خوب قهوه ها

3. امکان کنترل عطر و طعم قهوه

 

یک روش کاربردی برای آزمایش اصالت قهوۀ فرانسه این است که یک مقدار از آن را روی آب بپاشید. قهوه فرانسۀ اصیل خشک مانده، برای مدت طولانی بر روی سطح آب باقی می ماند؛ در حالی که قهوۀ غیر اصیل ته نشین شده، حتی جذب آب سرد نیز می شود.

هرگز این قهوه را به هنگام استراحت در محل کار و یا پیش از خروج از منزل برای رفتن سر کار ننوشید ، اسپرسو را باید بعد از یک غذای خوب در زمانی که وقت کافی برای آرامش و استراحت دارید میل کنید .

س.م.م بازدید : 133 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

اموزش درست كردن پانچ انگور

              مجموع : نوشيدني ها

 

 درست کردن پانچ انگور, طرز تهیه شربت

 

 

سرد شدن هوا نمیتواند دلیلی برای نخوردن نوشیدنی های خنک باشد!

پانچ اصطلاحا" به نوشیدنیهای میوه ای گازدار گفته می شود ، در مقایسه با سایر نوشیدنیها ، به دلیل داشتن دی اکسید کربن ، زیاد مفید نیستند و درصد جذب کلسیم آنها در بدن پائین است ! اما برای تغییر ذائقه خوبند.

مواد لازم :

 آب انگور  ۴ لیوان
 آب گریپ فروت  یک لیوان
 آب لیمو  ۲ قاشق سو پ خوری
 آب گازدار (سودا)  ۲ لیوان
 پره های گریپ فروت یا پوره هلو یک لیوان

  
طرز تهیه پانچ انگور :
آب لیمو ، آب گریپ فروت و آب انگور رو با هم مخلوط کرده بگذارید داخل جایخی تا سریعا" خنک شود ، بعد آب گازدار خنک و پوره هلو یا گریپ فروت را به آن اضافه کرده و تا گرم نشده سرو کنید.

س.م.م بازدید : 125 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

اموزش درست كردن خيار سكنجبين با طعم نعناع

              مجموع : نوشيدني ها

 

 

درست کردن شربت های  تابستان,شربت خیار و سکنجبین

 

 

اگر در جست‌وجوی یك شربت گوارا، خوش‌عطر و دلپذیر برای عصرهای تابستان هستید پیشنهاد می‌كنیم یك بار شربت خیار سكنجبین را همراه عرقیات گیاهی تجربه كنید. تهیه این شربت كه یكی از معروف‌ترین و پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌ها در طب سنتی ایران است علاوه بر آنكه موجب افزایش نشاط شما می‌شود تاثیرات درمانی و شفابخشی زیادی دارد.

 

اگر تصمیم دارید از شربت سكنجبین و خیار برای یك مهمانی دوستانه در عصر یكی از روزهای گرم تابستان استفاده كنید؛ می‌توانید، عرق نعناع و گلاب نیز به آن اضافه كنید .

 

با مصرف این نوشیدنی...

 

روز‌های گرم تابستان را بدون گرمازدگی بگذرانید.

 

توان و ایمنی بدن را افزایش دهید.

 

تنش‌ها و استرس‌های روزمره را فراموش كنید.

 

حرارت معده و دستگاه گوارش را کاهش دهید.

 

دردهایی مثل :دل‌پیچه، دل درد، نفخ، سكسكه و اسهال را  به صورت طبیعی درمان کنید.

 

 

دستور تهیه :

 

مواد لازم برای یك نفر :

 

خیار

2 عدد

لیموترش

یك عدد

سكنجبین یا عسل

نصف فنجان

عرق‌نعنا یا گلاب

نصف فنجان

 

 

روش تهیه :

 

پیش از هرچیز لیمو‌ترش را پوست بگیرید و فیله آن را جدا كرده و همراه عرق نعناع درون پارچ مخلوط‌كن بریزید.

 

پس از آن خیار را خوب شسته و آن را با پوست داخل پارچ اضافه كرده و آنها را با هم مخلوط كنید. برای مخلوط كردن این مواد تنها كافی است با سرعت بالا به‌مدت یك دقیقه دستگاه را روشن كنید. توجه داشته باشید برای هر لیوان احتیاج به یك خیار متوسط دارید.

 

بعد از مخلوط شدن این مواد، آنها را درون لیوان بریزید و متناسب با ذائقه خود و مهمان‌تان سكنجبین به لیوان‌ها اضافه كنید. می‌توانید با كم و زیاد كردن میزان سكنجبین یك شربت سكنجبین خیار شیرین یا كم‌شیرین تهیه كنید.

 

بهترین روش برای تزیین این نوشیدنی خوش‌آب و رنگ آن است كه پس از اضافه كردن چند قطعه یخ به داخل لیوان، 6 تا 7 برش نازك از یك خیار متوسط را درون آن بریزید و با یك برش نازك از لیموترش آن را تزیین كنید.

 

روش دیگر آن است كه از برگ‌های تازه نعناع برای تزیین استفاده كنید. در این حالت می‌توانید چند برگ از نعنای تازه را ساطوری كرده و آن را به شربت خیار و سكنجبین اضافه كنید و به جای برش لیمو یك برگ نعناع را روی لیوان قرار دهید.

 

برای تهیه این شربت می‌توانید به جای سكنجبین از عسل نیز برای شیرین كردن طعم آن استفاده كنید.

 

این نوشیدنی را خنك بنوشید

 

اضافه كردن سكنجبین به خیارسكنجبین خواص درمانی كم‌نظیری را به نوشیدنی شما می‌دهد، از این رو توصیه ما این است كه برای دریافت بیشتر خواص درمانی و شفابخش آن از سكنجبین‌هایی كه با قند طبیعی تهیه می‌شوند، استفاده كنید و سكنجبین‌هایی را برای تهیه این نوشیدنی انتخاب كنید كه شیرین یا مایل به شیرینی باشند. در این صورت می‌توانید علاوه بر آنكه با این نوشیدنی حرارت معده و دستگاه گوارش را كم كنید، از خواص صفرابر سكنجبین نیز بهره‌مند شوید.

 

روزهای گرم تابستان با عرق نعناع

 

افزودن نصف فنجان عرق نعناع به شربت سكنجبین علاوه بر آنكه عطر دلنشین و مطبوعی به شربت می‌بخشد، می‌تواند در تسكین سردردهای ناشی از گرمای هوا كه در ماه‌های گرم سال میان مردم متداول است بسیار موثر باشد. از این رو تركیب آن با سكنجبین می‌تواند بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستان باشد. این عرق گیاهی علاوه بر این می‌تواند به‌عنوان یك داروی طبیعی و گیاهی برای تسكین و درمان دل‌پیچه، دل درد، نفخ، سكسكه و اسهال مورد استفاده قرار گیرد.

 

نکته : سكنجبین یكی از بهترین موادطبیعی صفرابر است. كبد انسان در طول روز مقدار مشخصی صفرا تولید می‌كند كه این صفرا باید از طریق معده برای هضم بهتر موادغذایی به ویژه غذاهای چرب به روده‌ها هدایت شود. اگر این صفرا از كیسه صفرا به روده‌ها نرود یا به‌طور كلی كبد قادر به تولید آن به میزان كافی نباشد در این صورت اختلال در عملكرد دستگاه گوارش به‌وجود می‌آید. در طب سنتی برای درمان این مسئله نوشیدن سكنجبین با آب را پیشنهاد می‌كنند كه می‌تواند صفرای حبس شده در كبد را به بیرون هدایت كند.

 

گلاب؛ مفرح و آرام‌بخش

 

اگر تصمیم دارید از شربت سكنجبین و خیار برای یك مهمانی دوستانه در عصر یكی از روزهای گرم تابستان استفاده كنید، می‌توانید عرق نعناع وگلاب نیز به آن اضافه كنید. گلاب یكی از بهترین گزینه‌ها برای افراد مضطرب است. این عرق گیاهی مانند نعناع خاصیت خنك‌كنندگی دارد و برای تقویت قلب و معده دارویی موثر به‌شمار می‌رود. درمانگران طب سنتی نوشیدن این عرق گیاهی را در زمان ابتلا به سردردهای ناشی از استشمام هوای آلوده و آلودگی صوتی بسیار موثر می‌دانند.

 

افزایش توان بدن با لیموترش

 

لیموترش یكی از غنی‌ترین میوه‌های طبیعی برای تامین ویتامین  c و پتاسیم بدن است، به همین دلیل است كه لیموترش را یكی از بهترین خوراكی‌ها برای افزایش توان و مقاومت بدن می‌دانند و آن را در گروه میوه‌های ضد‌سرطان می‌شمارند. اضافه كردن فیله لیموترش به شربت سكنجبین و خیار علاوه بر آنكه خاصیت ضد‌اسهال عرق نعناع را افزایش می‌دهد بلكه به تقویت عملكرد كبد و پانكراس نیز كمك می‌كند.

 

نکته : نوشیدن شربت خیارسكنجبین در روزهای گرم تابستان تاثیر زیادی در كاهش حرارت درونی بدن و افزایش میزان نشاط و شادابی افراد دارد .

س.م.م بازدید : 158 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

شربت هاي ضد عطش

   مجموع :آموزش آشپزي

 

 1. شربت آبلیمو

شربت های ضد عطش,ساخت شربط ضد عطش

درست کردن انواع شربت,شربت ضد عطش,شربت هاي ضد عطش,شربت هاي طبي,شربت هاي مفيد,ساخت شربت,درست کردن شربت آبلیمو,شربت خاکشیر,تخم شربتی,عرق بیدمشک,گلاب,درست کردن شربت

یکی از شربت‌هایی که از قدیم در فصل گرم مورد مصرف قرار می‌گرفته، شربت آب‌لیمو است.

پایه اصلی این شربت، عصاره لیموترش است که با آب رقیق می‌شود و همراه مقدار کمی قند یا شکر مورد مصرف قرار می‌گیرد.

 

آب‌لیمو را به تنهایی نباید مصرف کرد زیرا آب‌لیموی رقیق نشده روی مینای دندان تأثیر می‌گذارد و باعث تخریب آن می‌شود. بنابراین بهتر است چه در غذا و چه در سالاد حتماً قبل از استفاده، آب‌لیمو را رقیق کنید.

 

جالب است بدانید که شربت آب‌لیمو جلوی گرمازدگی و عطش را می‌گیرد و مصرف آن در ماه‌های گرم و در مسافرت‌ها، به خصوص مسافرت‌های دریایی، بسیار مناسب است.

شربت آب‌لیمو زیانی ندارد و مصرف آن در هر سنی توصیه می‌شود.

 

آب‌لیمو خواص متعدد دیگری هم دارد که عبارتند از ضد تصلب شرایین، کاهش‌دهنده کلسترول، ضد برخی سموم از جمله تریاک، ضدتب و ضد کمبود ویتامین C.

 

2. خاکشیر

 

شربت ضد عطش,شربت های مخصوص تابستان

شربت دیگری که خاصیت ضد عطش و گرمازدگی دارد، خاکشیر است. از قدیم به تجربه از شربت آن با آب سرد و کمی شکر در نواحی گرم به خصوص در فصل تابستان برای رفع عطش استفاده می‌کرده‌اند.

 

درباره خاکشیر باید اضافه کنیم که روی دانه آن موادی به نام لعاب وجود دارد. لعاب می‌تواند چند برابر وزن خود آب جذب کند و متورم شود و به شکل ژله درآید.

 

به این ترتیب، وقتی خاکشیر با آب مخلوط و کمی شکر هم به آن اضافه می‌شود، هم خوشمزه خواهد بود و هم لعاب آن منبعی برای آب بدن است.

 

نباید فراموش کرد که هر دانه خوراکی که مانند خاکشیر لعاب داشته باشد، می‌تواند به همین شکل عمل و کمبود آب بدن را جبران کند.

 

 3. تخم شربتی


شربت ضد عطش,شربت های مخصوص تابستان


جالب است بدانید که تخم شربتی دانه گیاه ریحان خوراکی است. این دانه‌ها درشت‌تر از خاکشیر و سیاه رنگ هستند.

 

وقتی تخم شربتی داخل آب ریخته می‌شود، روی آن لایه‌ای ژله‌ای تشکیل خواهد شد. شربت آن ضد گرمازدگی و ضد عطش است و می‌توان گفت تخم شربتی و خاکشیر تقریباً خواص یکسانی دارند.

 

در ضمن، خاکشیر و تخم شربتی خاصیت مسهل و ملین داشته و مصرف آن‌ها برای جلوگیری از یبوست که در تابستان شایع می‌شود، مناسب‌تر است.

 

4. عرق بیدمشک

 

شربت ضد عطش,شربت های مخصوص تابستان

بیدمشک نوعی بید است ولی این درخت در اول بهار و قبل از آنکه برگ بدهد، گل‌های زیبا و خوشبویی دارد. عرق بیدمشک از گل‌های این نوع بید که در ارومیه بسیار زیاد است، تهیه می‌شود.

 

گلاب که همان اسانس گل محمدی است، خواص دارویی زیادی دارد، از آن جمله می‌توان به ضد اسهال، ضد التهاب، افزایش‌دهنده میل جنسی، ضد نفخ، مقوی قلب، خلط‌آور، مقوی معده و اشتهاآور بودن آن اشاره کرد .

 

گاهی از عرق بیدمشک بدون رقیق کردن استفاده می‌شود که خواصی نظیر تقویت‌کننده، آرام‌بخش، ضد گرمازدگی و مقوی قلب دارد. گاهی نیز به صورت شربت آن را رقیق و مقداری شکر به آن اضافه می‌شود.

 

عرق بیدمشک علاوه بر ضد عطش بودن، خاصیت آرام‌بخشی و تقویت قلب نیز دارد و مطالعه‌های اخیر خواصی را که از قدیم به تجربه به آن نسبت می‌دادند، از نظر علمی به اثبات رسانده‌اند.

 5. گلاب


شربت ضد عطش , شربت های مخصوص تابستان

 

گلاب در حقیقت نوعی عرق گیاهی است که از گلبرگ‌های چند نوع گل محمدی تهیه می‌شود. گلاب ایرانی که به ویژه در ناحیه قمصر کاشان تهیه می‌شود، بسیار معروف است. گلاب که همان اسانس گل محمدی است، خواص دارویی زیادی دارد، از آن جمله می‌توان به ضد اسهال، ضد التهاب، افزایش‌دهنده میل جنسی، ضد نفخ، مقوی قلب، خلط‌آور، مقوی معده و اشتهاآور بودن آن اشاره کرد.

 

در ضمن، گلاب به برخی محصولات مثل فالوده، بستنی یا برخی شربت‌ها افزوده می‌شود. گاهی نیز خود گلاب به شکل رقیق به حالت شربت به مصرف می‌رسد. این مایع در عین حال که خواص نامبرده را دارد در پیشگیری از عطش و گرمازدگی هم موثر است.

 

غیر از این 5 نوشیدنی، در فصل تابستان از بقیه میوه‌ها هم برای تأمین آب بدن می‌توان کمک گرفت. طالبی، خربزه و هندوانه جلوی گرمازدگی و عطش را می‌گیرند و آلبالو، هلو و آناناس نیز از میوه‌هایی هستند که هم به شکل طبیعی و هم به شکل عصاره و رقیق‌شده می‌توانند در روزهای گرم تابستان مفید باشند.

س.م.م بازدید : 233 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش درست كردن آب هندوانه با طعم ليمو

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 

آب هندونه,اب هندوانه,اب هندونه,آب هندوانه,طرزتهيه آب هندوانه با طعم ليمو,درست كردن اب هندوانه با طعم هاي مختلف,

اب هندونه,ساخت آب هندونه,اب هندونه لاغری,طریقه مصرف اب هندونه,فواید آب هندونه,درست کردن آب هندونه با طعم لیمو,آموزش ساخت آب هندونه با طعم لیمو,اب هندونه خوشمزه

مواد لازم :

 هندوانه بدون تخمه  به میزان لازم
 لیمو ترش با پوست برای هر لیوان  یک چهارم لیموترش
 شکر به میزان لازم
 عرق هل یا گلاب به میزان لازم
 یخ خرد شده  به میزان لازم


طرز تهیه :
هندوانه را با شکر و گلاب ویخ در میکسر خوب با هم مخلوط کنید . لیمو ترش را به قطعات ریز تقسیم کنید و کمی آنرا له کنید و در آب هندوانه بیندازیدو نوش جان کنید.

 

س.م.م بازدید : 168 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

نوشیدنی هایی که چربی های شکم تان را آب می کند

              مجموع :آموزش آشپزي

 نوشیدنی لاغری,شربت های لاغری,انواع شربت های لاغری,انواع نوشیدنی های لاغری,لاغر شدن با نوشیدنی,درست کردن نوشیدنی لاغری,شربت های رژیمی,شربت های لاغری,شربت تناسب

زیبایی اندام,کاهش وزن,راههای کاهش وزن

در این مقاله، چند نوشیدنی سالم و گوارا را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر لذت نوشیدن آنها،سلامت و زیبایی اندام شما نیز حفظ خواهد شد و خبر خوش اینکه، حتی موجب کاهش وزن و خوش فرم شدن شکم نیز می شوند.

 

نوشیدنی های سرد وگوارا، خاطراتی به یاد ماندنی را از فصل زیبای تابستان در فکر اشخاص بر جای می گذارند.اما در عین حال،تشویش و دل نگرانی از چاقی بعد از نوشیدن هم همواره در پی آن خواهد بود.

 

دیگر نگرانی را از خود دور کنید و با خاطری آسوده، به استقبال تابستان رنگارنگ و زیبا بروید!
در این مقاله، چند نوشیدنی سالم و گوارا را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر لذت نوشیدن آنها،سلامت و زیبایی اندام شما نیز حفظ خواهد شد و خبر خوش اینکه، حتی موجب کاهش وزن و خوش فرم شدن شکم نیز می شوند.

زیبایی اندام,کاهش وزن,راههای کاهش وزن

 

آب طعم دار
همانطور که بارها تاکید کردیم، هیدراته نگه داشتن بدن در طی روز اهمیت بسیار زیادی در سلامت و زیبایی بدن خواهد داشت و زمانیکه سعی دارید تا حد امکان سموم را از بدن دور سازید، بهتر است توجه خاصی به این موضوع داشته باشید.

 

نوشیدن آب کافی، به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک زیادی کرده و مانع از کم آبی و همچنین احتباس آب در بدن خواهد شد.
در ضمن، نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز، باعث احساس سیری بیشتر و جلوگیری از پرخوری و ریزه خواری ها می شود.

 

اما اگر نوشیدن آب ساده، شما را خسته می کند، می توانید با سبزی های تازه، مرکبات، تکه های خیار و سایر طعم دهنده های طبیعی، آن را طعم دار و دلپذیر تر سازید.

زیبایی اندام,کاهش وزن,راههای کاهش وزن

 

آب هندوانه
مادامیکه شربت ها، به طور طبیعی و بدون افزودن شکر تهیه و مصرف شوند، بدون هیچ گونه نگرانی از افزایش وزن، می توان از نوشیدن آنها لذت برده و بدن را همواره هیدراته نگه داشت و آب هندوانه، یکی از برترین گزینه هاست!

 

هندوانه، این میوه خوش طعم و کم کالری، نه تنها به دلیل محتوای آب فراوان، فوق العاده مفید و باارزش بوده و بدن را کاملا هیدراته نگه می دارد، بلکه سرشار از مواد مغذی مثل لیکوپن برای مبارزه با سرطان و اسید آمینه ای عالی مثل آرژنین می باشد.

 

در یک مطالعه جدید، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که آرژنین قادر است چربی بدن را کاهش داده و موجب افزایش توده عضلانی بدن شود.

زیبایی اندام,کاهش وزن,راههای کاهش وزن


چای نعناعی سرد
این نوشیدنی باطراوت در روزهای گرم سال، فوق العاده است.
چای نعناعی سرد، شکمی صاف و زیبا را به شما هدیه می دهد.
جالب است بدانید نوشیدن این چای، موجب هضم سریعتر چربی های موجود در غذاهایی مثل برگرها و استیک شده، نفخ را برطرف کرده و به این ترتیب ،اندام شما را زیبا و متناسب می سازد.

زیبایی اندام,کاهش وزن,راههای کاهش وزن


نوشیدنی آناناس
با تهیه نوشیدنی یخ در بهشت آناناس، شکمی صاف و زیبا داشته باشید.
آناناس، به طور طبیعی، دارای آنزیمی به نام بروملین است که موجب شکسته شدن پروتئین ها، سهولت هضم و رفع نفخ می شود.

زیبایی اندام,کاهش وزن,راههای کاهش وزن


نوشیدنی شکلات تلخ
جالب است بدانید این نوشیدنی موجب زیبایی اندام و خوش فرم شدن شکم خواهد شد.
این نوشیدنی پرطرفدار، با سرکوب کردن اشتهای کاذب و کاهش میل شدید به خوردن حجم زیاد مواد غذایی، موجب تناسب اندام و فرم گرفتن شکم خواهد شد.
مصرف این نوشیدنی در وعده مهم صبحانه، یکی از بهترین گزینه ها برای این منظور خواهد بود.
اینکار، تا ساعتها، شما را سیر نگه داشته و مانع از ریزه خواری در طی روز می شود.

زیبایی اندام,کاهش وزن,راههای کاهش وزن

چای سبز
مطالعات نشان می دهند که چای سبز، علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی، حاوی ترکیبات و انتی اکسیدان هایی است که می تواند با از بین بردن چربی های شکم، آنرا زیبا وخوش فرم سازد.

مصرف این نوشیدنی قبل از تمرینات ورزشی،موجب چربی سوزی بیشتر طی تمرینات هوازی خواهد شد.


س.م.م بازدید : 207 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

شیک توت فرنگی رژیمی برای بعد افطار

              مجموع :آموزش آشپزي

 

شیک توت فرنگی,درست کیدن شیک توت فرنگی لاغری,ابمیوه لاغری,درست کردن نوشیدنی لاغری,درست کردن شیک توت فرنگی لاغری,نوشیدنی های رژیمی,آموزش درست کردن نوشیدنی های رژیمی,آموزش درست کردن انواع نوشیدنی

شیک توت فرنگی,درست کیدن شیک توت فرنگی لاغری,ابمیوه لاغری,درست کردن نوشیدنی لاغری,درست کردن شیک توت فرنگی لاغری,نوشیدنی های رژیمی,آموزش درست کردن نوشیدنی های رژیمی,آموزش درست کردن انواع نوشیدنی

یادتان باشد که کالری و چربی این شیک در این روش تغییر چندانی نمی‌کند، ولی از نظر میزان قند حتما نوشیدنی سالم‌تری خواهید داشت. این شیک را برای کسانی که هنگام افطار دچار ضعف شده‌اند، پیشنهاد می‌کنم.

مواد لازم:

برای دو لیوان بزرگ
توت فرنگی: 400 گرم
ماست شیرین: 200 گرم
خامه سفت: چهار قاشق غذاخوری
شکر نرم: سه قاشق غذاخوری (اختیاری)


روش تهیه:

1. شکر و توت‌فرنگی را با دو، سه قاشق غذاخوری آب یا شیر در مخلوط کن پوره کنید. ماست و خامه را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید تا یک دست شوند. شیک را در لیوان ریخته و سرو کنید.

نکات:

- توت فرنگی را با موز جایگزین کنید.

- اگر شیک غلیظی می‌خواهید، از توت فرنگی یخ زده استفاده کنید.

س.م.م بازدید : 150 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش مراحل  و روش تهيه سان شاين

              مجموع :آموزش نوشیدنی ها

 

 مراحل تهیه سان شاین,سان شاین

 

سان شاین (Sun Shine) یک دسر بسیار خوشمزه و ساده است که به راحتی میتوانید آن را در منزل آماده کنید.

آموزش مراحل تهیه سان شاین در منزل ... معمولا به لایه هایی از بستنی و ژله که پشت هم داخل لیوان ریخته میشود سان شاین میگویند و باقی مخلفات بستگی به ذائقه مصرف کننده دارد.

مواد لازم :


بستنی وانیلی (باتوجه به ذائقه خود میتوانید از طعم های دیگر هم استفاده کنید)


ژله (میتوانید از چند رنگ ژله دلخواه استفاده کنید)


میوه دلخواه (معمولا از توت فرنگی و موز و آناناس استفاده میشود)


سس توت فرنگی یا سس شکلات


دانه های شکلات یا شکلات رنده شده (برای تزیین)

شوکو رول (برای تزیین)


مغز پسته و گردو خرد شده (برای تزیین)


خامه (برای تزیین)


چتر (برای تزیین)



طرز تهیه :


ابتدا ژله ها را آماده میکنیم:
پودر ژله را داخل یک کاسه می ریزیم و به اندازه یک لیوان به آن آب جوش اضافه میکنیم و با استفاده از یک چنگال هم میزنیم تا کاملا حل شود. سپس یک لیوان آب سرد اضافه کرده و هم میزنیم. ژله را داخل یخچال میگذاریم تا خودش را بگیرد. حدودا 4 تا 5 ساعت زمان لازم است.

روش تهیه سان شاین :


یک لیوان بلند را انتخاب می کنیم. ته لیوان را به اندازه 3 سانت از ژله پر می کنیم سپس یک لایه 3 سانتی هم بستنی اضافه میکنیم و به همین ترتیب لایه ها را تا بالای لیوان ادامه میدهیم. بهتر است لایه آخر از بستنی باشد. حالا خامه را روی آن می ریزیم. شوکو رول ها و چتر را داخل آن قرار میدهیم و با دانه های شکلات و مغز پسته و گردو تزیین میکنیم و در آخر هم مقداری سس شکلات یا توت فرنگی روی آن می ریزیم.

نکات:


- بهتر است لیوان ها را قبل از استفاده ، مدتی درون یخچال قرار دهید تا هنگام کار، بستنی زود آب نشود.
- می توانید از تکه های میوه هم برای تزیین روی سان شاین استفاده کنید.
- بنا به سلیقه خود میتوانید از دانه های شکلات ، مغز پسته و گردو و یا حتی از تیکه های میوه در لابلای بستنی هم بریزید.


- برای تزیین روی سان شاین ، اسمارتیز و ترافل های رنگی هم گزینه ی خوبی است.
- ضخامت لایه ها بنا به سلیقه شما میتواند متغیر باشد.
- برخی از مربا و یا شربت میوه ها هم استفاده میکنند.

نکته کلیدی:

در کل مواد اصلی سان شاین ترکیبی از بستنی و ژله است و بقیه مواد بنا به سلیقه و ذائقه افراد متغیر است.

س.م.م بازدید : 165 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش درست كردن اسموتي هندوانه

              مجموع :آموزش نوشیدنی ها

 

اسموتی هندونه,ساخت اسموتی هندونه,ساخت نوشیدنی برای شب یلدا,آموزش درست کردن اسموتی هندونه,آموزش درست کردن نوشیدنی برای شب یلدا,نوشیدنی های شب یلدا,اسموتی هندوانه,طرزتهیه اسموتی هندوانه

« اسموتی هندوانه، کیوی و موز »


آماده سازی: 5 دقیقه
مدت انتظار: 5 دقیقه
مجموعاً: 10 دقیقه

 

مواد لازم : برای 2 نفر

هندوانه (بدون هسته - تکه تکه شده)  1 فنجان
 کیوی (بدون پوست و خرد شده) 1 عدد
 یخ  2 تکه
 موز یخ زده و حلقه شده  1 عدد
آب سیب 1/4 فنجان


طرز تهیه:
هندوانه، کیوی، موز، آب سیب و یخ را در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید تا کاملا نرم و یکدست شوند.


اسموتی را در لیوان های دلخواه ریخته و بلافاصله سرو کنید.

س.م.م بازدید : 233 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 

آموزش درست کردن اسموتی هلو

              مجموع :آموزش آشپزي

 

 طرز ساخت اسموتی هلو,آموزش درست کردن اسموتی هلو,اسموتی هلو,طرز درست کردن اسموتی هلو

نوشیدنی رژیمی - اگر می‌خواهید شکمی صاف و تخت داشته باشید مصرف این نوشیدنی را به شما توصیه می‌کنیم.

اسموتی هلو برای داشتن شکمی تخت بسیار مفید است.

مواد لازم برای یک نفر:

 شیر بدون چربی  یک پیمانه
 هلوی یخ‌ زده  یک پیمانه
 روغن تخم کتان  2 قاشق چای‌خوری


روغن تخم کتان :  ( سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است )

طرز تهیه :
شیر و هلوهای یخ زده را درون دستگاه همزن ریخته و به مدت یک دقیقه دستگاه را روشن کرده و آن‌ها را مخلوط کنید.
مخلوط تهیه شده را درون لیوان مورد نظر ریخته و روغن تخم کتان را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

س.م.م بازدید : 210 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

آشنایی با مواد و ابزار لازم در شمع سازی

.

برای شروع شمع سازی، به ابزار و وسایل خاصی احتیاج دارید. این وسایل چندان گران نیستند و شما می توانید آنها را به راحتی از فروشندگان وسایل ساخت کارهای دستی تهیه کنید. اگر نمی خواهید هزینه زیادی صرف این کار کنید، دوری در خانه بزنید. مطمئناً خواهید دید که مقدار زیادی از این ابزار و وسایل و یا مشابه آنها را در گوشه ای از منزل دارید.

.

ابزار و لوازم شمع سازی

ابزار و لوازم شمع سازی

.

 

.

» پارافین : ماده اصلی شمع سازی پارافین است که ماده ایست سفید و نیمه شفاف که از روغن های سنگین نفتی به دست می آید و در شکل های قالبی ، پولکی ، پودری ، کریستالی ، گلی ، مایع ، ژله ای و … در بازار موجود میباشد.
.
پارافین

پارافین

.

.

» اسید استئارین : ماده ای است بی رنگ ، بی بو و بی مزه که در اکثر چربی ها موجود است ؛ کریستال های آن به شکل ورقه ورقه اند که در الکل و اتر داغ حل شده و برای ساختن شمع و صابون به کار میروند ؛ استئارین باعث استقامت شمع شده و موجب میشود شمع دیرتر آب شود ؛ همچنین موجب میوشد که شمع پس از خشک شدن کمی کوچکتر شده به راحتی از قالب خارج شود ؛ در عین حال حلّال خوبی برای رنگ به شمار می رود و باعث شفاف شدن آن میشود ؛ اگر مقدار استئارین بیشتر از حد معمول باشد ، شمع حالت صابونی به خود میگیرد.

.

اسید استئارین

اسید استئارین

.

.

» رنگ : از رنگ مخصوص شمع سازی استفاده میشود که در رنگ های گوناگون وجود دارد ؛ در صورتی که میخواهید شمع را برای سوزاندن تهیه کنید از رنگ به مقدار کم استفاده نمائید زیرا اگر رنگ زیاد موجب میشود شمع خوب نسوزد.

.


رنگ مخصوص شمع سازی

.

.

» قالب : قالب ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و جنس آنها اغلب فلزی ، پلاستیکی و شیشه ای است و بهترین نوع قالب برای شمع سازی قالب های شیشه ای هستند ؛ شمع هایی که توسط قالب های شیشه ای ساخته میشوند صاف ، صیقلی و شفاف هستند به شرطی که با احتیاط با این قالب ها کار کنید ؛ همچنین شما میتوانید از ظروف و لوازمی که در منزل موجود است مانند انوع لیوان ها ، شکلات خوری ها و … به جای قالب استفاده کنید.

.

قالب شمع سازی

.

.

» فتیله : جنس فتیله معمولاً کتان است که در اندازه ها و ضخامت های گوناگون وجود دارد ؛ اندازه فتیله بستگی به قطر شمع دارد و با نازک و یا ضخیم شدن شمع اندازه فتیله نیز تغییر می کند ؛ طریقه آماده کردن فتیله به این ترتیب است که فتیله را 5 دقیقه در پارافین ذوب شده قرار داده سپس فتیله را از ظرف خارج کرده و به صورت صاف روی یک کاغذ روغنی یا یک ظرف مسطح بگذارید تا خشک شود.

.


فتیله شمع

.

.

» تیغ موکت بری یا چاقوی تیز : برای جدا کردن زائده های شمع و نیز برای برش دادن شمع هایی که بدون قالب تهیه میشوند مثل شمع ماکارونی ، شمع کوبیسم و غیره از تیغ موکت بری یا چاقو استفاده کنید.

.

تیغ موکت بری

تیغ موکت بری

.

.

» ظرف مخصوص ذوب کردن شمع : برای ذوب کردن پارافین میتوانید از 2 قابلمه که یکی کوچک تر از دیگری باشد استفاده کنید ؛ به این ترتیب که در قابلمه بزرگ مقداری آب بریزید سپس قابلمه کوچک را داخل آن بگذارید سپس پارافین را داخل قابلمه کوچک بریزید و قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار دهید سپس صبر کنید تا پارافین ذوب شود ( حرارت غیر مستقیم ).

.


ظرف برای ذوب کردن شمع

.

.

 » افشانه سیلیکونی : از وسایل مورد نیاز شمع سازی است که باعث میشود شمع به راحتی از قالب جدا شود ، در صورت دسترسی نداشتن به اسپری سیلیکون میتوانید از مقداری روغن مایع استفاده کنید.
 .
افشانه سیلیکونی

افشانه سیلیکونی

.

.

 » چسب کاغذی : از چسب کاغذی برای ثابت نگه داشتن فتیله در ته قالب و پوشاندن درزهای احتمالی قالب استفاده میشود تا پارافین ذوب شده از منافذ قالب بیرون نریزید.
.
.
چسب کاغذی

چسب کاغذی

.

 .
» براکس : براکس برای نسوز کردن فتیله به کار می رود ؛ به این ترتیب که 1 استکان آب جوش را با 1 قاشق چای خوری براکس و 1 قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده و میگذاریم 5 دقیقه بجوشد سپس فتیله را روی یک سطح صاف قرار میدهیم تا خشک شود ؛ روش دیگر استفاده از موم عسل است ؛ به این ترتیب که موم را روی بخار ذوب کرده و فتیله را 5 دقیقه در آن قرار میدهیم و سپس به روش گفته شده خشک میکنیم.
 .
براکس

براکس

.

.

» قلاب یا میله بلند : از قلاب یا میله برای نگه داشتن سر فتیله بر روی قالب استفاده می شود ؛ به این صورت که سر فتیله را به قلاب گره زده و روی قالب میگذاریم.
.
میل بلند

میل بلند

.

.

» عطر شمع : برای خوشبو بودن شمع در هنگام سوختن به کار می رود ؛ عطر شمع را هنگامی که می خواهید پارافین ذوب شده را در قالب بریزید به آن اضافه کنید ؛ عطر شمع در انواع گوناگون وجود دارد مانند عطرهای مایع ، عطرهای طبیعی و موم های جامد معطر که به صورت آماده در بازار به فروش میرسند.
 .
عطر شمع

عطر شمع

.

.

» رنگ های شب نما یا فلورسنت : این رنگ ها به صورت پودر در بازار موجود بوده و در شمع های پودری ، پولکی و … مورد استفاده است.
.
فلورسنت

فلورسنت

س.م.م بازدید : 318 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

تزیین میوه و سبزی هنر چشم نوازی است که در ایران به سفره آرایی شهرت دارد. میوه آرایی هنر خاصی است که افراد با مشاهده آن به طور ناخودآگاه احساس شادی و طراوت می کنند.

.

میوه آرایی

میوه آرایی

.

 

.

 این هنر خلاقانه در بر گیرنده تکنیک ها و ریزه کاری های ویژه ای است که غذا ها و میوه ها را تا جایی اشتها آور کرده که حتی بعضی از پزشکان برای رفع مشکلات بی اشتهایی کودکان استفاده از هنر سفره آرایی را تجویز می کنند. در مجموع هدف اصلی سفره آرایی هم همین جذاب کردن و اشتها آور کردن مواد غذایی است تا با لذت بیشتری مصرف شود.

استفاده از تکنیک های میوه آرایی در مراسم ها و ایام خاص کاربرد دارد. مراسم هایی مثل عقد و عروسی، شب یلدا ، میز های شام ،عید نوروز ،تزئین غذا و هتلداری و… ازجمله کاربردهای اصلی سفره آرایی می باشد.

آموزش هنر میوه آرایی و سبزی آرایی نیاز به آمادگی قبلی به هنرهای دیگر مثل نقاشی و طراحی نداشته و فقط نیازمند ذهنی خلاق و آموزش بوده که تجربه نشان داده اکثر افراد ی که به این هنر مسلط شده اند خلاقیت های خاصی را از خود نشان داده اند.

.

.

میوه آرایی سفره عقد

میوه آرایی سفره عقد

.

.

.

.

میوه آرایی جدید

میوه آرایی جدید

.

.

.

.

میوه آرایی ساده

میوه آرایی ساده

.

.

.

.

مدل میوه آرایی

مدل میوه آرایی

.

.

.

.

مدل میوه آرایی سفره عقد

مدل میوه آرایی سفره عقد

.

.

.

.

مدل میوه آرایی شب یلدا

مدل میوه آرایی شب یلدا

.

.

.

.

مدل میوه آرایی برای شب یلدا

مدل میوه آرایی برای شب یلدا

س.م.م بازدید : 337 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

سیب یک میوه درختی گرم سیری از خانواده گلسرخیان است که انواع مختلفی دارد، مانند سیب گلاب(Gala apple)، سیب سرخ، سیب سبز و سیب وحشی. این میوه خوش عطر و طعم، حاوی مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، کلسیم، برم و فسفر و مقادیر زیادی ویتامین آ و ب می‌باشد.

.

میوه آرایی با سیب

میوه آرایی با سیب

.

 

.

خواص سیب-سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و … می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب پس از مرکبات ( پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین، لیموترش  و گریپ فروت) و موز ، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا است.

.

.

جدیدترین و زیباترین مدل میوه آرایی با سیب

.

میوه آرایی سیب

میوه آرایی سیب

.

.

.

.

مدل میوه آرایی سیب

مدل میوه آرایی سیب

.

..

.

.

میوه آرایی با سیب ها

میوه آرایی با سیب ها

.

.

.

.

جدیدترین مدل میوه آرایی سیب

جدیدترین مدل میوه آرایی سیب

س.م.م بازدید : 257 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

میوه آرایی و تزئین انواع میوه ها از هنرهاییه که همه خانمها خیلی بهش علاقه دارن و برای بیشتر مراسم و جشن ها و حتی مهمونیهای کوچیک از این هنر فوق العاده زیبا استفاده میکنن. میدونم که همه شما دوستهای خوبم میوه آرایی رو خیلی خوب یاد دارین و با سلیقه خوبی که دارین همیشه بهترین کارها رو ارائه میدین. من امروز فقط چند تا پیشنهاد براتون دارم که امیدوارم ایده های جالبی برای میوه آرایی بهتون بده. همراهم باشین.

.

میوه آرایی سفره عقد

میوه آرایی سفره عقد

.

 

.

اولین میوه ایی که انتخاب کردم طالبیه. طالبی از اون دسته میوه هاییه که به خاطر نرم بودن خیلی راحت برش میخوره و میتونین میوه آرایی خیلی زیبایی باهاش داشته باشین. همچنین میتونین طالبی رو اونطور که میخواین برش بدین و برای تزئینش هم از میوه های رنگی ریز استفاده کنین.

هندونه بعد از برش تبدیل به یه میوه چند رنگ میشه به همین خاطر پای ثابت همه میوه آرایی هاس. میشه روی هندونه رو حکاکی کرد و طرح های زیبایی رو روش به صورت برجسته درآورد. میوه آرایی با هندونه خیلی زیبا و دلنشینه.

از هندونه میشه به شکلهای مختلف دیگه هم استفاده کرد.مثلا میشه از تکه های هندونه ماهی های خیلی خوشگلی در آورد یا داخل هندونه رو خالی کرد و اونو به شکل یه سبد زیبا درآورد و برای میوه آرایی سبدمونو پر از میوه های رنگی و ریز کنیم.

اگه قراره واستون مهمون بیاد و ترجیح میدین دور هم بشینین و میوه بخورین و از کنار هم بودن لذت ببرین پیشنهاد میکنم قبل از اومدن مهمونها میوه ها رو خرد کنین و تو یه ظرف کنار هم بچینین. این روش میوه آرایی بهتون کمک میکنه که علاوه بر زیبا و متنوع بودن کارتون از طعم دلنشین میوه ها هم لذت ببرین.

.

.

ژورنالی از زیباترین و جذاب ترین مدل های میوه آرایی برای سفره عقد

.

مدل میوه آرایی سفره عقد

مدل میوه آرایی سفره عقد

.

.

.

.

میوه آرایی

میوه آرایی

.

.

.

.

میوه آرایی برای سفره عقد

میوه آرایی برای سفره عقد

.

.

..

.

مدل جدید سفره آرایی عقد

مدل جدید سفره آرایی عقد

.

.

.

.

مدل میوه آرایی برای عقد

مدل میوه آرایی برای عقد

.

.

.

.

عکس میوه آرایی سفره عقد

عکس میوه آرایی سفره عقد

س.م.م بازدید : 177 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

هندوانه منبع غنی بتاكاروتن و ویتامین C و ماده آنتی اکسیدانی موسوم به لیكوپن است که همه این آنتی اکسیدانها می توانند رادیکالهای آزاد را خنثی کنند.رادیكال های آزاد مولكول‌هایی هستند كه باعث تخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند و زمینه را برای ابتلا به انواع سرطان فراهم می نمایند.

.

میوه آرایی هندوانه

میوه آرایی هندوانه

.

 

.

هندوانه فواید بسیار زیادی دارد و سرشار از منابع طبیعی آنتی‌اكسیدان است كه به طور طبیعی به وجود می‌آید. این میوه منبع خوب آنتی‌اكسیدان، ویتامین C و A و مخصوصا بتاكاروتن است كه از ابتلا به امراض مختلفی جلوگیری می‌كند.

هندوانه قرمز شامل منبع موثری از آنتی‌اكسیدان “كاروتن” است كه آن را “ایكوپن” می‌نامند. این آنتی‌اكسیدان‌ها در سرتاسر بدن حركت می‌كنند و رادیكال‌های آزاد را خنثی می‌كنند. آنها قادرند كلسترول را اكسید بكنند. “ایكوپن” كه رنگ قرمز جذاب میوه‌ها به خاطر آن است می‌تواند به كاهش خطر سرطان پرستات كمك می‌كند.

حقیقت شگفت‌انگیزی است كه هندوانه تنها میوه‌ای است كه تراكم بالای لیكوپن را نسبت به دیگر میوه‌ها و سبزیجات تازه داراست. هندوانه میوه‌ای است كه منبع غنی الكترولیت سدیم و پتاسیمی است كه بدن در طول تعریق از دست می‌دهد.

این میوه منبع غنی ویتامین‌های B برای تولید انرژی لازم بدن است. كارشناسان تغذیه هندوانه را منبع خوبی از ویتامین B6، B1 و منیزیم معرفی می‌كنند؛ همچنین به خاطر میزان بالای آب موجود درهندوانه( تقریبا 90 درصد) از نظر ارزش، كالری خیلی بالایی نسبت به میوه‌های دیگر دارد.

.

.

جدیدترین و زیباترین مدل های میوه آرایی هندوانه برای شب یلدا

.

میوه آرایی شب یلدا

میوه آرایی شب یلدا

.

.

.

.

میوه آرایی با هندوانه

میوه آرایی با هندوانه

.

.

.

.

تزئین هندوانه برای شب یلدا

تزئین هندوانه برای شب یلدا

.

.

.

.

مدل جدید میوه آرایی هندوانه

مدل جدید میوه آرایی هندوانه

.

.

.

.

عکس میوه آرایی هندوانه

عکس میوه آرایی هندوانه

.

.

.

.

میوه آرایی هندوانه به شکل گل

میوه آرایی هندوانه به شکل گل

س.م.م بازدید : 262 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

شب یلدا یا شب چله آخرین روز آذرماه، شب اول زمستان و درازترین شب سال است.ایرانیان باستان با باور اینکه فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلند تر شده و تابش نور ایزدی افزونی می یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می کردند.

.

میوه آرایی شب یلدا

میوه آرایی شب یلدا

.

 

.

● پیشینه جشن
یلدا و جشن هایی که در این شب برگزار می شود، یک سنت باستانی است. این جشن مراسمی آریایی است و پیروان میتراییسم آن را از هزاران سال پیش در ایران برگزار می کرده اند. یلدا روز تولد میترا یا مهر است. این جشن به اندازه زمانی که مردم فصول را تعیین کردند کهن است.
● مراسم و آداب جشن
برای در امان بودن از خطر اهریمن، در این شب همه دور هم جمع می شدند و با برافروختن آتش از خورشید طلب برکت می کردند.
آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه های گوناگون است که همه جنبه نمادی دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند. در این شب هم مثل جشن تیرگان، فال گرفتن از کتاب حافظ مرسوم است. حاضران با انتخاب و شکستن گردو از روی پوکی و یا پری آن، آینده گویی می کنند.
جشن شب یلدا جشنی است که از ۷ هزارسال پیش تاکنون در میان ایرانیان برگزار می شود. ۷ هزار سال پیش نیاکان ما به دانش گاه شماری دست پیدا کردند و دریافتند که نخستین شب زمستان بلندترین شب سال است.

.

.

گالری جدیدترین و زیباترین مدل های میوه آرایی برای شب یلدا

.

میوه ارایی جدید شب یلدا

میوه ارایی جدید شب یلدا

.

.

.

.

تزئین هندوانه شب یلدا

تزئین هندوانه شب یلدا

.

.

.

.

میوه آرایی شب یلدا برای عروس

میوه آرایی شب یلدا برای عروس

.

..

.

.

میوه آرایی هندوانه

میوه آرایی هندوانه

.

.

.

.

زیباترین مدل های میوه آرایی شب یلدا

زیباترین مدل های میوه آرایی شب یلدا

.

.

.

.

میوه ارایی کیوی

میوه ارایی کیوی

س.م.م بازدید : 184 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

تزئین تخم مرغ,تزئین تخم مرغ با کاغذ,ساخت تخم مرغ تزئینی,آموزش تزئین تخم مرغ با مقوا,مدل های تخم مرغ عید سال94,تصاویر مدل تخم مرغ تزئین شده,تخم مرغ های تزئین شده سال94,مدل های تخم مرغ عید94,تزیین تخم مرغ,تزیین تخم مرغ هفت سین,تزیین تخم مرغ با کاغذ,مدل تزیین تخم مرغ,تزیینات تخم مرغ هفت سین,نحوه تزیین تخم مرغ,مدل تخم مرغ های 94,تخم مرغ هفت سین 94,تصاویر تخم مرغ هفت سین

این تخم مرغ ها,مدل های جدید تخم مرغ تزئین شده با کاغذ ها و روبان های رنگی است که برای ساختشون حدود یک ماه زحمت کشیده شده امیدوارد شما بتوانید بهتر از این را برای عید سال94 بسازید.

تزئین تخم مرغ عید

آموزش مدل های تزئینی تخم مرغ با کاغذ رنگی تزیین تخم مرغ,تزیین تخم مرغ هفت سین

آموزش مدل های تزئینی تخم مرغ با کاغذ رنگی تزیینات تخم مرغ هفت سین

آموزش مدل های تزئینی تخم مرغ با کاغذ رنگی تزئین تخم مرغ با کاغذ

آموزش مدل های تزئینی تخم مرغ با کاغذ رنگی آموزش تزئین تخم مرغ

آموزش مدل های تزئینی تخم مرغ با کاغذ رنگی آموزش تزئین تخم مرغ,تزئین تخم

آموزش مدل های تزئینی تخم مرغ با کاغذ رنگی تخم مرغ هفت سین 94

آموزش مدل های تزئینی تخم مرغ با کاغذ رنگی

س.م.م بازدید : 221 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

هفت سین,مدل هفت سین,عکس هفت سین,تصاویر هفت سین,هفت سین نوروز,مدل هفت سین نوروز94,عکس هفت سین نوروز94,تصاویر هفت سین نوروز94,مدل سفره هفت سین عید94,مدل سفره هفت سین عید,جدیدترین مدل سفره عید,سفره عید94,سفره نوروز94

سفره هفت سین

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

هفت سین سال94

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

 سفره هفت سین اروپایی

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

 جدیدترین سفره هفت سین

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

 خوشکلترین سفره هفت سین

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

 تزئین سفره هفت سین

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

 آموزش مدل های سفره هفت سین

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

 سفره نوروز امسال

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

 مدل جدید سفره,مدل های سفره سال94

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

 مدل سفره هفت سین نوروز امسال

جدیدترین مدل سفره هفت سین سال94

تعداد صفحات : 2

درباره ما
سایت تفریحی بانو 98
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1272
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 115
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 162
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 449
  • بازدید ماه : 3,159
  • بازدید سال : 23,201
  • بازدید کلی : 884,787
  • آمار