loading...
سایت تفریحی بانو 98
س.م.م بازدید : 121 یکشنبه 01 شهریور 1394 نظرات (0)

ویژگی افراد شوخ طبع | Witty people

افراد دارای خصوصیات بسیاری هستند که یکی از این خصوصیات شوخ طبع بودن است که دربرخی موارد میتوانید فرد را به یک کمدین واقعی تبدیل کند و موجب شادی اطرافیان فرد شود و در برخی موارد نیز میتواند تلخی زندگی را از یاد ببرد در این بخش میخواهیم با خصوصیات و ویژگی های افراد شوخ آشنا شویم

دکتر رزاقی- روان شناس: دیده ای می گویند فلانی بی غم است؟ آدم هایی را دیده اید که همیشه می خندند و انگار از آسمان افتاده اند و هیچ غم و دردی ندارند و زندگی هیشه روی خوشش را به آنها نشان داده است؟ واقعا این آدم ها شادند یا شادی شان نقابی است که به چهره زده اند تا غم و دردها را بپوشانند؟

شوخ طبع ها چه ویژگی هایی دارند؟
شوخ طبعی و بذله گویی یک ویژگی روانی است. بنابراین نمی توانیم بگوییم هرشخصی که شوخ طبع و بذله گو است الزاما مشکلی دارد و برای پنهان کردن غم ها و مشکلاتش این گونه رفتار می کند. گاهی هم هستند افرادی که در زندگی شخصی و بیرونی خود زیاد موفق به نظر نمی رسند. ولی شادمان شان ناشی از خلق ویژه و دنیای درون آنهاست و وقتی با این افراد بیشتر معاشرت داشته باشیم متوجه می شویم این آدم ها زیاد هم زندگی را سخت نمی گیرند. برداشت های ذهنی این افراد نسبت به پدیده ها با خیلی از ما متفاوت است و زیاد حساسیت به خرج نمی دهند. این افراد برداشت های منفی ندارند. یعنی نقاط منفی کمتر به چشمشان می آید و زودرنج نیستند. چنین افرادی وقتی با ناکامی و شکستی در زندگی شان مواجه می شوند، دنیا برایشان به آخر نمی رسد.

تفاوت شوخ طبع ها و معمولی ها
در حالی که ذهن افراد حساس و زودرنج مدام درگیر پردازش است و معمولا رفتارها را به شکل منفی تحلیل می کنند، اگر یک فرد آسان گیر را یک روز مانده به یک مهمانی دعوت کنیم سریع لباسی از میان لباس هایش پیدا می کند و به مهمانی می رود چون هدفش این است که به مهمانی برود و چندان اهمیت نمی دهد که از 2 هفته قبل دعوت شده یا همان روز، اما افراد سخت گیر معمولا انتظار دارند از 1 هفته قبل به آنها اطلاع داده شود تا لباس مناسب پیدا کنند یا حتی بخرند.

شوخ طبع ها در تعاملات بین فردی
در تعاملات بین فردی هم اگر افراد شوخ طبع حرف نابجا یا زخم زبانی بشنوند خیلی پریشان خاطر و ناراحت نمی شوند. خیلی هم زود آن را به فراموشی می سپارند. اما یک فرد زودرنج ممکن است با یک حرف مدت ها درگیر باشد. این رفتارها و واکنش ها از ویژگی های رفتاری اشخاص بر می آید و اینکه چگونه به دنیا نگاه می کنند.

شناخت افراد شوخ طبع | Witty people

چرا بعضی ها شوخ طبع می شوند؟
یکی از عللی که باعث این تفاوت ها می شود ذهن و مغز انسان هاست؛ اینکه مغز یک انسان چگونه هر کنشی را تحلیل می کند و بعد متناسب به همان تحلیل واکنش نشان می دهد معمولا واکنش افراد آسان گیر و شوخ طبع یک واکنش خنده رویانه است از دید دیگری این واکنش ها با ویژگی شخصیتی افراد ارتباط دارد. مثلا ما می بینیم برخی از آدم هایی که یک مقدار چاق هستند که ما به آنها تیپ های پیک نیکی می گوییم، اغلب افرا خوش مشرب یا بی تفاوتی هستند. در عوض می بینیم برخی ز افراد لاغر به شدت جوشی هستند. زود مضطرب می شوند، حساس اند و غصه می خورند مخصوصا این چاق و لاغری ناشی از ویژگی های شخصی بیشتر در صورت افراد نمایان می شود.

شوخ طبعی یادگرفتنی است؟
بعضی از افراد با آموزش و به دلیل با معاشرت با افراد خوش برخورد و شوخ طبع به این ویژگی دست پیدا می کنند. یعنی فرد از دوران نوجوانی سعی کرده است که این شکلی باشد یا یکی از نزدیکانش مثل پدر و یا مادر این گونه بوده و فرد تحت تاثیر آن شخص خاص این ویژگی اخلاقی را آموخته و جزئی از او و درونی شده است. یعنی آنچه را که در کودکی و نوجوانی آموخته به یک تیپ شخصیتی تبدیل می شود یا اینکه ممکن است بذله گویی یک رفتار تقویت شده باشد.

به طوری که فرد یک بار وارد جمعی می شود و شروع به بذله گویی می کند و دیگران از وجود او لذت می برند و تشویقش می کنند بار دیگر همین کار را انجام می دهد و باز هم مورد استقبال قرار می گیرد به طوری که دوستانش به او می گویند بدون تو الا خوش نمی گذرد. اگر تو نباشی ما فلان مهمانی یا فلان سفر را نمی رویم و… شخص با این واکنش ها و تشویق ها برای بذله گو بودن و شوخ طبعی تلاش می کند و کم کم این مساله جزو ویژگی های فردی و خلقی او می شود و در اثر موافقتی که با آن مواجه شده می تواند به سادگی در هر موقعیت و هر جمعی این رفتار را نشان بدهد.

وقتی همیشه بذله گو نیستیم
البته برخی افراد دوگونه رفتار دارند. مثلا شخص در مواجهه با خانواده همسرش بسیار بی خیال، بی تفاوت، بگو و بخند و خوشرو به نظر می رسد ولی درون خانواده و با همسرش رفتار کاملا متفاوتی دارد. به طوری که روزگار را بر آنها سیاه کرده است. یا اینکه شخص میان دوستانش به شوخ طبعی و بذله گویی شناخته می شود ولی میان خانواده بسیار سخت گیر و بداخلاق است. البته این افراد یا دچار اختلالات شخصیتی هستند یا درون خانواده مشکل دارند که این رفتارها را از خودشان نشان می دهند.

افراد شوخ طبع | Witty people

وقتی بذله گویی از نیازهای ارضا نشده می آید
گاهی هم فرد نیازهای ارضا نشده خود را در جمع به شکل بذله گویی و شوخ طبعی نشان می دهد. یعنی همیشه این رفتار نشانه شادی درونی و سلامت روان نیست. این ویژگی در افرادی که دوگانگی دارند اغلب نشانه یک اختلالات شخصیتی است. داستانی هست که شخصی نزدیک روانکاو می رود و می گوید من بسیار افسرده هستم و با دارو هم خوب نشدم. روانکاو به او می گوید به فلان جا برو.

شخصی یک برنامه کمدی اجرا می کند مردم را می خنداند. می توانی به تماشای این برنامه بروی و برای لحظاتی شاد باشی. شخص می گوید کسی که این برنامه را اجرا می کند خود من هستم. یعنی فردی که دیگران را می خنداند لزوما آدم شادی نیست. اگر شخصی این ویژگی را در جوهره وجودش داشته باشد، می تواند با تمرین و آموختن برخی مهارت ها به این ویژگی دست پیدا کند که از درون انسان شادی باشد و دیگران را هم بخنداند و شاد کند ولی واقعا بعضی از افراد این جوهره وجودی را ندارند و هر چقدر هم تلاش کنند بعید است بتوانند به چنین روحیاتی دست پیدا کنند.

یعنی آدم هایی که ذاتا افراد جدی و درون گرایی هستند معمولا نمی توانند خیلی شوخ طبع و بذله گو باشند. در نهایت آنها فقط می توانند در جمع با ادب و نزاکت بنشینند و با افراد یک برخورد نسبتا صمیمانه داشته باشند. ما آنها را بیشتر به عنوان افراد رسمی می شناسیم و خیلی قابل تغییر نیستند.

س.م.م بازدید : 221 یکشنبه 25 مرداد 1394 نظرات (0)

تصاویر بازیگران,عکس بازیگران,تصاویر بازیگران,عکس بازیگران,تصاویر جدید بازیگران,عکس جدید بازیگران,جدیدترین تصاویر بازیگران

 

 

 

آرام جعفری | تصاویر آرام جعفری

آرام جعفری بازیگر نقش زن در بسیاری از فیلم ها نقش افرینی کرده است اون در فیلم های معروفی همچون قهوه تلخ,هزارو یک شب,لبه تاریکی و….نقش یک اسطوره را داشته است آرام جعفری در حال حاضر یکی از بازیگران پرطرفدار ایرانی محسوب میشود

 

 

زمینه فعالیت : سینما تلویزیون و تئاتر
تولد : ۱۳۵۹   تهران
محل زندگی : تهران
ملیت : ایرانی
پیشه : بازیگر
سال‌های فعالیت : ۱۳۷۶ تا کنون
مدرک تحصیلی : کارشناس گرافیک

 

عکس های جدید آرام جعفری

 

زندگی‌نامه آرام جعفری
آرام جعفری متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۹ در تهران است، فرزند دوم خانواده است و یک برادر بزرگتر از خود دارد، پدرش مدیر کل اداره اقتصاد بود که در سال ۱۳۷۶ درگذشت. آرام لیسانس گرافیک دارد وی دانش‌آموخته رشته نقاشی در دانشکده سوره است. اولین کارش به عنوان بازیگر در ۱۶ سالگی و اجرای یک نمایش تئاتر بوده. به کار با سیروس مقدم علاقه مند است، آرام جعفری دوره‌های بازیگری را در کلاس‌های استاد سمندریان گذرانده، تئاتر بازی کرده، اولین باری که جلوی دوربین رفت با مجموعه خارج از حصار بود، از فعالیت‌های هنری وی عبارتند از: میگی نه نگاه کن، زیر آسمان شهر، دختران، خانه‌ای در تاریکی، رسم شیدائی و لبه تاریکی

 

new pictures aram jafari

 

خصوصیات و ویژگی های آرام جعفری از زبان خود آرام جعفری :
- آرام جعفری همه آدم‌ها رو دوست داره ، لجبازه ، مهربونه و غیرقابل پیش‌بینیه .
به شدت به بیزینس (تجارت) علاقه‌مندم.

- حدودا سه الی چهار سال به صورت جدی نقاشی می‌کردم و در حال حاضر فرصت ندارم ولی راستش رو بخوای دلم برای نقاشی تنگ شده .

 

جدیدترین عکس های آرام جعفری

 

- وقتی در کنار بازیگرانی بازی کنی که فقط خودشون رو مهم ندونند انرژی می‌گیری ، بازیگرانی که بازیگر نقش مقابلشون هم براشون مهمه و حتی برای حس بازیگر مقابلشون از هر کمکی که از دستشون بر بیاد دریغ نمی‌کنند.

- من قبلا تئاتر کار می‌کردم از وقتی که سن ام کم بود روی صحنه تئاتر بودم و بعد هم به طور اتفاقی وارد تلویزیون شدم.

 

خوشکلترین تصاویر از آرام جعفری

 

- من تعریف جداگانه‌ای از سوپر استار دارم . در کشور ما و سینمای ایران متاسفانه سوپراستارها دوره‌ای شدند . یک دوره اسم یک سوپراستار روی زبون‌هاست و بعد که چهره‌ای جدیدتر و بازی جدیدتر نظر همه رو جلب می‌کنه و به قولی سوپراستار جدید میاد ، دیگه نامی از سوپراستار قدیمی شنیده نمی‌شه به خاطر همین اکثر سوپراستارهای سینمای ما یک دوره اذیت می‌شوند به خاطر این‌که اسمشون روی زبون‌هاست و یک دوره اذیت می‌شوند چون توجه‌ها دیگه منحصر به بازیگر و سوپراستارهای جدیده اما این وسط عده‌ای هستند که محبوب مردم هستند، نه سوپراستار و محبوبیتش هم دوره‌ای نیست. من دوست دارم محبوب باشم.

عکس جدید آرام جعفری

 

- بازیگرهای زن در سینما و تلویزیون و همچنین تئاتر امروز ایران خیلی پربارتر و با حس و تکنیک ‌تر نسبت به دیروز کار می‌کنند و در حال حاضر موقعیت هنرپیشه زن در ایران خیلی بهتر از قبل و چند سال پیش شده.

- من دیوانه ‌وار بچه‌ها رو دوست دارم .

 

تصاویر آرام جعفری | aram jafari

 

- شنیدن صدای استاد علیرضا افتخاری بهم انرژی می دهد .

- سعی می‌کنم سفرهای کوتاه داشته باشم به اطراف شهر تهران می‌رم مثل فشم و یا شمال .

- کسی روحش تندرست و سلامته که یک لحظه از یاد خدا غافل نباشه ، آدم‌ها رو دوست داشته باشد و به همه چیز با دید منفی نگاه نکنه .

 

عکس آرام جعفری | Pacific parsley

 

فیلم شناسی آرام جعفری
سینمایی
*  باز نشسته‌ها (۱۳۹۱)
*   دزدان خیابان جردن (۱۳۹۱)
*  بگو که رویا نیست (۱۳۸۷)

 

ارام جعفری | aram jafari

 

مجموعه تلویزیونی
*   مدینه (۱۳۹۳)
*  میلیاردر (۱۳۹۱)
*  قهوه تلخ (۱۳۹۰)
*   شب هزار و یکم (۱۳۸۷)
*  لبه تاریکی (۱۳۸۶)
*   پرواز در حباب (۱۳۸۵)
*   آدمخوار (۱۳۸۵)
*   رای آخرین بار (۱۳۸۴)
*  رسم شیدایی (۱۳۸۳)
*  خانه‌ای در تاریکی (۱۳۸۲)
*   زیر آسمان شهر (۱۳۸۰)
*   دختران (۱۳۸۰)
*   میگی نه نگاه کن (۱۳۸۷)

 

آرام جعفری | new inages aram jafari

عکس های خانوادگی و دیده نشده آرام جعفری new images aram jafari

عکس های خانوادگی و دیده نشده آرام جعفری عکس آرام جعفری | aram jafari

عکس های خانوادگی و دیده نشده آرام جعفری آرام جعفری | Pacific parsley

عکس های خانوادگی و دیده نشده آرام جعفری تصاویر آرام جعفری | Pacific parsley

عکس های خانوادگی و دیده نشده آرام جعفری

س.م.م بازدید : 283 یکشنبه 25 مرداد 1394 نظرات (0)

تصاویر بازیگران,عکس بازیگران,تصاویر بازیگران,عکس بازیگران,تصاویر جدید بازیگران,عکس جدید بازیگران,جدیدترین تصاویر بازیگران

 

تصاویر مینا ساداتی | Mina Sadati

 

مینا ساداتی یکی از بازیگران معروف در عرصه سینمای ایران است که در بسیاری از فیلم های ایران نقش افرینی کرده است یکی از معروف ترین فیلم های مینا ساداتی سریال تنهایی لیلا است که مورد علاقه خیلی ها قرار گرفته است

 

 مینا ساداتی | Mina Sadati

 

مینا ساداتی
زمینه فعالیت : سینما
تولد: ۱۳۶۰ تهران
ملیت : ایران
پیشه : بازیگر

مینا ساداتی بازیگر سینمای ایران است.

 

pictures Mina Sadati

 

زندگینامه مینا ساداتی
مینا ساداتی در سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا تهران و آموزشگاه بازیگر  کارنامه می باشد.

 

عکس مینا ساداتی | Mina Sadati

 

مینا ساداتی که به نوعی از بازیگران پرکار جشنواره فجر 94 بود با لباس چوقا که لباس محلی مردان چهارمحال و بختیاری بود بر روی فرش قرمز ظاهر گردیده بود. چوقا که لباسی است نه سیاه و نه سفید بلکه ترکیبی از این دو رنگ است دارای آستین کوتاه و بلندی آن تا پایین زانو می باشد که لباس عشایری قوم بختیاری در غرب ایران است. مینا ساداتی با پوشیدن این لباس به نوعی احترام به این قوم و ارزش نهادن به قوم بختیاری می باشد.

تصاویر جدید مینا ساداتی | new images Mina Sadati

 

فیلمشناسی مینا ساداتی
سینمایی
* تنها در چند دقيقه سكوت (۱۳۹۳ بهاره صادقي جم)
*  هاری (۱۳۹۳ احمد انصاري)
*  عصر يخبندان (۱۳۹۳ مصطفي كيايي)
*  برف (۱۳۹۲ مهدي رحماني)
*  مهمونی کامی
*   آفریقا (۱۳۹۱ هومن سیدی)
*  محمد در نقش آمنه بنت وهب (۱۳۹۰ مجید مجیدی)
*  خانه پدری (۱۳۸۹ کیانوش عیاری)
*  سعادت‌آباد (۱۳۸۹ مازیار میری)
*   عیار ۱۴ (۱۳۸۷ پرویز شهبازی)
*   زخم شانه حوا (۱۳۸۶ حسین قناعت)

 

profile Mina Sadati

 

سریال
*  تنهایی لیلا

فیلم کوتاه
*  پنجه با نقش‌آفرینی شهاب حسینی

 

تصاویر مینا ساداتی

 

new images Mina Sadati

بیوگرافی و تصاویر مینا ساداتی بازیگر سریال تنهایی لیلا images Mina Sadati

بیوگرافی و تصاویر مینا ساداتی بازیگر سریال تنهایی لیلا تصاویر لخت مینا ساداتی پور

بیوگرافی و تصاویر مینا ساداتی بازیگر سریال تنهایی لیلا new pictures Mina Sadati

بیوگرافی و تصاویر مینا ساداتی بازیگر سریال تنهایی لیلا عکس خانوادگی مینا ساداتی

بیوگرافی و تصاویر مینا ساداتی بازیگر سریال تنهایی لیلا بیوگرافی و تصاویر مینا ساداتی | Mina Sadati

بیوگرافی و تصاویر مینا ساداتی بازیگر سریال تنهایی لیلا تنهایی لیلا | فیلم تنهایی لیلا

بیوگرافی و تصاویر مینا ساداتی بازیگر سریال تنهایی لیلا

س.م.م بازدید : 268 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

تصاویر دختر به همراه متن های عاشقانه

 

http://up.ncee2013.ir/view/459947/5513216370.jpg

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

 عکس دختر های زیبا به همراه متن های عاشقانه و تاثیر گزار را برای شما آمده کردیم که شما رو به تماشای این عکس های دعوت می کنیم.

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

اکنون دیگر “در دسترس” بودنت مهم نیست چون دیگر نه “مشترک” هستی و نه “مورد نظر”
هوا سرد است اما نگران نباش سرما نمیخورم

هرکس ک سراغت را میگیرد نمیگویم وجود نداری میگویم وجودش را نداشتی

فکر نکن تو فوق العاده بوده ای قطع به یقین من کم توقع بوده ام

حالا هم که اتفاقی نیفتاده حادثه ی بین ما فقط یک زد و خورد ساده بوده
تو جا زدی ، من جا خوردم

زمانی “نبودنت” همه هستی مرا نابود میکرد ولی حالا “بودنت”

میشود که نباشی؟

راستی

سلام مرا به وجدانت برسان

البته اگر بیدار بود

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

عکس دختر, عکس عاشقانه, دانلود عکس دختر,عکس دختر خوشگل,عکس دختر زیبا, عکس عاشقانه دختر

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

یک ﺭﻭﺯ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺩﺍﺷﺖ,ﺷﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩﻡ
ﺑﺎ ﭼﺸﻤﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺩﻧﯿﺎﯾﺶ ﺍﺯ ﭘﺸﺘﺶ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ

ﺧﻮﺩﻡ ﻓﺪﺍﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺎﻫﺶ ﻣﯿﺸﻮﻡ

ﺍﻣﺎ ﮐﺎﺵ ﺭﻭﺣﺶ ﺑﻪ ﭘﺪﺭﺵ ﺑﺮﻭﺩ

ﻣﺜﻞ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺷﻮﺩ…
ﻭ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺍﺯ ﭘﺲ ﻫﺮ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﻮﺭﺩﻧﯽ ﺑﺮ ﺧﯿﺰﺩ

ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﯾﺎﺩﺵ ﻣﯽ ﺩﻫﻢ…
ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺭﺍ ﻫﻢ

ﺍﻣﺎ ﯾﺎﺩﺵ ﻣﯽ ﺩﻫﻢ ⇨ ﻫﻤﻪ ﺩﻧﯿﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ♂ ﻣﺎﺩﺭﺵ ♀ ﻗﺴﻤﺖ ﮐﻨﺪ

ﺣﺘﯽ ﺧﻄﺎﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ

ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﻤﯽ ﻣﺎﻧﺪ

ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﻢ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﺑﺘﺮﺱ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻫﺎ

ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻢ ﺑﺘﺮﺱ ﺍﺯ ﮔﺮﮔﻬﺎ !!!
ﻣﺮﺩﻫﺎ ﮐﻪ ﮔﺮﮒ نیستند

ﭘﺪﺭﺕ ◇ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ
ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺭﻭﺡ ﺗﻨﻬﺎﯼ ﻣﺮﺍ ﻟﻤﺲ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺮﻭﻡ

ﺭﻭﺯﯼ ﺩﺧﺘـــــــﺮﯼ ﺧﻮﺍﻫـــــــــﻢ ﺩﺍﺷﺖ
ﺷﺒﯿﻪ ﺧـــــــــﻮﺩﻡ

ﺍﻣﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻗـــــــﻮﯼ ﺗﺮ ••●
ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺨﺸﻨـــــــــﺪﻩ ﺗﺮ ••●
ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻬــــــــــﺮﺑﺎﻥ ﺗﺮ ••●
ﺩﺭﺳﺖ ﺷﺒﯿﻪ ﭘـــــــــﺪﺭﺵ !!!

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

عکس دختر

عکس دختر, عکس عاشقانه, دانلود عکس دختر

بـــاور کن
آن قــــــدر ها هــــم سخت نیست،
فهمیـــدن اینکـــــہ
بعضی ها می آیند کــــہ :
نماننـــــــد!
نباشـــــــند!
نبیـنــــنـد!
و تـــــــو،
اگــــر تمامی ِدنیا را هــــم حتی بــــہ پایشان بریزی
آنها تمامی ِبهانـــہ های دنیا را جمع می کنند
تا از بین آنها
بهانــــہ ای پیدا کنند
کـــــہ :
بــــروند،
دور شـــونــــــد،
کــــہ : “نـــمانند اصلا”

پـــس بــــہ دلت بسپار،
وقتـــــی از خستگی هایِ روزگار
پناه بردی بــــہ “هر کسی”
لااقل
خـــــوب فکر کن ببین
از سر علاقــــہ آمده
یا از سر ِ … !!! تا دنیایت پر نشــــــود
از دوست داشتن هایِ پر بــُـــغض
کـــہ دمار از روزگارت درآورد !!! نبودنش را تحمل کن، رفتنش را طاقت بیاور…
اما نگذار آنقدر خوار و ذلیل شوی، که:
محبت و عشق را گدایی کنی… “عشق” حرمت دارد
در دلت نگهش دار…

عکس دختر, عکس عاشقانه, دانلود عکس دختر

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

عکس دختر, عکس عاشقانه, دانلود عکس دختر

ﯾﻪ” ﺩﻭﺵ ﺁﺑﮕﺮﻡ

یه هنزفرى توى گوشت

یه موزیک دیس لاو

و در کنارش صداى شدید شرشر بارون

یه تنهایى

یه موبایل سایلنت ” ﯾﻪ” ﺣﺲ ﺧﻮﺏ ” ﯾﻪ” ﺣﺲ ﺁﺭﺍﻣﺶ

ﻫﻤﻪ ﺍﯾﻦ ” ﯾﻪ “… ﻫﺎ ﻭﺍﺳﻪ ﻣﻦ ” ﯾﻪ” ﺩﻧﯿﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪ

ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﺧﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﺧﯿﺎﻧﺖ

ﺧﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻍ
ﺧﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﺁﺩﻣﻬﺎﯼ ﺩﻭ ﺭﻧﮓ

ﻭ ﺧﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﻫﺰﺍﺭ ﮐﺜﺎﻓﺖ ﺩﯾﮕﻪ

ﭘﺲ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺩﻧﯿﺎﺭﻭ ﺩﺍﺭﻡ
ﮔﻮﺭ ﺑﺎﺑﺎﯼ ﻋﺸﻖ
ﮔﻮﺭ ﺑﺎﺑﺎﯼ ﻫﻮﺍﻫﺎﯼ ﺩﻭﻧﻔﺮﻩ !
ﮔﻮﺭﺑﺎﺑﺎﯼ ﺩﻟﺘﻨﮕﯽ
ﮔﻮﺭﻩ ﺑﺎﺑﺎﯼ ﻫﻮﺱ ﮐﺮﺩﻥ ﻭﺍسه داشتنت

رفتم ک رفتم

عکس دختر, عکس عاشقانه, دانلود عکس دختر

مﮯ ﺩﺍﻧﻢ
ﺣﺴﺶ ﻣﮯ کنم
ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮﮮ ﻫﺴﺘﮯ .. ﺑﺎش
ﺣﺴﺎﺩﺕ ﻧﻤﮯ ﮐﻨﻢ
ﺍﺻﻼ
ﻓﻠﺴﻔﮧ ﮮ ﺭﻓﺘﻨﺖ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﻮﺩ
ﺍﺻﻼ ﻓﻠﺴﻔﮧ ﮮ ﻋﺸﻖ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ
ﺑﮧ ﺑﺎﻭﺭ ﻣﻦ
ﻋﺸﻖ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﮯ ﮐﻨﺪ
ﯾﮑﮯ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﮮ ﻣﺎﻧﺪﻥ
ﻭ ﯾﮑﮯ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﮮ ﺭﻓﺘﻦ
ﻋﺸﻖ ﯾﻌﻨﮯ
ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ
ﻧﺒﻮﺩﻥ
ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﻦ
ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﺎﻥ
ﺳﻬﻢﻣﻦ
ﻣﺎﻧﺪﻥ ﻭ ﺩﺭﺩ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺷﺩ
ﻭ ﺳﻬﻢ تو
ﺑﮯ ﺧﯿﺎﻝ ﺷﺪﻥ ﻭ ﺭﻓﺘﻦ
ﮔﻔﺘﻢ
ﻣﻦ ﺷﮑﺎﮎ ﻧﯿﺴﺘﻢ
ﻭﻟﮯ ﺣﺴﻮﺩﻡ !!
ﻭ ﺣﺴﺎﺩﺕ ﺩﺍﺭﻡ ﺑﮧ ﻋﺸﻘﺶ
ﻭ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭم
ﮐﮧ ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ
ﻫﯿﭻ ﮐﺲ
ﻣﺜﻞ ﻣﻦ
ﻋﺎﺷﻘﺖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ
ﻭ ﺍﮔﺮ ﻋﺎﺷﻘﺖ ﻧﺸﺪ
ﺑﮯ ﺧﯿﺎﻝ ﻓﻠﺴﻔﮧ ﮮ ﻋﺸﻖ ﺷﻮ
ﻫﺮﮔﺰ ﺩﯾﮕﺮ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ
ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺷﮑﺴﺖ
ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﻮﺭﺩ
ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻪ ﺭﻓﺘﯽ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﻨﺪﯾﺪﯼ
ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻪ ﻋﺸﻖ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺑﯽ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﺮﺩﯼ …
ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻪ ﺣﺴﺮﺕ ﺑﺮ ﺩﻟﺶ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﯽ
ﺑﺎﯾﺪ ﻓﮑﺮ ﺍﯾﻨﺠﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﻣﯿﮑﺮﺩﯼ
ﺑﺎﯾﺪ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯽ
ﺍﮔﺮ ﯾﺎﺩ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﺮ ﭘﺎﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ
ﺩﯾﮕﺮ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﺪﺍﺭﺩ
ﺍﻭ ﮐﻪ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ
ﺍﮔﺮ ﺑﺮﺧﺎﺳﺖ
ﺩﯾﮕﺮ ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻗﻠﺒﺶ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ

عکس دختر خوشگل,عکس دختر زیبا, عکس عاشقانه دختر

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

عکس دختر خوشگل,عکس دختر زیبا, عکس عاشقانه دختر

عکس دختر, عکس عاشقانه, دانلود عکس دختر

عکس دختر خوشگل,عکس دختر زیبا, عکس عاشقانه دختر

عکس دختر, عکس عاشقانه, دانلود عکس دختر

عکس دختر خوشگل,عکس دختر زیبا, عکس عاشقانه دختر

ﺗﻮﺕ ﻓﺮﻧﮕﯽ ﺭﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﯾﻪ ﺷﺐ توﺕﻓﺮﻧﮕﯽ ﻫﺎﻣﻮ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﺮﺩﻡ ﺗﻮ ﺗﺨﺖ ﺧﻮﺍﺑﻢ ﮐﻪپیشﺧﻮﺩﻡ ﺑﺨﻮﺍﺑﻦ ﺍﻣﺎ ﺻﺒﺢ ﮐﻪ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻡ ﺩﯾﺪﻡ
ﻫﻤﻪﯼ ﺗﻮﺕ ﻓﺮﻧﮕﯿﺎﻡ ﻟﻪ ﺷﺪﻥ

ﺍﻭﻧﻮﻗﺖ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﺍﻭﻧﯽ ﮐﻪﺩﻭﺳﺶ ﺩﺍﺭﻡ ﺭﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺒﺮﻡ ﺗﻮ تخت ﺧﻮﺍﺑﻢ
ﭼﻮﻥﺧﺮﺍﺏ ﻣﯿﺸﻪ

وﻗﺘﯽ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﻣﯽ ﺭﻓﺘﻢ ﯾﻪ ﺁﺑﺮﻧﮓ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺩﻭﺳﺶ
ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻫﻢ ﮐﻼﺳﯿﺎﻡ ﻧﺸﻮﻧﺶ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻡ
اﻣﺎ ﯾﻪﺭﻭﺯ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺗﻮ ﮐﯿﻔﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﺸﺪ ﮐﻪ ﮐﯽ ﺍﻭﻧﻮ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ
ﺍﻭﻧﻮﻗﺖ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﺍﻭﻧﯽﮐﻪ ﺩﻭﺳﺶ ﺩﺍﺭﻡ ﺭﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ
ﻧﺸﻮﻥ ﺑﺪﻡ ﭼﻮﻥ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺍﺯﻡ ﺑﺪﺯﺩﻧﺶ

ﻭﻗﺘﯽ ﯾﻪ ﻧﻔﺮ ﺭﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻢ
ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻬﺶ ﻣﯽ ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺶ ﺩﺍﺭم
ﻭ ﺑﺨﺎﻃﺮﺵﻫﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻡ ﺍﻣﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﯾﺪﻡ دﺍﺭﻩ ﺍﺯﻡ ﺩﻭﺭﻣﯿﺸﻪ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﺩﯾﮕﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻬﺶ ﺑﮕﻢ دوسش دارم
ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯿﺪﻣﺶ
برﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﯾﮕﻪ ﻧﮕﻔﺘﻢ دﻭﺳﺶ ﺩﺍﺭﻡ
دیگه ﺁﺯﺍﺩ ﮔﺬﺍﺷﺘﻤﺶ
ﺗﻮ ﺩﺳﺘﻢﻧﮕﺮﻓﺘﻤﺶ که ﺑﯿﻔﺘﻪ ﺑﺸﮑﻨﻪ
ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﻧﺸﻮﻧﺶ ﻧﺪﺍﺩﻡ ﮐﻪ ﺍﺯﻡ ﺑﺪﺯﺩﻧﺶ
ﻧﮕﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻧﺶ ﻧﺸﺪﻡ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻢ ﺑﺮﻩ
ﺍﻣﺎ
ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﮐﻪ ﺑﺮﮔﺸﺘﻢ ﺑﻬﺶ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ
ﺳﺮﺵ ﺑﺎﮐﺴﺎﯼ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﯼ ﮔﺮﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﻨﻮ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ
ﮐﺮﺩﻩ ….
ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﻡ ﺍﻭﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺶ ﺩﺍﺭﻡ ﺭﻭ
ﭼﺠﻮﺭﯼ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻡ

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

عکس دختر خوشگل,عکس دختر زیبا, عکس عاشقانه دختر

عکس دختر به همراه متن های عاشقانه

 

س.م.م بازدید : 183 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم 2016

اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم

من تورا همچون اهورا
من تورا همچون مسیحا
من تورا تا بی کران ها
من تورا تا کهکشان ها
از زمین تا آسمان ها
دوست دارم.

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

وقتی دلمو شکستی حس کردم بیشتر دوستت دارم
چون حالا دلم چندین تیکه داشت
که هر کدوم جداگونه دوستت داشت

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس دوستت دارم ۹۴ .•.•.•.• •.•.•.•

اگر از خدمتت دورم ز دل شرمندگی دارم
ولیکن از صمیم قلب تو را من دوست دارم

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

آری آغاز دوست داشتن است / گر چه پایان راه ناپیداست
من به پایان دگر نیندیشم / که همین دوست داشتن زیباست

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

در چشم هایت جنگجویی مغول کمین کرده
جرات نمی کنم دوستت نداشته باشم

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

کمی این کلمه ها را نصیحت کن
تا با من کنار بیایند
بگو تازه شوند دوستت دارم ها
دیگر فایده ای ندارند!

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس های خفن دوستت دارم , متن های خفن دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

باور کن!
هیچ ستاره ای قبل از آسمان متولد نشده
نخ بادبادک نگاهت را پایین بیاور …
به من نگاه کن
من اندازه ی همین آسمان برهنه
دوستت دارم…و…..و ….
شاید کمی بیشتر از آن

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

اندیشه ات را با که میپرورانی ؟ خوش به حالش …
اما مرا همین بس که
“دوستت دارم”

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

با تو از رمز طلسم قصه سر در میارم
لحظه ی سقوط من دست تو مثل معجزه اس
شب میترسه از خودش وقتی میگم دوست دارم

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

دوستت دارم شاهدی ندارم
جز کوچه پس کوچه های خلوت دل!

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

این حرف آخر نیست به ارتفاع ابدیت دوستت دارم
حتی اگر به رسم پرهیزکاری های صوفیانه
از لذت گفتنش امتناع کنم

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

چشمان من منتظر طلوع چشمانت است
بیدار شو تا این چشمانم برای ذوقی که سالها منتظر بود
جشن شادی بر پا کند
و بگوید: دوستت دارد

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس های شاخ دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

لـبهـایت را می خواهـم
نـه از برای بـوســه که برای درمان درد انـتـظارم
آن زمان که امواج صدایت را تـبـدیـل می کـند بـــه :
دوستـت دارم …

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

تو را از بی مثالی دوست دارم
تو را از بس زلالی دوست دارم
اگرچه شاخه ای از گل ندارم
تو را با دست خالی دوست دارم
•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•
گل را یک روز
تو را هر روز
گل را تا وقت پژمردن
تو را تا وقت مردن
دوستت دارم

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

صدای طپش قلبم را می شنوی
که فریاد می زند دوستت دارم

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس های دوستت دارم عشقم .•.•.•.• •.•.•.•

مادر را به خاطر مهر مادریش دوست دارم
شمع را به خاطر از خود گذشتگی اش
گل را به خاطر زیبایی اش
و تو را بدون آن که بدانم چرا
به اندازه تمام دنیا دوست دارم

•.•.•.• •.•.•.•.• اس ام اس و متن های جدید دوستت دارم .•.•.•.• •.•.•.•

نمی خواهم بگویم دوستت دارم
می خواهم بدانی دوستت دارم

س.م.م بازدید : 181 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

اس ام اس جدید تبریک تولد مرداد 94

اس ام اس های فوق العاده جدید و زیبا مخصوص تبریک تولد سری مرداد ماه 94 را در این مطلب از سایت مشاهده کنید.امیدواریم از دیدن این مدل های زیبا لذت ببرید.با ما همراه باشید.

ای مهربانترین مهربانان، ای بهترین بهترین ها

در این خجسته روز، در این طلوع شاد

روزی که زندگی به لبان تو بوسه داد

در سالگرد بهاران هستی ات

خواهم که تا همیشه بمانی تو سر فراز

خواهم که تا همیشه توباشی عزیز وشاد

تولدت مبارک

***************************************

ای نازنین جواب معمای من تویی

تنها چراغ روشن شبهای من تویی

وقتی دلم گرفت از انبوه ابرها

احساس آفتابی دنیای من تویی

تـــولدت مبارک عشقم

***************************************

ورق می خورد تقویم می رسد به روزی

که آمدنش هیچ کس رو خوشحال نمی کنه

حتی خودم رو

تولدمو جشن می گیرم با یک کیک تنهایی

و چند شمع اشک و یک کادو پیچیده به اندوه

تولد غمگینم مبارک باشه

***************************************

تولدم مبارک نیست

دلم گرفته بی انصاف

کسی بجز تو امشبو

یادش نرفته بی انصاف

تولدم مبارک نیست

چون تو نیستی پیش من

اینو بدون که تا ابد به یادتم

همیشه من…

***************************************

آرزو میکردم که در جشن میلادت تک ستاره آسمان چشمانت باشم

تا در آغوشت طولانی ترین شبم را تقدیمت کنم

و در کلبه انتظارت بوسه هایم را میهمانت تنها بهونه زندگیم،

سالروز طلوع زندگیت مبارک!

***************************************

وقتی که پاتو گذاشتی روی این زمین خاکی

تموم گل های عالم شدن از دست تو شاکی

خدا هم هواتو داشته، تو رو با گلا سرشته

با تو دنیای پر از درد، واسه من مثل بهشته

روز میلادت مبارک عزیزترینم

***************************************

می توان هر چیزی را تولد نامید

مثله تولد یک ستاره و شروع نور افشانی

مثله تولد یک شکوفه و دادن زیبایی به درخت

مثله تولد یک پروانه و پرواز بر گلها

مثله تولد یک صدا، صدایی که دوباره خدارا بخواند

مثله تولد یک امید در دل دنیایی از ناامیدی

مثله تولد یک انسان، فوق انسان

که برای خانوده اش مثله یک ستاره،

یک شکوفه یک پروانه یک صدای خدایی و مثله یک امید باشد.

تولدت مبارک

***************************************

تولد فرشته ی آسمانی با قلبی چون ابر نرم و مهربان،

تولد یگانه هستی، که خوبی ها چون چشمه ای ازو جاریست مبارک

پری زندگیم تولدت مبارک

***************************************

رسیده روز تولد تو که باز برات هدیه بگیرم

واسه من اینم یه جور بهونه ست بگم که چقدر برات میمیرم

روز آغاز زیستن مبارک

***************************************

یه کیک خیلی خوش طعم با چندتا شمع روشن

یکی به نیت تو یکی از طرف من

الهی که هزار سال همین جشنو بگیریم

به خاطر وجودت به افتخار بودن..!

***************************************

لابه لای گل سرخ. در میان کوچه سبز

خیال شادیت حس قشنگیست که من میطلبم.

تاریخ تولد بهانه ایست تا فراموش نکنی آمدنت را..!

***************************************

امروز بهترین روز زندگیمه ..

روزیه که خدا یه فرشته ی مهربونشو بهم هدیه داد …

کاش زمان وایسه و امروز تموم نشه هیچوقت…

بهترین لحظه هام کنار تو بودن

از خدا میخوام سال های دیگه این روزو کنار هم جشن بگیریم

روزت مبارک فرشته ی زندگیم

***************************************

در ستاره بارانِ میلادت میان احساس من

تا حضور تو حُبابی است از جنس هیچ

از دستان من تا لمس نگاه تو آسمانی است به بلندای عشق

جشن میلادت را به پرواز می روم

دراین خانگی ترین آسمانِ بی انتها

آسمانی که نه برای من، نه برای تو،

که تنها برای ” ما ” آبی ست . .!

***************************************

تمام وجودم را در قلبم

قلبم را در چشمانم

چشمانم را در زبانم خلاصه می کنم

تا بگویم روز تولدت مبارک باد

***************************************

شـــادبـاش بـرای آرامـش بـخـش تـریـن فـرشتــه آسـمـانـی

کـه از عـرش بـه فــرش گـــامـ نـهـاد . . .

تــولــدمــ مبـــارکـــ

***************************************

یه تاریخای خاصی تو زندگی ما آدما وجود داره که

هر چقدرم دنیا با کاراش مشغولمون کرده باشه

محاله فراموششون کنیم ….

مثل امروز ….

تولدت مبارک عزیزم

غمگین، استاتوس، عشقولانه، کیک، شمع، ولادت

س.م.م بازدید : 196 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

اس ام اس های جدید رمانتیک و احساسی مرداد 94

جدیدترین اس ام اس های رمانتیک و پیامک های احساسی فوق العاده ناز و زیبا سری مرداد ماه 94 را در این مطلب از سایت مشاهده کنید.امیدواریم لذت ببرید.با ما باشید.

اس ام اس زیبا

sms ziba

موسیقی سرزمینی است

که روح من در آن حرکت می کند

اس ام اس زیبا

sms ziba

گاهی نمیشه

دست از دوست داشتن یکی برداشت

حتی وقتی ازش متنفری

اس ام اس زیبا

sms ziba

چقدر لذت بخش است

که آدم مجبور نباشد

به سوالات دیگران جواب بدهد !

اس ام اس زیبا

sms ziba

هر کسی در دنیا باید یکی را داشته باشد

که حرف های خود را با او بزند

آزاد و بدون رودربایسی …

براستی آدم از تنهایی دق می کند

اس ام اس زیبا

sms ziba

با این که گاهی اشتباهه

دلبستگی قانون نداره

اس ام اس زیبا

sms ziba

صلح است میان کفر و اسلام

با ما تو هنوز در نبردی ؟!

سعدی

اس ام اس زیبا

sms ziba

خیلــــی وقت است کـــــــه “بی تــــــابم”

دلـــــــم تــــــــاب میخواهد

و یک هــــُــلِ محــــکم

کـــــه دلم هــُـــرّی بریزد پایین

هر چـــــه در خودش تلنبار کرده را…

اس ام اس زیبا

sms ziba

حال امروز مرا آن سگ مرده ای میفهمد…..

ک بجای اینکه لاشه اش را از وسط خیابان ب کناری بیندازند…

با چرخ ماشین هایشان له ترش میکنند…

غریب…!

تنها…!

بی اهمیت…!

اس ام اس زیبا

sms ziba

خیلی تند رفت!

کودکی هایم

با آن دوچرخه قراضه اش

کاش همیشه

پنچر می ماند…

اس ام اس زیبا

sms ziba

یک شهـر را بـرایم بـه یـادگار گذاشته اسـت ….

عــشــقـــت …..!

اس ام اس زیبا

sms ziba

پشیمان می شوی

از رهــــــــا کردنم!

همچون کودکی

که در شلوغی بــازار

دست مـــــــــادرش را…

اس ام اس زیبا

sms ziba

بعضی ها به ما نمیخوردن !

ما جا خالی دادیم خوردن به شما !

مبارکتون باشه…

اس ام اس زیبا

sms ziba

هستند کسانیـــــ که

بودنشان به مـــــــا ثابت میکند

کهـ تنهاییــــــ چه نعمت بزرگیستـــ . . .

اس ام اس زیبا

sms ziba

حسرت یعنى:

خواستن تو

که داشتن نمی شود هیچ وقت …

اس ام اس | اس ام اس های زیبا | اس ام اس زیبا

س.م.م بازدید : 166 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

اس ام اس های جدید تیکه دار مرداد 94

جدیدترین و زیباترین اس ام اس های تیکه دار و پیامک های نیش دار سری مرداد ماه 94 را در این مطلب از سایت مشاهده کنید.امیدواریم لذت ببرید.با ما همراه باشید.

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

لعنت به اون کســــی که

وقتـــــی بهــــش محبـــت می کنــــی …

خیــــال می کنــــه بهـــش احتیـــاج داری

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

کاش نقشه سرزمینم به جای گربه

شبیه سگ بود

تا مردمانش بجای خیانت “وفا” داشتند…

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

با گریه بهش گفتم : نرو من دوست دارم

با خنده گفت: میرم ، خب منم دوسش دارم!

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

همیشه بهم میگفت : زندگیمی

وقتی داشت میرفت گفتم مگه زندگیت نبودم؟؟؟

گفت:آدم برای رسیدن به عشقش باید از زندگیشم بگذره!!!!

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

نوشت:سلام نفسم!!!!

در حالی که تازه بهم شب به خیر گفته بود!!!

هه!

چه اشتباه تلخی!!!!

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

خیانت همیشه

در اوج اعتماد اتفاق می افتد…!!

(ناپلئون)

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

نپرس ….هیچ نپرس از دلم….

همین “چه خبر ؟”

همین ” چه میکنی؟ “

این روزها سوال بدیست…

خیلی بد…!!

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

کسایی که اول رابطه بهت میگن بی احساس

همون لعنتی هایی هستن

که وقتی عاشقت کردن بهت میگن

منطقی باش

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

ولش کردم و رفتم !!

نه اینکه دوستش نداشتم

نه !!

از نخودی بودن متنفرم !

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

به بعضیا باس گفت :

برو عقب عزیــــــزِ من !

من خودمم انقـــــدر به خودم نزدیـــــــک نمیشم،

شما که جـــــای خود داری !

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

گفت تا ابد باهاتم

اما چه زود ابدش عفو خورد…!!!

اس ام اس تیکه دار

sms tikehdar

ﺧﯿﺎﻧﺖ یک اشتباه نیست

درست ترین اتفاق در یک رابطه ی اشتباست…

اس ام اس | اس ام اس های تیکه دار | اس ام اس تیکه دار

س.م.م بازدید : 147 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

اس ام اس جدید عشق و عاشقی مرداد 94

اس ام اس جدید عشق و عاشقی مرداد 94

اس ام اس جدید

sms jadid

ﺗﺎ ﺁﻏﻮﺵ ﺗـﻮ

ﯾﮏ ﺭﻭﯾـــــــــﺎ

ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﺳﺖ …

ﺍﻣﺸﺐ ﺭﺍﻫﯽ ﺭﻭﯾﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﻡ

ﺑﺎ ﺁﻏﻮﺵ ﺑﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﺏ …

اس ام اس جدید

sms jadid

عبور تنها مسافت یک فاصله نیست

می توانی روی یک نیمکت نشسته باشی

اما رفته باشی

اس ام اس جدید

sms jadid

ﻣﯽ ﺑﻮﺳﻢ

ﻭ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﻡ ﮐﻨﺎﺭ

ﺗﻤﺎﻡ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﺭﺍ

ﺩﺳﺘﻬﺎﯾﺖ ﺭﺍ،

ﻋﺎﺷﻘﯽ ﺍﺕ ﺭﺍ،

ﻫﻤﻪ ﺭﺍ …

ﻋﺎﺩﺕ ﺍﺣﻤﻘﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺳﺖ

ﭼﺴﺒﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﻣﺸﺎﻥ!

اس ام اس جدید

sms jadid

با تو قدم زدن را

دوست دارم …

به جای خانه

برایت

جاده خواهم ساخت …

اس ام اس جدید

sms jadid

آدم وقتی یه حس تکرار نشدنی رو با یکی تجربه می کنه،

دیگه نمی تونه اون حس رو با کس دیگه ای تجربه کنه.

بعضی حس ها خاص و ناب هستند؛

مثل بعضی آدم ها

اس ام اس جدید

sms jadid

حتما در این دنیا جایی هست

که لحظه ای به دور از هیاهو

من و تو؛

مـــــا شویم

حتما باید چینین جایی باشد …

اس ام اس جدید

sms jadid

من به همه ی شادی ها بدبینم

وقتی میان این ساحل

کمی آن طرف تر از 

تولد ِ لاک پشت های کوچک

نهنگی دارد جان می کند

اس ام اس جدید

sms jadid

تلخ منم ،

هم‌چون چای سرد

که نگاهش کرده باشی

ساعات طولانی و ننوشیده باشی .

تلخ منم ؛

چای یخ …

که هیچ‌کس ندارد هوس‌اش را

اس ام اس جدید

sms jadid

به من آموخت

آن‌که خنجر در دست ندارد

هنوز به مدرسه نرفته‌ است …

و آن‌که دروغ نمی‌گوید

لال به دنیا آمده‌ است …

او زیاد درس خوانده‌ بود

و خوب حرف می‌زد …

اس ام اس جدید

sms jadid

ﺍﺯ ﺗﻮ ﺩﻭﺭ ﺷﺪﻡ

ﻣﺜﻞ ﺍﺑﺮ ﺍﺯ ﺩﺭﯾﺎ

ﺍﻣﺎ ﻫﺮﺟﺎ ﺭﻓﺘﻢ

ﺑﺎﺭﯾﺪﻡ …

اس ام اس جدید

sms jadid

کبریت های سوخته هم،

روزی درخت های شادابی بوده اند

مثل ما،

که روزگاری می خندیدیم

قبل از اینکه عشق روشنمان کند

اس ام اس جدید

sms jadid

ما شاد بودیم

ناگهان غروب جمعه شد

س.م.م بازدید : 162 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

شوخی های خنده دار شبکه های اجتماعی مرداد 94

جدیدترین شوخی های خنده دار و جملات طنز و باحال شبکه های اجتماعی سری مرداد ماه 94 را در این مطلب از سایت برای شما عزیزان قرار داده ایم.امیدواریم بخندید و لذت ببرید.

1. بچه بودم وقتی به کسی فحش میدادم و طرف آینه نشون میداد آنچنان شیرجه ای میرفتم که نکنه یه موقع فحش برگشتی بهم بخوره. یک دقیقه سکوت برای کودکی ابلهانه ام.

 

2. دم صبح یه پشه در گوشم هی ویز ویز می‌کرد. پا شدم گرفتمش خوابوندمش تو ظرف روغن، صداش کمتر شد. روون‌تر کار می‌کنه الآن.

 

3. بعضی‌ وقت ها اینقدر حواست به خودته و در آرزوهای خودت غرق میشی‌ که یادت میره که یک نفر منتظر توست، تا از توالت بیایی بیرون!

 

4. دقت کردین تو فیلمای هندی قدرت جاذبه زمین کمتر از جاهای دیگه است؟ بعضی وقتا هم کلا جاذبه زمین وجود نداره.

 

5. خيلي مشتاقم بدونم اون بدبختِ خودشيرينِي که ميگفت: "اجازه؟ مشق ها رو نمي بينيد؟" الآن چکاره این مملکت شده. بيشعور. یهو یادش افتادم اعصابم خورد شد.

 

6. تو پُر چیسـت؟ همون گامبوی خودمونه که نمیخواد با واقعیت کنار بیاد.

 

7. خارجیا تو توالت با روزنامه و تبلت سرشونو گرم میکن ما باید یه دستمون به در باشه که ییهویی یکی با لگد نیاد تو.

 

8. قابل توجه متقاضیان استخدام در دستگاه های دولتی: متولدین 1360 تا 1370 دارای مدرک کارشناسی رشته های فنی-مهندسی مدرک خود را لوله کرده و موشک بسازید. ضمنا دفعه آخرتون باشه دنبال آگهی استخدام میگردینا وگرنه به جرم اختلال در نظم کشور میفرستمتون اوین.

 

9. همیشه "یانی" الگوی زندگی من بوده، اینکه دویست نفر دورو برم بشینن و ساز بزنن منم اون وسط وایستم و با یه دستم بشکن بزنم.

 

10. آرامش الانمو مدیون همسرم هستم که وجود نداره. مرسی که نیستی. فدات بوس بوس.

 

11. از وقتي يه دونه از اين پشه كش برقيا خريدم ديگه وقت آزاد ندارم.

 

12. رفته بودم باغ وحش جلو قفس شترمرغ پسره از باباش پرسید بابا این چه حیوونیه؟ باباش گفت مرغ گردن دراز. یعنی یه گوریل بچش رو اینجوری راهنمایی نمیکنه.

 

13. تتلو گفته صداسیما یبار دیگه تصویرشو شطرنجی نشون بده از دستش شکایت میکنه. مث اینه شما وارد کننده مُخدری، پلیس بارتو بگیره، بری از پلیس شکایت کنی.

 

14. گروه القاعده به همراه گروه الارتفاع مسئوليت محاسبه مساحت مثلث برمودا را بر عهده گرفتند.

 

15. همین روزاست دیجی کالا فروش فوق العاده شهاب سنگ بزاره.

 

16. شمردن را از بیل گیتس یاد بگیرید: یک، دو، سه، نود و پنج، نود و هشت، اکس پی، ویستا، هفت، هشت، ده.

 

17. برقمون رفته بود زنگ زدم برق منطقه گفتم جناب یه ساعت برقمون رفته، گفت آره خودمونم برق نداریم، آب شما وصله؟

 

18. اگر دولت همت کنه ماشین این تندرو هایی که انتقاد میکنن رو بگیره بجاش دوچرخه بده بهشون دیگه نمیتونن تندروی کنن.

 

19. من به کره بادوم زمینی حساسیت دارم. تا حالا نخوردم و ندیدم ولی احساسم به من میگه این حساسیت کلاس کاریش بالاست.

 

20. شما ببین تمساح بیچاره چقد خسته س که خمیازه میکشه 50 دقیقه بعد دهنشو می بنده. وسطشم یه چشم میخوابه.

 

21. آنقدر تو ذهنم خوب پیانو میزنم که هیچ وقت حاضر نیستم با انجامش تو واقعیت گند بزنم به تصوراتم.

 

22. از وقتی بابام فهمیده میشه اکانت کلش آف کلنز رو فروخت میگه اه بسه مطالعه برو بشین پای گوشیت تفریح کن.

 

23. من پرینتر 3 بعدی داشتم دیگه حموم نمیرفتم، خود تمیزم رو پرینت میگرفتم کثیفرو میکشتم.

 

24. من حمومم 45 دقیقه طول میکشه که 5 دقیقه خود حموممه ، 40 دقیقه تنظیم آب گرم و سرده طوریکه خروجیش آب ولرم باشه.

 

25. "جــــــــمــــــــــع کـــنــیــــــــن!" چیست؟ جمله ای که به محض آمدن مهمان ناخوانده در جای جای منزل شنیده میشود.

 

26. آخه این آلرژی فصلی چیه که ملت با اونم کلاس می ذارن! دختره همچین میگه آلرژی فصلی دارم که انگار به تنهایی قهرمان سه دوره جام ملت های اروپاس.

 

27. دقت کردید عروس دریایی داریم ولی دوماد دریایی نداریم؟ یعنی بی شوهری توعمق دریاهم موج میزنه.

 

28. ﺭﻓﺘﻢ ﺣﺸﺮﻩ ﮐﺶ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﺭﻭﺵ ﻧﻮﺷﺘﻪ "ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﻣﺰﺍﺣﻢ". ﺗﺎﺯﻩ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﯾﻪ ﺳﺮﯼ ﺍﺯ ﺣﺸﺮﺍﺗﻢ ﻫﺴﺘﻦ ﮐﻪ ﻣﺮﺍحمن! ﻣﻮﻧﺪﻡ ﺑﺮﺍ ﺍﻭﻧﺎ ﭼﯽ ﺑﮕﯿﺮﻡ ﮐﻪ ﺍﺫﯾﺖ ﻧﺸﻦ!

 

29. نشد من یه بار تو دلم بگم فلانی ادم خوبیه در عرض ۲۴ ساعت خودشو بهم ثابت نکنه.

 

30. تحقیقات نشون داده کسی که بلند کردنش برای رقص سخته، نشوندنش به مراتب سختره.

س.م.م بازدید : 192 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

اس ام اس های جدید سوزناک و فاز بالا مرداد 94

اس ام اس های جدید و بسیار زیبای سوزناک و پیامک های فاز بالا سری مرداد ماه 94 را در این مطلب از سایت مشاهده کنید و حسابی لذت ببرید.لطفا با ما همراه باشید.

sms soznak

غمــگیــنم

همــانــنــدِ مــــرد هــــزار چــهــره که میــگفــت:

نمــی دونــم چــرا تــو زنــدگــیم هِـــی نمــیــشه

اس ام اس سوزناک

sms soznak

به من حق بده

که میل به خوردن نداشته باشم

این بغض‌ها که

تو به خورد من می‌دهی

سیر سیرم می‌کند …

اس ام اس سوزناک

sms soznak

قول داد تا آخر دنیا بماند،

سر قولش هم ماند،

همان روزی که رفت برای من آخر دنیا بود

اس ام اس سوزناک

sms soznak

وقتی چاره ای نمی ماند!

وقتی فقط میتوانی بگویی

هرچه باداباد

حتی اگر دل کوه هم داشته باشی

گریه ات میگیرد …

اس ام اس سوزناک

sms soznak

گاهی دلت از سن و سالت می گیرد

میخواهی کودک باشی

کودک به هر بهانه ای به آغوش غمخواری پناه می برد

و آسوده اشک می ریزد

بزرگ که باشی

باید بغض های زیادی را بی صدا دفن کنی …

اس ام اس سوزناک

sms soznak

در آینه مردی دارد بغض می کند

بیایید بغلش کنید

پشتش را بمالید

به او بگویید همه چیز درست می شود

دلش می خواهد کمی دروغ بشنود

آینه را پایین تر نصب کنید

گمانم دیگر به زانو در آمده

اس ام اس سوزناک

sms soznak

شهر

شاهد مرگ شعر شد

وقتی نیامدی

شاعرانگی ام شکست

اس ام اس سوزناک

sms soznak

حس چوب های مصنوعی شومینه رو دارم

میسوزم و تمام نمی شوم . . .

اس ام اس سوزناک

sms soznak

آدمک برفی

می دانم سردت است

همین حالا

جلوی بخاری خود گرمت می کنم

اول دست ها

بعد شانه، شکم، پا

نمی دانم گرمت شده یا نه

کجایی

آدمک برفی کجایی؟

اس ام اس سوزناک

sms soznak

چه شغل عجیبی !‏

شروع هفته تو را می‌بینم

باقی هفته

به خاموش کردن خود در اتاقم مشغولم

اس ام اس سوزناک

sms soznak

قـلـبــم بـویِ کـافــور می دهـد !

شـب بـه شـب

در آن مُـرده شـورهـا

آرزویـی را غُسـل می دهـنـد و کفـن می کنـنـد

اس ام اس سوزناک

sms soznak

غمگینــــــــــــــم….

مثل مرده ای که تـــوان تـــسلی دادنــــ

به بـــازمـــانـــدگـــانـــش را نــــدارد . . .

اس ام اس | اس ام اس های سوزناک | اس ام اس سوزناک

س.م.م بازدید : 154 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

جدیدترین جوک های کرکرخنده مرداد 94

جدیدترین جوک های کرکرخنده مرداد 94 را در این مطلب برای شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.امیدواریم بخوانید و حسابی لذت ببرید.با ما همراه باشید.

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

ﺩﺧﺪﺭﻩ ﻣﺘﻮﻟﺪﻩ 1380 ﺍﺳﺘﺎﺗﻮﺱ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ

ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺍ ﻧﻤﯿﺨﻮﺍﻫﯽ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﮕﻮ ﻣﻨﻮ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﻼﺗﮑﻠﯿﻔﯽ ﺭﻫﺎ ﻧﮑﻦ |:

ﺑﻌﺪ ﻣﻦ ﻫﻤﺴﻦِ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩﻡ

ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻼ ﺗﮑﻠﯿﻔﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﺳﺮِ ﺩﺳﺸﻮﯾﯽ ﮐﺪﻭﻡ ﻭﺭﯼ

ﺑﺸﯿﻨﻢ |:

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

خدایا

حسش نیس برات بگم

خودت جریانو میدونی که

آمین

راز و نیاز من با خدا  

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

علت اصلی کمبود خواستگار کشف شد

10درصد مردان جوان به مواد مخدر اعتیاد دارن

27درصد به نوشیدنی های الکلی اعتیاد دارن

33 درصد فاقد شغلن

20 درصد فاقد حس مسئولیت پذیری هستن

فقط میمونه 3درصد که اونا هم نامزد دارن

چیه؟حتما میگید 7درصدش چی شد؟

اون هفت درصد همونایی هستن که زیر ابرو برمیدارند و رژ بی رنگ میزنن

اینا کلا جزء مردا حساب نمیشن…

خودشون منتظر خواستگارن یجورایی

والااا 

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

روزهـــای خوب هم میاد ……..

فقط دادیم به چیـــن بسازه

ارزون در بیاد !!!

صبر کنید در راهه

عجله نکنید …

اس ام اس خنده دار

sms kha

اغا ینی چی هی پیام میدین

لاین داری؟ وایبر داری؟ تانگو داری؟

گوشی من فقط چراغ قوه داره …

هر کی گوشیش چراغ قوه داره

شب بیاد بالا پشت بوم به هم علامت بدیم

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

ﺑﺴﻼﻣﺘﯽ ﻣﻠﺦ

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

ﺩﻟﯿﻞ ﺧﺎﺻﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﺩﯾﺪﻡ ﻫﯿﺸﮑﯽ ﺑﻪ ﻓﮑﺮﺵ

ﻧﯿﺲ،ﮔﻔﺘﻢ ﯾﻪ ﯾﺎﺩﯼ ﺑﮑﻨﯿﻢ !!!

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

نوستالوژی دهه شصتی ها

سخت ترین کار تو دوران دانش آموزی

خوردن نارنگی زیر میز بود!

لامصب بوش تا دفتر میرفت

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

بچه پولدار هم نشدیم یکی عاشق پورشمون بشه :‏|‏

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

همه عاشق خودم میشن :‏|‏

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

دلم واسه عمم میسوزه !! . . . . . . . . .

20 تا بردارزاده نفهم داره 

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﯾﻨﯽ …

ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺗﻮﻟﺪﻣﻮ ﯾﺎﺩﺵ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﺑﻬﻢ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﻧﮕﻔﺖ …

.

.

.

ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺗﻮﻟﺪﻡ ﻧﯿﺲ ﺑﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻫﻢ ﻧﺒﺎﺷﻪ

ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ |:

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

من مثل شبکه 4ام؟ 

نه کسی نگام میکنه نه کسی دوستم داره -_-

اس ام اس خنده دار

sms khandeh dar

ﺑﺴﻼﻣﺘﯽ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺍﺳﻤﻢ ﺑﯿﺎﺩ ﺭﻭ ﻟﺐ ﺭﻓﯿﻘﺎﻡ …

ﭘﻮﺯﺧﻨﺪ ﺑﺰﻧﻦ ﻭ ﺑﺎ ﭘﺸﺖ ﺩﺳﺖ ﺍﺷﮑﺎﺷﻮﻧﻮ ﭘﺎﮎ کنن ﻮ ﺑﮕﻦ :

ﻫﻬﻬﻬﻬﯽ !!! ﮐﯽ ﻓﮑﺮﺷﻮ ﻣﯿﮑﺮﺩ؟؟

.

.

.

.

.

ﺍﻭﻥ جنسیـــس ﺧﺮﻳﺪﻩ ﻭ ﻣﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﭘﺮﺍﻳﺪ ﺳﻮﺍﺭ ﻣﻴﺸﻴﻢ …

ﭼﯿﻪ ﻓﮏ ﮐﺮﺩﯼ ﻣﯿﺨﻮﺍﻡ ﺑﻤﯿﺮﻡ؟؟

ﺧﻮﺩﺕ ﺑﻤﯿﺮﯼ ﻣﮕﻪ ﺟﺎﯼ ﺗﻮﺭﻭ ﺗﻨﮓ ﮐﺮﺩﻡ؟

جوک | جک | جوک های خنده دار

س.م.م بازدید : 198 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

اس ام اس های جدید پشت ماشینی جدید مرداد ماه 94

جدیدترین و زیباترین اس ام اس های پشت ماشینی سری مرداد ماه 94 را در این مطلب از سایت مشاهده کنید.امیدواریم این اس ام اس ها را لذت ببرید.با ما همراه باشید.

اس ام اس پشت ماشینی

sms posht mashini

نیم کیلو باش ولی مرد باش

اس ام اس پشت ماشینی

sms posht mashini

دیشب بابام منو زد بخاطر تو …

اس ام اس پشت ماشینی

sms posht mashini

یا علی گفتیم و قسط آغاز شد!

اس ام اس پشت ماشینی

sms posht mashini

عاقبت لیسانس گرفتن!

اس ام اس پشت ماشینی

sms posht mashini

عاقبت فرار از مدرسه!

اس ام اس پشت ماشینی

sms posht mashini

ببخشید پشتم به شماست

اس ام اس پشت ماشینی

sms posht mashini

نوکرتم ننه!

اس ام اس پشت ماشینی

sms posht mashini

گرگی که مرا شیر دهد میش من است

بیگانه اگر وفا کند خویش من است

اس ام اس پشت ماشینی

sms posht mashini

یه بار پریدی موتوری

دو بار پریدی موتوری

آخر می افتی موتوری!

اس ام اس | اس ام اس های پشت ماشینی | اس ام اس پشت ماشینی

س.م.م بازدید : 117 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

اس ام اس های دوستت دارم جدید مرداد 94

جدیدترین و زیباترین اس ام اس های دوستت دارم و پیامک های عاشقانه زیبا سری مرداد ماه 94 را در این مطلب از سایت مشاهده کنید.امیدواریم از خواندن این اس ام اس های جذاب لذت ببرید.با ما باشید.

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

به اندازه ی تمام بوسه های بی پاسخی

که ماهی به دریا میزنه

دوست دارم

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

از دُور تو را دوست دارم،

بی هیچ، عطری

آغـوشی

لمسی

و یا حتی بوسه‌ای.

تنها

دوست‌ات دارم،

از دور…!

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

 و من تورا مثل لذت

تمام شدن مشق شبهای کودکی

دوست دارم…

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

گاهی وقتا با یه لبخند میشه به کسی گفت دوستت دارم

حالا میخندی یا بخندم؟

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

زندگی آنقدر ابدی نیست

که بتوان مهربان بودن را به فردا انداخت

دوستت دارم چون شاید

فردا فرصتی برای گفتنش نباشد!!!!!!!!

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

ازطلوع عشق تا غروب سرنوشت

واز غوغای زندگی تاسکوت مرگ دوستت دارم…

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

دوستت دارم

هدیه ای است

که هر قلبی

فهم گرفتنش را ندارد.

قیمتی دارد

که کسی توان پرداختنش را ندارد.

جمله ی کوتاهی است

اما

هر کسی

لیاقت شنیدنش را ندارد …!!!

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

دوستت خواهم داشت

در ســـــــکوت که مبادا در صـــــــدایم

توقعی باشد که خاطرت را بیازارد

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

هر چه دلم را خالی میکنم ،

باز پر می شود از تو ،

چه برکتی دارد ،

دوست داشتنت ….!!

اس ام اس دوستت دارم

sms doset darm

وقتی که هستی دوستت دارم

وقتی که نیستی ….

لحظه های دوست داشتنت را مرور می کنم

اس ام اس | اس ام اس های دوستت دارم | اس ام اس دوستت دارم

س.م.م بازدید : 292 دوشنبه 19 مرداد 1394 نظرات (0)

عکس نوشته آموزنده,سرگرمی,سایت سرگرمی,سایت تفریحی,عکس نوشته پندآموز,عکس های پندآموزش,تصاویر دست نوشته,تصاویر آموزنده

در این بخش تعدادی از جملکس ها و عکس نوشته های پند آموز از دانشمندان و افراد معروف را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.بهترین جملات بیشتر برروی همچین عکس هایی نوشته میشوند تا مورد عبرت افراد قرار بگیرند

نوشته های پندآموز

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان عکس های پندآموزش

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان عکس نوشته پندآموز

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان مطالب پندآموز

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان نوشته های آموزنده از دانشمندان

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان تصاویر دست نوشته

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان خواندنیهای دیدنی

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان نوشته های آموزنده از بزرگان

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان نوشته های جالب

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان جملات قصار بزرگان

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان جملکس های زیبا و عاشقانه

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان مطالب آموزنده از بزرگان

جملکس های زیبا و پندآموز از دانشمندان

س.م.م بازدید : 158 دوشنبه 19 مرداد 1394 نظرات (0)

شهاب حسینی از بازیگران خوب سینما و تلویزیون کشورمان است که به تازگی خبرهایی مبنی بر رد پیشنهاد  میلیاردی از سوی این بازیگر شنیده می شو.

.

201552715384512a

.

شهاب حسینی دلیل رد پیشنهاد ۴ میلیاردی برای تبلیغ یک محصول را ترجیح دادن منافع جمعی به شخصی دانست و اعلام کرد از آن بنگاه اقتصادی خواسته این پول را برای فعالیت‌های فرهنگی هنری با حضور جوانان خرج کند.

شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران که به تازگی برای انجام مجموعه‌ای از فعالیت های فرهنگی به عنوان مدیر هنری با یکی از نهادهای فعال در عرصه تولید و عرضه فرش ایرانی قرارداد بسته است شامگاه ۱۸ مرداد در مراسمی درباره برنامه های آتی خود گفت: حمایت و کشف استعدادهای جوان و دمیدن روح تازه بر پیکره هنر این سرزمین در حوزه های مختلف فرهنگی چون سینما، تلویزیون، انتشار کتاب و توجه به موسیقی به ویژه موسیقی نواحی از مهمترین اهداف این حرکت فرهنگی است.

شهاب حسینی که پیشنهاد ۴ میلیاردی برای تبلیغات یک محصول اقتصادی را نپذیرفته و طی رایزنی با آن نهاد تصمیم گرفته این پول را در عرصه تولید آثار فرهنگی و هنری هزینه کند درباره انگیزه های شخصی خود بیان کرد: من اعتقاد دارم باید از منفعت و حساب شخصی خود چشم پوشی کنیم و اگر فرصت هایی از این دست ایجاد می شود آن را صرف سرمایه گذاری در جهت منفعت جمعی کنیم.

این بازیگر که فیلم «دوران عاشقی» را در اکران دارد با اشاره به نواقص موجود در سینمای ایران توضیح داد: در طول سال‌های متمادی فعالیتم در سینمای ایران نقص های بسیاری را در این عرصه شاهد بوده ام که یکی از این نقص ها نبود بودجه و امکانات لازم برای حضور استعدادهای جوان در عرصه فرهنگ و هنر است.

وی متذکر شد: فیلمسازان جوان بسیاری را که آماده حضور در عرصه فیلمسازی بودند سراغ دارم که به دلیل نداشتن سرمایه کافی از این هنر و صنعت رانده شده اند. از همین رو تلاش می کنیم روش های جدید برای فعالیت در این عرصه فراهم کنیم تا جوانان مستعد بتوانند راحت فیلم بسازند و در عین حال آزمون و خطا می کنیم تا بدانیم آیا می شود تفکر و اندیشه های ساختاری جدید را به استانداردهای جهان نزدیک کنیم.

شهاب حسینی در پاسخ به اینکه سرمایه موجود چگونه به جوانان فعال در عرصه فرهنگ و هنر اختصاص می یابد، گفت: به تازگی به عضویت انجمن صنفی تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران به مدیریت غلامرضا موسوی در آمده ام و امیدوارم از طریق این انجمن صنفی که به اعتقاد من فعالیت خوبی دارد بتوانیم بودجه لازم را به سینماگران جوان اختصاص دهیم.

وی با بیان این مطلب که فیلم سینمایی برای تولید در دستور کار دارد، گفت: نخستین برنامه اجرایی در بنگاه سرمایه دار تولید فرش ایرانی تولید یک فیلم بلند به تهیه کنندگی سعید ملکان و به کارگردانی احسان بیگلری به عنوان یک فیلم‌اولی است و بعد از آن در نظر داریم از ظرفیت موجود در تولید فیلم های تلویزیونی بهره ببریم. ضمن اینکه در تولید این آثار به نمایشنامه و رمان های ایرانی و خارجی و همچنین اقتباس های ادبی نیز توجه ویژه ای داریم.

بازیگر فیلم «پرسه در مه» با اشاره به این مطلب که حمایت مالی تنها به تولید فیلم های سینمایی منحصر نمی شود، بیان کرد: قرار نیست حمایت مالی تنها در عرصه سینما صورت گیرد بلکه حمایت از نوازنده‌های خلاق و جوانان که در شهرهای دور افتاده و بی نام و نشان کار می کنند و هیچ جا دیده نمی شوند و یا جوانان نویسنده و شاعر که دنبال چاپ آثار خود هستند نیز مد نظر است. در واقع هدفم تکرار تجربه های گذشته نیست.

حسینی تصریح کرد: من واسطه بین سرمایه و استعدادهای جوان هستم تا بتوانیم در یک روند تعاملی کار خیر چند منظوره انجام دهم. از همین رو برای من فرقی نمی کند در شرایط فعلی با چه عنوانی به عرصه فرهنگ و هنر خدمت کنم. گاهی ممکن است این حضور در لباس تهیه کننده باشد، گاهی ممکن است به عنوان کارگردان فیلمی را بسازم، گاهی ممکن است بازیگر و گاهی هم تنها تماشاگر باشم.

وی یادآور شد: هنر بازیگری به تنهایی روح مرا اقناع نمی کند و انجام فعالیت های زیربنایی و حمایت از جوانان فعال در عرصه فرهنگ و هنر را دریچه ای برای ارج نهادن به هنر این سرزمین می‌دانم. باید اعتماد به عرصه سرمایه گذاری فرهنگی برگردد و بخش خصوصی را تشویق به حضور در عرصه تاثیرگذار فرهنگی کرد.

س.م.م بازدید : 199 دوشنبه 19 مرداد 1394 نظرات (0)

به تازگی خبرهایی مبنی بر همبازی شدن محمدرضا گلزار با آیشواریا رای شنیده می شود. از این رو این مطلب از سایت گهر را اختصاص داده ایم به: محمدرضا گلزار در بالیوود / همبازی شدن با آیشواریا رای .از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان ما را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

«سلام بمبئى» به کارگردانى قربان محمدپور و تهیه کنندگى جواد نوروز بیگى محصول مشترک سینماى ایران و بالیوود است که به تازگى وارد مرحله انتخاب بازیگر شده است.

محمدرضا گلزار اولین بازیگر قطعی سلام بمبئى است که قرار است در این فیلم به زبان انگلیسی صحبت کند.

.

salam-bar-bambaei

.

محمدرضا گلزار و آیشواریا رای

این روزها کمپانی موشن پیکچر (The Motion Picture)  با بازیگران مد نظر کارگردان و تهیه کننده وارد مذاکره شده و طی روزهای آینده با آنها قرارداد امضاء خواهد کرد.

قرار است مدیر این کمپانی pahlaj nihalani روز جمعه شانزدهم مرداد وارد ایران شود .

طبق هماهنگی های انجام شده ویزای آنها توسط کنسولگری ایران در بمبئی صادر و هتل آنها نیز در تهران رزرو شده است. در سلام بمبئی به جای رقص و آواز که معمول سینمای هند است چهار کلیپ طراحی شده و sonu nigam خواننده سرشناس هند قرار است چهار ترانه برای این فیلم بخواند.
.

296410-433x550

.

فیلم سینمایی سلام بمبئی

عوامل ایرانی سلام بمبئی نیمه دوم شهریور عازم بمبئی خواهند شد و طبق برنامه ریزی انجام شده پانزدهم مهرماه فیلمبرداری را در بالیوود شروع خواهند کرد. تدوین همزمان فیلم در بمبئی انجام می شود تا اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر باشد.

س.م.م بازدید : 200 دوشنبه 19 مرداد 1394 نظرات (0)

به تازگی خبرهایی مبنی بر شکایت الیسا از پویا بیاتی فضای مجازی را پر کرده است. اما ماجرا چه بوده؟

.

elisa

.

وب سایت «المستقبل» در خبری اعلام کرد که «الیسا»، خواننده پرطرفدار دنیای عرب، از «پویا بیاتی» شکایت کرده است. در ادامه، چند رسانه پرمخاطب دیگر هم این خبر را به اشکال گوناگون منتشر کردند و حتی از درخواست غرامت یکصد هزار دلاری این خواننده لبنانی هم صحبت به میان آمد. دلیل شکایت الیسا از پویا بیاتی، قطعه «نگران توام» این خواننده بود که چندی پیش از طریق رسانه‌های داخلی در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

بیاتی قطعه نگران توام را از قطعه «حب کل حیاتی» کاور کرده بود و در زمان انتشارش فقط از طریق متن روی پوستر اثر اعلام کرد که ملودی این قطعه عربی است و جزئیاتی از خواننده و صاحب اصلی کار بیان نشد.

قطعه حب کل حیاتی، سال ۲۰۱۵ و در آلبوم «حاله حب» با صدای الیسا شنیده شد و جز خودش «احمد عبدالسلام»، تنظیم کننده آن آلبوم هم اعلام کرده که اقدام‌های قانونی برای اثبات حق مالکیت آن قطعه را انجام خواهند داد. برای اطلاع از جزئیات قطعه نگران توام و همچنین جویاشدن نظرات پویا بیاتی به سراغ او رفتیم. این خواننده پاپ در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرد که پیش از وقوع این اتفاقات، الیسا لینک قطعه نگران توام را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته بود.
*پویا بیاتی: حق با آنها استاین خواننده پاپ در ابتدا گفت:«من علاقه زیادی به موسیقی ترکیه و عربی دارم و می‌خواهم که موسیقی خودم را نه در آن سطح ولی در همان فضاها پیگیری کنم. دلیلش هم این است که مخاطبان من چنین تمایل و خواسته‌ای دارند.این علاقه باعث شده که گاهی اوقات به سراغ قطعات موسیقی که در آن کشورها مطرح می‌شود بروم و آنها را با ترانه فارسی بازسازی کنم. البته این روال در موسیقی دنیا مرسوم است و یک قطعه به زبان‌های مختلف کاور می‌شود. نظیر شاهکار «جیپسی کینگز» که بارها به زبان‌های مختلف خوانده شده و مردم همه کشورها با آن اثر ارتباط برقرار کردند. من هم سعی کردم چنین روندی را در مقوله موسیقی پاپ فارسی دنبال کنم.

در کشور ما خواننده‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. بعضی از آنها جسارت به خرج می‌دهند و آهنگسازی را به نام خودشان تمام می‌کنند. زیرا اغلب به سراغ کارهای خواننده‌های شناخته شده نمی‌روند. چند وقت پیش دو قطعه‌ای را که بین مخاطبان موسیقی عرب مطرح شده بود، شنیدم و قصد داشتم که روی آنها کار کنم. من می‌دانم که اگر قرار است یک اثر کاور شود باید صاحب اثر هم در جریان قرار گیرد ولی ما به این افراد که از چهره‌های شماره یک موسیقی عرب بودند، دسترسی نداشتیم.

من در صفحات اجتماعی و سایت خودم اعلام کردم که ملودی قطعات «نگران توام» و «یه نفر» برگرفته از موسیقی عربی است. اتفاقی که اخیرا رخ داده برای من از یک بُعد خوشایند و از یک بُعد هم ناخوشایند است. از این جهت خوب است که صاحب اثر در صفحه توییتر خودش لینک قطعه نگران توام را به اشتراک می‌گذارد و در توضیح آن می‌نویسد که مخاطبان ایرانی خودم را به شنیدن این قطعه دعوت می‌کنم. من عکس این پست خانم «الیسا» را دارم. بُعد ناخوشایند هم این است که ایشان چند وقت بعد این پست را از روی صفحه خود حذف می‌کنند و مساله شکایت مطرح می‌شود. در این وضعیت نمی‌دانم چه بگویم زیرا حق با آنها است و ما باید اجازه می‌گرفتیم ولی دسترسی نداشتیم.»

او البته به شکل عجیبی از کار خودش اظهار رضایت هم کرده و می گوید:«خوشحال هستم که کار آن قدر خوب بوده که مخاطبان ایرانی چنین اثری را دوست داشتند و در هر صورت این کار به گوش صاحبان اصلی اثر هم رسیده است. من هرچند وقت یک بار به سراغ آثار فاخر موسیقی عربی و ترکی می‌روم و به نظرم این تبادل هنر میان فرهنگ‌ها اتفاق زیبایی است. این تبادل هنری به نظرم ایدئولوژی خوبی است و می‌توانیم موسیقی و زبان هر کشور را جهانی کنیم. نگاه من هم در انجام چنین تصمیمی جهانی شدن و همین تبادل فرهنگ و هنر بود. اما متاسفانه ادبیات رسانه‌های عربی در زمینه انتشار این خبر را دوست نداشتم ولی بابت چنین اتفاقی پاسخگو هستم زیرا آنها حق دارند.»

بیاتی در پاسخ به این سوال که چرا در کاور قطعه نگران توام نام آهنگساز و خواننده اصلی اثر ذکر نشده و فقط به ذکر کلمه Arabic بسنده کرده‌اند گفت:«در زمانی که من این قطعه را منتشر کردم یک تراژدی اتفاق افتاد که جامعه را تحت تاثیر قرار دارد. همه روی ماجرای فرودگاه عربستان تمرکز کرده بودند و نگاه‌ها منفی و تنفرآمیز بود. من تمایل نداشتم که این جنجال‌ها به هنر کشیده شود و خدایی نکرده به قومیت و نژاد خاصی توهین شود. من خودم همیشه مقید به اخلاق هستم و بابت اینکه نتوانستم با صاحب اثر ارتباط برقرار کنم ناراحت هستم ولی تلاش کردم که توهینی نسبت به قومیت عرب مطرح نشود.

در آن زمان فقط نوشتم که ملودی عربی است و توضیح مفصل بیان نکردم که خدایی نکرده برخی افراد بخواهند این دو اتفاق را به همدیگر مرتبط کنند. در صفحه اینستاگرام خودم چندی بعد نوشتم که این ملودی برای چه قطعه‌ای است. اما آن حساسیت باعث شد که توضیح بیشتر ندهیم و حتی در خبرهای مربوط به قطعه نگران توام به تفصیل در این زمینه صحبت نکردیم.

پویا بیاتی به آن دسته از چهره های مطرحی که بارها آثار دیگران را کاور کرده اند، اشاره می کند و می گوید: «در موسیقی ما از این اتفاقات زیاد رخ می‌دهد. چهره‌هایی که برند هستند هم قطعاتی را کاور می‌کنند و آیا واقعا تمامی آنها اجازه می‌گیرند؟ اگر آنها به خواننده‌های مطرح دسترسی پیدا می‌کنند حتما به ما هم بگویند که چگونه چنین ارتباطی را برقرار می‌کنند. این روال در موسیقی کشور ما مرسوم است و تا کنون هم سابقه نداشته که اثر همکاران ما به گوش صاحبان اصلی اثر که در خارج هستند برسد.

نکته آزاردهنده برای من این است که بعضی‌ها به هر شکل خودشان را وکیل مدافع همه می‌دانند. فقط روی «پویا بیاتی» دست می‌گذارند و می‌گویند که چرا این کار را انجام می‌دهی؟ من به صراحت می‌گویم که فلان اثرم عربی یا ترکی است اما همین دوستان وقتی که به خواننده‌های دیگر می‌رسند سکوت پیشه می‌کنند. اما من از طریق این رسانه رسما عذرخواهی خودم را اعلام می‌کنم اما خوشحال هستم که کار آنقدر خوب بوده که به گوش صاحبان اثر هم برسد. از یک سو تایید کردند و در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند و از سوی دیگر تنظیم کننده کار می‌گوید که شکایت کرده‌ایم.»

*چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

پس از اعلام خبر شکایت الیسا از پویا بیاتی گمانه‌‌زنی‌های گوناگونی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه سرانجام چنین موضوع بحث برانگیزی چیست؟ زیرا این اولین بار بود که یک خواننده خارجی نسبت اثر کاور یک خواننده داخلی واکنش نشان می‌داد. برای رسیدن به معمای سرانجام این خبر باید نگاهی به قانون کپی رایت یا حق تکثیر انداخت.

ایران عضو هیچ کدام از کنوانسیون‌های بین المللی مرتبط با کپی رایت، حتی کنوانسیون «بِرن» که بیش از ۱۶۵ عضو دارد، نیست. کشور ما فقط در سال ۲۰۰۱ به عضویت «ویپو» درآمد. ویپو(world intellectual property organization) یکی از شانزده آژانس تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل متحد است که در ایران با نام «سازمان جهانی مالکیت فکری» شناخته می‌شود. ویپو در سال ۱۹۶۷ برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد. این سازمان با وجود اینکه ۱۸۴ عضو دارد اما در زمینه کپی رایت از توان اجرایی کمتری نسبت کنوانسیون برن برخوردار است.

در بخشی از توضیحات مربوط به معرفی کنوانسیون برن این موضوع ذکر می‌شود که کشورهای امضاکننده معاهده ملزم هستند که آثار پدیدآورندگان سایر کشورهای امضا کننده را به رسمیت بشناسند و همانند آثار مولفان تبعه خود مورد حمایت کپی رایت قرار دهند. کلیت قانون کپی رایت در میان ۱۶۵ عضو کنوانسیون برن یکسان است اما جزئیات آن در برخی کشورها تفاوت دارد. به عنوان مثال در برخی از کشورها باید علامت حق تکثیر © دریافت و استفاده شود تا آن اثر مورد محافظت قرار گیرد. اما در تمامی کشورهایی که عضو کنوانسیون برن هستند، کپی رایت به صورت خودکار به آثار تعلق می‌گیرد و نیازی به طی مراحل اداری و ثبت در دفاتر دولتی نیست.

اما نکته حائز اهمیت این است که در حوزه‌های قضایی، ثبت اثر و دریافت علامت حق تکثیر © به عنوان مدرک اثبات برای معتبر بودن حق تکثیر تلقی می‌شود. البته گفتنی است که در مقوله حق انحصاری آثار موسیقی که با عنوان قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی شناخته می‌شود، به جای © از علامت Ⓟ استفاده می‌شود. یعنی طبق ماده چهار قانون مذکور صفحات یا نوارهای موسیقی و صوتی در صورتی حمایت می‌شوند که در روی هر نسخه یا جلد آن اثر علامت بین‌المللی پ لاتین در داخل دایره و تاریخ انتشار و نام و نشانی تولید کننده و نماینده انحصاری و علامت تجارتی ذکر شده باشد.

داستان الیسا و پویا بیاتی

همین نکات پاراگراف قبل در جریان شکایت الیسا از پویا بیاتی شاید پاسخ سوال باشد. زیرا لبنان در ۳۰ سپتامبر ۱۹۴۷ به عضویت کنوانسیون برن درآمده و آلبوم الیسا در سال ۲۰۱۵ از طریق کشور امارات در دنیا توزیع شد. امارات متحده عربی هم در سال ۲۰۰۴ معاهده کنوانسیون برن را امضا کرد. اما بر روی کاورهای آلبوم الیسا نشانی از علامت © یا Ⓟ دیده نمی‌شود. در نقطه مقابل هم ایران عضو کنوانسیون برن نیست و بعید است که این خواننده چهل و سه ساله لبنانی بتواند حکمی بابت ادعای غرامت خود از دادگاه دریافت کند.

از اواخر دهه چهل خورشیدی که موسیقی پاپ به شکل جدی توسط هنرمندان و مخاطبان تولید و پیگیری می‌شود، تا کنون بارها شاهد بوده‌ایم که قطعات مختلف خارجی کاور می‌شوند. این مقوله از نیمه دهه هفتاد و همزمان با احیای مجدد موسیقی پاپ پس از انقلاب باز هم شدت گرفت. طی این سالها آثار عربی، ترکیه‌ای، یونانی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی و بعضا آمریکایی مورد توجه موزیسین‌ها بوده و از روی آنها کاور می‌کنند.

در نود درصد موارد هم به دلایل مختلف نام صاحب و خالق اصلی اثر ذکر نمی‌شود و حتی مورد‌هایی وجود دارد که موزیسین نام خودش را به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده ذکر می‌کند! حال باید دید اولین واکنش نسبت به کاور قطعات خارجی توسط یک خواننده داخلی چه بازخوردی را در بین موزیسین‌ها به دنبال خواهد داشت؟ و اینکه عاقبت کاور، که یک پدیده مرسوم در دنیا به شرط رعایت موازین اخلاقی و قانونی است، در موسیقی پاپ ایران چه می‌شود؟
س.م.م بازدید : 294 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

اخبار,سایت خبر,سایت اخبار,اخبار امروز,اخبار مهم امروز,اخبار فرهنگی,اخبار بازیگران,اخبار بازیگران زن,تصاویر بازیگران,عکس بازیگران,سایت بازیگران

 

اخبار خودکشی آشا محرابی | Asha altar suicide News

 

خبر خودکشی آشا محرابی خیلی زود در کل ایران پیچید و همه مردم فکر کردند که آشا محرابی به خاطر بازی در فیلم تهران من حراج اقدام به خودکشی کرده است.خبر خودکشی اشا محرابی صحت دارد یا ندارد هنوز چیزی معلوم نیست ولی بازی او در فیلم تهران من حراج موجب شد که این خبر دربین مردم ایران پخش شود

خودکشی آشا محرابی | suicide Asha mehrabi

 

خانم آشا محرابی که از بازیگران سریال « همه چیز آنجاست » ، این روزها خیلی در معرض دید تماشاچیان قرار گرفته . او فرزند آقای اسمائیل محرابی ، بازیگر توانای سینما و تلوزیون می باشد.

 

آشا محرابی در سال ۵۲ در تهران زاده شده و از سن ۱۳ سالگی وارد عرصه ی هنر می شود . او با بازی در سریال آینه توانست به اطرافیانش ثابت کند که خون پدرش که سرشار از هنر است در او هم جریان دارد.

 

تصاویر آشا محرابی | عکس آشا محرابی | Asha altar

 

آشا محرابی لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس روابط بین المللی دارد. وی به بازیگری بیشتر علاقه دارد اما صدای او باعث شد تا از او در رادیو و نمایش های رادیویی استفاده شود . صدایش را همه بیاد داریم ولی وقتی وارد عرصه ی بازیگری شد اولش برای بیننده سخت بود که بپذیرد آشا بازیگر شده اما کم کم همه به چهره ی او با چنین صدایی عادت کردند.

suicide Asha mehrabi

 

خانم محرابی در سریال های « مرگ تدریجی یک رویا ، آشپزباشی ، قلب یخی » بازی زیبایی را از خود به نمایش گذاشت . او این روزها هم در سریال « همه چیز آنجاست » با نقش خانم سحر بزرگمهر ایفای نقش می کند.

اما واقعا چرا خانم آشا محرابی خودکشی کرد؟ او دقیقا بعد از بازی در فیلم سینمایی « تهران من حراج » که پخش آن ممنوع شده بود و حتی عوامل فیلم را بخاطر تدارک دیدن در تولید چنین فیلم منکراتی ، مجازات کردند ، خبر خودکشی آشا محرابی پخش شد.

 

آشا محرابی | Asha altar

 

آیا خبر خودکشی آشا محرابی شایعه بود؟

شاید اثرات بازی در چنین فیلمی بود که دست به چنین اقدامی زده البته ناگفته نماند که او پس از چند روز بستری شدن در بیمارستانی خصوصی ، راضی به مصاحبه با خبرنگاران نشد اما خبر خودکشی او را یکی از بستگان نزدیکش تکذیب کرد و اظهار داشت که : آشا فقط چند روزی مریض خواهد بود و نیاز به استراحت دارد و خودکشی نکرده.

س.م.م بازدید : 157 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-chegoone khabar bad ra be taraf moghabel begooeem

راهروی بیمارستان – مردی جوان جلوی اتاق عمل در راهروی بیمارستان ایستاده، نگران و مضطرب.

 

چند لحظه بعد در اتاق باز و دکتر جراح با لباس سبز رنگ از آن خارج میشود. مرد نفسش را در سینه حبس میکند. دکتر به سمت او میرود. مرد با چهره ای آشفته به او نگاه میکند…

 

دکتر: واقعا متاسفم ما تمام تلاش خودمون رو کردیم تا همسرتون رو نجات بدیم.اما به علت شدت ضربه نخاع قطع شده و همسرتون برای همیشه فلج شده. ما ناچار شدیم هر دو پا رو قطع کنیم چشم چپ رو هم تخلیه کردیم… باید تا آخر عمر ازش پرستاری کنی با لوله مخصوص بهش غذا بدی روی تخت جابجاش کنی حمومش کنی زیرش رو تمیز کنی و باهاش صحبت کنی… اون حتی نمیتونه حرف بزنه چون حنجره اش آسیب دیده…

 

با شنیدن صحبتهای دکتر به تدریج بدن مرد شل میشود،به دیوار تکیه میدهد.سرش گیج میرود و چشمانش سیاهی میرود.

 

با دیدن این عکس العمل دکتر لبخندی میزند و دستش را روی شانه مرد میگذارد.

 

دکتر: هه هه! شوخی کردم…زنت همون اولش مرد!!
س.م.م بازدید : 155 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama fogholade seke ha

10 تا دسته ی 10 تایی سکه داریم که 9 تا از این 10 تا دسته سکه هایشان 10 گرمی و یک دسته سکه هایش 9 گرمی است. چگونه با یک بار عمل وزن کردن روی ترازوی دیجیتال (یعنی یک بار قرار دادن تعدادی سکه روی ترازو و دریافت یک عدد از ترازو) دسته ای که سکه هایش 9 گرمی است را بیابیم؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای فوق العاده سکه ها:

از دسته ی اول 1 سکه جدا می کنیم.

 

از دسته ی دوم 2 سکه جدا می کنیم.

 

و همینطور…

 

از دسته ی دهم 10 سکه جدا می کنیم و سپس آنهایی که جدا کردیم را روی ترازو می گذاریم.

 

اگر همه ی سکه ها 10 گرمی باشند عددی که ترازو نشان می دهد بابد 550 گرم باشد چون تعداد سکه ها 55 تاست ولی هیچ گاه عدد 450 نمیشود بلکه کمتر می شود چون یک دسته دارای سکه های 9 گرمی است.

 

بنابراین:
اگر عدد ترازو 549 شد یعنی 1 گرم از دسته ی اول کم داریم پس سکه های دسته ی اول 9 گرمی هستند.

 

اگر عدد ترازو 548 شد یعنی 2 گرم از دسته ی دوم کم داریم پس سکه های دسته ی دوم 9 گرمی هستند.

 

و همینطور…

 

اگر عدد ترازو 540 شد یعنی 10 گرم از دسته ی دهم کم داریم پس سکه های دسته ی دهم 9 گرمی هستند.
س.م.م بازدید : 180 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)
bijade.com-moama se zoj va ghayegh-s
سه زوج جوان که با هم غریبند در یک طرف دریاچه ای قرار دارند و می خواهند به آن طرف دریاچه بروند.

 

آن ها یک قایق در اختیار دارند که ظرفیت حداکثر دو نفر را دارد و می خواهند با آن قایق شروع به حرکت به آن طرف دریاچه کنند.

 

اما آن ها می خواهند طوری حرکت کنند که هیچ زنی بدون شوهرش در برابر یک مرد غریبه قرار نگیرد.

 

سوال: آن ها به چه شیوه ای به آن طرف دریاچه بروند؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای خلاقانه سه زوج و قایق:

چون گفته شده هیچ زنی بدون شوهرش نباید در برابر یک مرد غریبه قرار گیرد، پس اگر حالت رفت و برگشت آن ها طوری باشد که در هر حالت تعداد مرد ها بزرگ تر یا مساوی تعداد زن ها باشد این حالت رخ نمی دهد و حل معما درست است.

 

بنابراین پاسخ به شرح زیر است:
1- دو زن به آن طرف ساحل بروند.

 

2- یکی از آن دو زن برگردد.

 

3- دوباره دو زن به آن طرف ساحل بروند.

 

4- حال یکی از آن ها برگردد.

 

5- حالا دو مرد به آن طرف ساحل بروند.

 

6- این بار یک زن و شوهر برگردند.

 

7- حال دوباره دو مرد بروند.

 

8- این بار یک زن برگردد.

 

9- حال دو زن به آن طرف ساحل بروند.

 

10- این بار یک زن برگردد.

 

11- حال دو زن باقی مانده هم با هم به آن طرف ساحل بروند.

 

مراحل بالا در شکل زیر به صورت تصویری نشان داده شدند:

bijade.com-moama se zoj va ghayegh-j

س.م.م بازدید : 167 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)
bijade.com-moama tamas mashkook
ایستگاه پلیس چند لحظه قبل یک تماس مشکوک دریافت کرد. شخصی گزارش داد: صدای دعوا شنیده  که در آن میان صدای شلیک گلوله ای نیز به گوش رسیده و بعد از آن دیگر صدایی نیامده!

 

کارآگاه سریع به محل اعزام شد. اما در آن حوالی هیچ چیز غیرعادی ندید؛ ناگهان توجهش به خانه ای جلب شد که درش باز بود. اسلحه خود را با احتیاط از غلاف درآورد و وارد خانه شد. ناگهان مردی را با لباس بهیاری اورژانس دید که روی شخص دیگری خم شده، کارآگاه آهسته جلو رفت و دید فرد روی زمین با گلوله زخمی شده است.

 

کارآگاه چند لحظه صبر کرد سپس به بهیار دستور داد که رو به دیوار تسلیم شود، بعد به او دستبند زد.به چه دلیل کارآگاه به او مشکوک شد؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای تماس مشکوک:

علت اول این بود که آمبولانسی بیرون خانه منتظر بهیار نبود و دلیل دیگر اینکه گزارش فرد مجروحی که به او شلیک شده باشد اعلام نشده بود و دیگر اینکه بهیار اگر در حال انجام وظیفه بود بدون حضور پلیس و همکارانش وارد صحنه جرم نمی شد.
س.م.م بازدید : 182 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama moamele heivanat se mard

سه مرد روستایی در یک بازار معامله حیوانات اهلی همدیگر را ملاقات کردند.

 

اولی به دومی گفت: ببین! اگر من شش تا از میش هایم را در ازای یکی از اسب هایت به تو بدهم، تو دو برابر حیواناتی که من دارم، حیوان خواهی داشت.

 

سومی به اولی گفت: اگر تو اینطوری تجارت می کنی، پس من پانزده تا از گوسفند هایم را به تو در ازای یک اسب می دهم و تو سه برابر حیوانات من حیوان خواهی داشت.

 

دومی به سومی گفت: من بهتر از شما معامله می کنم و چهار گاو در ازای یک اسب به تو می دهم و تو شش برابر من حیوان خواهی داشت.

 

بی شک این یک معامله بدیهی داد و ستد حیوانات است. اما سوال اینجاست که این سه مرد در مجموع چند حیوان دارند؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای معامله حیوانات سه مرد:

کافیست این معما را به صورت دستگاه سه معادله سه مجهول یا به صورت ذهنی حل کنید و به پاسخ زیر برسید:
مرد دومی باید 7 حیوان، مرد اولی 11 حیوان و مردم سوم 21 حیوان برای فروش به بازار برده باشند. که در مجموع می شود 39 حیوان.
س.م.م بازدید : 154 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama resandan payam dar zendan

تصور کنید که در سلولی بدون پنجره زندانی شده اید. برای اینکه پیغامی را با ضربه زدن به دیوار؛ به زندانی سلول کناری انتقال دهید دنبال راهی هستید. مسئله این است که شما باید پیغام را راس ساعت 9:15 دقیقه شب به او برسانید. چون در این ساعت نگهبان ها تعویض می شوند و صدای ضربه به دیوار جلب توجه نمی کند. البته شما متوجه تغییر شیفت نگهبان ها نمی شوید و ساعت هم ندارید.

 

لوله ای از گوشه سلول شما رد شده که دائم نشتی دارد ولی شما نمی دانید دقیقا چند قطره در هر دقیقه از آن می چکد و برای تخمین زمان به شما کمک نمی کند. اما صدای ناقوس کلیسا را که راس هر ساعت یک بار نواخته می شود، می شنوید.خنک شدن دیواره غربی سلول را بعد از غروب آفتاب می توانید حس کنید و هر شب بین ساعت 6:15 تا 6:45 شام شما داخل سلول گذاشته می شود.

 

سوال: چطور متوجه می شوید که ساعت 9:15 دقیقه است؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای رساندن پیغام در زندان:

عد از اینکه شام می رسد منتظر صدای ناقوس کلیسا باشید. با توجه به اینکه شام بین ساعت 6:15 و 6:45 می آید اولین ناقوس پس از آن، ساعت 7 را مشخص می کند. به محض شنیدن ناقوس شروع به شمردن قطره های آبی که از لوله می چکد کنید تا ناقوس ساعت 8 را بشنوید. تعداد قطره ها را تقسیم بر 4 کنید تا قطره هایی که در زمان 15 دقیقه می چکد را به دست آورید. (البته می توانید تعداد قطره های 1 ساعت را تقسیم بر 60 کنید تا تعداد قطره ها در 1 دقیقه به دست آید و آن را در 15 ضرب کنید)

 

وقتی دوباره ناقوس کلیسا ساعت 9 صدا کرد، شروع به شمردن قطره های آب نشتی از لوله کنید تا به عدد به دست آمده از مرحله قبل برسید. هم اکنون ساعت 9:15 دقیقه شب است و شما می توانید پیغام خود را به سلول کناری برسانید.
س.م.م بازدید : 108 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama toop ha va zendani mahkum be edam

در دادگاهی 50 درصد اعضای هیئت منصفه رای بر آزادی محکوم و 50 درصد دیگر رای بر اعدام محکوم دادند و چون نتوانستند به توافق برسند، قرار شد به شانس محکوم واگذار کنند.

 

دادستان پیشنهاد داد تا دو عدد جام یک شکل و یک اندازه که هر کدام حاوی 50 عدد توپ یک اندازه باشد را آوردند.

 

50 عدد از این توپ ها سیاه و 50 عدد دیگر آن ها سفید بود.

 

قرار شد چشم های محکوم را ببندند و توپ ها را در این دو جام بریزند و محکوم با چشمان بسته یک توپ از یکی از جام ها بردارد. اگر توپ سیاه را برداشت، محکوم اعدام شود و اگر توپ سفید را برداشت محکوم آزاد شود.

 

البته بعد از بستن چشمان محکوم جای جام ها را تغییر بدهند تا محکوم از قبل جام حاوی توپ های سفید را نشان نکرده باشد.

 

محکوم از دادگاه به عنوان آخرین خواسته خود تقاضایی کرد که شانس زنده ماندنش را تا 75 درصد (خیلی نزدیک به 75 درصد) بالا برد.

 

او از دادگاه اجازه خواست تا با یک تغییر در قرار دادن توپ ها در جام ها از طرف او موافقت کنند.

 

قاضی از دادستان پرسید که آیا این تغییر مجاز می باشد یا نه؟

 

دادستان که ادعا داشت در ریاضیات سر رشته دارد و این جا به جایی تفاوتی در احتمالات ایجاد نخواهد کرد، چون اگر توپ ها همه در یک جام باشند، چه در دو جام یا به صورت ترکیبی باشند یا جدا، در هر حالت تعداد آن ها 100 عدد است که 50 تای آن ها سیاه و 50 تای آن ها سفید است و باز احتمال 50-50 است.

 

حال شما به ما بگویید که این محکوم چه جا به جایی در توپ ها انجام داد که علاوه بر نقض گفته ی دادستان، احتمال آزادی خود را به حداکثر یعنی 75 درصد (حدودا) رساند؟

 

او هیچ علامتی و اشارتی روی توپ ها انجام نداد و هر چه کرد در حضور هیئت منصفه و قاضی بود و طبیعتا تقلبی در کار نبوده و فقط با جا به جایی منطقی توپ ها در دو جام حاضر در دادگاه بود و محکوم با چشم های بسته باید یک توپ از یکی از جام ها انتخاب می کرد.

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای فوق العاده جام های توپ و زندانی محکوم به اعدام:

گفته ی دادستان زمانی درست بود که جامی در کار نباشد. اما چون وجود دو جام در پیشامد ها تاثیر دارد، بنابراین احتمال از 50-50 به حالت های مختلف تغییر می کند.

 

بنابراین محکوم برای اینکه احتمال آزادیش را به حد اکثر برساند یک توپ سفید را در جامی که توپ های سفید در آن بودند باقی گذاشت و باقی توپ ها را در جام دیگر قرار داد.

 

حال 50 درصد احتمال دارد که او سراغ جامی که توپ سفید در آن است برود و آزاد شود و اگر هم سراغ جام دیگر برود، باز هم چون 49 توپ سفید و 50 توپ سیاه در آن جام وجود دارد، احتمال آزادی او تقریبا 50 درصد خواهد بود که در حالت کلی تقریبا 75 درصد احتمال آزادی او وجود خواهد داشت.

 

چون اگر حالت اول رخ دهد، 100 درصد آزاد می شود و اگر حالت دوم رخ دهد، 50 درصد که در حالت کلی 150 از 200 یا 75 درصد احتمال آزادیش به وجود می آید.
س.م.م بازدید : 136 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama shab tufani

داستان معمای شب طوفانی:

در یک شب طوفانی حسام در اتاقش تنها نشسته و مشغول مطالعه بود. پدر و مادرش صبح همان روز برای عیادت مادر بزرگ بیمارش، به شهرستان رفته بودند. او به خاطر امتحانات خود مجبور بود در خانه بماند. صدای باد در خانه می پیچید و هر لحظه صدای طوفان درس خواندن را سخت تر می کرد. ناگهان صدای باز شدن درب ورودی شنیده شد ولی حسام با این تصور که صدای باد و بر خورد شاخ و برگها با پنجره است، اهمیتی نداد و به درس خواندن ادامه داد.

 

تا اینکه صدای قدم های کسی را در خانه شنید. به آرامی از اتاق خود بیرون رفت که ناگهان دستی از پشت گردنش را گرفت. غریبه انگشت بلندش را به گلوی حسام رساند و به شدت فشار داد، طوری که او حتی نتوانست جیغ بزند و تلاشش برای فرار از دست غریبه نیز بی نتیجه ماند. در همان حال صدای زمخت غریبه گفت: بگو پدرت پولها رو کجا می ذاره؟

 

حسام با گریه گفت: من نمی دونم، بذار برم.

 

در همین موقع، یکدفعه تلفن زنگ زد.حسام بلافاصله گفت: اگه تلفن رو جواب ندم مشکوک می شن. دزد برای اینکه کسی مشکوک نشه به حسام اجازه داد تا گوشی را بر دارد. اما به او گفت که اگر می خواهد کشته نشود عادی و معمولی صحبت کند و به چیز مبهمی اشاره نکند.

 

حسام نفس عمیقی کشید و گوشی را برداشت. بابک سلام! خوبی؟ گربه ات چطوره؟واسه گربه ات که مریض بود لازمه کاری بکنی. خیلی تنبلی. گفتم که با دکتر تماس بگیر. حتماً نیاز به دارو داره. باید کمک کنی تا خیلی زود خوب بشه. آره عجله کن وگرنه می میره!!

 

پس از اتمام تماس، دزد به حسام گفت: کار عاقلانه ای کردی که چیزی نگفتی. حالا بگو ببینم پولا کجاست؟ حسام به دزد گفت:در …در …در … در اتاق پدرم یه مقدار پول هست بذار تا راهنماییت کنم. داخل راهرو که می شی، دومین اتاق سمت راست، گنجه آخر، کشوی سوم. دزد گفت: راه رو نشون بده و دستش رو از گردن حسام برداشت و اون رو حل داد به جلو. حسام به راه افتاد تا او را به سمت پولها راهنمایی کند.

 

در همین لحظه صدای آژیر ماشین پلیس از بیرون خانه شنیده شد. دزد وحشت زده به سمت اولین پنجره دوید و خارج شد. حسام هم بلافاصله به بیرون از خانه رفت و دید کمی آن طرف تر پلیسها دزد را دستگیر کرده و در حال سوار کردن او به ماشین هستند. حسام رو کرد به ماشین پلیس و بابک را دید و به سوی او رفت تا او را بغل کند. پلیس به سمت حسام آمد و به او گفت: آفرین پسر باهوش. به نظر شما حسام چگونه توانسته بود به پلیس خبر دهد؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای شب طوفانی:

حسام هنگام صحبت با (دوستش) بابک، در میان کلمات خود دکمه قطع تماس گوشی یا هُلد را فشار داده بود و این کار سبب شده بود تا بابک تنها واژه هایی را که مقصود حسام بود را بشنود. نیازه کاری بکنی – باید کمک کنی – خیلی زود – عجله کن و سبب شده بود تا بابک به سرعت با پلیس تماس بگیرد.
س.م.م بازدید : 99 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama guy ha

در یک جنگل پر از درخت گم شده اید؛ ناگهان به یک فرد غریبه و عجیب برمی خورید که به شما دو تا گوی بزرگ مات و متفاوت می دهد. هردو تا گوی یک اندازه هستند و به نظر می رسد که وزن یکسانی دارند. یکی از گوی ها معمولی و توپر است و دیگری تو خالی. داخل گوی تو خالی یک نقشه کوچک است که مسیر شما را برای خروج از جنگل و برگشت به خانه نشان می دهد.

 

متاسفانه شما نمی توانید گوی ها را بشکنید؛ غریبه به شما می گوید: اگر تشخیص دهید که کدام یک توخالی است آن را برای تان باز می کند تا با کمک نقشه، نجات پیدا کنید.(لازم به ذکر است که از راهی که آمدید هم نمی توانید بر گردید)

 

سوال: چطور متوجه می شوید که کدام یک توخالی است؟

 

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای گوی ها:

هر دو گوی را روی یک سطح صاف با یک انرژی هل بدهید؛ گوی توخالی مسافت بیشتری را طی می کند زیرا جرم آن از مرکز توپ فاصله دارد و به سمت اطراف فشرده شده است به همین دلیل اینرسی بیشتری دارد. کار دیگری که می توانید انجام دهید اینست که هردو را بچرخانید و ببینید کدامیک دیرتر می ایستد.
س.م.م بازدید : 155 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-test hush adadi khalaghane

در این نوع تست هوش های ریاضی شما باید با توجه به اشکال ابتدایی، رابطه ی منطقی و یکسان بین اشکال را بدست آورید و سپس با توجه به همان رابطه ی بدست آمده پاسخ تست هوش را بدست آورید.

 

این نوع تست هوش های ریاضی برای افزایش قدرت مغز در درک سریع روابط ریاضی و افزایش سرعت عمل در حل مسائل منطقی ریاضی و عددی مناسبند.

 

راهنمایی: هر عدد فقط به عدد قبلی خود ربط دارد.

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ تست هوش عددی خیلی خلاقانه:

عدد اول 1 است و عدد دوم 11 یعنی یه دونه 1 که توضیح عدد اول است.

 

عدد دوم 11 است و عدد سوم 21 یعنی دو تا 1 که توضیح عدد دوم است.

 

عدد سوم 21 است و عدد چهارم 1211 یعنی یه دونه 2 و یه دونه 1 که توضیح عدد سوم است.

 

.
.
.

 

به همین ترتیب عدد هفتم 13112221 است و عدد بعد آن طبق این قاعده برابر 1113213211 است.
س.م.م بازدید : 159 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama-pir mard kur dar jazire

یک مرد کور در جزیره ای غیر مسکونی به تنهایی به مدت یک روز زندانی شده است.

 

در جیب وی چهار قرص است که دو تا سفید و دو تا قرمز هستند.

 

قرص ها بجز در رنگ، از نظر ظاهری کاملا مشابه هستند.

 

مرد باید یک قرص سفید و یک قرص قرمز بخورد و گرنه خواهد مرد. اگر دو قرص هم رنگ بخورد هم خواهد مرد.

 

اما ترتیب خوردن قرص مهم نیست.

 

سوال: چه کار کند تا فردا که زمان آزادیش فرا می رسد زنده بماند؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای پیر مرد کور در جزیره:

باید چهار قرص را نصف کند و از هر کدام یک نصفه بخورد که در این حالت دو قرص نصفه ی سفید و دو قرص نصفه ی قرمز خورده که در مجموع می شود یک قرص سفید و یک قرص قرمز.
س.م.م بازدید : 195 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-test hush shomare parking-s

پرسشی که در هنگ کنگ و برای امتحان ورودی سال اول راهنمایی طراحی شده بود به سرعت به شهرتی جهانی دست یافت تا جایی که بسیاری از وبسایت ها از جمله وبسایت اقتصادی بیزنس اینسایدر (BusinessInsider) آن را مورد توجه قرار داده اند. در این پرسش خودرویی نشان داده شده که در یکی از پارکینگ ها پارک کرده و از دانش آموزان پرسیده شده تا شماره پارکینگی که خودرو در آن قرار دارد را در پاسخنامه بنویسند. دانش آموزان باید با درنظر گرفتن شماره دیگر پارکینگ ها، شماره پارکینگ مورد نظر را حدس می زدند. اگر شما هم می خواهید سطح دانش ریاضی خود را بسنجید، می توانید تلاش کنید که پاسخ این پرسش را بیابید، البته به خاطر داشته باشید که زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ داده به این پرسش تنها ۲۰ ثانیه است!

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ تست هوش شماره پارکینگ:

برعکسش کنیم از ۸۶ شروع میشه میره تا ۹۱ و جواب ۸۷ هست. bijade.com-test hush shomare parking-j
س.م.م بازدید : 193 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)
bijade.com-moama-9 bache dar khane
9 تا بچه توی یه خونه هستن و هر کدوم دارن کاری انجام میدن…

 

1- اتو میکنه

 

2- تلویزیون میبینه

 

3- آشپزی میکنه

 

4- شطرنج بازی میکنه

 

5- دوش میگیره

 

6- رادیو گوش میده

 

7- خوابیده

 

8- لباس میشوره

 

9- داره چیکار میکنه؟

 

این معما از طرف یکی از مراکز بزرگ علمی دنیا برای تیز هوشان مطرح شده. جواب هم داره. سر کاری هم نیست!!!

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای 9 بچه در خانه:

چون شطرنج یک بازی دو نفرست پس 9 داره با 4 شطرنج بازی می کنه.
س.م.م بازدید : 126 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama-negahban va soghut havapeyma

مدیرعامل شرکتی قصد سفری کاری دارد و هنگام خروج از شرکت برای رفتن به فرودگاه یکی از نگهبانان شیفت شب جلویش را گرفته و می گوید که دیشب خواب دیده که هواپیمای این سفر سقوط می کند.

 

مدیرعامل پس از چند بار مقاومت دربرابر نگهبان بلاخره راضی می شود که این سفر را عقب بندازد.

 

فردای آن روز خبر سقوط هواپیما در رسانه پخش می شود و مدیر عامل پس از شنیدن این خبر دستور می دهد که حقوق این نگهبان را با پاداش بدهند و او را اخراج کنند.!!!

 

سوال: علت اخراج نگهبان از شرکت چیست؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای نگهبان شرکت و سقوط هواپیما:

نگهبان شیفت شب هیچگاه نباید در شب بخوابد.
س.م.م بازدید : 902 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)
bijade.com-moama 3 murche
سه تا مورچه داشتن پشت سر هم مى رفتن.

 

به اولى میگن چند تا مورچه پشت سرته؟ میگه دوتا.

 

از دومى مىپرسن میگه یکى.

 

از سومى میپرسن میگه دو تا این چه طور امکان داره؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای سه مورچه در حال حرکت:

مورچه آخر عقب عقبی راه میرفته.
س.م.م بازدید : 175 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama-vane hamam

یک وان حمام را در نظر بگیرید. اگر شیر آب سرد را تا آخر باز کنیم، 18 دقیقه طول می کشد که این وان پر شود. اگر شیر آب داغ به تنهایی تا آخر باز باشد، ظرف 15 دقیقه این وان پر می شود.

 

اگر درپوش سوراخ کف وان را برداریم تا آب خالی شود، در حالتی که وان کاملا پر باشد، 10 دقیقه زمان لازم است تا کل آب این وان، خالی شود.

 

اکنون حالتی را در نظر بگیرید که هر دو شیر آب سرد و گرم، تا آخر باز باشد و البته درپوش سوراخ کف وان را هم برداشته باشیم. چقدر زمان لازم است تا این وان، کاملا پر شود؟

 

(البته این تنها یک معماست و قطعا در عمل برای صرفه جویی در مصرف آب، این کار را تجربه نخواهیم کرد!)

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای وان حمام:

45 دقیقه

 

در 24 ساعت خواهیم داشت:
شیر آب سرد، 80 وان با این ظرفیت را پر می کند.

 

شیر آب داغ، 96 وان با این ظرفیت را پر می کند.

 

144 وان حمام با شرایط مسئله، تخلیه خواهد شد.

 

در نتیجه خواهیم داشت:
80+96-144
=
32

 

در نتیجه یک وان در 45 دقیقه پر خواهد شد.

 

س.م.م بازدید : 305 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-test hush 2002 nasa-sتوضیح تست هوش:

این تست هوش توسط کارشناسان قسمت هوش ناسا طراحی شده و تنها 15 نفر از 300 هزار نفری که در آن آزمون در مدت زمان محدود شرکت کرده بودند توانستند پاسخ درست و با راه حل به این سوال دهند. حال نوبت شماست که هوش ریاضی خود را بسنجید.

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ تست هوش استخدامی 2002 ناسا:

bijade.com-test hush 2002 nasa-j1bijade.com-test hush 2002 nasa-j2bijade.com-test hush 2002 nasa-j3bijade.com-test hush 2002 nasa-j4نکته جالب تو این تست هوش اینه که هر جور بپیچونید و حلش کنید به جواب 199 می رسید. من خودم به یه روش دیگه به همین جواب رسیدم و روش های دیگری هم دیدم غیر از اینا ک شمام می تونید با کمی فکر کردن با یه روش دیگه حلش کنید.
س.م.م بازدید : 143 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-moama-2 shekarchi

دو شکارچی به هم رسیدند.

 

یکی از دیگری پرسید: تو امروز چند فشنگ به همراه داشتی؟

 

دیگری پاسخ داد: نصف تیرهایم را به طرف کبک ها نشانه رفتم. چهار برابر جذر تیرها را به خرگوش ها شلیک کردم. با 6 تیر هم یک گرگ را از پا در انداختم و 3 تیر نیز به سوی یک روباه شلیک کردم که البته بی نتیجه بود. با آخرین تیرم نیز یک قرقاول شکار کردم! همین.

 

هرچند که دوست این شکارچی از حرف های او چیزی نفهمید، اما قطعا شما می توانید شمار فشنگهای او را مشخص کنید.

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ معمای دو شکارچی:

از داده های معما، معادله زیر را تشکیل می دهیم:

 

X/2 +4√X + 6 + 3 + 1 = X

 

از حل این معادله درجه دوم، به پاسخ های 4 و 100 می رسیم، و به راحتی معلوم است تنها جواب 100 قابل قبول است.
س.م.م بازدید : 129 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

bijade.com-test hush tasviri-kelid motasel be lamp-s

فقط با حرکت چشمانتان و حفظ تمرکز لازم، پاسخ را بیابید…

 

4 کلید داریم که یکی از آنها در بین انبوهی از سیم های برق، به یک لامپ متصل است. آیا می توانید تنها با حرکت چشمانتان، کلید مربوطه را بیابید؟

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓

پاسخ تست هوش تصویری کلید متصل به لامپ:

bijade.com-test hush tasviri-kelid motasel be lamp-j

س.م.م بازدید : 250 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

تست هوش,معما,سایت معما,چیستان,سایت چیستان,سایت تست هوش,سایت معما و چیستان,چیستان گربه,معمای گربه,حل معمای گربه,حل تست هوش گربه

 

تست هوش گربه | Cats IQ test

 

در این بخش از معما و تست هوش , معمای گربه جادو شده داخل دایره را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم در این تست هوش باید با سه دایره گربه ها را از هم جدا کنید طوری که هیچ یک از گربه ها کنار همدیگر قرار نگیرند

 

جادوگری ده عدد گربه را در داخل یک دایره جادویی، همانطور که در شکل می بینید قرار داد.

 

معما | تست هوش | جادوگر

 

جادوگر گربه ها را هیپنوتیزم کرده بود تا زمانی که شما در حال فکر کردن برای پیدا کردن راه حل هستید، از جای خود خارج هیچ حرکتی نکنند.

تست هوش گربه داخل دایره | Separate the cats inside the circle

 

سوال این است که: با کشیدن سه دایره در داخل دایره جادویی، تمام گربه ها را از هم جدا کنید به طوری که هیچ گربه ای در کنار گربه دیگر نباشد. یعنی دو گربه در فضای مشترک نباشند.

↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
↓↓↓
پاسخ تست هوش تصویری گربه های جادو شده:
همان طور که در تصویر ملاحظه می کنید:

 

Separate the cats inside the circle

س.م.م بازدید : 201 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

در این پست با جدیدترین و زیباترین مدل های فیگور عروس و داماد همراه ما باشید. امید است این مدل ها مورد پسند شما همراهان گرامی قرار گیرد.

.

فیگور عروس در فیس بوک

فیگور عروس در فیس بوک

.

 

.

.

.

مدل فیگور عروس

مدل فیگور عروس

.

.

.

.

 

مدل جدید فیگور عروس

مدل جدید فیگور عروس

.

.

.

.

مدل های جدید فیگور عروس و داماد

مدل های جدید فیگور عروس و داماد

.

..

.

.

تصاویر فیگور عروس

تصاویر فیگور عروس

.

.

.

.

تصاویر فیگور عروس و داماد

تصاویر فیگور عروس و داماد

..

.

.

.

تصاویر فیگور عروس داماد

تصاویر فیگور عروس داماد

.

.

.

.

تصاویر مدل فیگور عروس و داماد

تصاویر مدل فیگور عروس و داماد

.

.

.

.

عکس فیگور عروس داماد

عکس فیگور عروس داماد

.

.

.

.

ژست عکس عروس داماد

ژست عکس عروس داماد

س.م.م بازدید : 168 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

جدیدترین تصاویر رضا عطاران

رضا عطاران

و این هم آقای پنج میلیاردی

در میان این تعداد سوپراستار و بازیگر و هنرور پرافاده، رضا عطاران، از آن‌جا بی‌همتاست که چیزی نیست غیر از آنی که انتظار داریم. او بعد از موفقیت خیره‌کننده فیلم آخرش، هنوز همان آقای جبلی است. همان رضا عطاران که سال‌ها پیش بود.

 

از تلخی‌ها دوری می‌کنم
زنـدگـی به سبک خیام


رمز و راز زندگی بازیگر رکوردشکن سال چیست؟

آقای جبلی روبه‌روی ما نشسته بود. بدون آن موهای افشان و آن عینک غلط‌‌انداز. آقای جبلی، همان معلم بی‌دست‌و‌پا و تو‌دل بروی دبیرستان دختران المپیادی. این، بعدازظهر جمعه‌ای بود که گفت‌وگو با رضا عطاران دلپذیرترش کرد. وقتی که کارتان روزنامه‌نگاری در حوزه سینما و تلویزیون باشد، این بعدازظهر را از یاد نخواهید برد. در میان این تعداد سوپراستار و بازیگر و هنرور پرافاده، رضا عطاران، از آن‌جا بی‌همتاست که چیزی نیست غیر از آنی که انتظار داریم. او بعد از موفقیت خیره‌کننده فیلم آخرش، هنوز همان آقای جبلی است. همان رضا عطاران که سال‌ها پیش بود. در این گفت‌وگو از سادگی‌اش، از بی‌خیالی‌اش و حسی که هی به ما می‌گفت او سرکارمان گذاشته، لذت بردیم. از تک‌جمله‌هایش و خنده‌هایی که درست مثل خنده‌های آقای جبلی بود. خنده‌هایی که گرچه در خود فیلم به آن نمی‌خندیدند، اما ایرانی‌ها را روده‌بُر کرده است. اگر می‌خواهید بدانید چرا همه رضا عطاران را دوست دارند، بد نیست که این گفت‌وگو را هم بخوانید. گفت‌وگو درباره مردی که هرگز نمی‌تواند گریه کند.

 

بازیگران طنز، جدی گرفته نمی‌شوند

این‌که وقتی مردم ما را می‌بینند به فکر خنده و شادی می‌افتند، خیلی بد نیست، اما این مساله به مرور باعث این شده که بازیگران طنز در ایران خیلی حال‌شان خوب نباشد. اصولا یک بازیگر دوست دارد در ژانرهای متنوع نقش‌آفرینی کند، اما در ایران خیلی سریع در یک کلیشه تثبیت می‌شود.همین مساله باعث شده خیلی از بازیگران طنز که هیچ‌وقت جدی گرفته نشدند، سرخورده شده و اتفاق‌های خوبی برایشان نیفتد. در خیلی از جاها که برایشان مهم است، تحویل گرفته نمی‌شوند؛ مثلا در جشنواره‌ها. البته خوشبختانه همه‌جا ما را دعوت می‌کنند، اما وقتی پای جایزه دادن وسط می‌آید، خبری نیست. خود خانم آسایش که امسال به دلیل نقش‌آفرینی در یک نقش طنز جایزه گرفت، در اصل بازیگر جدی است و به عقیده من اگر یک بازیگر کمدی بود، این جایزه را به او نمی‌دادند. این‌طور می‌شود که بازیگران طنز به مرور به ورطه بازی در فیلم‌هایی که خیلی جالب نیست و خودشان هم خیلی دوست ندارند، می‌افتند. خود من هم فیلم‌هایی بازی کرده‌ام که جالب نبوده.

 

من و مدیری در هملت

در کارهای نمایشی که انجام می‌دادیم، در عین حال که همه‌چیز جدی بود، خودم احساس می‌کردم که تماشاچی با ناخودآگاه من که به طنز می‌زد، بیشتر همراه است. مثلا دو نمایش کار کردم با دکتر قطب‌الدین صادقی. نمایش‌های هملت و سیمرغ. من و آقای حسن خلیلی‌فر نقش دوستان هملت را داشتیم. یادم هست با وجود این‌که نقش جدی بود، تماشاچی می‌خندید. در سیمرغ هم من یکی از 30 مرغ بودم که باز هم همین اتفاق می‌افتاد. در نمایش هملت مهران مدیری هم نقش لاهرتیس برادر اوفیلیا را بازی می‌کرد. با هم همانجا آشنا شدیم. دو، سه سال بعد از این، هسته اولیه گروه ساعت خوش در نوروز 72 شکل گرفت که شامل مرحوم داوود اسدی، ارژنگ امیرفضلی و مهران مدیری بود که بعد قرار شد ساعت خوش را با بازیگران بیشتری کار کنند. در مرحله اول از 70 نفر تست گرفتند که من در آن حاضر نبودم، اما مدیری بعدا یادش آمده بود و با من تماس گرفت و من هم به گروه ملحق شدم. سعید آقاخانی هم از بچه‌هایی بود که در هملت کار کرد. یوسف صیادی هم در سیمرغ حضور داشت و از همین طریق ساعت‌خوشی شد.

 

تقدیر بی‌تقصیر نیست

مراقبت یکی از مهم‌ترین نکات برای موفقیت است، اما من خیلی‌ها را می‌شناسم که بیشتر مراقبت می‌کنند، کتاب‌های بیشتری می‌خوانند و… ولی اتفاقات خوبی برایشان نمی‌افتد. علت این موضوع را نمی‌دانم. اما برای بعضی‌ها اتفاقات خوبی می‌افتد و برای بعضی‌ها هم نه. مثلا خود من داشتم زندگی‌ام را می‌کردم که یکهو ساعت خوش پیش آمد و ما رفتیم جلو.

 

مطالعه را دوست ندارم

زشت است بگویم، اما من مطالعه را اصلا دوست ندارم، همان‌طور که دوست ندارم کسی هنر را به من آموزش بدهد. من در این مورد تجربه کردن را ترجیح می‌دهم. البته علت این‌که مطالعه نمی‌کنم، این است که قبلا تاثیر کتاب‌ها را روی خودم دیده‌ام، مثل وقتی که سری کامل کتاب‌های کامو را خواندم. من زود تحت تاثیر قرار می‌گیرم و بنابراین از خواندن اجتناب می‌کنم. راه‌حل من نوشتن درباره چیزی است که باید درباره‌اش بخوانم. البته من دارم از همه یاد می‌گیرم، اما درس گرفتن را دوست ندارم. دانشگاه را هم به همین دلیل رها کردم.

من و همسر بازیگرم

دغدغه‌های امروز من شبیه به آدمی است که زن دارد، 16 سال است ازدواج کرده و کارگردان است. مهم‌ترین چیز هم در زندگی‌ام، کار است.

همسر من در اوایل زندگی مشترک تئاتر کار می‌کرد، اما یواش‌یواش بی‌خیال شد. البته الان گهگاه بازی می‌کند.

مثلا در فیلم صندلی خالی بازی کرد و نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر شد. کارش خیلی خوب است اما ظاهرا خیلی علاقه ندارد.

البته نگاه او جدی است و از دست من حرص و جوش می‌خورد.

بیوگرافی رضا عطاران

مدیری ظاهرا با زندگی حال نمی‌کند

بزرگ‌ترین ویژگی مهران مدیری به عقیده من هوش سرشاری است که دارد و توانایی جمع کردن آدم‌هایی که البته آنها جنم خوبی در بازیگری طنز دارند و امتحان‌شان را پس داده‌اند. او سال‌های سال در اوج بوده و مردم دوستش دارند و این چیز کمی نیست. البته او ظاهرا خیلی با زندگی حال نمی‌کند. من چون خیلی رفت و آمدی با مدیری ندارم، در این مورد نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

 

نه مظلومم، نه غمناک

من اصلا بلد نیستم جوک تعریف کنم. یعنی وقتی یک جوک خوب را برای بقیه بازگو می‌کنم، کلا طوری تعریفش می‌کنم که حتی یک نفر هم نمی‌خندد. این یکی از خصوصیات من است. اما فکر می‌کنم چهره‌ام به من کمک کرده تا کمی به عنوان یک بازیگر طنز، جا بیفتم. ضمن این‌که علاقه زیادی هم دارم. البته چهره‌ام یک‌ کمی مظلوم است و این چیزی است که من از آن حسابی سوءاستفاده کرده‌ام. به‌خصوص در دوران دبیرستان که همه فکر می‌کردند بچه درس‌خوانی هستم. مرا می‌گذاشتند مبصر در حالی که من رهبر شلوغی‌ها و شیطنت‌ها بودم. البته وقتی که مدیر و ناظم می‌آمدند، دوباره من همان آدم مظلومه می‌شدم و اگر با کسی هم مشکل داشتم، کارش ساخته بود!

 

پدرم به هنر علاقه‌ای ندارد

17 سال پیش که ساعت‌خوش را بازی کردم، 27 سالم بود. آن موقع در اکثر مصاحبه‌ها راجع به کودکی، خانواده و… حرف می‌زدم و آخرش کار به جایی رسیده بود که همه می‌دانستند که من قورمه‌سبزی دوست دارم. اما برای این‌که شما هم بدانید، ما یک خانواده 6 نفره بودیم. چهار برادر و خواهر. این خانواده ربطی به هنر نداشت، اما از سال 58 و 59 کار هنر را شروع کردم، در حالی‌که سنی هم نداشتم.

در کوچه بچه‌ها را جمع می‌کردم و نمایش اجرا می‌کردم. همیشه هم اجراها مربوط به زمانی بود که پدرم نبود. او موافق کار من نیست. پدر من کارمند دفتر ترمینال اتوبوسرانی بود و هنوز هم علاقه‌ای به کار من ندارد. یک بار پدرم وسط یک اجرای خانگی سر رسید و همه میهمانان را ریخت بیرون!

 

روی بچه‌نداری توافق داریم!

من و همسرم بچه‌های مردم را دوست داریم، اما تصمیمی برای پدر و مادر شدن نگرفته‌ایم

 

مردم با اسم کوچک صدایم می‌کنند

من ماشین ندارم و رانندگی نمی‌کنم و همین باعث می‌شود که خیلی بیشتر با مردم باشم و از حرف‌های آنها استفاده کنم. نمی‌دانم دلیلش چیست، اما مردم به راحتی درباره مشکلات‌شان با من صحبت می‌کنند. حتی مرا با اسم کوچک -رضا- صدا می‌کنند. مردم به من اطمینان می‌کنند، اما اشتباه‌شان همین‌جاست! (خنده)

هیچ‌وقت از پا نمی‌افتم

بازیگری تنها راهی است که می‌توانم از آن راحت زندگی کنم و بهترین راهی است که می‌توانم به زندگی زیاد فکر نکنم. بنابراین اگر یکی، دو کار نه‌چندان خوب در بین کارهایم اتفاق افتاد، نباید همه‌چیز را کنار بگذارم و افسرده بشوم. باید به دنبال راه فرار باشم و آن را جبران کنم. در این مورد نمی‌توانم زیاد توضیح بدهم، چون احتیاج به صراحتی دارد که الان همراهم نیست.

بازیگری، 15 سال است و بعد…

پول را دوست دارم؟ بله. البته الان دیگر نه. خیلی از کارهایی را که دوست داشتم انجام داده‌ام و حالا در نقطه صفرم. به نظر من درباره ثروت بازیگرها یا کارگردان‌ها قضاوت درستی نمی‌شود. چون کار ما مقطعی است. مثلا خود من امسال فقط در کار خودم بازی کردم، چون اولین فیلمم هم بوده، قرارداد خیلی خوبی نبستم. فرض کنید من تا آخر سال دو کار دیگر هم بکنم. فرض کنید این موفقیت‌ها تا پنج سال دیگر هم ادامه داشته باشد، خب، بعد از این چه می‌شود؟ خیلی از بازیگرانی که سه دهه پیش بیشترین دستمزد را می‌گرفته‌اند، بروید ببینید شرایط زندگی‌شان چطور است. بازیگری یک مقطع 10 تا 15 ساله دارد. هرکسی را ببینید که مسن است و قبلا شرایط خوبی داشته، الان این وضعیت را ندارد.

من باور نمی‌کنم که بازیگری برای حضور در یک سریال، ماهی 50 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. همیشه این ارقام غیرموثق است و بالا و پایین گفته می شود. البته هرچه‌قدر هم که این دستمزد بالا باشد، باز هم قرار است از این پول در طول عمر استفاده شود که با توجه به این‌که بازیگرها عموما دوراندیشی اقتصادی ندارند، بعد از پنج، شش سال این پول تمام می‌شود.

کار دوم

نه‌تنها من که همه بچه‌ها دنبال این هستند که کنار این کار، یک کار دومی انجام بدهند. وقتی دور هم جمع می‌شویم، از هم سوال می‌کنیم چه شد آن کار؟ آن رستورانی که قرار بود بزنی، به کجا رسید؟ ولی هیچ‌وقت این حرف‌ها به جایی نمی‌رسد. خود من تنبلی مفرطی دارم و فکر اقتصادی خوب هم ندارم. خیلی‌ها زدند به یک کاری و آن چیزی را هم که داشتند، از دست دادند. در کل شرایط خیلی جالب نیست. حتی اگر خبر سراسری اعلام کند فلانی 100 میلیون و دیگری 50 میلیون گرفته، اما آن بازیگر 100 میلیونی بنده خدا چهار سال است کار نکرده و از همه ما بدبخت‌تر است!

عکس من در عکاسی

آن عکاسی‌ای که عکس مرا به عنوان تابلو استفاده می‌کند، یک دوست است که بده‌بستان مالی خاصی بین‌مان برقرار نیست.

بازی من به کارهای مدیری نمی‌خورد

بزرگ‌ترین ویژگی ساعت‌خوش تنوع نقش‌هایش بود. مثلا نادر سلیمانی، نصرالله رادش، ارژنگ امیرفضلی، من، رامین ناصرنصیر، رضا شفیعی‌جم، خود مهران مدیری، حمید لولایی و… هرکدام یک‌جور بودند و یک‌جور بازی می‌کردیم. مثلا ارژنگ نقش‌های فانتزی را دوست داشت و داوود اسدی خدابیامرز، طنزهای جدی را بازی می‌کرد که معنای فلسفی داشت. من و سعید آقاخانی کار رئال دوست داشتیم که همین حالا هم همان سلیقه را داریم. علت این‌که من بعدا با مهران مدیری کاری انجام ندادم، همین است. چون با وجودی که دوست داشتم، اما کاراکتر بازی‌ام به نقش‌های او نمی‌خورد و به من نمی‌چسبد. من واقعا دوست داشته‌ام که با مدیری کار کنم، اما نشده. از خدایم است که مدیری در یکی از کارهای من بازی کند، اما از نقش‌هایی که رد می‌کند، مطمئن می‌شوم که حتما با من کار نخواهد کرد.

اولین برخورد با رامبد

اولین تجربه کارگردانی من «سیب خنده» بود که برای گروه کودک شبکه اول انجام دادم. رامبد جوان در همان زمان داشت کار «خانواده سبز» را با همان دفتر با مرحوم شکیبایی و بقیه انجام می‌داد. ما در آن سال‌ها با هم آشنا شدیم و سال بعد هم در «سرزمین سبز» با هم کار کردیم. رامبد آدم خوب، درست و البته رکی است. در این خصوصیت اخیر، من کاملا برخلاف او هستم.

 

من خودم را بازی می‌کنم

به نظر من بزرگ‌ترین بخش کار هر کارگردان، انتخاب بازیگر است و اگر انتخاب بازیگر درست باشد، 70 درصد کار حل شده است. من خیلی در پیش‌تولید کار به این موضوع دقت می‌کنم. این‌که سوال می‌کنید چرا من نقش آدم‌های آسمان جُل را بازی می‌کنم، به این دلیل است که شما باور نخواهید کرد که من یک آدم پولدار هستم. این را قبلا امتحان کرده‌ام. در فیلم کلاهی برای باران، قرار بود نقش آدم پولداری را بازی کنم که به دزدی علاقه داشت، اما در نهایت باز اتفاق دیگری افتاد و اتفاقا راه درست را رفتیم. حالا هر بازیگری وقتی در نقش فرو می‌رود، بهتر است نقش را از وجودش بگیرد. من فکر می‌کنم این سربه‌هوایی، جدی نگرفتن کارها و شوخی کردن با همه چیزهای اطراف در من هست و از آن استفاده می‌کنم. من به خودم آموزش داده‌ام که این‌طور باشم تا اتفاقات جدی دنیا رویم تاثیر نگذارد.

 

وقتی متن ورود آقایان ممنوع را خواندم…

اولین بار که فیلمنامه ورود آقایان ممنوع را خواندم، سه سال پیش بود. این فیلم قرار بود در دفتر آقای منوچهر محمدی توسط خانم مرضیه برومند ساخته شود و من هم همین نقش آقای جبلی را داشتم. همان وقت من فکر می‌کردم برای این متن یک اتفاقی می‌افتد. آن زمان نشد ولی سری بعد که رامبد جوان کارگردان شد، دیدم شرایط همان‌طور خوب است و متن هم بهتر شده. پیشنهاد خوبی بود، قبول کردم و واقعا راضی‌ام. برای خود من موفقیت فیلم بیشتر از حد انتظار بود.

دستمزد من نصف مبلغ اعلام شده است
مبلغی که در تلویزیون به عنوان دستمزد بازیگران اعلام شد، برای من خیلی خوب بود؛ چون دستمزدم را بالا برد! البته دستمزد من در حد نصف چیزی بود که اعلام شده بود. همان‌طور که می‌دانید دستمزدها مبنای خاصی ندارد و بالا و پایین می‌شود. یک موقع هست که دوست داری با یک کارگردان کار کنی و نصف قیمت می‌گیری و برعکس. یک موقع فقط برای پول کار می‌کنی. بازیگر نقش مقابل و شرایط مختلف در این زمینه موثر است.
تصاویر رضا عطاران
ناگفته هایی از زندگی جنجالی رضا عطاران

جدیدترین عکس های رضا عطاران

ناگفته هایی از زندگی جنجالی رضا عطاران

زندگی نامه رضا عطاران

ناگفته هایی از زندگی جنجالی رضا عطاران

Reza Attaran

ناگفته هایی از زندگی جنجالی رضا عطاران

ضا عطاران,فیلم های رضا عطاران,اخبار جدید از رضا عطاران,خبر مرگ رضا عطاران,اخبار مرگ رضا عطاران,فوت رضا عطاران,اولین فیلم رضا عطاران,اخلاقات رضا عطاران,خلقیات رضا عطاران

س.م.م بازدید : 214 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

دوبله کار معروف کارتون ها,خانوم دوبله کننده کارتون,معروف ترین دوبلاژ کارتون,دوبله کننده پسر شجاع,صدای پسر شجاع,صدای کارتوت جیمبو,صدای کارتون بچه های مدرسه والت,مهوش افشاری,بیوگرافی مهوش افشاری,زندگینامه مهوش افشاری,عکس مهوش افشاری,دوبله مهوش افشاری,عکس بازیگر,زنان بازیگر,بازیگر ایرانی,بازیگر زن,بازیگر زن ایرانی,عکس بازیگره,عکس زنان بازیگر,تصاویر بازیگر,عکس بازیگر زن,عکسهای بازیگر,زن بازیگر, بازیگر های ایرانی,زیباترین بازیگر ایرانی,بازیگر,دوبله فیلم

مهوش افشاری

با «مهوش افشاری» دوبلور کارتون‌های پسر شجاع، جیمبو و بچه‌های مدرسه والت

گوینده این صدای محبوب، «مهوش افشاری» است. او هنگامی‌که 13 ساله بود به واسطه یکی از دوستان به «عطاء ا… کاملی» که مدیر دوبلاژ بود معرفی شد و

 

دوبله، صدای خوب نمی‌خواهد

یادش بخیر وقتی در دوران کودکی از مدرسه به خانه می‌آمدیم، تلویزیون را به عشق دیدن پسر شجاع روشن می‌کردیم و این شخصیت محبوب کارتونی با صدای ظریف صحبت می‌کرد و هر روز ماجرایی را رقم می‌زد. گوینده این صدای محبوب، «مهوش افشاری» است. او هنگامی‌که 13 ساله بود به واسطه یکی از دوستان به «عطاء ا… کاملی» که مدیر دوبلاژ بود معرفی شد و به شکل حرفه ای فعالیت در عرصه دوبله را آغاز کرد. «افشاری» در گفت وگو با خراسان شمالی از پایین بودن دستمزدها گله مند است و می‌گوید: طی 40 سال فعالیتم، دستمزدهایمان تغییر زیادی نکرده است. با او درباره دوبله و خاطرات فعالیت در این عرصه طی سال‌های گذشته به گفت وگو نشستیم.

دوبله در آثار تلویزیونی و پویانمایی‌ها، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در درک بهتر آن‌ها بسیار مؤثر است. خوشبختانه کشور ما به لحاظ داشتن هنرمندانی چیره دست در این زمینه، در زمره بهترین‌ها قرار دارد. مهوش افشاری یکی از این هنرمندان است که با صدای زیبای او در بسیاری از پویانمایی‌ها آشنا هستیم. وی علاوه بر گویندگی، مدیریت دوبلاژ آثار مختلف تلویزیونی، سینمایی و پویانمایی را برعهده دارد. برای آشنایی بیشتر با این هنرمند برجسته، با او گفت وگو کردیم. خاطر نشان می‌شود برای گرفتن این مصاحبه با «محمدرضا ثابتی» مسئول هماهنگی روابط عمومی ‌واحد دوبلاژ تماس گرفتیم و وی هماهنگی لازم را انجام داد که در اینجا از همکاری وی صمیمانه تشکر می‌کنیم. در ادامه مطلب مصاحبه ما را با این گوینده محبوب می‌خوانید.

 

سرکار خانم افشاری، در ابتدای این گفت و گو بگویید که چگونه وارد عرصه دوبله شدید؟

در زمانی که ما وارد این حرفه شدیم شرایط با الان متفاوت بود. من از 13 سالگی به واسطه یکی از آشنایان که یکی از مدیران تلویزیون بود، وارد گروه اجرایی تلویزیون شدم، سپس از طریق یکی دیگر از دوستان در سال 1350 به مدیر دوبلاژ وقت، عطاء ا… کاملی معرفی شدم و کار دوبله را آغاز کردم.


از کجا دریافتید که صدای شما شاخص‌های ورود به دوبله را دارد؟

من همیشه در تلویزیون سناریو می‌خواندم و دکلمه می‌کردم و در گروه اجرایی کارهای مختلفی انجام می‌دادم.

بهترین شیوه، یادگرفتن از پیشکسوتان است


برای رسیدن و پختگی صدایتان چه تمرین‌ها و آموزش‌هایی دیدید؟

هنگام ورود به واحد دوبله، به مدت یک سال کارآموزی کردم، اما معتقدم بهترین شیوه، نشستن در کنار پیشکسوتان و یاد گرفتن از آن‌هاست. دوبله صدای خوب نمی‌خواهد بلکه هوش، سواد و داشتن ذهنی قوی معیارهای ورود به این حرفه است. اکنون راه برای جوانان علاقه مند باز است و سالانه تلویزیون از علاقه مندان به این حرفه تست می‌گیرد.


دلیل گرایشتان به دوبله کردن کارتون چه بوده است؟

قبل از انقلاب پویانمایی‌های زیادی نداشتیم و بیشتر مجموعه‌های کودک دوبله و پخش می‌شد و چون من و چند تن از دوبلورها کم سن و سال بودیم به تبع آن، نقش بچه‌ها را می‌گفتیم و اندک اندک صداهایمان جا افتاد. بعد از انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی، بیشتر پسربچه‌ها در آثار مطرح بودند و به همین دلیل نقش پسربچه‌ها را می‌گفتم. من قبل از انقلاب در مجموعه ای با نام «دارا و ندار» که هم زمان در سراسر دنیا پخش می‌شد، نقش اصلی را می‌گفتم.

داشتم خفه می‌شدم!


وقتی که برای نخستین بار در اتاق ضبط صدای استودیو وارد شدید چه حسی داشتید؟

اتاق‌های ضبط صدا تاریک بود، چون آن موقع آپارات بود. من برای نخستین بار که وارد اتاق ضبط شدم بعد از نشستن فضا تاریک شد و خیلی هیجان زده بودم. به من گفتند نباید هیچ صدایی بیاید و حتی سرفه نکنید. من فکر می‌کردم نباید نفس بکشم بنابراین خیلی سعی می‌کردم آرام نفس بکشم تا صدای نفسم نیاید. داشتم خفه می‌شدم!

شما در کارتون‌هایی همچون خانواده دکتر ارنست، جیمبو، بچه‌های مدرسه والت، دختری به نام نل، رابین هود، آدم کوچولوها و پسرشجاع گویندگی کرده‌اید؛ از میان آن‌ها کدام یک را بیشتر دوست دارید؟

کارتون‌های «جیمبو»، «بچه‌های مدرسه والت»، «دختر مهربون» و «پسر شجاع» را خیلی دوست دارم. «جیمبو» شخصیت جالبی داشت؛ یک هواپیمای کوچولو و بامزه بود. «امیر قطعه ای» مدیریت دوبلاژ این کارتون را برعهده داشت.

از میان کارتون‌هایی که دوبله کردید «پسرشجاع» محبوب ترین آن‌هاست که همچنان در ذهن به خاطر نوع بیانتان باقی مانده است. از دوبله این کارتون برایمان بگویید و این که چگونه برای دوبله نقش پسر شجاع انتخاب شدید؟

مدیریت دوبلاژ این کارتون را «غلامرضا افشاریه» برعهده داشت. در ابتدا من در این کارتون نقش خرس مهربون را می‌گفتم و نادره سالارپور نقش پسرشجاع را می‌گفت اما وقتی که او از کشور رفت جایگزین او شدم، بنابراین برای این که تماشاچی متوجه نشود همان بیان، صدا و تیپ را گرفتم. «ناهید امیریان» هم نقش «خرس مهربون» را گفت. این کارتون در سال 1360 دوبله شد و آن موقع شرایط کار به دلیل حضور آقای افشاریه مدیر دوبلاژ، خیلی خوب بود و همکاری با او را دوست داشتم.

تصاویر و بیوگرافی مهوش افشاری

 

کیفیت پایین کارتون‌های کنونی


دلیل محبوبیت پویانمایی‌های آن دوران را در چه می‌دانید، زیرا کارتون‌های کنونی محبوبیت زیادی در بین کودکان ندارد؟

معتقدم کیفیت پویانمایی‌ها در حال حاضر پایین آمده است. من مجموعه «گارفیلد» را کار کردم که کیفیت مطرحی داشت و برای بچه‌ها جذاب بود. مجموعه ای را هم به نام «برندگان کوچک» کار کردم که طی مجموعه 30 بچه داد و بیداد می‌کردند، بنابراین نباید توقع داشته باشیم که کودکان ما به این نوع کارها علاقه نشان بدهند. با وجود علاقه پسران به جنب و جوش، اسامی ‌شخصیت‌ها در ذهنشان نمی‌ماند از طرفی موضوع همه آن‌ها جنگ و خشونت است و بدآموزی دارد. وقتی، پویانمایی «بابا لنگ دراز» را کار می‌کردیم قشنگ و جذاب بود اما مجموعه‌های کنونی نمی‌تواند در ذهن کودکان باقی بماند.



همیشه از دوبله پویانمایی‌ها به دلیل این که شخصیت‌ها موجود زنده نیستند به عنوان کاری سخت نام برده می‌شود، نظر شما چیست؟

 

همین طور است که شما می‌گویید. به نظرم کار کردن روی پویانمایی خیلی سخت است و یک نفر باید گوینده باشد که در پویانمایی صحبت کند. همیشه به کارآموزان می‌گویم که بروند و روی دوبله فیلم‌ها کار کنند تا تبحر لازم را به دست آورند و وقتی گوینده شدند در پویانمایی صحبت کنند. چون در پویانمایی گوینده است که شخصیت را می‌سازد. به کارآموزانم می‌گویم در پویانمایی همیشه سعی کنند صدای اصلی را در گوش خود بسپارند چون شرکت فیلم ساز سختی کشیده و روی آن شخصیت کار و آن صدا را برای شخصیت انتخاب کرده است. در دوبله کارها به عنوان مدیر دوبلاژ سعی می‌کنم در انتخاب صداها، صداهایی را که شبیه و نزدیک به شخصیت باشد، انتخاب کنم، چون انتخاب صدای مناسب برایم اهمیت دارد.

اشکال در ترجمه بد کارهاست

 

شیوه دوبله پویانمایی‌های کنونی که دیجیتالی دوبله می‌شود، با آن سال‌هایی که شما دوبله می‌کردید، چه تفاوت‌هایی دارد؟

ما نمی‌توانیم منکر فناوری شویم زیرا در حال پیشرفت است. در آن مقطع پویانمایی‌ها را با دست نقاشی می‌کردند اما اکنون از طریق رایانه طراحی می‌کنند و سرعت عمل بالا رفته است. به نظرم باید همه، کار خود را به خوبی انجام بدهند و نباید به بهانه پیشرفت فناوری کار خود را توجیه کنند. در مقطع گذشته، روی نقاشی صحبت می‌کردیم اما اکنون روی رایانه کار می‌کنیم. البته اشکال کار، ترجمه بدکارهاست. به نظرمن فردی که مترجم زبان انگلیسی است، باید ادبیات فارسی را هم خوب بداند. به نظرم یک مدیر دوبلاژ هم، باید آشنایی کافی با ادبیات خودمان داشته باشد، چون می‌تواند آن بیان و ترجمه انگلیسی را به زبان فارسی روان و ساده برگرداند.

از محبت مردم گریه ام می‌گیرد


شما بین بچه‌ها محبوبیت خاصی دارید. دلیل این محبوبیت را در چه می‌بینید؟

شما لطف دارید. مردم خیلی من را شرمنده محبت‌هایشان می‌کنند. من همه آن‌ها را دوست دارم. سالی یک بار دوبله هم زمان و زنده با حضور مردم داریم و از محبت بیش از اندازه آنان گریه ام می‌گیرد، از ابراز احساسات آن‌ها شرمنده می‌شوم و از همه آن‌ها ممنونم.

دوران کودکی برای بیشتر ما یادآور خاطرات شیرین است. بعد از گذشت سال‌ها از آن دوران و حالا که خودتان فرزندانی دارید وقتی صحبت از دوران کودکی تان می‌شود چه قدر برایتان شیرین و جذاب است؟

وقتی که وارد دوبله شدم، به دانشگاه رفتم و استادان و دانشجویان دیگر می‌دانستند که در این حرفه فعالیت می‌کنم؛ برای همین خیلی هوایم را داشتند. در دوران کودکی کتاب‌های بسیاری مطالعه می‌کردم، داستان و شعر هم می‌نوشتم و برای اطلاعات و کیهان بچه‌ها هم کار می‌کردم. آن موقع تلویزیون داشتیم اما برنامه‌های زیادی برای کودکان پخش نمی‌شد و فقط «تام و جری» را به یاد دارم و خیلی هم دوستش داشتم.

 

نخستین تصویری که با شنیدن دوبله کارتون در ذهنتان تداعی می‌شود، چیست؟

«تام و جری»

 

قدر پیشکسوتان را نمی‌دانند


وضعیت دستمزدها و بیمه تان چه طور است؟

دستمزدها بسیار پایین است و طی 40 سال فعالیتم دستمزدهایمان تغییر زیادی نکرده است. حقوق بازنشستگی هنرمندان 380 هزارتومان است که خیلی کم است. من امسال بازنشسته خانه سینما می‌شوم. برای همین است که می‌گویم قشر مظلومی ‌هستیم. همکارانم با توجه به این که سنی از آن‌ها گذشته است ولی برای امرارمعاش سرکار می‌آیند. متأسفانه مسئولان قدر پیشکسوتان را نمی‌دانند و فقط مردم هستند که ما را دوست دارند.

سپاسگزارم از شما؛ در پایان این گفت و گو اگر سخنی مانده است، بفرمایید؟

من از شما خبرنگاران و مردم خوب کشورم سپاسگزارم. شما هستید که گویندگان را زنده نگه می‌دارید. ما روز به روز سرخورده‌تر می‌شویم چون بعد از فعالیت مستمر در این حرفه، اکنون موقعی است که با حقوق کافی باید در آسایش زندگی کنیم و این در حالی است که این گونه نیست و امنیت شغلی نداریم. اکنون «فهیمه راستکار» ماه‌هاست که به دلیل بیماری اش در منزل بستری است و حمایتی از او نمی‌شود که این کم لطفی مسئولان را نشان می‌دهد.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
سایت تفریحی بانو 98
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1272
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 115
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 153
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 289
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 685
  • بازدید ماه : 3,395
  • بازدید سال : 23,437
  • بازدید کلی : 885,023
  • آمار