loading...
سایت تفریحی بانو 98
س.م.م بازدید : 147 سه شنبه 27 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,سایت آشپزی,آموزش تصویری آشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,پخت خورشت,پخت خورش,پخت انواع خورشت,پخت انواع خورش

طرز پخت خورشت هلو | Peach stew

خورشت هلو یکی از غذاهای محبوب زمان گرما و فصل تابستان هست که شما عزیزان میتوانید با پخت این خورشت خوشمزه ازمیزان گرمای بدن خود نیز بکاهید.این آموزش پخت خورشت هلو اختصاصی از سایت لاوبانو بوده تا شما عزیزان در قسمت آموزش آشپزی بیشترین بهره را ببرید

معمولا از هلو برای درست کردن دسرها و کیک های تابستانی استفاده می شود. ولی این بار با هلو یک خورش متفاوت آموزش داده ایم. خورشی که فکرش را هم نمی توانید بکنید چقدر خوشمزه و هیجان انگیز است.

مواد لازم برای خورش هلو : براي 5 تا 6 نفر

 هلو  5 عدد
 ران مرغ  2 عدد
 سينه مرغ  1 عدد
 روغن 1 پيمانه
نمک به میزان لازم
پياز ريز شده 1/2 پیمانه
آب ليموی تازه 4 قاشق سوپخوری
آرد 1 قاشق سوپخوری
زعفران حل شده 1 قاشق سوپخوری
آلو بخارا بدون هسته 6-5 عدد
شکر 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه خورش هلو :
تكه های مرغ را شسته و پوست شان را جدا و آنها را نصف كنيد. سپس با 2 قاشق سوپخوري روغن و 1/2 قاشق مرباخوري نمك مرغ را مزه دار کرده و به مدت 1 ساعت در يخچال قرار دهيد.

پياز را با 3 قاشق سوپخوري روغن تفت داده تا طلايي شود. تكه‌هاي مرغ را اضافه کرده و آنها را تفت دهید. کمی آب گرم اضافه کنید تا روي سطح مرغ را بگيرد و بگذاريد بپزد.

پخت خورشت هلو | Peach stew

آب لیموی تازه، شكر و زعفران را به خورش اضافه کنید. آرد را در یک کاسه با 3 قاشق آب سرد حل کنید، سپس آن را به خورش اضافه کنید و صبر کنید تا خورش کمی جا بیفتد. در این زمان آلو بخاراها را بشویید و آنها را به مدت 15 دقیقه داخل آب جوش خیس کنید، سپس به خورش اضافه کنید.

هلوها را پوست گرفته، هسته آنها را در آورده و آنها را خرد کنید. هلو های خرد شده را در یک تابه با 3 قاشق سوپخوري روغن تفت دهيد تا طلايي شوند، سپس آنها را به خورش اضافه کنید تا پخته شوند ولي له نشوند. خورش را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو و شکر بیشتری اضافه کنید. وقتی خورش آماده شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

نکاتی برای پخت خورش هلو :
به جاي هلو از كمپوت هلو هم مي‌توانيد استفاده كنيد و  آب كمپوت هلو را براي پخت مرغ استفاده كنيد. در صورت استفاده از کمپوت، شكر را حذف کنید.

س.م.م بازدید : 194 سه شنبه 27 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,سایت آشپزی,آموزش تصویری آشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,پخت کباب,آموزش پخت کباب,طرز تهیه کباب,پخت انواع کباب

پخت کباب ژاپنی | Japanese barbecue

بیف رول یکی از کباب های مخصوص ژاپنی هست که در ایران طرفدار زیادی دارد پخت این نوع کباب راحت بوده و نیازی به وقت زیاد ندارد شما میتوانید این کباب را برای مجالس و مهمانی های بزرگ نیز درست کنید

مواد لازم برای بیف رول :

 گوشت استیک  6 برش
مارچوبه 12 شاخه
 پیاز  12 عدد
هویج 1 عدد
سس سویا ربع فنجان
شکر 2 قاشق غذاخوری
روغن نباتی 2 قاشق غذاخوری
کره 40 گرم
قارچ ریز، خرد شده 100 گرم
پلو برای سرو کنار بیف رول

طرز تهیه بیف رول :
یک قابلمه آب را بگذارید روی شعله بالا بجوشد. در این حین گوشت ها را از عرض نصف کنید. هر نیمه را بین دو کیسه پلاستیکی بگذارید و با گوشت کوب بکوبید یا با وردنه آنقدر فشار دهید تا ضخامت گوشت 4 میلیمتر شود. این کار را برای بقیه تکه های گوشت تکرار کنید.

مارچوبه و پیاز را خرد کنید و به حالت نوارهای باریک به طول 8 سانت درآورید. هویج را هم به همین شکل از طول ببرید. مارچوبه و هویج را 30 ثانیه در آب جوش فرو کنید. سپس پیازها را اضافه کنید و 30 ثانیه در آب جوش فرو کنید. آب آنها را بگیرید و در آب یخ بیندازید و دوباره آب آنها را بگیرید. روی دستمالی بگذارید تا آب آنها کشیده شود.

برای پیچیدن بیف رول ها، یک تکه بیف را روی سطح صافی بگذارید. یک تکه مارچوبه، یک تکه هویج و یک تکه پیاز روی بیف بگذارید و آن را محکم بپیچید و با خلال دندان محکم کنید تا باز نشود. این کار را برای بقیه سبزیجات و بیف ها تکرار کنید.

سس سویا و شکر را در کاسه ای مخلوط کنید. بیف رول ها را به آن آغشته کنید. 1 قاشق غذاخوری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله متوسط داغ کنید. حالا رول ها را یکی یکی اضافه کنید و حدود 5 دقیقه همه جای آنها را تفت دهید تا قهوه ای شوند و کمی بپزند. سپس آنها را به بشقاب منتقل کنید و روی آنها را بکشید تا گرم بمانند. برای همه رول ها این کار را تکرار کنید.

Japanese barbecue

ماهیتابه را تمیز کنید و آن را روی شعله گذاشته و کره را اضافه کنید تا آب شود. قارچ های خرد شده را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه تفت دهید تا قهوه ای شوند. بقیه مخلوط سس سویا را به آن اضافه کنید و نیمجوش کنید. سپس از روی شعله بردارید.

بیف رول ها را در کاسه های مورد نظر تقسیم کنید و روی آنها سس قارچ بچکانید و در کنار پلو سرو کنید.

مواد لازم:

 هویج بزرگ خرد شده از طول نصف یک هویج (100 گرم)
لوبیا سبز، پاک شده  100 گرم
 قارچ 5 عدد
 فیله گوشت  400 گرم
روغن نباتی یا کانولا 2 قاشق چایخوری
سس سویا 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
هویج و لوبیا سبز را جداگانه در قابلمه هایی به مدت 2 تا 3 دقیقه آب پز کنید تا نرم شوند. سپس زیر آب سرد بگیرید و آبکشی کنید. 3 یا 4 تکه فیله باریک را بین دو کیسه پلاستیکی کنار هم بگذارید بطوریکه یک سانتیمتر همپوشانی داشته باشند. نمک بزنید و خوب با گوشت کوب بکوبید. سپس هویج، لوبیاسبز و قارچ را کنار هم بطور افقی روی فیله بگذارید و شروع به پیچیدن کنید. برای بقیه فیله و سبزیجات همین کار را تکرار کنید. رول ها را نیم ساعت تا 4 ساعت در یخچال بگذارید بمانند.

روغن را در ماهیتابه بزرگی روی شعله بالا داغ کنید و رول ها را داخل روغن انداخته و همه جای آنها را سرخ کنید تا قهوه ای شوند. سس سویا را داخل آن ریخته و در ماهیتابه را بگذارید تا 5 دقیقه بخارپز شود. سپس رول ها را دربیاورید و بگذارید سس آنها جوش بخورد تا مقدار آن کاهش یابد و غلیظ شود. هر رول را به چهار تکه برش بزنید و به صورت عمودی روی بشقاب سرو کنید و روی آن سس بچکانید.

طرز تهیه کباب ژاپنی | Japanese barbecue

مواد لازم:

سس سویا 2 قاشق غذاخوری
 شکر ریزدانه 1 قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه، رنده شده 1 قاشق چایخوری
 فیله گوشت، خرد شده به تکه های سه سانتیمتری 800 گرم
پیاز، خرد شده 4 عدد
مایونز نیم فنجان
سس خردل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه :
سس سویا، شکر و زنجبیل را در کاسه متوسطی بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود. گوشت را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب گوشت به آن آغشته شود. روی آن را با پلاستیک بپوشانید. بگذارید 3 ساعت در یخچال بماند.

گوشت را از سس جدا کنید و با پیازها به سیخ بکشید.
گریل اجاق یا باربکیو را داغ کنید. سیخ ها را روی آن گذاشته و گوشت ها را 6 تا 8 دقیقه کباب کنید.
در همین حین، مایونز و سس خردل را در کاسه کوچکی مخلوط کرده و با سیخ های کباب سرو کنید.

س.م.م بازدید : 405 پنجشنبه 15 مرداد 1394 نظرات (0)

نحوه درست کردن بیف یاکیتوری نحوه پخت بیف یاکیتوری مواد لازم برای بیف یاکیتوری طرز درست کردن بیف یاکیتوری طرز تهیه کباب های ژاپنی طرز تهیه کباب بیف یاکیتوری طرز تهیه غذاهای ژاپنی طرز پخت و تهیه بیف یاکیتوری سایت آشپزی تهیه بیف یاکیتوری پخت غذاهای فرنگی آموزش تهیه بیف یاکیتوری آموزش آشپزی آشپزی و خانه داری  آموزش تهیه بیف یاکیتوری

از مهمانهایتان با بیف یاکیتوری غذا ژاپنی پذیرایی کنید

زمان پخت و آماده سازی: 15 دقیقه
مواد لازم برای بیف یاکیتوری :

 سس سویا  2 قاشق غذاخوری
 شکر ریزدانه یک قاشق غذاخوری
 زنجبیل تازه رنده شده  یک قاشق چای خوری
 فیله گوشت خرد شده به تکه های سه سانتیمتری  800 گرم
پیاز خرد شده 4 عدد
مایونز نیم فنجان
سس خردل یک قاشق چایخوری

طرز پخت و تهیه بیف یاکیتوری :
ابتدا در کاسه متوسطی سس سویا، شکر و زنجبیل را بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود. گوشت را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب گوشت به آن آغشته شود.

روی آن را با پلاستیک بپوشانید. بگذارید 3 ساعت در یخچال بماند. بعد از 3 ساعت گوشت را از سس جدا کنید و با پیازها به سیخ بکشید. گریل اجاق یا باربکیو را داغ کنید. سیخ ها را روی آن گذاشته و گوشت ها را 6 تا 8 دقیقه کباب کنید. در همین حین مایونز و سس خردل را در کاسه کوچکی مخلوط کرده و با سیخ های کباب سرو کنید.

س.م.م بازدید : 249 پنجشنبه 15 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش تهیه سوپ ماکارونی مخصوص تابستان

 

نحوه پخت انواع سوپ طرز تهیه سوپ های مخصوص تابستان طرز تهیه سوپ ماکارونی طرز پخت سوپ ماکارونی مخصوص تابستان سوپ ماکارونی مخصوص تابستان سوپ ماکارونی سایت آشپزی درست کردن سوپ ماکارونی آموزش آشپزی آشپزی و خانه داری  آموزش تهیه سوپ ماکارونی مخصوص تابستان

با طرز تهیه سوپ ماکارونی مخصوص فصل تابستان آشنا شوید

مواد لازم برای سوپ ماکارونی مخصوص تابستان :

 روغن زیتون  ۱ قاشق غذاخوری
 پیاز خرد شده نصف فنجان
 تره فرنگی خرد شده (فقط قسمت سفید و سبز روشن اش) نصف فنجان
 کرفس خرد شده  نصف فنجان
فلفل دلمه ای قرمز یک چهارم فنجان
سیر خرد شده ۳ حبه
* عصاره مرغ ۶ فنجان
برگ بو ۱ عدد
برگ آویشن تازه ۱ قاشق چایخوری
* نمک ۱ قاشق چایخوری
کدوی خرد شده ۲ فنجان
لوبیا سبز خرد شده ۱ فنجان
لوبیا سفید نصف فنجان
ماکارونی شکل دار کوچک نصف فنجان
گوجه فرنگی ۲ عدد
ریحان تازه برای چاشنی زدن
پارمیسان رنده شده مقداری برای تزیین

 

* عصاره مرغ (گیاهخواران می توانند از عصاره سبزیجات استفاده کنند)
* نمک (اگر عصاره مرغ نمک ندارد باید از نمک بیشتری استفاده کنید)
طرز تهیه سوپ ماکارونی مخصوص تابستان :
یک قاشق روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت بالا گرم کرده و بعد پیاز، تره فرنگی، کرفس و فلفل دلمه را اضافه کرده و برای ۸ تا ۱۰ دقیقه تا زمانی که نرم شوند تفت بدهید، بعد حرارت را کم کنید تا نسوزند. بعد سیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا عطر آن پخش شود.

عصاره مرغ، برگ بو، آویشن و نمک را داخل قابلمه بریزید. حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید ، وقتی جوش آمد کدو، لوبیا سبز، گوجه فرنگی ، لوبیا سفید و پاستا را هم اضافه کنید. دوباره حرارت را زیاد کرده و بعد از اینکه جوش آمد حرارت را کم کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سبزیجات و پاستا بپزند.

وقتی سوپ آماده شد با ریحان و پنیر پارمیسان تزیین کرده و سرو کنید.

س.م.م بازدید : 143 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

پیتزا سالامی تند,آموزش درست کردن پیتزاسالامی,درست کردن پیتزا,پیتزا قارچ و گوشت,پیتزا سبزیجات,آموزش اشپزی,آموزش پیتزا قارچ گوشت,غذاهای فست فود,مضرات استفاده از غذاهای آماده,طرز تهیه پیتزا سالامی تند,مواد لازم برای تهیه پیتزا,پیتزا,پیتزا مخصوص,طرز تهیه پیتزای قارچ گوشت,پیتزا با سس کچاپ,تهیه خمیر پیتزا,طرز تهیه انواع پیتزا,پنیر پیتزا,ادویه مخصوص پیتزا,انواع پنیر پیتزا

پیتزا سالامی تند

مواد لازم:

آرد  200 گرم
 مایه خمیر  10 گرم
 شکر  1/2 قاشق چای خوری
 نمک  به میزان لازم
شیر ولرم 1/8 لیتر
روغن زیتون 6 قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی 6 عدد
فلفل سبز ریز 6 عدد
پنیر ورقه ای 60 گرم
کالباس سالامی به صورت ورقه ای 50 گرم

طرز تهیه:
یک سینی را چرب میکنیم.آرد را در یک کاسه الک نموده وسط آرد را گود کرده دانه های مایه خمیر را با شکر و شیر ولرم و کمی آرد در وسط آن هم میزنیم.روی کاسه را میپوشانیم.این پیش خمیر را 15 دقیقه میگذاریم بماند تا ور بیاید.سپس پیش خمیر را با باقیمانده آرد و 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون و نمک ورز میدهیم آنگاه از آن دو تکه خمیر در می آوریم و آنها را باز میکنیم.صفحه های خمیر را در سینی قرار میدهیم 20 دقیقه میگذاریم در یک محل گرم بماند.

فر را تا 180 درجه گرم میکنیم و گوجه فرنگی ها را پوست گرفته،به ورق های ضخیم میبریم.ورق های گوجه فرنگی را روی خمیر میچینیم، دم فلفل ها را گرفته و آنها راه نصف میکنیم.تخم فلفل ها را میگیریم.پنیر را به شکل رشته هایی به عرض یک سانتی متر میبریم.فلفل و رشته های پنیر ورقه ای و سالامی یا کالباس را مابین گوجه فرنگی ها پخش میکنیم.روغن زیتون را روی آنها میریزیم.پیتزا را حدود 20 الی 30 دقیقه درون فر میگذاریم و داغ سرو میکنیم.

نکته ها و گفته ها:
برای پخت پیتزا علاوه بر فر از مایکروفر و وسیله های مشابه هم میتوان استفاده کرد.

آموزش درست کردن پیتزاسالامی

س.م.م بازدید : 202 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش اشپزی,آشپزی,خورش کرفس,آموزش پخت خرش کرفس,طرز تهیه خورش کرفس متفاوت,طرز پخت خورش های متفاوت,خورش قرمه سبزی,سایت آموزش آشپزی,آموزش خورش قیمه,خورش کرفس متفاوت,غذاهای سنتی,غذاهای ایرانی

,طرز پخت خورش های متفاوت

 

خورش کرفس یکی از غذاهای سنتی ایرانیان است که طرفداران بسیار زیادی دارد. برای ایجاد تنوع در غذاهای تان خورش کرفس را این بار متفاوت درست کنید.

مواد لازم برای خورش کرفس :

 گوشت گوسفندی  200 گرم
 کرفس خرد شده 200 گرم
لوبیا چیتی 50 گرم
 رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نعنا خشک 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد
سبزی قورمه سبزی 50 گرم
آبغوره ½ پیمانه
نمک و فلفل و زردچوبه مقداری

طرز تهیه خورش کرفس :
ابتدا پیاز خرد شده را در روغن کمی تفت دهید.
وقتی سبک شد سپس گوشت گوسفندی خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی زرد چوبه و فلفل سیاه را به آن بیفزایید و کمی اجازه دهید گوشت پخته شود (حدود 10 دقیقه).
سپس سبزی قورمه سبزی را به گوشت بیفزایید و کمی تفت دهید .

رب گوجه فرنگی را نیز با این مواد کمی سرخ کنید (1- 2 دقیقه).
حدود 4 لیوان آب به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید تا بپزد.
لوبیا چیتی را که از شب قبل خیس کرده ، اجازه دهید جداگانه پخته شود.

در این فاصله کرفس های شسته و خرد شده را در کمی روغن مایع حدود 10 دقیقه تفت دهید.
وقتی آب کرفس ها کشیده شد نعنا خشک را نیز به آن اضافه کنید و حدود 2 دقیقه تفت دهید و شعله را خاموش کنید.

هنگامی که گوشت پخته شد ،لوبیا چیتی پخته شده و کرفس و نعنا تفت داد شده و آبغوره و نمک را نیز به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه دیگر تا جا بیفتد.

س.م.م بازدید : 290 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

غذاهای ایرانی,آموزش غذاهای ایرانی,انواع غذاهای ایرانی,آموزش تصویری غذاهای ایرانی,انواع سالادها و دسرها,غذاهای فست فود,سالاد سیب زمینی با لوبیا,ساندویج نان تست,پنیر سوخاری,سوفله گل کلم,سوپ کلم بروکلی,کله جوش,غذاهای محلی,غذاهای مناطق مختلف ایران,املت تره فرنگی و بادمجان,اشکنه گوجه,آموزش انواع کوکوها,آموزش تزیین سالاد,آموزش انواع خورشت ها,آموزش انواع سالادها

غذاهای فست فود

 

نان سیر و اسفناج

نان سیر یک پیش غذای ساده و خوشمزه است که با تهیه کردن آن در کمترین زمان می‌توانید سفره‌تان را رنگین‌تر کنید. ترکیب این نان با سبزیجاتی مثل اسفناج بسیار دلنشین است.

طرز تهیه:ابتدا اسفناج‌ها را بشویید و سپس بدون آب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. مقدار کمی نمک و فلفل سیاه به اسفناج اضافه کنید. دقت کنید میزان نمک کمتر از میزان همیشگی برای تهیه غذا باشد. بعد از ۱۵ دقیقه حرارت را خاموش کرده و اسفناج را له کنید. نان باگت را از عرض به قطر دو سانتی‌متر برش بزنید و روی آنها را به روغن زیتون و آویشن آغشته کنید. سیر را در یک ظرف جداگانه له کنید و روی نان بمالید. اسفناج‌ها را روی نان‌ها قرار دهید و سپس روی آنها را با پنیر پیتزا بپوشانید. درنهایت با ریختن مقداری کنجد روی نان سیر و اسفناج ظاهر دلنشین‌تری به آنها ببخشید. این نان را ​ مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه یعنی تا زمان طلایی شدن ​ پنیر پیتزا داخل فر قرار دهید.

رولت اسفناج با لازانیا

طرز تهیه : ابتدا اسفناج را بشویید و خرد کنید. سپس بدون افزودن نمک و آب روی حرارت قرار دهید. پیاز را نگینی خرد کنید و با سیر تفت دهید. سپس اسفناج آبپز شده را به مخلوط سیر و پیاز اضافه و چند دقیقه صبر کنید تا سرخ شود. حرارت را خاموش کنید و پنیر خامه‌ای را به اسفناج بیفزایید و خوب مخلوط کنید. برگه‌های لازانیا را داخل آب جوش بیندازید و بعد از این‌که نرم شد، آنها را آبکش کنید. مقداری از مخلوط اسفناج را وسط یک برگه لازانیا قرار دهید و در صورت تمایل روی آن را کمی آویشن بپاشید. سپس لازانیا را مانند رولت بپیچید.

دقت کنید میزان مواد به حدی باشد که از کناره‌های لازانیا بیرون نزند. سپس رولت آماده شده را کف یک ظرف نسوز طوری که باز نشود، قرار دهید و به آن سس سفید بزنید. در نهایت نیز مقداری پنیر گودا روی آن بپاشید و داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید. دقت کنید مدت زمان آماده شدن این غذا به آب شدن پنیر آن بستگی دارد. بعد از طلایی شدن روی رولت‌های اسفناجی آنها را از فرخارج کنید و با زیتون تزئین کنید.

طرز تهیه سس سفید : ابتدا کره را روی حرارت قرار دهید و آرد را به آن اضافه کنید. کمی صبر کنید تا بوی خامی آرد گرفته شود. شیر را کم کم در حین هم زدن به آرد اضافه کنید تا به خورد آن برود. میزان شیر بستگی به غلظت سس شما دارد. معمولا این سس را با غلظتی مانند ماست تهیه می‌کنند. بنابراین زمانی که به این حد رسید حرارت را خاموش کنید و نمک و فلفل و پودر سیر را به آن اضافه کنید.

پیتزا بادمجان

طرز تهیه : اول مایه خمیر را با آب ولرم مخلوط کنید و​ مدت پنج دقیقه آن را در جای نسبتا گرمی قرار دهید و کمی صبر کنید. آرد را الک کنید و سپس مایه خمیر را همراه نمک و روغن زیتون به آن اضافه کنید. روی خمیر را کمی چرب کرده و ​ مدت یک ساعت و نیم صبر کنید تا حجم آن دو تا سه برابر شود، سپس آن را با وردنه باز کنید.

در حین زمان استراحت خمیر بادمجان‌ها را ورقه ورقه کنید و در آب و نمک قرار دهید. سپس در مقداری روغن سرخ کنید تا طلایی ​ شود. بادمجان‌ها را روی خمیر پیتزا بچینید و سپس ذرت، قارچ، پیاز حلقه شده و زیتون را روی آن قرار دهید. در نهایت پنیر پیتزا را روی مواد بپاشید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که پنیر پیتزا طلایی شد غذای شما آماده است.

ته‌ دیگ مرغ

طرز تهیه:ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و سپس گوشت سینه مرغ را که به قطعات دو سانتی‌متر در دو سانتی‌متری خرد کرده‌اید به آن اضافه کنید. سرخ کردن را تا جایی ادامه دهید که گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد. سپس یک فنجان آب روی آن بریزید و اجازه دهید کمی بپزد. برنج را بشویید و آبکش کنید. کف قابلمه را کمی روغن بریزید و مرغ‌ها را مانند ته‌دیگ کف آن بچینید.

سپس یک لایه برنج آبکش‌شده را روی آنها بریزید و مقداری شوید ​ روی آن بپاشید. لایه بعدی برنج را هم به همین ترتیب با شوید اضافه کنید. در نهایت زعفران آب‌کرده را روی برنج بریزید و آن را دم کنید. بعد از گذشت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قابلمه را داخل یک دیس برگردانید​.

کوکوی لوبیا سبز

طرز تهیه : لوبیا سبز را خرد کنید و با یک لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا آبپز شود. پیاز را خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید. گوشت چرخ کرده را ​همراه نمک و فلفل و رب انار به پیاز اضافه کرده و برای چند دقیقه سرخ کنید.

در نهایت لوبیا سبز پخته شده و گردو را ​ همراه زرشک به مواد بیفزایید​ ​و صبر کنید تا مواد کاملا سرخ شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکنید و​ هم بزنید. داخل یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و بعد از این‌که روغن داغ شد مواد را درون آن بریزید. بعد از این‌که یک سمت کوکو سرخ شد طرف دیگر آن را هم سرخ کنید و در نهایت با ​خیار شور آن را تزئین کنید.

کباب پیازی

طرز تهیه : اول پیاز را رنده کنید و با گوشت چرخ کرده ورز دهید. نمک و فلفل، تخم‌مرغ و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و به ورز دادن ادامه دهید. داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و گوشت را به آرامی کف آن پهن کنید. فلفل دلمه‌ای را همراه قارچ و گوجه‌فرنگی ورقه ورقه کنید و روی گوشت بچینید.

ماهیتابه را روی حرارت کم بگذارید و در آن را ببندید. در یک ظرف جداگانه کمی روغن بریزید و رب گوجه‌فرنگی را ​ همراه زعفران در آن تفت دهید. کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود سپس آن را به گوشت اضافه کنید. بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه که آب گوشت و سبزیجات تمام شد کباب تابه‌ای شما آماده است.

کلم سوخاری

طرز تهیه :ابتدا گل کلم‌ها را خرد کنید و ​ مدت پنج دقیقه داخل آب جوش و نمک قرار دهید تا کمی نرم شود.در یک ظرف جداگانه تخم‌مرغ را بشکنید و با ​ چنگال ​ هم بزنید تا مخلوط شود. سپس شیر را همراه آرد کم‌کم به آن اضافه کنید. این مخلوط را آن‌قدر​ هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در نهایت نمک و فلفل را به آن بیفزایید. یک ماهیتابه نسبتا گود ​ انتخاب کنید و داخل آن​ روغن بریزید. صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود و سپس کلم‌های پخته شده را به مایع تخم‌مرغ آغشته و داخل روغن سرخ کنید. بعد از خنک شدن کلم‌ها آنها را با ماست چکیده تزئین کنید.

املت تره‌ فرنگی و بادمجان

طرز تهیه : قبل از هر کاری بادمجان‌ها را نگینی خرد کنید و به مدت یک ساعت در آب نمک قرار دهید. سپس آنها را در روغن سرخ کنید. کرفس و تره‌فرنگی را هم یک اندازه خرد کنید و بعد از سرخ شدن بادمجان‌ها به آن اضافه کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را هم اضافه کنید و تفت دهید. در یک ظرف جداگانه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. سپس آن را روی سبزیجات بریزید و صبر کنید تا تخم‌مرغ​ها ببندد. این املت را با زیتون و خیارشور نوش جان کنید.

اشکنه گوجه

طرز تهیه : ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. بعد از این‌که پیازها سرخ شد، رب گوجه‌فرنگی را همراه زردچوبه به آن اضافه کنید. سیب‌زمینی‌ها را نگینی خرد کنید و ​ همراه گوجه‌های خرد شده به مواد بیفزایید. دو لیوان آب روی مواد اشکنه بریزید و بعد از کم کردن حرارت صبر کنید تا سیب‌زمینی‌ها بپزد. تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه بشکنید و ​هم بزنید. در نهایت آنها را به اشکنه گوجه اضافه و صبر کنید تا ببندد. بعد از افزودن نمک و فلفل حرارت را خاموش کنید و اشکنه را در یک ظرف مناسب بریزید و این غذای سبک را نوش جان کنید.

کله‌جوش

طرز تهیه : ابتدا پیاز را خرد کنید و با سیر تفت دهید. بعد از این‌که پیاز و سیر طلایی رنگ شدند زردچوبه و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و در نهایت گردوهای خرد شده و نعنا را به آن بیفزایید.

دقت کنید که گردو و نعنا زود می‌سوزند، بنابراین حرارت را کم کنید و بلافاصله کشکی را که با دو لیوان آب مخلوط کرده‌اید، به آن اضافه کنید.

صبر کنید تا کشک جوش بیاید. بعد از این‌که کشک به مدت چند دقیقه جوشید آن را خاموش کنید و به همراه نان و سبزی تازه میل کنید.

سوپ کلم بروکلی

طرز تهیه : در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و سپس سیر و پیاز خرد شده را درون آن تفت دهید. سپس سیب‌زمینی، کلم بروکلی و کرفس خرد شده را به آن اضافه کرده و چند دقیقه صبر کنید تا سرخ شود. آب مرغ را به مواد بیفزایید و تا زمان پخته شدن سبزیجات حرارت را کم کنید. سپس سوپ را داخل مخلوط کن بریزید تا یکدست شود. سپس آن را به قابلمه برگردانید و شیر را به آن اضافه کنید. در نهایت مقداری نمک و فلفل به سوپ اضافه کنید و آن را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

سوفله​ گل‌کلم

طرز تهیه : ابتدا گل کلم‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آنها را در آب در حال جوشیدن بیندازید و بعد از گذشت ۵ دقیقه گل کلم‌ها را خارج کنید. سس سفید را به همان طریق تهیه رولت اسفناج با لازانیا، تهیه کنید. بعد از آماده شدن سس سفید، پنیر موتزارلا را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید.

برای رقیق‌تر شدن سس سفید مقداری آب کلم پخته شده را به آن بیفزایید. کلم‌های پخته شده را داخل یک ظرف نسوز که کف آن را با کمی روغن چرب کرده‌اید بچینید. روی کلم‌ها را با سس سفید بپوشانید و در نهایت کمی پودر نان​​ روی آنها بپاشید. سوفله را داخل فر بگذارید و بعد از این‌که روی آن طلایی شد آن را خارج کنید و با کمی جعفری خرد شده تزئین کنید.

پنیر سوخاری

طرز تهیه : پنیر کمبر را به صورت قطعات مربع‌شکل خرد کنید. آرد سفید را در یک ظرف جداگانه بریزید و سپس پودر سیر و نمک را به آن اضافه کنید. پنیر‌ها را در این مخلوط بچرخانید و کنار بگذارید. در یک ظرف دیگر پودر نان را با شوید خشک و فلفل قرمز مخلوط کنید.
شیر و تخم‌مرغ را با ​ چنگال خوب ​ هم بزنید تا یکدست شود. پنیر‌ها را داخل مخلوط شیر و تخم‌مرغ بیندازید و سپس آن​ را در مخلوط پودر نان و شوید بپرخانید. در یک ماهیتابه کوچک و نسبتا گود روغن را داغ کنید و سپس پنیرها را دانه دانه داخل آن سرخ کنید تا کاملا طلایی و برشته شو​د. بعد از خنک شدن پنیر‌ها آنها را داخل یک ظرف مناسب بریزید و با کمی کنجد تزئین کنید.

ساندویچ نان تست

طرز تهیه :در یک ظرف مناسب تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با شیر، نمک و فلفل و جعفری و شوید مخلوط کنید. روی یک نان تست یک لایه ژامبون و یک لایه پنیر پیتزای ورقه شده قرار دهید و یک نان دیگر را روی هر لایه بگذارید. نان تست را داخل مخلوط تخم‌مرغ بچرخانید و سپس بالافاصله داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. روی ساندویچ نان تست را کمی آویشن بپاشید و بعد از خنک شدن با سس کچاپ تزئین کنید.

سالاد سیب‌زمینی با لوبیا

طرز تهیه :ابتدا سیب‌زمینی‌ها را آبپز کنید و بعد از پوست کندن آنها را به صورت مکعبی خرد کنید. اگر از کنسرو لوبیا استفاده می‌کنید، آب آن را جدا کرده و در غیر این صورت می‌توانید یک پیمانه لوبیا قرمز یا چیتی را با آب و مقداری نمک پخته و در این سالاد استفاده کنید.

در این مرحله خیارشور را همراه قارچ و کلم قرمز خرد کنید و به مخلوط لوبیا و سیب‌زمینی اضافه کنید. در نهایت ذرت آبپز و شیرین را هم به مواد سالاد بیفزایید. در یک ظرف جداگانه ماست چکیده را با سس مایونز، آبلیمو و نمک و فلفل مخلوط کرده و سپس مواد سالاد اضافه کنید و خوب ​ هم بزنید. این سالاد را ​ یک ساعت در یخچال قرار دهید و سپس با تعدادی زیتون تزئین کنید.

س.م.م بازدید : 179 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

پخت دلمه,پخت انواع دلمه,پخت دلمه با کلم,درست کردن دلمه کلمی,دلمه کلمی,پخت دلمه کلمی,پخت دلمه با کلم,آموزش دلمه با کلم,پخت دلمه کلمی با گوشت کوبیده,پخت دلمه گوشت کوبیده,طرز تهیه دلمه,طرز درست کردن دلمه کلم,آموزش درست کردن دلمه کلم,آموزش پخت دلمه,آموزش پخت دلمه گوشت کوبیده,مواد لازم برای پخت دلمه,مواد لازم برای پخت دلمه با کلم,دلمه کلم برگ,دلمه,طرز تهیه دلمه,طرز تهیه دلمه کلم برگ,مواد لازم برای تهیه دلمه کلم برگ

پخت دلمه با کلم | آموزش دلمه پزی

 

مواد لازم :

 

 

کلم برگ
1 عدد
گوشت چرخ کرده
500 گرم
سبزی دلمه
1 کیلو گرم
برنج
200 گرم
لپه 150 گرم
نمک ، فلفل ، زردچوبه و زعفران و ادویه مخصوص به مقدار لازم
روغن مایع 100 گرم

 

 

سبزی دلمه ( تره ،جعفری، گشنیز،شوید،ترخون و نعناع)

 

 

طرز تهیه :

 

ابتدا قابلمه مناسبی را پر آب کرده با مقداری نمک روی حرارت می جوشانیم حال قسمت چوبی کلم را بصورت یک مخروط با کارد تیزی در می آوریم و داخل آب جوش قرار می دهیم تا برگها کمی نرم شود سپس از آب بیرون آورده و به آرامی برگها را جدا می کنیم.

گوشت چرخ کرده را همراه با یک عدد پیاز رنده شده مقداری نمک و زردچوبه تفت می دهیم سبزی خرد شده و برنج آبکش شده را به همراه لپه پخته شده اضافه می کنیم و با مقداری از روغن مایع حدود 50 گرم مجدداً مواد را مقداری تفت می دهیم حال نمک مواد را می چشیم و در صورت نیاز، نمک وفلفل و همچنین زعفران را به مواد می افزاییم قسمت پشت برگ کلم که دارای یک رگبرگ ضخیمی است با کارد تیزی کمی می گیریم تا بتوان از مواد، داخل کلم برگ ریخته و به راحتی آن را بپیچیم کف ظرف مناسبی را مقداری برگ چیده و دلمه ها را در ظرف می چینیم و با مقداری حدود 2 لیوان آب می پزیم بهتر است در هنگام پخت دلمه ها در ابتدای پخت حرارت ملایم باشد ویک بشقاب یا جسم سنگینی بر روی دلمه ها قرار دهیم تا هنگام پخت دلمه باز نشوند . پس از اینکه دلمه ها پخته شد اگر بخواهیم دلمه ها طعم ترش داشته باشد حدود 750 میلی لیتر آب گوجه فرنگی یا سس رب گوجه فرنگی روی سطح دلمه ها می دهیم تا آب آن تبخیر شود و سس جذب دلمه ها گرددو اگر بخواهیم طعم ملس بدهد باید 1 پیمانه شکر را با 1 پیمانه سرکه مخلوط کنیم وروی سطح دلمه هابدهیم و اجازه دهیم کاملاً آبش تبخیر شود و سس و چاشنی دلمه جذب گردد.

س.م.م بازدید : 158 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,سایت آشپزی,بزرگترین سایت آشپزی,آشپزی اسان,پخت مرغ,پخت انواع مرغ,مرغ پزی,پخت مرغ با برنج,پخت غذای لاغری,پخت غذای رژیمی,آموزش غذای رژیمی,آموزش غذای لاغری,پخت خوراک مرغ,آموزش خوراک مرغ با برنج,پخت خوراک مرغ با سبزیجات,آشپزی,آموزش آشپزی,آشپزی ایرانی,کتاب آشپزی,هنر آشپزی,خوراک مرغ و برنج رژیمی,طرز تهیه خوراک مرغ و برنج رژیمی,مواد لازم خوراک مرغ و برنج رژیمی,غذای رژیمی,آشپزی,آموزش انواع غذاها,یک غذای چینی,غذای کم کالری

آموزش پخت غذای رژیمی با مرغ و برنج

مواد لازم : 4 نفر

آب گوشت یا مرغ
1 فنجان
سس سویای کم نمک
2 قاشق سوپخوری
زنجبیل خرد شده
1 قاشق سوپخوری
سرکه ی برنج یا خرما
2 قاشق چایخوری
شکر 2 قاشق چایخوری
کنسانتره ذرت 2 قاشق چایخوری
روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری
سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان 1/5 پوند
موسیر پوست کنده شده و قطعه شده 2 عدد
برنج پخته شده و سرخ شده 2 فنجان
کلم بروکلی بخارپز شده 1 بوته

 

طرز تهیه :

1.در یک کاسه متوسط سس سویا و آب گوشت و سرکه و زنجبیل و شکر را مخلوط کرده و کنار بگذارید.

2. در یک ماهی تابه نچسب روغن را با درجه متوسط داغ کنید. مرغها را حدود 6 دقیقه درون روغن بپزید و بعد آنرا کنار گذاشته و گرم نگهدارید.

3. در یک قابلمه ی نچسب دیگر مخلوط آب گوشت را بریزید و بگذارید جوش بیاید سپس مرغ و موسیرها را داخل آن بریزید آب گوشت باید روی مرغها را بگیرد. بگذارید به مدت 1 تا 2 دقیقه بجوشد.

4. غذا آماده است و ‌می‌توانید مرغها را با برنج آب پز و سرخ شده و کلم بروکلی آب پز سرو کنید.

س.م.م بازدید : 128 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

سالاد رژیمی با ماش,آموزش سالاد رژیمی با گوجه,سالاد لوبیا چشم بلبلی,طرز تهیه سالاد رژیمی,سالاد رژیمی لوبیا,طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی,نحوه درست کردن سالاد لوبیا,درست کردن سالاد رژیمی,سایت آشپزی,آموزش آشپزی,مواد لازم برای سالاد لوبیا

 

سالاد لاغری | سالاد رژیمی | Salad slimming

مواد لازم :

 لوبیا چشم بلبلی  نصف لیوان
 گوجه فرنگی  يك عدد
 ذرت کنسروی ۴ قاشق غذاخوری
 جعفری و گشنیز تازه خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
 پیاز  نصف يك عدد متوسط
آبلیمو نیم قاشق
سرکه بالزامیک ( سرکه سفید ) یك قاشق
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهيه :
لوبیا ها را از شب قبل خیس کنید٬ بعد با آب بذارید روی شعله کم تا آهسته بپزند . اواخر پخت نمک به آن اضافه کنید. بعد بذارید تا خنک شوند. بقیه مواد را خرد کنید و با لوبیا و ذرت مخلوط کنید. فلفل و سرکه (می توانید سرکه سفید رو هم جایگزین کنید) و آبلیمو رو هم اضافه کنید و بذارید داخل یخچال تا خوب مزه بگیرد. بعد از یکی دو ساعت ، از خوردن این سالاد سرد و خوشمزه لذت ببرید.

س.م.م بازدید : 153 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

روش های تهیه ماهی,نحوه طبخ ماهی,روش های طبخ ماهی,روش طبخ ماهی تنوری,روش های طبخ ماهی,درست کردن ماهی شکم پر

 

پخت ماهی | Cooking fish

 

در این مقاله شما را با بهترین‌ راههای پخت ماهی آشنا می کنیم.

1- سوخاری کردن
واقعیت این است که بیشتر مردم،‌ طعم غذاهای سوخاری را دوست دارند و حتی خیلی از کسانی که علاقه‌ای به خوردن ماهی ندارند،‌ بدشان نمی‌آید گاهی ماهی سوخاری را در برنامه غذایی خود داشته باشند. برای سالم و مغذی‌تر شدن ماهی سوخاری،‌ می‌توانید گوشت را حدود نیم ساعت پیش از سرخ کردن، در ترکیبی از آبلیمو، نمک،‌ پودر فلفل سیاه و پودر سیر بخوابانید.

 

سپس هر دو طرف ماهی را به پودر سوخاری یا پودر نان خشک آغشته و ماهی را با روغن‌های مخصوص سرخ‌کردنی، سرخ کنید. قبل از خوردن ماهی، پودرهای سوخاری که آغشته به روغن هستند و در اثر حرارت دیدن، به رنگ قهوه‌ای درآمده‌اند، از سطح ماهی جدا كنید و گوشت سالم و خوش‌طعم آن را بخورید.

 

برای جدا شدن ساده‌تر پودر سوخاری، می‌توانید حدود 3 دقیقه پیش از پایان پخت، ‌در ماهیتابه را بگذارید تا پودر چسبیده به ماهی‌ها با بخار ایجادشده، شل و به راحتی کنده شود. برای طبخ ماهی با این روش،‌ بهتر است گوشت ماهی را به‌صورت فیله درآورید.

2- تنوری کردن
بهترین راه طبخ ماهی تنوری در خانه، استفاده از فر است. برای طبخ ماهی تنوری،‌ می‌توانید از ماهی‌های بزرگ و درسته هم استفاده كنید و نیازی به فیله کردن ماهی‌ها نیست.

 

در این روش، ابتدا داخل شکم یا گوشت ماهی را با مقداری نمک و کمی پودر انار یا پودر لیمو عمانی طعم‌دار کنید، سپس روی پوست ماهی چند برش عمیق بزنید و تمام پوست و داخل برش‌ها را با رب انار بپوشانید.

 

حالا ماهی را خوب داخل فویل آلومینیومی بپیچید و آن را بعد از قرار دادن در یک سینی یا تابه نازک، داخل طبقه وسط فر بگذارید. فر شما باید از قبل کاملا گرم شده و حداقل حدود 120 درجه سانتی‌گراد حرارت داشته باشد. مدت زمان پخت هم به اندازه ماهی بستگی دارد.

 

می‌توانید حدود نیم ساعت بعد از قرار دادن ماهی در فر، فویل آن را باز کنید و ببینید چه مدت دیگر برای پخت کامل زمان لازم دارید. این روش، یکی از بهترین روش‌های طبخ ماهی است که علاوه بر طعم خوبی که برای ماهی ایجاد می‌کند، به‌دلیل استفاده نكردن از روغن، غذای سالم‌تری هم خواهید داشت.

3- آبپز کردن
تعجب نکنید؛ برای تهیه ماهی با این روش، قرار نیست که ماهی‌ها را داخل آب بیندازید. فقط کافی است یک ظرف گود مانند قابلمه را تا نیمه با آب پر کنید. سپس تکه‌های ماهی که فقط با کمی نمک طعم‌دار شده‌اند، داخل فویل آلومینیومی ضخیمی بپیچید و در نهایت هم فویل‌های حاوی ماهی را بعد از جوش آمدن آب، داخل ظرف بریزید.

 

اگر تکه‌های ماهی کوچک باشند، ‌حدود 15-10 دقیقه برای پخت آنها کافی است. می‌توانید یک قزل‌آلای نسبتا درشت را هم حدود 30 دقیقه با این روش بپزید.زمانی که ماهی در حال پختن است، باید برای تهیه سس این غذا دست به کار شوید.

 

سس ماهی آبپز باید ترکیبی از رب‌ انار، گردوی آسیاب‌شده،‌ نعناع و جعفری ساطوری و مقداری هم پودر فلفل سیاه باشد که همگی آنها باید حدود 5 دقیقه باهم تفت داده شوند. درصورت تمایل می‌توانید کمی پیازداغ هم به این سس اضافه کنید. سس ماهی آبپز باید درست پیش از سرو، روی آن ریخته شود.

4- بخارپز کردن
ماهی بخارپز بیشتر برای طرفداران سبزیجات که عاشق طعم‌های طبیعی هستند، مناسب است. برای تهیه این ماهی، نیازی به استفاده از روغن نیست. گوشت ماهی در روش بخارپز کردن، عطر و طعم سبزی‌های مختلف را به خود می‌گیرد و فقط افزودن کمی نمک و فلفل سیاه قبل از پخت به آن‌ کافی است. در این روش، ابتدا باید کف تابه را با مقداری سیب‌زمینی حلقه شده بپوشانید.

 

سپس روی سیب‌زمینی‌ها، یک ردیف هویج حلقه شده، یک ردیف ساقه کرفس خرد شده، ‌یک ردیف فلفل‌دلمه‌ای، یک ردیف پیاز خام حلقه‌شده و یک ردیف برگ سبزی‌های معطری مانند نعناع،‌ جعفری و گشنیز قرار دهید و تکه‌های ماهی را روی این سبزی‌ها بگذارید.

 

در نهایت هم برگ‌های خردشده کرفس را روی ماهی‌ها بپاشید و در تابه را بگذارید. بعد از گرم شدن تابه، حرارت را به‌اندازه‌ای کم کنید که ماهی و سایر سبزی‌ها آب بیندازند و خوب بخارپز بشوند. در صورت تمایل می‌توانید 2 حبه سیر هم به محتویات تابه اضافه کنید. شما می‌توانید ماهی بخارپز را برای بهبود طعم آن، با کمی روغن زیتون و آبلیموی تازه یا سرکه سرو کنید.

س.م.م بازدید : 158 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

خورش سیب زمینی و غوره,مواد لازم برای خورش سیب زمینی و غوره,پخت انواع خورش,مواد لازم برای خورشت سیب زمینی,آموزش آشپزی,سایت آشپزی

 

آموزش پخت انواع خورش | Potato and tomato stew

محلی : کرمانشاه
آماده سازی : 20 دقیقه
پخت : 60 دقیقه

مواد لازم جهت تهیه خورش سیب زمینی و گوجه فرنگی با غوره تازه برای 4 نفر :

 

 گوشت ماهیچه 400 گرم
 سیب زمینی متوسط 5 عدد
 گوجه فرنگی ریز و یکدست  5-6 عدد
 غوره 1/2 پیمانه
 پیاز متوسط  2 پیمانه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
 نمک و فلفل، زردچوبه  به میزان لازم

طرز تهیه :
خورش سیب زمینی و گوجه فرنگی با غوره تازه، غذای مخصوص خطه سرسبز کرمانشاه است.
ابتدا پیاز را ریز خرد کنید.
در قابلمه مورد نظر برای پخت، روغن بریزید و پیاز را تفت بدهید.

1 قاشق چایخوری به آن زردچوبه اضافه کنید.
یک تفت بدهید و یک قاشق از آن را بردارید و کنار بگذارید.

گوشتهای تکه شده را به باقی پیاز اضافه کنید.
کمی تفت بدهید تا آب گوشت تمام شود و رب گوجه را هم اضافه کرده وتفت دهید.

بعد 2 لیوان آب جوش به گوشت اضافه کنید و حرارت را مناسب کرده در قابلمه را بگذارید تا بپزد.
حالا سیب زمینی را خلال کرده و در روغن سرخ کنید.

 

پخت خورش سیب زمینی با گوجه | Potato and tomato stew

بعد شعله را کم کرده برای اینکه روغن به بیرون نریزد.
گوجه فرنگی ها را هم درسته سرخ کرده و غوره را هم اضافه کنید وتفت مختصری بدهید.

اگر اول  کار رب گوجه را فراموش کردید که تفت بدید حالا میتوانید گوشت که کاملا پخت نمک آنر اندازه کنید و گوجه و غوره را به گوشت اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بپزد.
( پیاز داغی که نگه داشته بودید حالا اضافه کنید چون در آخر کار وقتی به خورش پباز داغ اضافه میکنید خیلی خورش خوشبو میشود.)

ولی له نشود. بعد موقع کشیدن خورش، سیب زمینی را اضافه کنید و خورش را در ظرف مورد نظر برای سرو بکشید.

این خورش خیلی خوشمزه میشه امیدوارم درست کنید و خوشتان بیاید.

س.م.م بازدید : 154 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

نحوه درست کردن املت یونانی,مواد لازم برای املت یونانی,طرز تهیه انواع املت,نحوه پخت املت,آموزش آشپزی,سایت آشپزی,پخت غذاهای فرنگی,طرز تهیه غذاهای یونانی

Greek omelette | املت یونانی

مواد لازم (برای ۳ نفر) :

 تخم مرغ  ۸ عدد
 پنیر پیتزا  ۱ فنجان
 آویشن  ۲ قاشق چایخوری
 نمک و فلفل  به میزان لازم
  روغن زیتون  ۴ قاشق چایخوری
 پیاز خرد شده  یک دوم فنجان
 اسفناج شسته شده ۲ فنجان

طرز تهیه :
اسفناج ها را با ۲ قاشق از روغن زیتون تفت دهید و نمک و فلفل را اضافه کنید.
اسفناج ها باید نرم شوند سپس از روغن جدا کرده و نگه دارید.

تخم مرغ ها را به همراه پنیر، آویشن، نمک و فلفل کاملا هم بزنید.
با ۲ قاشق دیگر از روغن زیتون پیاز را به مدت ۵ دقیقه تفت داده اسفناج را به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید.

پخت املت یوانانی | Greek omelette

سپس مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید اما هم نزنید و بگذارید با حرارت کم به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. در ضمن فر را از قبل روشن کرده، تابه را به مدت ۴۵ ثانیه درون فر قرار دهید تا روی غذا هم حرارت ببیند.

س.م.م بازدید : 130 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

مواد لازم برای پاستا لوله ای,طرز تهیه پاستا,نحوه پخت پاستا با پنیر,نحوه پخت ماکارونی فرمی,آموزش آشپزی,سایت آشپزی,درست کردن پاستا لوله ای

 

طرز تهیه پاستا لوله ای | Pasta tube

در این بخش میخوایم آموزش پخت پاستا لوله ای خوشمزه رو برای شما عزیزان آموزش بدیم دستور پخت این غذا برای 6 تا 8 نفر میباشد امیدواریم از پختش لذت کافی رو ببرین

مدت زمان آماده سازی و پخت پاستا لوله ای : 45 دقیقه

مواد لازم جهت تهیه پاستا لوله ای برای 8 نفر :

 پاستا لوله ای  450 گرم
 پنیر خامه ای 600 گرم
پنیر موزارلا خرد شده 450 گرم
تخم مرغ زده شده  1 عدد
سس اسپاگتی (رب و گوشت چرخ کرده و پیاز) 900 گرم
پنیر پارمزان رنده شده 1/4 فنجان

طرز تهیه پاستا لوله ای :
پاستا لوله ای را به مدت 8 تا 10 دقیقه بپزید در آب کم نمک بجوشانید و سپس آبکش کنید.

سپس پاستا، پنیر خامه ای، پنیر موزارلا، تخم مرغ و نصف فنجان سس اسپاگتی را با هم مخلوط کنید.

فر را تا دمای 190 درجه سانتیگراد (375 درجه فارنهایت) گرم کنید.

پخت پاستا لوله ای | Pasta tube

کف ظرف مورد نظر را چرب کنید و مخلوط پاستا را درون آن بریزید. و روی آن باقیمانده سس اسپاگتی و پنیر پارمزان را بریزید.

به مدت 30 دقیقه در فر بپزید و بعد روی فر را روشن کرده و قبل از سرو 15 دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

س.م.م بازدید : 294 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

وسایل مورد نیاز برای پخت کیک سیب زمینی,طرز تهیه کیک سیب زمینی,آموزش درست کردن کیک سیب زمینی,آموزش طرز پخت کیک سیب زمینی,طرز تهیه انواع کیک,طرز پخت انواع کیک

پخت کیک سیب زمینی | Potato Cakes

مواد لازم براي تهيه خمير:

 آرد  700 گرم
تخم مرغ  دو عدد
ماست  دو قاشق غذاخوری
 خامه دو قاشق غذاخوری
شیر 250 ميلی ليتر
كره ذوب شده 100 گرم
نمک يک قاشق چایخوری
شکر 40 گرم
بكينگ پودر يک قاشق چایخوری

مواد لازم براي داخل كيک:

 سيب زمينی پخته شده يک كيلو گرم
 جعفری خرد شده نصف ليوان
 پيازچه خرد شده یک سوم ليوان
 پنير لبنه، كره و خردل ملايم  از هركدام دو قاشق غذاخوری
كاری، نمک، فلفل، آويشن و پودر سير از هركدام يک قاشق چایخوری

روش تهيه:
براي تهيه خمير ابتدا آرد، نمک و بكينگ پودر را با هم مخلوط می كنيم و كنار می گذاريم. بقيه مواد خمير را در كاسه‌ای گود با همزن دستی خوب مخلوط می كنيم، سپس آرد را اضافه كرده و همه مواد را با هم ورز مي‌دهيم تا خمير لطيفی بدست بیاید. روی خمير حوله كشيده و نيم ساعت به آن استراحت می دهيم.

پخت شیرینی سیب زمینی | Potato Cakes

سيب زمينی های پخته را رنده كرده و در كاسه‌‌ای گود تمامی مواد وسط خمير را با هم مخلوط می كنيم.

دو سوم خمير را به قطر نيم سانتیمتر پهن می كنيم. قالب مورد نظر را چرب كرده و خمير را روی كف و ديواره‌هاي آن می اندازيم، مواد سيب‌زميني را داخل خمير قرار داده، باقي‌مانده خمير را روي آن پهن مي‌كنيم و با چنگال چند حفره رويش ايجاد می كنيم.

قالب را 30 دقيقه روي پنجره وسط فر كه از قبل با دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كرده ايم قرار مي‌دهيم و پس از اين مدت قالب را برگردانده، روي كيك را با زرده تخم‌مرغ و زعفران زرين مي‌كنيم و دوباره 30 دقيقه داخل فر قرار می دهيم تا طلایی شود.

س.م.م بازدید : 148 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش کوکو پزی با سبری,کوکوسبزی,کوکو پزی,کوکوی سبزی کوهی,سبزی کوهی,طرز تهیه کوکو,طرز پخت کوکو,طرز درست کردن کوکوی سبزی کوهی,طرز پخت کوکوی سبزی کوهی,طرز درست کردن کوکوی سبزی کوهی

پخت کوکوی سبزی کوهی | Vegetable Cutlets mountain

 

خاصیت های سبزی کوهی مثال زدنی است این سبزی در کوه و بیشتر در درشت های طبیعی و بخصوص دشت ها و کوه های سرسبز ییلاق سبلان بیشتر به چشم میخورد.در این قسمت میخوایم آموزش پخت یک کوکوی خوشمزه با سبزی کوهی رو به شما عزیزان آموزش بدیم.

بهار که میشه سبزی فروشی ها پر میشه از سبزیجات مختلف کوهی و یکی دو ماه اول سال بهترین زمان برای استفاده از این سبزیجات خوشمزه است. این سبزیجات رو میتونید در آش و کوکو و حتی پلو استفاده کنید. ریختن چند نوع از این سبزی ها در آش طعم و خواص اون رو عالی میکنه، در فصل بهار میتونید بصورت تازه از سبزیجات کوهی استفاده کنید و برای فصول دیگه هم میشه اونها رو بصورت خشک و فریز کرده نگه داشت و در آش استفاده کرد،ولی مشخصه من طعم سبزی فریزی رو اصلا نمی پسندم و بنظرم سبزی خشک بهتر از فریز شده است.

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میشه با این سبزی ها درست کرد کوکوی سبزی کوهی هست، که خیلی آسون درست میشه و خیلی هم خوشمزه است و تنوعی هست در کوکو سبزی، میتونید به تنهایی با یک یا چند نوع از این سبزیجات و یا مخلوط اون با سبزی کوکوی رایج یک شام بسیار سبک و خوشمزه داشته باشید.

مواد لازم : برای 3 الی 4 نفر

سبزی پاک کرده  نیم کیلو
 تخم مرغ  3 عدد
 نمک  نصف قاشق چایخوری
 ادویه و روغن مایع  به میزان لازم

 

سبزی (من از یملیک یا همون شینگ و شمی) استفاده کردم پاک کرده نیم کیلو

طرز تهیه:

ما از دو تا سبزی که اسمشون رو تو مواد اولیه نوشتم استفاده کردیم، شما میتونید از غازیاغی یا همون پاغازه هم برای کوکو استفاده کنید.

من اسم فارسی این سبزی ها رو نمیدونم ولی عکسشون رو میگذارم.

این سبزی رو ما شینگ یا یملیک میگیم .

پخت کوکوی سبزی کوهی | Vegetable Cutlets mountain

این هم شمی با ضمه روی ش می باشد.

پخت غذا با سبزی | غذاهای پخته شده با سبزی

سبزی رو بشورید و خرد کنید. و بگذارید تا کاملا آبش کشیده بشه.
تخم مرغها رو داخل کاسه بشکنید و ادویه و نمک بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی در بیاد.

 

پخت غذا | سایت آشپزی | آموزش آشپزی

تخم مرغها رو داخل سبزی بریزید و مخلوط کنید.

پخت غذاهای سبزی | پخت غذای سبز

تابه رو روی شعله بگذارید و روغن بریزید. وقتی روغن داغ شد مایه کوکو رو داخلش بریزید و در تابه رو بگذارید. یک طرف کوکو که سرخ شد برگردونید و طرف دیگه کوکو بگذارید سرخ بشه با این تفاوت که دیگه در تابه باید باز باشه.

 

پخت کوکو | آموزش کوکو پزی

می توانید مثل کوکو سبزی داخلش از زرشک و گردو هم استفاده کنید.

پخت کوکو با سبزی | آموزش اشپزی

با خیارشور و گوجه فرنگی و زیتون و دوغ نوش جان بفرمایید.

س.م.م بازدید : 186 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

طرز تهیه کوکوی شوید و باقالی,طرز پخت کوکوی شوید و باقالی,طرز پخت انواع کوکو,طرز تهیه انواع کوکو,پخت غذای خوشمزه,سایت کوکو پزی,سایت آشپزی

 

پخت کوکوی باقالی و شوید | آموزش کوکو پزی

 

نحوه پخت کوکوی شوید باقالی

مواد لازم برای کوکوی شوید باقالی :

باقلا سبز پخته شده 2 پیمانه 
 پیاز سرخ شده 2 قاشق غذاخوری
 آرد 2 قاشق غذاخوری
 تخم مرغ 2 تا 3 عدد
شوید خرد شده 3 تا 4 قاشق غذاخوری
پنیر فتا (اختیاری) 30 تا 40 گرم
نمک،فلفل،پودر سیر و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی شوید باقالی :

تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و نمک و فلفل و زردچوبه و پودر سیر و آرد و پیاز داغ و شوید خرد شده به خوبی مخلوط کنید.

 

مواد لازم برای پخت کوکوی شوید و باقالی

 

باقلای پخته شده را همراه با پنیر فتا اضافه کنید.

پخت کوکوی شوید با باقالی | Cutlets get nice food

 

و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا به این شکل در بیاید.

طرز تهیه کوکوی شوید با باقالی

 

روغن را در ماهیتابه ریخته و بگذارید داغ شود سپس مایه آماده شده را در داخل آن ریخته در ماهیتابه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید و اجازه بدهید یک طرف کوکو سرخ شود.

 

پخت کوکو با باقالی | پخت غذا با باقالی

 

بعد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود.

 

آموزش درست کردن کوکوی شوید و باقالی

اگر دوست داشتید می توانید داخل مواد کوکو از سیر سرخ شده هم استفاده کنید.

پخت کوکوی باقالی و شوید | پخت انواع کوکو

س.م.م بازدید : 286 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

پخت غذای لاغری با کدو,پخت غذای رژیمی با کدو,آموزش انواع غذا,پخت انواع غذا,پخت انواع غذای لاغری,انواع غذای لاغری,غذاهای رژیمی,بورانی کدو

پخت بورانی کدو | تصاویر بورانی کدو | عکس بورانی کدو

غذاهای لاغری یا رژیمی زیاد هستن که بورانی کدو جزئی از این غذاها هست این غذا با داشتن ویتامین های a و d و همچنین با داشتن کالری زیاد بدن شما در مقابل انواع بیماری ها حفظ میکند این غذا بیشتر برای افراد چاق توصیه میشود

بورانی به غذاها و خوراکی هائی گفته می شود که با ماست سرو می شوند ،  یک نوع به صورت پیش غذای سرد هست مثل بورانی لبو ، بورانی اسفناج و …  یک نوع هم غذای گرم هست که معمولا با ماست موسیر ، ماست خیار یا ماست خالی سرو می شود .

بورانی کدو از جمله غذاهائی هست که من خیلی دوست دارم  به دو صورت تهیه میکنم این نوعی که امروز برای شما می نویسم نسبتا رژیمی تر هست. نیازی نیست مواد را سرخ کنید.

مواد لازم :

 کدو سبز ریز نیم کیلو
 گوجه فرنگی پوست گرفته یا میکس شده  ۴ عدد
 سیب زمینی ورزقه شده  یک عدد
 پیاز ریز شده  یک عدد متوسط
 سیر ریز شده ۵ حبه درشت
 ماست  مقداری
 روغن مایع ۲ قاشق سوپ خوری
 زردچوبه ، زعفران ، نمک مقداری

طرز تهیه :
روی سیب زمینی ها کمی زردچوبه یا زعفران به اضافه نمک بزنید و بخارپز کنید کنار بگذارید.
کدو ها را پوست بگیرید  نمک بزنید و داخل دو قاشق روغنی که گفتم کمی تفت بدهید ، می توانید روی کدوها را با قلم مو چرب کنید و این کار را داخل فر انجام بدهید که خیلی عالی می شود و بیشتر از نصف قاشق هم روغن مصرف نمی کند.

پوست کدو را خرد کنید و کنار بگذارید.
کدو ها را از داخل ماهی تابه بردارید پیاز را بریزید کمی تفت بدهید تا نرم شود  بعد سیر و پوست کدوی خرد شده را داخلش بریزید یکی دو دقیقه تفت بدهید .

پخت بورانی کدو | طرز تهیه بورانی کدو

بعد گوجه فرنگی را داخلش بریزید ، نمک و زردچوبه بزنید .
کدوها را  داخل این مخلوط جاسازی کنید ، در ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید تا غذا با آب گوجه ها پخته شده و جا بیفتد.
مایع کدو را داخل ظرف بریزید ، سیب زمینی ها را دورش بچینید و با ماست سرو کنید . مطمئن باشید از طعمش سیر نمی شوید.

نکته یک :
اگر به رژیمی بودن غذا اهمیتی نمی دهید می توانید همه مواد را حسابی سرخ کنید ولی من به شما قول می دهم که این روش خوشمزه تر است .

نکته دوم :
اگر کدوها ریز بود نیازی به ورقه کردن شان نیست و می توانید درسته استفاده کنید ( همان طور که من درسته به کار بردم )

س.م.م بازدید : 273 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

پخت غذا,پخت انواع غذا,آموزش آشپزی,آموزش پخت فتوچینی,پخت فتوچینی,طرز تهیه فتوچینی,طرز پخت فتوچینی,آموزش اشپزی,اموزش اشپزی,پخت غذای رژیمی

 

پخت غذای فتوچینی | طرز تهیه فتوچینی | Fettuccine

 

مواد لازم برای 3 نفر :

 فتوچینی یا ماکارونی نواری  250 گرم ( نصف بسته )
 سیر  5 حبه ( درسته با پوست ، شسته شده )
 کدو سبز بلند  3 عدد
هویج بلند  3 عدد
 روغن زیتون  1 ق غ
نمک و فلفل سیاه تازه کوبیده شده مقداری
مغر تخمه آفتابگردان 2 ق غ

طرز تهیه :
هویج ها و کدو ها را پوست گرفته و با پوست کن به صورت نوار های باریک و بلند ببرید .
آب را با کمی نمک به جوش آورده و سیبزیجات را به مدت 1 دقیقه بجوشانید و آبکش کنید .
فتوچینی را در قابلمه آب جوشان و نمک 10 دقیقه بپزید و آبکش کنید ولی روی آن آب سرد نگیرید .

 

پخت فتوچینی | Fettuccine

در ماهیتابه روغن زیتون را گرم کرده سیر ها را در آن تفت دهید تا روغن طعم بگیرد و سپس فتوچینی و سبزیجات را یکی دو دقیقه تفت دهید و بعد در ظرف سرو ریخته روی آن مغز تخمه و فلفل و نمک بپاشید .

نکته :
استفاده از انواع پاستا و ماکارونی مخصوصا سبوس دار در انواع رژیم های لاغری توصیه شده ، البته به میزان حساب شده ! چون دارای مواد لازم برای بدن و سیر کنندگی بالا میباشد .
کالری کل غذا 1250 کالری هست . میتونید تخمه آفتابگردان رو حذف کنید و کالریش رو کمتر کنید .

س.م.م بازدید : 137 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,آموزش پخت غذا,آموزش پیتزا پزی,پیتزا پزی,سایت آشپزی,اموزش اشپزی,آموزش اشپزی,سایت اشپزی,پخت پیتزا سیسیلی,آموزش پیتزا سیسیلی

 

آموزش پیتزا پزی | پخت انواع پیتزا

مواد لازم: برای 4 عدد پیتزا

آرد  500 گرم
 مایه خمیر  30 گرم
 شیر ولرم  1/4 لیتر
 تخم مرغ  1 عدد
نمک 1/2 قاشق چای خوری
گوجه فرنگی 1 کیلو گرم
سیر 3 حبه
پیاز 2 عدد
روغن زیتون 4 قاشق غذا خوری
زیتون سیاه 20 عدد
آویشن 1 قاشق چای خوری
پنیر پیتزا 200 گرم

طرز تهیه پیتزا:
یک سینی را با روغن زیتون چرب می کنیم. آرد را در یک کاسه الک نموده دانه های مایه خمیر را با شکر و شیر ولرم و با تخم مرغ و نمک و آرد هم میزنیم تا یک خمیر شل به دست آید. روی خمیر را می پوشانیم، این خمیر را حدود 40 دقیقه در جای گرم می گذاریم بماند تا ور بیاید. گوجه فرنگی ها را چند دقیقه در آب ولرم می گذاریم سپس پوست آنها را میگیریم و آنها را ریز ساطوری میکنیم.

 

Sicilian Pizza | Sicilian Pizza Kitchen

نمک و دو قاشق روغن زیتون (یا روغن مایع یا معمولی) به گوجه فرنگی ها اضافه می کنیم.فر را تا 200 درجه گرم می کنیم از خمیر 3 عدد قرص ضخیم به صورت قرص نان در می آوریم. وسط هر کدام از قرص ها را گود میکنیم. آنها را در سینی قرار داده و داخل گودی ها را با مخلوط گوجه فرنگی پر میکنیم. زیتون ها را دو نیمه می کنیم و هسته آنها را می گیریم و سپس همراه با تکه های پنیر روی مایه گوجه فرنگی می ریزیم. باقیمانده روغن زیتون را روی آنها میریزیم. پیتزا را در طبقه پایین فر حدود 25 تا 35 دقیقه قرار می دهیم.

 

پخت پیتزا سیسیلی | Sicilian Pizza

نکته ها و گفته ها:
برای پخت پیتزا علاوه بر فر می توان از مایکروفر و یا هر وسیله که مناسب طبخ می باشد هم استفاده کرد.

س.م.م بازدید : 155 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,اموزش اشپزی,سایت آشپزی,پخت انواع غذا,پخت غذاهای سنتی,پخت غذاهای ایرانی,سایت آشپزی,سایت اشپزی,پخت غذاهای تبریز

طرز تهیه کوفته تبریزی | Tabrizi meatballs

بین غذاهای سنتی،‌ کوفته تبریزی یکی از معروفترین غذاها و البته تنها غذایی است که با حداقل تغییر در شیوه پخت، تقریبا در تمام خانواده‌های تبریزی به یک روش آماده و طبخ می‌شود. مواد لازم، روش پخت و فوتهای کوزه‌گری (یا بهتر است بگوییم کوفته‌گری) برای آماده کردن این غذا را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای ۴-۶ نفر :

 گوشت مغز ران بدون چربی  ۴۵۰ گرم
 لپه  ۲۵۰ گرم
 تره–مرزه  ۲۰۰ گرم
 سینه مرغ بدون استخوان  ۱۰۰ گرم
 برنج ۱ پیمانه
سیب زمینی ۱ عدد متوسط
پیاز ۲ عدد متوسط
نمک، فلفل، زرد چوبه به مقدار لازم

مواد لازم برای داخل کوفته :

 تخم مرغ آب‌پز سفت  به تعداد کوفته‌ها
 آلو خورشی خیس خورده  به تعداد کوفته‌ها
 پیاز داغ  ۱ استکان
 زرشک خیس خورده  ۱ استکان
 مغز گردو ۱ استکان

 
مواد لازم برای تهیه سس کوفته :

 گوجه فرنگی  ۳ – ۴ عدد
 پیاز  ۲ عدد متوسط
 آب مرغ  ۱ لیوان
 زعفران دم کرده  ۱ استکان
 نمک، فلفل، زرد چوبه به مقدار لازم
آلو خورشی خیس خورده به مقدار لازم

طرز تهیه :
برنج و لپه را جداگانه از شب قبل خیس کنید.
آب لپه را خالی کنید، یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و همراه لپه با مقدار مناسبی آب، بدون نمک به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم با درب باز، بپزید تا سیب زمینی کاملا بپزد و لپه تقریبا پخته شود و بعد آبکش کنید و کنار بگذارید.
برنج را با دو لیوان آب، بدون نمک و با درب باز روی حرارت قرار دهید تا آب آن تقریبا کشید شود، سپس برنج را آبکش کنید و کنار بگذارید.
گوشت را دو تا سه بار چرخ کنید تا کاملا نرم شود.
لپه و سیب زمینی را همراه با هم دو بار چرخ کنید.
سینه مرغ را به صورت خام، چرخ کنید.
۲ عدد پیاز را چرخ کنید و آب آن را بگیرید.
تره و مرزه را بعد از پاک کردن و شستن داخل آبکش بگذارید تا آب آن کاملا چیده شود. بعد کاملا ریز خرد کنید (ساطوری کنید)
در کاسه جاداری، ابتدا گوشت را بریزید و مقداری نمک و فلفل روی آن بپاشید، بعد پیاز چرخ شده و آب گرفته را به آن اضافه کنید و ورز دهید تا حدی که پیاز کاملا به خورد گوشت برود.

آموزش درست کردن کوفته تبریزی | Tabrizi meatballs

 

 

بعد به ترتیب: نیمی از مخلوط لپه و سیب زمینی، نیمی از برنج، نیمی از مرغ و نیمی از سبزی خرد شده را اضافه کنید و کمی زردچوبه روی مواد بپاشید و مخلوط را ورز دهید تا کاملا باهم مخلوط شوند.
وقتی مواد کاملا مخلوط شدند بقیه مخلوط لپه و سیب زمینی، برنج، مرغ چرخ شده و سبزی را اضافه کنید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه مایه کوفته را کاملا ورز دهید تا انسجام لازم را پیدا کند.
هنگام ورز دادن مایه کوفته دقت کنید که مایه را یکدست و از یک سمت ورز دهید (چنگ زدن بیش از حد و له کردن مواد باعث می‌شود مواد از هم باز شوند).
بعد از ورز دادن مواد، بگذارید مواد به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال بماند.
 
در این فاصله سس کوفته را آماده کنید :
در قابلمه بزرگ و جاداری مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا روغن کمی گرم شود. پیاز را خرد کنید و با کمی زردچوبه سرخ کنید تا طلایی شود. گوجه را پوره کنید و بعد از سرخ شدن پیاز به آن اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل به آن بزنید. حرارت را بالا ببرید تا آب گوجه کشیده شود (در این مرحله ۱ لیوان آب مرغ را همراه با ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید). حرارت همچنان بالا باشد تا آب سس بجوشد، بعد زعفران را به سس اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید و درب قابلمه را ببندید تا سس غلیظ شود.
مایه کوفته را از یخچال خارج کنید و بعد از اطمینان از انسجام آن، به اندازه یک پرتقال متوسط از مایه کوفته بردارید و کمی در دست فشار دهید تا اگر آب اضافی دارد گرفته شود، کوفته را به شکل پرتقال در آورید و با انگشت وسط آن را به سمت پائین فشار دهید و کمی انگشتتان را بچرخانید تا حفره ایجاد شده کمی باز‌تر شود، یک عدد تخم مرغ آب پز سفت، مقداری زرشک خیس خورده، یک عدد آلو خورشی خیس خورده و مقداری مغز گردو را وسط کوفته قرار دهید، دوباره مقداری از مایه کوفته را روی حفره ایجاد شده قرار دهید و کوفته را با دست به صورت کروی در آورید و به آرامی میان دستان خود فشار دهید تا کاملا محکم شود (این کار باعث می‌شود که کوفته از هر نوعی که باشد، هنگام طبخ از هم باز نشود)

برای تهیه کوفته در اندازه بزرگ‌تر می‌توانید از یک کاسه در سایز مورد نظر، کمک بگیرید. به این ترتیب که کف کاسه را کمی مرطوب کنید و نیمی از مقدار مورد نظر از مایه کوفته را روی آن پهن کنید، مواد میانی را روی مایه پهن شده قرار دهید و نیمه دوم مایه را روی مواد بگذارید. کف یک دست را روی مواد قرار دهید و با دست دیگر کاسه را برگردانید. مایه کوفته به راحتی کف دست شما قرار می‌گیرد. بعد هر دو قسمت مایه کوفته را روی هم محکم کنیدو کوفته را به صورت کروی در آورید.

تمام کوفته‌ها را به هر روشی که مایل بودید پر کنید. می‌توانید تعدای کوفته را در سایز کوچک‌تر و بدون مواد میانی برای بچه‌ها، در نظر بگیرید.

درب قابلمه سس را بردارید و حرارت را کمی بالا ببرید تا سس کاملا بجوشد. بعد کوفته‌ها را با حداقل یک سانت فاصله از هم داخل سس در حال جوش قرار دهید و با قاشق مقداری از سس را روی کوفته‌ها بریزید. چند بار این کار را تکرار کنید تا مقداری از سس روی سطح کوفته‌ها بماند.

مقداری فلفل سیاه را روی کوفته‌ها بپاشید، درب قابلمه را بگذارید و حرارت زیر قابلمه را بسیار ملایم کنید.
تقریبا ۱ ساعت برای طبخ کامل کوفته‌ها زمان لازم است. طی این مدت چند بار به کوفته‌ها سر بزنید تا از اندازه بودن آب آن مطمئن شوید و نیز هر بار چند قاشق از سس کوفته روی کوفته‌ها بریزید تا علاوه بر خوشرنگ شدن روی کوفته‌ها، از خشک شدن آن‌ها نیز جلوگیری شود. بعد کوفته‌ها را در ظرف مناسب بچینید و همراه با نان سرو کنید.

پخت کوفته تبریزی | Tabrizi meatballs

 

 

نکته :
_  وقتی قرار باشد کوفته به صورت مجلسی تهیه شود، معمولا تمام مواد را به صورت یک یا دو کوفته بزرگ در می‌آورند و داخل کوفته‌ها را بسته به تعداد نفرات با تخم مرغ آب پز و سایر مواد پر می‌کنند.

_ برخی برای حصول اطمینان از باز نشدن کوفته، آن‌ها را جداگانه و محکم لای یک دستمال توری نازک و البته تمیز و بهداشتی قرار می‌دهند و داخل سس می‌گذارند.

_ انواعی دیگر از کوفته تبریزی ( با همین روش طبخ ولی اندکی تغییر در روش سرو ) تهیه می‌شود که به اسامی دیگری شهرت دارند. از جمله کوفته شاخدار یا کوفته مرغ (تویوخ کوفتسی) کوفته معلا (آرباب کوفتسی) و…

_ دلیل اینکه چند بار تاکید شده است که کل مواد را بدون نمک آماده کنید این است که اندازه نمک از دستتان خارج نشود و کوفته بی‌نمک یا شور نشود. بهتر است تمام مواد را بی‌نمک آماده کنید و هنگام ورز دادن کوفته نمک را اضافه کنید. برای این مقدار مواد به طور متعادل ۲ قاشق غذا خوری نمک کافی است. (مقدار ذکر شده هم برای مایه کوفته است و هم برای سس کوفته)

_ گوشتی که برای کوفته تبریزی استفاده می‌کنید بهتر است مخلوطی از گوشت مغز ران گوسفند و فیله گوساله باشد. چربی و گرمی گوشت گوسفند و سردی و یکدستی گوشت گوساله باعث می‌شود که کوفته هم خشک نشود و هم طعم بهتری داشته باشد. فقط دقت کنید که گوشت خیلی هم چرب نباشد.

_ بهتر است نسبت تره و مرزه به حدی باشد که مزه تره غالب باشد یعنی حدود ۷۰٪ تره و ۳۰٪ مرزه.

_ کوفته به خودی خود دیر هضم و سنگین است و ممکن است برای معده‌های حساس ایجاد ناراحتی کند، می‌توانید برای کم کردن سنگینی کوفته، برای افراد حساس و یا کودکان، تخم مرغ داخل آن را حذف کنید.

_ به جای این مقدار گوجه فرنگی برای تهیه سس کوفته تبریزی، می‌توانید از ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی استفاده کنید. در این صورت مقدار نمک داخل کوفته را کمتر در نظر بگیرید و نمک داخل سس را کاملا حذف کنید.

کوفته تبریزی | Tabrizi meatballs

 

 

 
چند دلیل رایج که باعث باز شدن (وا رفتن) کوفته می‌شود:
_ متعادل نبودن نسبت مواد اولیه، پختن کامل لپه، مقدار لپه بیش از حد، چرب بودن بیش از حد گوشت، درست ورز ندادن مایه کوفته، کم بودن مایع سس و پائین بودن دمای سس هنگامی که کوفته‌ها را به سس اضافه می‌کنید.

فوت مهم کوفته‌گری!
استفاده از یک عدد سیب زمینی باعث می‌شود که احتمال وارفتن کوفته به حداقل برسد! توجه داشته باشید که سیب زمینی را حتما همراه لپه چرخ کنید. اگر سیب زمینی به تنهایی چرخ شود حالت کشدار پیدا می‌کند که باعث به هم خوردن انسجام و چسبندگی مواد می‌شود.
برای اینکه مواد براحتی از چرخ گوشت رد شوند و به دیواره‌های چرخ نچسبند نیز قبل از چرخ کردن آن‌ها کمی فلفل سیاه روی آن‌ها بپاشید .

س.م.م بازدید : 139 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

پخت انواع غذا,پخت غذاهای سنتی,پخت غذاهای ایرانی,سایت آشپزی,سایت اشپزی,آموزش پخت پیتزا پپرونی سیب زمینی,پیتزا پپرونی سیب زمینی

 

Pepperoni Pizza Potatoes

مانتی سیب زمینی یا در اصطلاح خارجی پیتزا پپرونی سیب زمینی یکی از غذاهای خوشمزه و معروف ایرانی ها هست که به عنوان یک غذای طبیعی و بیشتر گیاهی مورد استفاده قرار میگیرد طرف پخت مانتی سیب زمینی در اصل راحت بوده و مهارت زیادی نمیخواهد.

 

مواد لازم :

 سیب زمینی آب پز  5 عدد
 جعفری خرد شده  1 لیوان
 فلفل سیاه – پاپریکا – نمک  به مقدار لازم

مواد میانی :

 پیاز متوسط  2 عدد
 گوشت چرخ کرده  200 گرم
 نمک  به مقدار لازم
 روغن مایع  به مقدار لازم

برای تزیین :
کره
پاپریکا
نعنا
ماست 1 کاسه

 

پخت مانتی سیب زمینی | Pepperoni Pizza Potatoes

طرز تهیه :
سیب زمینی ها رو رنده کرده و نمک – فلفل و جعفری خرد شده رو اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم .
از سیب زمینی به اندازه یه نارنگی برداشته و شکل پیاله بهش میدیم و وسطش رو گود میکنیم .
مواد میانی رو اماده میکنیم پیاز رو تفت داده و گوشت رو بهش اضافه میکنیم . و تفت میدیم . نمک و فلفل رو اضافه کرده و وقتی مواد میانی اماده شد

 

آموزش پخت پیتزا پپرونی سیب زمینی | Pepperoni Pizza Potatoes

 

وسط سیب زمینی ها رو با مایه گوشتی پر کرده و روشون رو با ماست تزیین میکنیم .
کره رو داغ کرده و پاپریکا و نعنا  رو توش ریخته و روی ماست ریخته و حالا برای سرو اماده هست .

س.م.م بازدید : 174 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش پخت انواع لازانیای ایرانی,لازانیای ایرانی,آموزش پخت انواع لازانیا,سایت پخت انواع لازانیا,سایت پخت انواع غذا,سایت پخت غذا های سبزیجات

 

 

پخت لازانیای سبزیجات | Vegetable Lasagna

 

 

 

لازانیا سبزیجات غذایی ساده وسالم است که درست کردن آن بسیار آسان است .

آماده سازی : 25 دقیقه 
پخت : 60 دقیقه 

مواد لازم جهت تهیه لازانیا سبزیجات برای 12 نفر :

لازانیا 500 گرم
 قارچ قطعه قطعه شده  500 گرم
 فلفل سبز خرد شده 3/4 فنجان
 پیاز خرد شده  3/4 فنجان
سیر خرد شده 3 حبه
روغن 2 قاشق غذا خوری
سس اسپاگتی ( رب و گوشت چرخ کرده و پیاز ) 750 گرم
ریحان خشک شده 1 قاشق چای خوری
پنیر خامه ای 500 گرم
پنیر موزارلا خرد شده 4 فنجان
تخم مرغ 2 عدد
پنیر پارمزان رنده شده 1/2 فنجان

طرز تهیه لازانیا سبزیجات :
رشته لازانیا را در یک قابلمه بزرگ آب جوش به مدت 10 دقیقه بپزید. سپس با آب سرد شستشو دهید و آب را خالی کنید.

در یک تابه بزرگ؛ قارچ، فلفل سبز، پیاز، و سیر را در روغن هم بزنید و بپزید. مخلوط را به سس پاستا و ریحان اضافه و بگذارید بجوشد. حرارت را کاهش داده و بگذارید برای 15 دقیقه بپزد.

پنیر خامه ای، 2 فنجان پنیر موتزارلا، و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.

فر را از قبل تا دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. ظرف مورد نظر را چرب کرده و انتهای ظرف چرب را با 1 فنجان سس گوجه فرنگی بپوشانید. هر نصف لایه لازانیا را با مخلوط پنیر، سس و پنیر پارمسان بپوشانید و لایه سازی را ادامه دهید و روی آن ها را با 2 فنجان پنیر پارمسان باقیمانده بپوشانید.

به مدت 40 دقیقه طبخ کنید، سپس فویل را از روی آن بردارید و قبل از سرو کردن بگذارید روی آن طلایی شود.

س.م.م بازدید : 193 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,اموزش اشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,سایت آشپزی,طرز پخت انواع غذا,آموزش تصویری آشپزی,پخت غذا با گوشت

 

Baklava meat | cook Baklava meat

 

در این بخش از آموزش آشپزی میخوایم آموزش پخت باقلوا با گوشت را برای شما عزیزان آموزش بدیم این غذای پرانرژی میتونه غذای مناسبی برای افطاری های این روز ها و حتی برای میان وعده شما عزیزان مورد استفاده قرار بکیره

 

برای سفره افطار امروزتان باقلوای گوشت را امتحان کنید.


مواد لازم برای خمیر باقلوای گوشت برای سفره افطار :

 آرد سه پیمانه
 شیر  یک پیمانه
شکر  یک قاشق غذاخوری
 نمک یک قاشق چای خوری
بکینگ پودر دو قاشق چای خوری پر
روغن مایع دو قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا 100 گرم


طرز تهیه خمیر باقلوای گوشت : 
تمام مواد خشک را دو بار الک کنید و بعد شیر و روغن را به آنها اضافه کنید و مخلوط کرده، روی آن را بپوشانید و در جای تاریک گذاشته و دو ساعت به آن استراحت دهید . لازم است بدانید که این خمیر برای تهیه انواع پیراشکی، قطاب، نان، و نان پیتزا و سمبوسه استفاده می‌شود .

 

 

طرز پخت باقلوای گوشت | Baklava meat

 

 

 

مواد لازم میان باقلوای گوشت :

 گوشت چرخ کرده 100 گرم
 فلفل دلمه ای نصف فنجان
 ذرت  یک فنجان
 پیاز  دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
رب گوجه یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه باقلوای گوشت :
ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و سپس با کمی روغن تفت دهید.
گوشت چرخ‌کرده را به همراه ذرت، فلفل دلمه‌ای و رب گوجه‌فرنگی به پیاز اضافه کنید.
در نهایت با افزودن نمک و فلفل این مواد را از روی حرارت بردارید.


در این مرحله خمیر را نصف و به ضخامت کمتر از نیم سانتی‌متر آن را باز کنید.
کف ظرف نچسبی را چرب کرده و یک قسمت از خمیر باز شده را کف آن پهن کنید، به طوری که دیواره های ظرف با خمیر پوشیده شود.

 

 

پخت باقلوای گوشت | Baklava meat

 

مایع گوشتی را روی خمیر بریزید و پنیر پیتزا را روی آن بپاشید. خمیر دوم را روی آن قرار دهید و کناره‌های آن را به لایه اول متصل کنید.
در نهایت مقداری زرده تخم‌مرغ را روی خمیر بمالید و کمی کنجد روی آن بپاشید.
این غذا را به مدت 30 تا 40 دقیقه در حرارت 180 درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید تا روی آن طلایی شود.

س.م.م بازدید : 147 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,اموزش اشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,سایت آشپزی,طرز پخت انواع غذا,آموزش تصویری آشپزی,نکات مهم آشپزی

 

Cooking turkey | گوشت بوقلمون

 

پخت گوشت بوقلمون قواعد مخصوص به خود را دارد که در صورت عدم رعایت این قوانین در پخت گوشت بوقلمون نه تنها غذایی خوشمزه ارائه نخواهید داد بلکه موجب هدر رفتن وقت و خوراکی های خود خواهید شد برای همین ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین شیوه پخت گوشت بوقلمون را برای شما عزیزان فراهم آوریم

س.م.م بازدید : 159 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,سایت آشپزی,اموزش اشپزی,سایت اشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,آموزش تصویری آشپزی,پخت کاسه صبحانه,کاسه صبحانه

 

پخت کاسه صبحانه | Breakfast bowl

 

کاسه صبحانه یکی از غذاهای مقوی برای صبحانه محسوب میشود که پختی ساده دارد و هر فردی میتواند برای صبحانه خود این غذا را تهیه کند.ما در این بخش آموزش پخت کاسه صبحانه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

س.م.م بازدید : 124 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,سایت آشپزی,اموزش اشپزی,سایت اشپزی,پخت انواع غذا,آموزش پخت انواع غذا,آموزش تصویری آشپزی,پخت انواع پاستا,طرز تهیه انواع پاستا

 

Pepper and spinach pasta

 

در این بخش از آموزش آشپزی و پخت انواع پاستا , میخوایم پخت پاستای فلفلی با اسفناج و گوجه را به شما عزیزان آموزش بدیم,پاستای فلفلی و اسفناج یک غذای پرمقوی بوده و علارغم داشتن مواد ساده ویتامین های زیاد و پیچیده ای دارد

س.م.م بازدید : 218 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آموزش آشپزی,اموزش اشپزی,سایت آشپزی,آموزش پخت انواع غذا,آموزش پخت غذا,آموزش تصویری آشپزی,پخت اینچیلادا,آموزش پخت اینچیلادا

 

Enchilada | cooking Enchilada

 

دراین بخش از آموزش آشپزی میخوایم پخت اینچیلادا را برای شما عزیزان آموزش بدیم.

درباره ما
سایت تفریحی بانو 98
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1272
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 115
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 162
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 433
  • بازدید ماه : 3,143
  • بازدید سال : 23,185
  • بازدید کلی : 884,771
  • آمار