loading...
سایت تفریحی بانو 98
س.م.م بازدید : 378 سه شنبه 27 مرداد 1394 نظرات (0)
موها

چگونه سفید شدن موها یمان را به تاخیر بیندازیم؟

استفاده از ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از سفید شدن موها :

  • ژل گیاه آلوئه ورا حاوی ویتامین ها، اسید آمینه و مواد معدنی متعددی است برای همین هم مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث تقویت بدن می شود. باید بدانید که این ژل نمی گذارد که به این زودی ها چین و چروک روی پوستتان عرض اندام کند و علاوه بر این از پیری موها جلوگیری می کند و برای بهره مندی از خواص این گیاه مفید توصیه می شود که یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را در مقداری آب حل کرده و به مدت یک ماه هرروز سه مرتبه از این ترکیب میل شود سپس به مدت سه ماه و هر ماه ۲۰ روز این کار را تکرار کنید.
  • مواد غذایی ضد پیری : با گذشت زمان موهای سفید لابلای موها خودنمایی می کنند،  برای این که با پیری فیزیولوژیک موها مقابله کنید باید به تغذیه اهمیت بیشتری دهید.  برای این کارمصرف ویتامینE ، روغن های گیاهی ، سبزیجات ، مواد کلسیم دار و مواد معدنی را فراموش نکنید و حتما در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.
  • استرس : یکی از عوامل اصلی که باعث پیری زودرس موها می شود استرس است ، باید بدانید که تغذیه ی موها مستقیما از طریق خون صورت می گیرد و استرس و نگرانی باعث کند شدن جریان خون می شود و همین امر باعث سفید شدن موها می شود.
  • سیگار: هرچه بیشتر سیگار بکشید موهایتان سفید تر می شود زیرا سیگار کشیدن یکی از بدترین انتخاب های ناسالم برای سبک زندگی است.
  • ویتامین های گروه B : کمبود ویتامین های گروهB مثل ویتامین B6 ، B2 و B ۱۲ می تواند موجب سفید شدن زود هنگام موها شود.
س.م.م بازدید : 2450 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

 

گلت و سوختن و ریزش موها,گلت کردن مو,,اموزش صاف کردن مو کراتینه گلت مواد صاف کننده مو,بهترین سایت مد و زیبایی,ارایش و عروس

ریزش مو با گلت,طرز صحیح گذاشتن گلت,طرز استفاده صحیح از گلت,زیبا شو,اموزش صاف کردن مو,کراتینه مو,گلت مو,صاف کننده مو,اموزش فر کردن مو,فرمول انواع رنگ مو ترکیبی,دانلود کتاب رنگ مو,رنگ مو,دکلره مو,اموزش رنگ کردن مو,پایه دکلره مو,بهترین روش صاف کردن مو,مقایسه گلت و کراتینه برای صاف کردن مو,معایب گلت کردن مو ها,روش صاف کننده دائمی مو به روش ژاپنی,صاف کردن و لخت کردن موها برای همیشه,گلت یا کراتینه,گلت و سوختن و ریزش موها,گلت کردن مو,,اموزش صاف کردن مو کراتینه گلت مواد صاف کننده مو,بهترین سایت مد و زیبایی,ارایش و عروس

 

 

گلت زدن يا گلت كردن؟!

كساني كه در آرايشگاه‌ها با استفاده از مواد شيميائي موي خود را صاف كرده اند، احتمالا اين دو واژه را زياد شنيده و حتي به كار برده اند. در حالي كه گلت )Glatt( فقط يك مارك تجاري است و فرقي با ديگر مارك‌هاي موصاف‌كن شيميائي قديمي كه از طريق مكانيزم اكسايش و كاهش، مو را صاف مي كنند، ندارد و تنها تفاوت آن در دستورالعمل استفاده از آن است.

صاف تا هميشه

اين روش در ميان روش هاي صاف كردن دائمي مو روش نسبتا جديد و گران‌قيمتي است كه اسامي ديگري مانند<روش ژاپني > و <روش گرمائي> مترادف آن به شمار مي‌روند. در صورتي كه اين روش به درستي انجام شود، نتايج بهتري در مقايسه با روش‌هاي قديمي در زمينه سلامت و زيبائي مو دربرخواهد داشت اما در صورتي كه اين كار توسط اشخاص ناوارد انجام شود، مو آسيب ديده و استفاده كننده بد بين خواهدشد.
اين فرايند در سه مرحله انجام مي‌شود: بعد ازانجام عمليات شستشو و حالت دادن، با استفاده از محلول ويژه‌اي تنش‌هاي داخلي مو از بين مي‌رود. ساختمان داخلي مو به واسطه حرارت و فشار ناشي از اتوهاي پهن از جنس سراميك با دماي بالا (در دماي 170 تا230 درجه سانتي گراد) تغيير ساختار مي دهد.در مرحله آخر ساختار داخلي مو با يك محلول خنثي كننده شامل مواد اكسيد كننده و يا از طريق اكسيداسيون با‌هوا‌‌به‌فرم‌راست‌شد ه‌پيكربندي مي‌شود . يادآوري مي كنم هيچ يك از روش‌هاي آرايشي مو اثر هميشگي ندارند. بنابراين بين دو لغت دائمي‌ و هميشگي بايد تمايز قائل شد. زيرا:
اين روش بسته به سرعت رشد مو و درجه انحناي موي تازه رشد كرده، حدوداً 4 تا 8 ماه دوام دارد.
موئي كه با اين روش صاف مي‌شود (البته اگر به درستي انجام شود) در طول اين مدت ساختار راست شده خود را عاري از فرهاي نامطلوب حفظ مي‌كند و نرم و درخشنده به لطافت ابريشم است.
و اما محدوديت هاي اين روش: يكي اينكه 3 تا 5 ساعت زمان لازم دارد، بنابراين براي خردسالان ، سالمندان، افراد داراي كمردرد و به طوركلي كساني كه نمي‌توانند به هردليلي براي اين مدت طولاني روي صندلي بنشينيد، توصيه نمي شود.
فقط ضعف دوم اين روش صرف هزينه‌اي بالغ بر 200 تا 500 دلار است. بله گران قيمت است !

روشي براي تمام فصول

با اين روش موئي كه حالت فر‌ ، مواج و يا وزوزي است، صاف و هموار مي شود.حتي اگر موي شما قبلا رنگ، هاي لايت، دكلره و يا حتي با مواد شيميائي فر شده نيز مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد.البته انجام اين عمل بر روي موي هاي‌لايت شده، مهارت خاصي لازم دارد زيرا قسمت‌هائي كه بيشتر هاي‌لايت شده اند، بيشتر تحت تاثير فرايند قرار گرفته و سايه متفاوتي ايجاد خواهدكرد. براي جلوگيري از اين حالت بايد مثلا محلول ملايم‌تر، زمان كمتر و يا دماي پائين‌تري استفاده شود كه اين، به تكنيك انجام دهنده روش بستگي دارد. براي اطمينان بيشتر حتما قبل از استفاده از اين روش از آرايشگرخود بخواهيد قبل از شروع، اين كار را بر روي چند تار موي شما امتحان كند، تا مطمئن شويد موي شما به اين روش جواب مي دهد.
موي آفريقائي ها يا شبيه آن را‌ كه زمخت هستند، با اين روش نمي‌توان فر كرد و نتيجه خوبي نمي‌دهد. همچنين كساني كه قبلا از صاف كننده‌هاي شيميائي حاوي هيدروكسيد استفاده كرده‌اند نيزنمي توانند از اين روش استفاده كنند. بعد از اين عمل، مو 48 الي 72 ساعت نبايد شامپو و يا حتي خيس شود و حداقل تا يكي دو هفته نبايد رنگ و يا هاي لايت كنيد.
در نهايت توجه داشته باشيد كه مويي كه با اين روش‌هاي شيميائي دستكاري مي‌شود حتي در بهترين شرايط نيز كمابيش آسيب مي‌بيند.آيا هنوز هم معتقديد كه بايد حالت موهايتان را تغيير بدهيد؟

 

 

روش صاف کننده دائمی مو به روش ژاپنی,صاف کردن و لخت کردن موها برای همیشه,گلت یا کراتینه

 

 

کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخن ها است و باعث صاف شدن و درخشندگی موها می گردد.در افرادی که موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.کراتین لازم جهت این امر از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی تامین می شود. در طی این عمل، محصول کراتین بر روی مو مالیده می شود و سپس توسط یک سشوار داغ جذب مو می شود. جهت انجام این روش صاف کردن مو، پوشاندن کوتیکول مو با کراتین و کاربرد نرم کننده داخل مو لازم است.این محصول سپس از روی مو شسته می شود.

عوارض جانبی کراتینه کردن مو با اولین شستشوی مو که معمولا ۷۲ ساعت پس از انجام درمان است، دیده می شود.مهمترین عوارض آن عبارتند  از خطر ریزش مو، نازک شدن مو،تخریب ساختمان مو،واکنش های حساسیتی مثل خارش و دانه های قرمز رنگ…که البته برای حساسیت با یک تست میتوان از آن جلوگیری کرد.

آموزش کراتینه کردن موها در منزل

1-برای کراتینه کردن لازم است ابتدا موها را با شامپو به خوبی بشورید.

2-بعد از شستن ،موها را کاملا خشک کنید.

3-در این مرحله موها را به  سه یا چهار قسمت تقسیم کرده (از جلو و وسط فرق باز کنید تا تاج که میشود دو قسمت و قسمت سوم پشت سر است یا پشت سر را هم ۲ قسمت میکنیم)؛از سمت راست و پایین کار را شروع کرده البته با فاصله ی ۱/۵ سانتی از پوست سر یک لایه از موها را برداشته و کمی مواد زده و به سمت پایین میکشیم.

4-مواد را با دست یا قلم مو و یا شانه روی موها پخش میکنیم دقت کنید که مواد کاملا بر روی ی موها پخش شوند و کاملا با هر لایه از موها تماس برقرار کنند.مواد کراتینه به انتخاب خودتان است میتوانید برزیلی تهیه کنید مارکهای BBO یا Brazilian Blowout یا Kerastraight و یا Salon Favorite Keratin  و ….

5-با کمک گرفتن از یک شانه میتوانید موها را صاف کنید (به زاویه ی قرار گرفتن شانه دقیت کنید) در واقع با پیشانی شانه باید روی موها کشیده شود.

6-میتوانید موها را در یک کلاه نایلونی قرار دهید تا مواد مرطوبیت خودشون را حفظ کنند و راحتتر به فولیکول ها وارد بشوند و بعد ازآن موها را با سشوار خشک کنید و با اتوی مو با درجه ی ۴۵۰ صاف کنید.کار به اتمام میرسد توصیه میشود تا ۳ روز موهایتان را با شامپو نشورید.


 

بهترین روش صاف کردن مو,مقایسه گلت و کراتینه برای صاف کردن مو,معایب گلت کردن مو ها

 

و در آخر چند سوال رایج در مورد کراتینه کردن

ساختار شیمیایی کراتین چیست؟
کراتین توسط کراتینوسیت ها (که سلول های زنده ای هستند) ساخته شده و قسمت بزرگی از بدن شامل پوست، مو و ناخن ها را تشکیل می دهد. این سلول ها به آهستگی از بالای غشای پایه به سمت بیرون حرکت می کنند و نهایتا دچار مرگ شده و لایه محافظ را تشکیل می دهند. هزاران هزار سلول کراتینوسیت همه روزه دچار ریزش می شوند و این فرآیند در برخی بیماری ها مانند پسوریازیس تسریع می گردد. آسیب لایه خارجی کراتین می تواند پوست، مو یا ناخن را بیمار و پوسته دار کند.

تا چه میزان کراتینه کردن مو ها نتیجه دارد؟
نتایج درمان های کراتینه کردن مو بین استفاده کننده ها متفاوت است. در بعضی ها همان انتظاری که از قبل دارند، برآورده می شود و ماه ها موهای شان صاف و لخت باقی می ماند ولی در بعضی دیگر رضایت مندی کمتر است و فقط تا چند هفته موها به حالت اولیه باقی می ماند. بسیاری از افراد نگران کاربرد فرمالدئید در فرآورده های کراتینه کردن موها هستند و تصمیم می گیرند در مراتب بعد از فرآورده های فاقد فرمالدئید استفاده کنند. حقیقت این است که هر چند تب کراتینه کردن موها در سالن زیبایی و آرایشگاه ها بالا گرفته اما افراد باید از خطرات آن آگاه باشند.

می توان با خوراکی ها این لایه کراتین را روی سطح مو تقویت کرد؟
بله؛ با مصرف غذاهایی مثل ژلاتین و مرطوب نگاه داشتن مو و ناخن، کراتین می تواند تا اندازه ای به رشد خود ادامه دهد. به طور کلی، هر چه لایه کراتین مو یا ناخن ضخیم تر باشد، آن ها سالم تر خواهند بود؛ زیرا سلول های مرده خارجی، سلول های زنده داخلی را محافظت خواهند کرد. مرطوب نگه داشتن لایه خارجی کراتین نیز موجب سلامت آن و جلوگیری از ترک برداشتن و قطعه قطعه شدن آن می شود.

کراتینه کردن برای چه کسانی مناسب است؟
به طور کلی دو نوع کراتینه وجود دارد . یک نوع کراتینه فقط موهای آسیب دیده ناشی از دکلره و سایر مواد شیمیایی را احیاء می کند. این نوع کراتینه بسته به میزان آسیب دیدگی مو معمولا باید در چند نوبت انجام شود تا عمل احیاء به خوبی انجام شود .این نوع کراتینه مانند ویتامینه کردن می باشد و البته اثر آن از ویتامینه محسوس تر می باشد. نوع دیگری از کراتینه وجود دارد که علاوه بر احیاء موهای سوخته و آسیب دیده ، خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. به این نوع کراتینه اصطلاحا کراتینه برزیلی و گاهی نانوکراتین نیز گفته می شود. اگر شما تنها می خواهید آسیب دیدگی موهای خود را رفع کنید و خواهان موهای صاف و لخت نیستید کراتینه نوع اول یعنی کراتینه احیاء گزینه مناسب شما می باشد. اما اگر خواهان احیاء مو به علاوه صاف و ابریشمی کردن آن می باشید ، کراتین برزیلی انتخاب مناسب شما خواهد بود .

آیا کراتینه موهای آسیب دیده در اثر حرارت را نیز احیا می کند؟
اگر این آسیب جزئی و در حد خشک و شکننده شدن مو باشد کراتینه می تواند آن را بهبود دهد اما سوختگی شدید در اثر حرارت معمولا با کراتین بهبود نمی یابد. کراتین بیشتر برای سوختگی مو در اثر مواد شیمیایی مفید می باشد.

آیا می توانم خودم در منزل موهای خود را کراتینه کنم؟

بله ، در صورتی که فردی با مهارت کافی در دسترس دارید می توانید اینکار را خودتان نیز در منزل انجام دهید. در پروسه کراتینه نیاز به آغشته کردن مو به کراتین تا حدود یک و نیم سانتیمتری ریشه مو می باشد و فرد مورد نظر باید موهای شما را به خوبی به محلول کراتینه آغشته کند و بتوان آن را به قسمت های کوچک تقسیم کرده به طور همزمان اتو و شانه کند. مهمترین بخش کار ، اتو کردن مو می باشد چرا که در اصل ، پروسه کراتینه در این زمان انجام می شود. برای کراتینه کردن در منزل به این مواد و وسایل نیاز دارید : محلول کراتین ، سرم احیاء مو ، شامپوی خنثی برای موهای آسیب دیده ، اتوی مو  ،دستکش پلاستیکی ، ماسک و عینک محافظ .
البته اگر کراتینه برزیلی مورد نیاز نباشد و تنها می خواهید کراتینه احیاء انجام دهید ، نوع محلول کراتین شما تغییر می یابد ، دیگر نیازی به استفاده از ماسک و عینک نیست و تکه های مو را باید پس از جدا کردن داخل فویل قرار دهید و آن را با فویل اتو کنید و یا اینکه مواد را به موها زده با شانه لایه به لایه ی موها را گرفته و صاف میکنیم و بعد از شستن اتو میکشیم.


فرمول انواع رنگ مو ترکیبی,دانلود کتاب رنگ مو,رنگ مو,دکلره مو,اموزش رنگ کردن مو,پایه دکلره مو


آیا پس از انجام کراتینه برزیلی باید از شامپو ها و کاندیشنر های خاصی استفاده کنیم ؟
بله ، مهمترین نکته در مورد شامپویی که بعد از کراتینه مو در شستشوی موهای خود باید در نظر داشته باشید آنست که از شامپوهای بدون نمک (کلرید سدیم) و خنثی استفاده کنید. چرا که سدیم موجود در ترکیب کلرید سدیم می تواند اثر کراتین را روی مو کم کند. یک نمونه ساده از شامپوهای بدون نمک شامپو بچه می باشد. اگر می خواهید از شامپوهای با کیفیت تر استفاده کنید ، من شامپوی Label.m Treatment Shampoo را به شما پیشنهاد می کنم. که یک مارک حرفه ای و مطمئن است.

اثر کراتینه برزیلی موقت است یا دائمی ؟
کراتینه برزیلی همانطور که قبلا گفته شد دو اثر مهم دارد ، اولا رفع سوختگی و آسیب مو در اثر مواد شیمیایی دوما اثر صاف کنندگی . اثر اول آن دائمی است و مو های ترمیم شده دوباره به حالت آسیب دیده باز نمی گردند ، اما خاصیت صاف کنندگی آن موقتی است و معمولا تا ۴ ماه دوام می آورد.

برای موهای خیلی مجعد و فرفری ، آیا کراتینه آن را کاملا صاف می کند؟
واقعیت اینست که خیر ، کاملا صاف نمی کند. اگر موهای شما آسیب دیدگی ندارد ، من به شما پیشنهاد می کنم به جای کراتینه برزیلی از صاف کننده دائم استفاده کنید. که خاصیت صاف کنندگی آن ، بیشتر و دائمی است. البته اگر موهای شما خیلی فرفری باشد باید ریشه های موی خود را هر ۴ ماه یکبار صاف کنید تا موها یکدست بماند. چرا که موهای جدیدی که رشد می کنند طبیعتا صاف نخواهند بود و باید صاف شوند.
اگر موهای شما آسیب دیده باشد باید آن را به یک آرایشگر ماهر نشان دهید تا تشخیص دهد آیا می توان با کراتینه برزیلی به علاوه صاف کننده دائم موهای شما را صاف کرد.

آیا می توانم همزمان با کراتینه مو های خود را رنگ کنم ؟
در صورتی که آسیب دیدگی موهای شما خیلی شدید نباشد و امکان رنگ کردن مو وجود داشته باشد ، می توانید قبل از کراتینه در همان روزی که کراتینه می کنید موهایتان را رنگ کنید. فقط باید یک نکته را در نظر داشته باشید که کراتینه برزیلی پس از اتو شدن مو ، باعث می شود که موها کمی روشنتر شوند. بنابر این برای داشتن رنگ دلخواهتان ، باید موها را کمی تیره تر کنید تا بعد از روشن تر شدن در اثر کراتینه ، به رنگ موی دلخواهتان برسید.

آیا می توانم مو های کراتینه شده خود را رنگ یا دکلره کنم ؟
بستگی به میزان آسیب دیدگی موهایتان دارد. اگر آسیب دیدگی خیلی شدید نباشد ، می توانید از ده روز بعد از کراتینه کردن موهای خود را رنگ کنید. اما اگر آسیب دیدگی زیاد باشد نباید اینکار انجام شود. مخصوصا دکلره کردن که باعث شکننده شدن مو می گردد.

آیا می توانم با موی کراتینه شده به استخر یا دریا بروم و شنا کنم ؟
رفتن به استخر با موی کراتینه شده مشکل زیادی ایجاد نخواهد کرد. مخصوصا اگر کمتر از یک ساعت و نیم در آب باشید. اما شنا کردن در دریا به علت وجود نمک در آب می تواند اثر نامطلوب بیشتری روی کراتینه داشته باشد .اما اگر می خواهید از کراتین موهایتان بیشتر محافظت کنید ، سرم های مخصوصی برای قبل از رفتن در آب وجود دارد که از موها محافظت می کند.

 

آرایش مو,آموزش آرایش مو,آرایش انواع مو,صاف کردن مو,آموزش صاف کردن مو,صاف کننده مو,صاف کردن موها,آموزش تصویری صاف کردن مو,صاف کردن مو با گلت,گلت چیست؟,آموزش صاف کردن مو با گلت,آموزش تصویری گذاشتن گلت,گذاشتن گلت برروی مو,آموزش گذاشتن گلت برروی مو,صاف کردن مو با کرم,کرمی برای صاف کردن مو,آموزش تصویری گذاشتن گلت,خرید اینترنتی گلت,خرید آنلاین گلت,عوارض صاف کننده مو,عوارض گلت,عوارض گلت برروی مو

س.م.م بازدید : 197 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

 علت های موخوره و درمان آن با چند روش‌ ساده

موخوره در زنان موخوره مهم‌ترین علل موخوره متخصص پوست و مو علل موخوره علت های موخوره و درمان آن با چند روش‌ ساده علت های موخوره زمان ابتلا به موخوره دوشاخه شدن انتهای مو درمان موخوره جلوگیری از موخوره از بین بردن موخوره  علت های موخوره و درمان آن با چند روش‌ ساده

معمولا موخوره در زنان بیشتر شایع است

 

یک متخصص پوست و مو گفت: بعد از حمام اجازه دهید موها بدون وسایل گرمایی و به مرور زمان یا با حوله خشک شوند و از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید.

مسلمی در تعریف موخوره اظهار کرد: موخوره به علت آسیب لایه پوشاننده بیرونی مو که کوتیکول نام دارد، رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) است، افزود: معمولا موخوره در زنان بیشتر شایع است؛ چراکه زنان بیشتر از برس یا سشوار استفاده می‌کنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه از مهم‌ترین علل ابتلا به موخوره سشوار کردن زیاد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن و استفاده از شامپوهای اسیدی یا قلیایی است، اضافه کرد: معمولا به دنبال انجام چنین مواردی بویژه در موهای خشک موخوره مشاهده شده است.

موخوره در زنان موخوره مهم‌ترین علل موخوره متخصص پوست و مو علل موخوره علت های موخوره و درمان آن با چند روش‌ ساده علت های موخوره زمان ابتلا به موخوره دوشاخه شدن انتهای مو درمان موخوره جلوگیری از موخوره از بین بردن موخوره  علت های موخوره و درمان آن با چند روش‌ ساده

در زمان ابتلا به موخوره بهتر است موها را کوتاه کنید

 

مسلمی به فایده کوتاه کردن موها در زمان ابتلا به موخوره اشاره و خاطرنشان کرد: هنگامی که موها بسیار بلند می‌شود به علت تماس طولانی مدت با مواد شوینده آسیب می‌بیند و موخوره ایجاد می‌شود، بنابراین بهتر است موها را کوتاه و از تحریک فیزیکی مو اجتناب کرد.

وی ادامه داد: بعد از حمام اجازه دهید موها بدون وسائل گرمایی به مرور زمان یا با حوله خشک شوند و از شانه کردن موها در حالی که موها کاملا خیس است، خودداری شود. همچنین آب داغ و شانه کردن موها در حمام موجب آسیب جدی به موها می‌شود.

این متخصص پوست و مو به فواید استفاده از روغن‌های گیاهی در از بین بردن موخوره اشاره کرد و گفت: در صورتی که موها بسیار خشک است به ویژه انتهای موها بهتر است با روغن مخصوص مو مانند بادام، زیتون یا کتیرا مرطوب و نرم شود.

مسلمی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود موها زیاد در معرض گرما قرار نگیرد و به جای استفاده از سشوار، بگذاریم موها به صورت طبیعی خشک شود.

وی با بیان اینکه داشتن یک رژیم غذایی غنی برای درمان موخوره مفید است، اضافه کرد: برای نمونه پروتئین، اسید چرب امگا ۳، ویتامین آ و ویتامین سی برای جلوگیری از موخوره لازم است.

س.م.م بازدید : 153 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

شوره سری یکی از شایع ترین مشکلات پوست سر است که نشانه های آن پوسته پوسته شدن و خارش  پوست سر است. در واقع شوره ها، قطعات مرده پوست است که مکرر ریزش می کند. این اختلال در لایه سطحی پوست است کهت با وحود سلامت کامل در بقیه اعضای بدن ایجاد می شود.

 

درمان شوره سر با طب سنتی

درمان شوره سر با طب سنتی

 

 

 

شوره سر نوعی اختلال در لایه سطحی پوست سر است که با وجود سلامت کامل در بقیه اعضای بدن ایجاد می شود.

یک متخصص طب سنتی گفت شوره سر به شکل پوسته‌های نازک، ظریف و به مقدار اندک و یا به شکل پوسته‌های ضخیم و به مقدار زیاد در سطح سر ایجاد می‌شود.

دکتر لیلا شیربیگی با اشاره به اینکه شوره سر از دیدگاه طب سنّتی ایران به دو علت ایجاد می‌شود، افزود: شوره سر نوعی اختلال در لایه سطحی پوست سر است که با وجود سلامت کامل در بقیه اعضای بدن ایجاد می شود. وی با بیان این مطلب که برای پوسته‌های خفیف و نازک درمان‌های ساده‌ای وجود دارد، گفت: دو ساعت قبل از حمام می‌توانید از روغن‌هایی مانند روغن گل سرخ، روغن گل بنفشه، لعاب گل ختمی، لعاب اسفرزه و آب چغندر پخته را بر روی سر مالیده و در صورتی که برایتان مفید بود هر بار قبل از حمام این کار را تکرار کنید.

این متخصص طب سنتی افزود: گل ختمی و دانه اسفرزه هنگامی که آب گرم روی آنها بریزید بعد از مدتی مایع غلیظ و ژله مانندی ایجاد می‌شود، سپس با پارچه‌ای این لعاب را از گل یا دانه جدا کرده و لعاب آن را بر سرتان بمالید. شیربیگی تاکید کرد: در صورتی که با چند بار استفاده از مواد به نتیجه مطلوب نرسیدید احتمالاً بدن دچار نوعی از سوء مزاج است و به پاکسازی نیاز دارد که در این شرایط باید به پزشک متخصص طب سنّتی مراجعه شود.

س.م.م بازدید : 240 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

سفیدی مو یک فرایند طبیعی پیری است که اکثریت انسان ها با گذشت زمان آن را تجربه می کنند. در واقع، در موهای سفید رنگدانه طبیعی موها  از بین رفته و چون  رنگدانه در ناحیه پیاز مو و یا غلاف خارجی موها وجود ندارد، تولید رنگ در موهای سفید غیرممکن به نظر می‌رسد. اما با به کارگیری روش های طبیعی می توان این فرایند را به تاخیر انداخت.

 

سفید شدن مو

سفید شدن مو

 

 

 

به گفته یک متخصص پوست، مو و زیبایی، خوردن مداوم برخی از میوه‌ها به دلیل وجود ویتامین‌های خانواده B و همچنین آنتی‌اکسیدان نسبتاً بالایی که در آنها هست، می‌تواند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کند.

رضوانی گفت: سفیدی زودرس مو در سفیدپوستان قبل از سن 20 سال و در سیاه‌پوستان زیر 30سالگی است . این متخصص پوست و مو افزود: سلول‌های رنگ‌دانه‌ساز مو عمر کوتاه‌‌تری نسبت به سلول‌های ساختمان‌ساز مو دارند، به همین دلیل افراد با افزایش سن علی‌رغم اینکه موی زنده‌ای دارند و موهایشان رشد می‌کند رنگ موهایشان به سمت سفیدی می‌رود یعنی عمر سلول رنگ‌دانه‌ساز موجود در جوانه‌های رشد مو تمام شده است و در نتیجه موهای فرد دیگر رنگ دانه ندارند و سفید هستند.

وی اضافه کرد: افسردگی و رشد سفیدی مو با هم در ارتباط است و می‌تواند روند سفیدی مو را تشدید کند و کسی که گرفتاری و مشغله‌ی کاری دارد بعد از مدتی موهایش تا حدودی رو به سفیدی می‌رود. نکته دیگر در رابطه با تغذیه است همین‌طور وجود ویتامین‌‌های خانواده‌ی B و میوه‌های قرمز مانند انار، انگور و خرمالو و تمشک و گریپ‌فروت و … که از آنتی‌اکسیدان خوبی برخوردار هستند می‌توانند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کنند.

س.م.م بازدید : 305 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

ایجاد جوش در ناحیه سر، نسبت به سایر نواحی پوست از شیوع کمتری برخوردار است اما به هرحال گروهی از مردم ممکن است به این عارضه دچار شوند. جوش عارضه آزاردهنده‌ای است؛ اول به‌دلیل خارش و سوزش‌ و بعد به‌دلیل ظاهر بدی که در پوست صورت ایجاد می‌کند. ضمن اینکه ممکن است اثر آن تا مدت‌ها بعد از بهبودی روی پوست بماند.

بیشتر ما عادت کرده‌ایم هر از چند گاهی تعدادی از این جوش‌ها را در مناطق مختلف پوست‌ بدن خود ببینیم. شنیدن اینکه روی صورت، ران‌ها، پشت و بازوها جوش ظاهر شود، چندان عجیب نیست، اما اینکه بشنویم این جوش‌ها روی سر کسی ایجاد شده، برای بسیاری از افراد عادی نیست.

 

جوش روی سر

جوش روی سر

 

 

 

آیا ظاهر شدن جوش‌های چرکی روی سر طبیعی است؟
به کار بردن اصطلاح «طبیعی» برای پدیدار شدن جوش چرکی در سر یا هر منطقه دیگر بدن درست نیست.

می‌توان گفت به‌وجود آمدن جوش در سر، نسبت به سایر نقاط پوست بدن شیوع کمتری دارد، ولی به هر حال گروهی از مردم ممکن است به آن دچار شوند.

به‌طورکلی چهار عامل اصلی برای بروز جوش در سر وجود دارد و مهم‌ترین آن شپش‌سر است. در ادامه، با این عامل و سایر عوامل ایجاد جوش سر آشنا می‌شوید.

۱- شپش
شپش‌ انگلی است که می‌تواند در سر باعث ایجاد جوش‌های چرکی همراه با خارش شود. این عارضه معمولا در سنین دبستان تا دبیرستان شایع است، بیشتر در ماه‌های ابتدایی پاییز شروع می‌شود و تا اسفند ماه به اوج می‌رسد و مسری است. پس افراد دچار این عارضه، باید در اسرع‌وقت به متخصص پوست مراجعه کنند.

درمان شپش‌سر و جوش‌های چرکی ناشی از آن با شامپوهای مخصوص امکان‌پذیر است. هفته‌ای یک بار استفاده از این شامپوها به مدت ۱۵ دقیقه، ظرف دو تا سه ماه، شپش‌ و تخم‌های آن را از بین می‌برد و پس از آن جوش‌ها نیز به‌تدریج برطرف خواهند شد.
۲- درماتیت سبورییک
همه افراد کم و بیش دچار شوره سر هستند، ولی این عارضه در برخی افراد زیاد و به شکل مرضی ایجاد می‌شود که به آن درماتیت سبورئیک می‌گویند. درماتیت سبورییک معمولا با جوش‌های چرکی و دانه‌های قرمز همراه است و به‌دلیل مقاومت به درمان، معمولا تا سال‌ها باقی می‌ماند.

البته این عارضه قابل‌کنترل است و با استفاده از شامپوهای مخصوص تا حد زیادی می‌توان از آن جلوگیری کرد. شامپوهایی مانند کتوکنازول و زینک پریتینیوم از شوینده‌های سر متداول در کنترل درماتیت سبوروییک هستند و فرد مبتلا می‌تواند هفته‌ای یکبار با شستشوی سر با این شامپوها این عارضه را کنترل کند. بهتر است این شستشو در هر استحمام دو بار باشد و در هر بار شامپو ۳ تا ۴ دقیقه روی سر بماند.

 

۳- آکنه
عامل شایع سوم در ایجاد ضایعات جوش‌های چرکی در سر، آکنه یا جوش‌های غرور جوانی است.

مکانیسم پدید آمدن این جوش‌ها در سر، مانند مکانیسم ظهور آنها در سایر نقاط پوست است و درمان آن نیز با همان روش درمانی جوش‌های غرور جوانی امکان‌پذیر است.

 

۴- فولیکولیت ریزنده
در مبتلایان به شپش و درماتیت سبوروییک، معمولا آسیبی به موها نمی‌رسد، ولی عامل چهارم ایجاد جوش‌های چرکی در سر می‌تواند باعث ریزش مو هم شود.

ضایعه فولیکولیت ریزنده، ضایعه‌ای است که دلیل پیدایش آن هنوز کاملا مشخص نیست و ممکن است به‌دلیل تنگ یا بسته شدن منافذ پوست و رشد برخی باکتری‌ها در این فضاها به وجود آید.

این ضایعه ریشه مو را از بین می‌برد و به همین علت به فولیکولیت ریزنده شهرت دارد. درمان رایج این ضایعه، درمان با کپسول ایزوترتینویین ۲۵ میلی‌گرم است که می‌تواند فولیکولیت ریزنده را تا حد مطلوبی کنترل کند.

 

نکته
اولین و مهم‌ترین نکته، رعایت بهداشت فردی است که می‌تواند از بروز بسیاری ضایعه‌ها جلوگیری کند. شستشوی به موقع، استفاده از شوینده‌های مناسب و وسایل شخصی و بسیاری از همین موارد ظاهرا ساده، الفبای رعایت بهداشت سر هستند.

س.م.م بازدید : 188 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

شکنندگی موها و راه های درمان آن

 

شکنندگی موها عارضه‌ای است که نه‌تنها زیبایی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه نشانه‌ای از سالم نبودن‌مان است. موهای شکننده به خوبی شکل نمی‌گیرند، بیشتر دچار ریزش می‌شوند و بر اعتماد به نفس و احساس آرامش ما هم به شکل غیرمستقیم تأثیر منفی می‌گذارند. ولی چرا این اتفاق می‌افتد؟

شکنندگی موها و راه های درمان آن

شکنندگی موها و راه های درمان آن

 

 

شاید بهتر باشد قبل از بررسی علل آن، به این مسئله بپردازیم که شکنندگی موها به چه معناست. به طور متوسط حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از سر جدا و دچار ریزش می‌شوند. حال اگر به هر علتی، تار موها ضعیف شود و رطوبت خود را از دست بدهد، با هر فشار اندکی دچار شکستگی و از قسمت‌های مختلف کنده می‌شود. این ریزش می‌تواند رشد یکنواخت موها را مختل کند؛ به طوری که قبل از به پایان رسیدن چرخه کامل عمر هر تار مو، شاهد ریزش آن خواهیم بود. موها به ۵ علت عمده و رایج دچار این حالت می‌شوند که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم. آگاهی از این موارد می‌تواند خود یک راهکار درمانی هم باشد.

در بعضی از اختلالات موها، ریشه‌ موها درگیر نمی‌شود و فقط تنه یا همان ساقه موها درگیر می‌شود. کم‌خونی، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، مصرف زیاد کتیرا یا واکس، استفاده از سشوار به طور مداوم و از فاصله خیلی نزدیک و… از جمله عوامل فیزیکی هستند که در طولانی‌مدت باعث شکنندگی موها می‌شوند. این حالت را در افرادی که موها را به شکل وسواسی شانه‌ می‌زنند یا آنها را محکم می‌کشند و می‌بندند هم دیده می‌شود. نوع تغذیه و کمبود ریزمغذی‌هایی مانند بیوتین، روی و پروتئین هم در شکنندگی موها نقش دارند. به همین علت، در افرادی که رژیم‌های سخت می‌گیرند، شاهد این مشکل هستیم. بعضی از بیماری‌های داخلی مانند لوپوس یا عارضه‌های مفصلی‌ـ پوستی، مصرف داروهای شیمی درمانی و روند بهبود پس از زایمان هم می‌توانند باعث شکنندگی و به تبع آن، ریزش موهای آسیب‌دیده شوند. قطعاً پرهیز از عوامل محرک فیزیکی یا کم کردن آنها و درمان و کنترل بیماری‌های مؤثر در این مسئله می‌تواند نقش بهبوددهنده داشته باشد.

شکنندگی و خشکی موها

شکنندگی و خشکی موها

بیماری
شکنندگی و ضعف موها یا ریزش بیش از حد آنها گاهی می‌تواند نشانه‌ای بیرونی از یک عارضه جدی درونی در سلامتی باشد. این حالت می‌تواند نشانه اولیه و هشداری باشد از این که چیزی در بدن شما درست عمل نمی‌کند. برای همین، باید با متخصص مشورت کنید تا علت زمینه‌ای آن را پیدا و برای درمانش اقدام کند.
فقدان رطوبت و چربی
هنگامی که موها بیش از حد خشک می‌شوند، هنگام شانه زدن، وقتی شانه به انتهای تار موها می‌رسد، احتمالاً صدای شکستن تارها را می‌شنوید. پوست سر به شکل طبیعی روغنی را تولید می‌کند که باعث می‌شود میزانی رطوبت در موها باقی بماند. سرعت انتقال و حرکت این چربی در تار موها به جنس موهای شما بستگی دارد. برای مثال، در موهای خیلی ضخیم و فر این روند بسیار کند است. هرچند اگر پوست سر بیش از حد لازم این چربی را تولید کند، شما باید با شست‌وشوی مرتب و بدون استفاده از نرم‌کننده آن را در کنترل نگه دارید. باید بدانید که آب و هوا و فعالیت‌های روزانه‌تان هم نقش مهمی در میزان رطوبت موهای‌تان دارند. برای مثال، اگر شناگر هستید، کلر آب در همراهی با خشکی هوای زمستان، موهایتان را بیش از حد خشک خواهد کرد. خشکی و از دست رفتن رطوبت و چربی موها باعث شکنندگی آنها می‌شود.
دستکاری فیزیکی
عمده مسئله مشکل‌آفرین هنگام رسیدگی زیاد و دستکاری فیزیکی موها، استفاده از ترفندهای گرمایی است. آسیب ناشی از حرارت بیش از حد وسایل آرایش مو مانند اتو یا سشوار می‌تواند باعث شکنندگی موها شود. ابزارهای مختلف رایج که با سیستم گرم کردن موها آنها را صاف یا فر می‌کنند یا حالت‌های متفاوت به آنها می‌دهند، بسیار برای موها مضرند. استفاده مداوم از آنها باعث می‌شود نه‌تنها انتهای موها حالت سوختگی پیدا کند، بلکه بافت موها را هم دچار آسیب می‌کند. البته مثلاً با استفاده گاه‌به‌گاه از سشوار، اتوی مو یا بابلیس، مشکلی ایجاد نمی‌شود و مسئله مشکل‌آفرین، زیاده‌روی و استفاده مکرر از آنهاست. به‌جز این مسئله، ترکیبات شیمیایی در بعضی رنگ موها، حالت‌دهنده‌ها و… نیز باعث ایجاد مشکلی مشابه می‌شود.
رژیم غذایی ضعیف
حتماً می‌دانید که گاهی در ازای چیزی که به دست می‌آورید، چیزی را هم از دست می‌دهید. این مسئله در رابطه با تسلیم شدن مقابل وسوسه شیرینی‌جات و از دست رفتن ظاهر زیبای موها کاملاً نمود عینی دارد. تغذیه هم نقش بسیار مهمی در ظاهر موها دارد. غذاهای سرشار از سدیم مانند عمده اسنک‌ها و غذاهای کنسروی فراوری شده می‌توانند فرم طبیعی موها را از بین ببرند. غذاهای قندی هم یکی از عوامل خشک‌کننده موها و ایجاد حالت زبری در آنها هستند. دکتر برنسلا بارت، متخصص تغذیه در جامائیکا می‌گوید: «مصرف سدیم و قند می‌تواند در جذب پروتئین اختلال ایجاد کند. همان‌طور که می‌دانید، پروتئین مهم‌ترین ماده ساختاری استخوان‌ها، دندان‌ها و موهای شماست».
استرس
آیا برای انجام دادن و به پایان رساندن پروژه کاری‌تان چالش سختی را پیش رو دارید؟ اوقات سختی را پشت سر می‌گذارید و شرایط، شما را تحت فشار عصبی‌ قرار داده است؟ همه این استرسورها به نوعی بر موهای شما هم تأثیر منفی می‌گذارند. استرس به طور غیرمستقیم باعث می‌شود با موهای‌تان بدرفتاری کنید؛ مثلاً آنها را بکشید، با خشونت با آنها رفتار کنید یا حتی نسبت به آنها بی‌توجه شوید. در هر حال، همه اینها می‌توانند باعث شوند موها حالت طبیعی و سالم خود را از دست بدهند و خشک و شکننده بشوند. استرس بدن را با تغییرات منفی رو‌به‌رو می‌کند که بخشی از آن هم بر سلامت موها تأثیر می‌گذارد.

شکنندگی مو و راه های درمان

شکنندگی مو و راه های درمان

 

 در این پست چند ماسک تقویتی برای موهای آسیب دیده با رنگ و مش و همینطور برای براق شدن طراوت داشتن و … پیشنهادهایی را برای موهای شما در نظر گرفتیم امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

ماسک تقویتی موی آسیب‌دیده و رنگ‌شده

مواد لازم:
جعفری خردشده ۲ قاشق سوپخوری
روغن زیتون ۳ قاشق چایخوری
طرز تهیه:
جعفری را خرد کنید و روغن زیتون را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید و به ریشه موها بمالید و خوب ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت روی سر بماند. بهتر است سر خود را با کلاه پلاستیکی بپوشانید.

ماسک موی نازک و شکننده

مواد لازم:
جوی پخته و له‌شده ۱ قاشق سوپخوری
روغن بادام ۱ قاشق چایخوری
شیر پرچرب ۱ قاشق سوپخوری
مایونز ۱ قاشق سوپخوری
طرز تهیه:
جو را پخته، کاملاً له کنید آنگاه به شیر پرچرب و مایونز بیفزایید و در نهایت روغن لازم را اضافه و مخلوط کنید و سپس به مدت چهار ساعت روی موها قرار دهید؛ سپس با شامپوی ملایم بشویید. این کار را هفته‌ای دوبار انجام دهید.

ماسک شاداب‌کننده و طراوات‌دهنده مو

مواد لازم:
زرده تخم‌مرغ ۱ عدد
شیر ۱ پیمانه
گلاب ۱ قاشق چایخوری
طرز تهیه:
تخم‌مرغ را بزنید تا کف کند؛ سپس شیر را به آن اضافه نمایید و خوب بهم بزنید. در آخر گلاب را اضافه و مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی موها و کف سر قرار دهید و سپس با آب و شامپو بشویید.

ماسک براق‌کننده مو

مواد لازم:
عسل ۲ قاشق سوپخوری
روغن بادام ۲ قاشق سوپخوری
سرکه سیب خانگی ۲ قاشق سوپخوری
طرز تهیه:
عسل و روغن بادام را خوب مخلوط کنید سپس سرکه سیب خانگی را به آن اضافه نمایید و آنقدر بهم بزنید تا کاملاً یکدست شود. سپس آن را به کل موها زده و روی آن را کاملا شانه کنید تا روی تمام موها به صورت یکسان بنشیند. اجازه دهید حداقل یکساعت روی مو بماند و بعد آن را بشویید.

ماسک بعد از مش

مواد لازم:
روغن کرچک ۲ قاشق سوپخوری
عسل ۱ قاشق سوپخوری
زرده تخم‌مرغ ۱ عدد
روغن نارگیل ۱ قاشق سوپخوری
آمپول ویتامین D یک عدد
طرز تهیه:
روغن کرچک و عسل را مخلوط کنید. زرده تخم‌مرغ را هم کمی زده و به آن اضافه نمایید. سپس روغن نارگیل و در نهایت ۱ عدد آمپول ویتامین D را در مواد شکسته و مخلوط کنید و بعد از مش به کل موها بمالید و کاملاً شانه کنید تا کل موها به آن آغشته شود. سپس کلاهی پلاستیکی روی آن بکشید و اجازه دهید دو ساعت بماند و بعد حمام کنید.

ماسک تقویت مو (آلوئه‌ورا)

مواد لازم:
برگ آلوئه‌ورا یک‌ سوم
گلاب ۲ قاشق سوپخوری
طرز تهیه:
یک عدد برگ آلوئه‌ورا را گرفته، پوست سبز آن را بکنید. سپس ژله سفیدرنگ وسط آن را در مخلوط‌کن بریزید تا مخلوطی یکدست ایجاد شود. بعد گلاب را اضافه کرده و به کل موها و کف سر بمالید و حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید و بعد بشویید. این ماسک برای انواع موها قابل استفاده است.

ماسک کنترل چربی کف سر

مواد لازم:
ماست کم‌چرب ۵ قاشق سوپخوری
جوش شیرین ۱ قاشق سوپخوری
آب لیموترش تازه ۱ قاشق سوپخوری
طرز تهیه:
ماست و آب لیموترش تازه و جوش‌شیرین را کاملاً با هم مخلوط کنید و به مدت ۴۰ دقیقه به کف سر بمالید و سپس شست‌وشو دهید. این کار را هفته‌ای دو تا سه مرتبه تکرار کنید.

س.م.م بازدید : 103 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

روش های درمان موخوره با استفاده از ماسک های طبیعی

موخوره چیست و راه های درمان آن کدام است؟
موخوره با نام علمی تریکوپتیلوزین (Trichptylosis) مشکل شایعی می باشد. در این بیماری، قسمت انتهایی ساقه مو شکافته شده و به دو قسمت یا بیشتر تقسیم می شود، سپس شکافتگی به طرف ریشه پیشرفت می کند و باعث شکستن و خرد شدن ساقه مو می شود.
موخوره در واقع به علت آسیب لایه پوشاننده برونی مو رخ می دهد که کوتیکول نام دارد. سلول ها کوتیکول در موهای سالم با نظم مشخصی قرار گرفته اند که آن را به سفال های سفت تشبیه می کنند زیرا این سلول ها با مختصر هم پوشانی روی هم قرار گرفته اند.
موخوره

موخوره

 

 

 

هر عاملی که به سلول های کوتیکول آسیب برساند باعث موخوره می شود از جمله شامپوهای خشن و غیر استاندارد، مواد اکسیدان، رنگ مو، مواد فر، گرمای شدیدناشی از سشوار یا اتوی مو، باد و تابش آفتاب. هنگامی که موها بسیار بلند می شوند به علت تماس طولانی مدت با مواد شوینده آسیب می بیند و موخوره می شود.

موخوره(TRICHOPTLOSIS ) آسيبى است كه برس و سشوار به موى سر وارد مى كنند. در اين آسيب لايه و سطح محافظ مو در انتهاى فيبرهاى مويى نوك مو از بين مى رود. موخوره بيشتر در موهاى خشك و شكننده به وجود مى آيد. وقتى سطح محافظت كننده مو از بين مى رود و امكان جايگزينى آن به وجود نمى آيد، سر ِ مو چند شاخه مى شود. هرچند سال ها قبل زنان براى مبارزه با موخوره نوك موهاى خود را مى سوزاندند ولى اين كار باعث مى شود، سلول هاى بيشترى نابود شود.در هر حال اين مشكل بسيار رايج است.

موخوره و راه های درمان آن

موخوره و راه های درمان آن

 

راه هاى متفاوتى براى درمان موخوره وجود دارد:

– يك ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده بريزيد و بگذاريد 10 دقيقه بجوشد و آرام آرام دم بكشد. بعد از اين كه سرد شد، آن را صاف كنيد و هر روز از اين مايع به موى سرتان بماليد. پس از مدت كوتاهى متوجه خواهيد شد موخوره تان درمان شده است.

– ريشه كنجد را در آب جوش خيس كنيد و بگذاريد 15 دقيقه به همين حالت بماند. بعد از آن ريشه كنجد را به مدت 30 دقيقه در آب جوش، بجوشانيد؛ مايع صاف شده را به موهايتان بماليد.

– موهايتان را در آب ِ جوشانده تخم پياز قرار دهيد.

– استفاده از جوشانده گل بابونه و گل ختمى به صورت ماهى يكبار، براى درمان موخوره مفيد است.

– در يك لگن آب چند قطره آمونياك بريزيد و موهايتان را با آن بشوييد.

به مقدار مساوى قهوه خام، نخود خام، روناس و زرده تخم مرغ را مخلوط كنيد و به صورت خمير در آوريد و به موهايتان بماليد. صبح موهايتان را بشوييد و با روغن زيتون چرب كنيد.

– گل ريواس، شاه تره و سدر را به ميزان مساوى در آب خيس كنيد و پس از اين كه 24 ساعت ماند، مايع صاف شده آن را به سر بماليد.

– نيم كيلو آرد نخود خام را با 200 گرم برگ مورد و نيم كيلو حنا مخلوط کنيد، سپس آن را به پنج قسمت تقسيم كنيد و پنج شب پشت سر هم با زرده تخم مرغ به سر بماليد.

– روغن بادام و بنفشه و كتيرا براى درمان موخوره مفيد است.

ماسک جهت درمان موخوره

ماسک جهت درمان موخوره

ماسک مو برای درمان موخره

– موز و عسل

با ماسک طبیعی موز و عسل، موخوره تان را کم کنید! پوست یک موز را بکنید و لهش کنید، کمی هم عسل به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، کمی هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

حالا ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه، یا تا زمانی که ماسک خشک شود صبر کنید. سپس سرتان را با شامپوی همیشگی‌تان بشویید. این راه درمان خانگی، باید در حدود ۲ هفته موخوره‌ی شما را کمتر کند.

۲- پاپایا و ماست

پاپایا به طور منحصر بفردی موهای شما را مرطوب و نرم می‌کند. یک پاپایای کامل را در کاسه‌ای له کنید و به آن نصف فنجان ماست بیفزایید. به خوبی مخلوطتان را هم بزنید و به پوست سرتان بمالید. اجازه دهید که ماسک، حدود ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند.

برای نتیجه‌ی بهتر، سرتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک طبیعی نه تنها موخوره‌ی شما را کاهش می‌دهد، بلکه بعنوان نرم‌کننده هم برایتان کار خواهد کرد.

(پاپایا میوه‌ای طالبی سان است که در نواحی گرمسیری رشد می‌کند. در صورتی که به پاپایا دسترسی ندارید، می‌تواند انبه را جایگزین کنید.)

۳- آووکادو و بادام

آووکادو هم یک نرم کننده‌ی طبیعی برای موهاست. همچنین برای موخوره هم عالی است. مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهایتان بمالید و حدود ۳۰ دقیقه، یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید.

حالا با یک شامپوی ملایم، موهایتان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان استفاده کنید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.

۴-تخم مرغ و پرتقال

شاید استفاده از تخم مرغ روی موها کمی کثیف کاری داشته باشد، اما نتایجش عالی است! ماسک طبیعی تخم مرغ، هم موخوره را کاهش می‌دهد و هم موهایتان را نرم می‌کند. دو تخم مرغ را بشکنید و کمی هم آب پرتقال به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. حالا این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهایتان بمالید.

سپس موهایتان را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید، تا بوی تخم مرغ اذیتتان نکند. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با شامپوی همیشگی‌تان، سرتان را بشویید. این راه درمانی حتی می‌تواند موهای خشک را نیز درمان کند.

۵-دانه شنبلیله و ماست

مقداری دانه‌ی شنبلیله را به مدت ۱ ساعت در آب بخیسانید. حالا دانه‌ها را با کمی آب آسیاب کنید تا خمیری بدست بیاید. مقداری هم ماست و آب لیموترش به مخلوطتان بیفزایید تا ماسکتان ساخته شود. حالا این ماسک را به موها و پوست سرتان بمالید.

موهایتان را با کلاه مخصوص حمام بپوشانید و ۳۰ دقیقه‌ای صبر کنید. سپس موهایتان را با شامپو بشویید. این ماسک، حتی می‌تواند خشکی موها ناشی از آلودگی هوا را نیز بهبود بخشد.

۶- روغن کرچک و رزماری

رزماری گیاهی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن مو بخاطر موخوره کمک شایانی می‌کند. شما می‌توانید توسط روغن کرچک و رزماری ماسکی طبیعی به همین منظور بسازید. عصاره‌ی گیاه رزماری را بهمراه مقداری آب حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید. هنگامی که این جوشانده خنک شد، از صافی ردش کنید و در کاسه بریزیدش.

حالا مقداری روغن کرچک درون کاسه بریزید. این ترکیب را بخوبی مخلوط نمایید و به موها و پوست سرتان بمالید. این ماسک عالی، در کمترین زمان ممکن مشکل موخوره ی شما را کاهش خواهد داد.

 

درمان موخوره

س.م.م بازدید : 116 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

موهای چرب و راهکارهای درمانی آن

.

غدد چربي، وظيفه محافظت از مو را بر عهده دارد، اما گاهي به علت ترشح زياد غدد، مو ظاهر چرب پيدا مي کند. عوامل زيادي در چرب بودن مو نقش دارد که يکي از آن ها ارثي بودن است. بنابراين اگر مادر يا پدر، داراي موهاي چرب است، احتمال چرب بودن موهاي فرزندان وجود دارد.

.

موهای چرب

موهای چرب

..

 

.

در زنان و دختران، نوسان هورموني نقش مهمي در چربي يا خشکي موها ايفا مي کند. اگر قاعدگي نامنظم داريد يا قرص ضد بارداري مصرف مي کنيد، هورمون ها کاهش و افزايش پيدا مي کند و باعث چرب شدن مو مي شود. عوامل ديگري نيز در اين زمينه موثر است. هر چه مو نرم تر باشد، غدد چربي نيز بيشتر است.

.

درمان:
اين گونه افراد بايد به طور روزانه با شامپو ي مخصوص موهاي چرب، موي خود را بشويند. مو بايد به خوبي با آب شسته شود تا شامپو در موها باقي نماند. از طرفي نبايد از نرم کننده استفاده شود زيرا نرم کننده لايه اي روي مو ايجاد مي کند. از برس زدن زياد مو نيز بپرهيزيد زيرا برس زدن، غدد چربي را تحريک مي کند و چربي در تمام مو پخش مي شود.

پس از شامپو کردن، مو را با سرکه يا آب ليموي رقيق شده بشوييد و در آخر با آب معمولي آب بکشيد. کافي است ۲ قاشق غذاخوري سرکه سفيد يا آب ليمو را با يک ليوان آب مخلوط کنيد.

جوشانده جو: جوشانده جو که تأثير خشک کننده دارد، باعث کاهش چربي مو مي شود. پس از شامپو کردن، موها را با مخلوطي از آب جو و آب بشوييد.

چاي حاوي اسيد تانيک است و به عنوان منقبض کننده، چربي مو را کم مي کند. هنگام حمام کردن، ابتدا موها را با چاي بشوييد و پس از چند دقيقه شامپو کنيد.

يکي از بهترين درمان ها براي موهاي چرب، ژل آلوئه ورا است.

به کمي شامپو، يک قاشق غذاخوري آب ليمو و يک قاشق مرباخوري ژل آلوئه ورا اضافه کنيد و در يخچال قرار دهيد. اين مخلوط به مدت يک هفته در يخچال مي ماند. براي رفع چربي، موها را هر روز با اين مخلوط بشوييد.

زرده تخم مرغ علاوه بر از بين بردن چربي مو باعث براقي آن نيز مي شود. در ۲ عدد تخم مرغ هم زده، چند قطره آب ليمو بريزيد و هم بزنيد سپس به موهاي مرطوب بماليد و بگذاريد ۵ تا ۷ دقيقه بماند، بعد کاملاً با آب بشوييد. هفته اي ۲ يا ۳ بار از اين مخلوط استفاده کنيد.

برگ هاي نعناع نيز در از بين بردن چربي مو موثر است.

يک مشت برگ نعناع و ۲ ليوان آب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه بجوشانيد و به شامپو اضافه کنيد و به موها بماليد.

جو دوسر:از آن جا که اين ماده غليظ است، چربي پوست سر را به خود مي کشد و خارش را نيز برطرف مي کند. جودوسر پخته شده در آب را کنار بگذاريد تا خنک شود سپس به پوست سر بماليد و بگذاريد به مدت ۱۵ دقيقه بماند.

جوش شيرين نيز چربي مو را از بين مي برد. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوري جوش شيرين را با يک ليتر آب مخلوط کنيد و به موها بماليد و بگذاريد ۲۰ دقيقه بماند سپس موها را بشوييد.

دمنوش رزماري را پس از شامپو کردن به موها اسپري کنيد.

.

درمان موهای چرب

درمان موهای چرب

س.م.م بازدید : 167 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

ضخیم و زیاد بودن موی کمر و پشت می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. این مساله زمانی به مشکل بزرگتری بدل خواهد شد که بخواهید لباستان را جلوی دوستانتان عوض کنید، کنار ساحل یا استخر مایو بپوشید یا آفتاب بگیرید. حتما دلتان می خواهد از شر این موها راحت شوید، دلیلتان می تواند زیبایی یا بهداشت باشد چون وجود این موها باعث تعرق بیشتر و در نتیجه سریعتر کثیف شدن بدنتان می گردد. بسیاری از مردم به موهای پشت اهمیت نمی دهند و یک عمر با آنها کنار می آیند، اما اگر شما جزو آن دسته افراد هستید که به این موها به چشم مزاحم و یک چیز زائد می نگرید اصلا نگران نباشید راههای زیادی برای از بین بردن آنها وجود دارد. فقط کافیست راهی که برای شما راحت تر و مناسب تر است را برگزینید و از داشتن پشتی صاف و براق لذت ببرید.

زدودن موهای زائد پشت و کمر

زدودن موهای زائد پشت و کمر

 

1. اصلاح با تیغ

از ماشین اصلاح برقی یا تیغ اصلاح -هر کدام که ترجیح می دهید- برای از بین بردن موهای زائد کمرتان استفاده نمایید. خودتان می توانید اینکار را انجام دهید در صورتیکه برایتان سخت بود از دوستتان برای انجام اینکار کمک بگیرید. در ضمن تیغهای مخصوصی برای اصلاح موهای پشت و کمر وجود دارد که می توانید از داروخانه ها تهیه نمایید، پس از هر تیغی برای اینکار استفاده ننمایید. این تیغها بدون نیاز به آب قابلیت اصلاح کردن دارند، بنابراین پس از اصلاح نیاز است که حتما دوش بگیرید.

زدودن موهای زائد با تیغ

زدودن موهای زائد با تیغ

 

2. استفاده از موم

این روش را خودتان به تنهایی نمی توانید انجام دهید. برای انجام اینکار باید از کسی کمک بگیرید اما بهتر آن است که اینکار را در سالن های مخصوص اپیلاسیون انجام دهید. این روش کمی دردناک است اما نتیجه آن بسیار رضایت بخش است و مدت زمان زیادی از شر موها راحت خواهید بود.

استفاده از موم جهت زدودن موها

استفاده از موم جهت زدودن موها

 

3. کرم مو بر

در فروشگاههای لوازم بهداشتی انواع متنوعی از کرم های موبر را خواهید یافت. کافیست با توجه به توضیحات نوشته شده بر روی کرم آن را استفاده نمایید تا موها کاملا از بین بروند، این روش هیچگونه دردی را به همراه نخواهد داشت. بهترین نکته در مورد این روش آنست که خودتان به تنهایی می توانید آن را انجام دهید. حتما اول کرم را روی ناحیه کوچکی از پوست استفاده کنید و مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید در صورتیکه پوست حساسی دارید از این کرمها استفاده ننمایید.

کرم موبر

کرم موبر

 

4. لیزر درمانی
این روش یک روش تقریبا دائمی برای از بین بردن موهای زائد است. البته این روش به نسبت گران است و تعداد جلسات متعددی نیاز است تا موها کاملا از بین بروند. البته ضمانتی هم وجود ندارد که موها دوباره رشد نکنند.

مهم ترین قسمت برای رهایی از شر موهای زائد کمر و پشت آن است که درصورتیکه یکی از این راهها را انتخاب کردید باید آن را به صورت منظم انجام دهید. اگر موهای ناحیه کمرتان را با تیغ اصلاح نمایید موها پس از مدتی به صورت ضخیم تر ظاهر خواهند شد پس این مساله را به ذهن بسپارید. از بین بردن موهای پشت و کمر کار سختی نیست، روشهای زیادی برای انجام آن وجود دارد که خودتان به تنهایی در خانه می توانید آنها را انجام دهید. در آخر باید گفت وجود موهای زائد در پشت و کمر آنقدر مهم نیست که باعث خجالت زدگی شما شود این مساله فقط زمانی مهم است که برای شخص شما مهم باشد. در اینصورت یکی از این راههای بسیار ساده را انتخاب کرده و به صورت مرتب انجام دهید.

زدودن مو با لیزر

زدودن مو با لیزر

س.م.م بازدید : 122 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

از بین بردن موهای زائد با روش‌های موقتی و دائمی انجام می‌شود. در روش‌‌های موقت، قسمت زایای ریشه مو از بین نمی‌رود، به همین علت فولیکول آن دوباره به رشد خود ادامه می‌دهد در حالی که با روش‌های دائمی، قسمت زایای مو از بین می‌رود:روش‌های موقتی از بین بردن موی زائد انواع گوناگونی دارد و اپیلاسیون یکی از این روش‌هاست. با اپیلاسیون موها از ریشه بیرون کشیده می‌شوند. اپی‌لیدی‌ها دستگاه‌های مکانیکی برقی هستند که گیره‌های سر آن، موها را داخل سر اپی‌لیدی می‌کشند و آنها را از ریشه بیرون می‌آورند که نوعی اپیلاسیون محسوب می‌شود.

 

اپیلیدی

اپیلیدی

 

 

 

مزایای استفاده از موکن

– موکن، موها را از ریشه در می آورد، بنابراین پوستی نرم ، صاف و بی‌مو خواهید داشت که این لطافت، بسته به سرعت رشد موهای شما، حدود سه تا چهار هفته باقی خواهد ماند.

– بعد از هر بار استفاده از دستگاه موکن، رشد مجدد موها نرم‌تر و نازک‌تر می‌شود و رویش مو کاهش می‌یابد.

– موکن، موهای بسیار نازک و باریک را می‌کند، حتی موهایی کوتاه‌تر از نیم میلی‌متر.

وسایل همراه موکن‌های جدید

موکن‌های جدید به همراه متعلقات مخصوصی عرضه می‌شوند که به مدل و مارک دستگاه بستگی دارد، مانند:

– رُل‌های ماساژور که سر موکن نصب می شوند و برای نرم کردن پوست پیش از برداشتن موهای زاید به کار می‌روند.

– برس‌ها و مواد تمیزکننده ی سر موکن برای زدودن آلودگی ها و چربی ها.

– سرهای متعدد موکن که برای قسمت‌های مختلف بدن کاربرد دارند مثل زیر بغل، صورت و … .

– همچنین برخی موکن‌ها سر شروع دارند که به افراد مبتدی کمک می‌کند پوستشان را برای استفاده از دستگاه موکن آماده کنند.

– بیشتر موکن‌های جدید به همراه خود ژل‌های خنک‌کننده، برای تسکین و خنک کردن و کاهش التهاب پوست دارند.

– موکن‌های جدید متعددی وجود دارند که حرکات نرم‌تری دارند و با هر حرکت، ناحیه بزرگ تری را تحت پوشش قرار می‌دهند و برای استفاده، بسیار راحت‌تر هستند.

– همچنین بعضی موکن‌ها به یک منبع نوری مجهز هستند.

 

اپیلاسیون

اپیلاسیون

 

مشکلات استفاده از دستگاه موکن

با اینکه عوارض استفاده از موکن‌ها ناچیز است، اما برخی افراد ممکن است پس از استفاده از دستگاه موکن، قرمزی‌هایی را بر پوستشان مشاهده کنند که البته در عرض چند ساعت از بین می‌رود.

ممکن است طی این کار، درد احساس کنید، اما این درد قابل تحمل است. اگر شما به طور مرتب از دستگاه موکن استفاده ‌کنید و به موهای پوست‌تان اجازه ندهید که خیلی بلند شوند، احساس دردتان بسیار کم خواهد بود.

مشکل رویش موها در زیر پوست بعد استفاده از موکن‌، یکی از مشکلات معمول است.

راهنمای خرید و استفاده از اپی لیدی

دکتر گلرخ ثریا در این باره، 12 نکته ی زیر را یادآوری می کند:

باتری دار بهتر است یا برقی؟

این نکته ی خیلی‌ مهمی است که باید هنگام خرید اپی ‌لیدی به خاطر داشته باشید. معمولا این وسایل در دو نوع برقی و باتری ‌دار در بازار موجود هستند. انواعی که با باتری قابل ‌شارژ کار می ‌کنند برای مسافرت مناسب ‌تر هستند ولی به خاطر داشته باشید قبل از اولین استفاده از این وسیله باید باتری آن را 8 تا 12 ساعت شارژ کنید و همواره به ‌یاد داشته باشید که قبل از استفاده، دستگاه شما شارژ داشته باشد.

تیغه‌ ها درست می ‌چرخند؟

بعد از برداشتن درپوش اپی‌ لیدی، به حرکت تیغه ‌ها دقت کنید تا حرکتی درست و در ‌جهت مناسب داشته باشند تا به پوست شما آسیبی وارد نکنند. اگر تیغه ها درست نمی‌ چرخند، تا تعمیر کامل دستگاه از آن استفاده نکنید.

مرطوب‌ کننده، ممنوع!

فراموش نکنید قبل از برداشتن موها با اپی ‌لیدی باید پوست ‌تان را از هر‌گونه آلودگی پاک کنید. می ‌توانید محصولات مناسب پوست ‌تان را به کار ببرید. بهتر است قبل از استفاده از دستگاه موکن، موها با آب‌ گرم یا ولرم مرطوب شده باشد. یک شگرد دیگر برای بهتر عمل کردن اپی ‌لیدی این است که قبل از استفاده از آن موهای تان را در جهت خلاف جهت رویش مو، لیف بزنید. این عمل باعث می ‌شود موها از حالت خوابیده روی پوست خارج شوند و بهتر به‌ وسیله دستگاه گرفته و برداشته شوند. درست قبل از استفاده از اپی ‌لیدی پوست و موی ‌تان را خشک کنید و از هیچ‌ گونه مرطوب‌ کننده، لوسیون یا پودر روی پوست ‌تان استفاده نکنید چون موها به هم می‌ چسبند و به‌ وسیله دستگاه گرفته نمی‌ شوند.

کشیدن پوست یادتان نرود:

برای این که موها بهتر و راحت ‌تر کنده شوند، پوست ‌تان را بکشید. این کار را می ‌توانید با کشیدن پوست ‌تان زیر انگشتان ‌تان انجام دهید. اپی ‌لیدی را با اندکی زاویه قبل از روشن کردن روی پوست ‌تان بگذارید. به ‌آرامی اپی ‌لیدی را در شکل ‌های دایره ‌ای روی پوست ‌تان سُر دهید و از اعمال فشار خیلی زیاد هم خودداری کنید. در هنگام استفاده از اپی ‌لیدی روی نواحی حساس بدن ‌تان دقت کنید (مانند داخل بازو و پشت زانو) در این حالت بهتر است عضو را به صورت افقی نگه ‌دارید و از اپی‌ لیدی استفاده کنید.

از ضد‌ حساسیت استفاده کنید:

اگر شما اصرار دارید که بلافاصله پس از استفاده از اپی ‌لیدی از کِرِم‌ های مرطوب‌ کننده استفاده کنید، انواعی را انتخاب کنید که مخصوص پوست‌ های حساس هستند و از التهاب و بر‌افروختگی و حساسیت پوست شما پس از استفاده از این وسیله پیشگیری می ‌کنند.

استفاده از ویتامین E خالص هم خوب است، چرا كه باعث التهاب پوست نمی ‌شود و ازطرفی هم باعث بهبود سایش ‌های خفیف پوستی در اثر تماس تیغه‌ های دستگاه با پوست می‌ شود. اگر التهاب پوست شما بیش از 24 ساعت باقی ماند، با پزشک تماس بگیرید.

اپی‌ لیدی را تمیز کنید:

این خیلی مهم است که اپی ‌لیدی ‌تان را بلافاصله پس از مصرف تمیز کنید. یک مسواک بردارید و موهای اضافی درون آن را بیرون کنید. سپس در‌پوش آن را روی تیغه‌ ها بگذارید.

بعد از حمام استفاده کنید:

بهتر است اپی ‌لیدی را درست پس از خارج شدن از حمام استفاده کنید چون آب ‌گرم باعث می ‌شود موهای شما از ریشه شل شوند، منافذ پوست شما باز شوند و به ‌این ‌ترتیب موها خیلی راحت‌ تر کنده ‌شوند. فراموش نکنید اپی ‌لیدی یک دستگاه برقی است، بنابراین آن را در حمام و یا در مجاورت آب استفاده نکنید چون خطر برق‌ گرفتگی وجود خواهد داشت.

وقتی موها جوانه بزنند:

برای استفاده از اپی ‌لیدی لازم نیست شما مدت خیلی زیادی صبر کنید. کافی است موهای زاید اندکی جوانه بزنند. فراموش نکنید موها در این اندازه به بهترین نحو جذب دستگاه اپی‌ لیدی می ‌شوند. اگر موها خیلی بلند باشند برداشتن آن ها با این دستگاه دشوار خواهد بود.

جلوی التهاب پوست را بگیرید:

در برخی از انواع دستگاه ‌های اپی ‌لیدی، کرم‌ های مخصوص وجود دارد که باید آن را بلافاصله پس از مصرف دستگاه روی موضع‌ بمالید تا از التهاب پوست جلوگیری کنید. توصیه ما این است که اگر اپی‌ لیدی شما از انواع معتبر است، می ‌توانید با خیال آسوده از این کرم‌ های ضد حساسیت، بلافاصله پس از استفاده از اپی ‌لیدی، استفاده کنید.

وسیله ‌ای کاملا شخصی است؛ قرض ندهید:

گر چه اپی ‌لیدی را می ‌توان با محلول ‌های ضد عفونی ‌کننده، پاک کرد و تعداد باکتری ‌های سطح آن را کاهش داد ولی این وسیله، وسیله‌ ای کاملا شخصی است چون هنگامی ‌که موها از ریشه کنده می ‌شوند، ممکن است توام با اندکی خون ‌ریزی باشد و امکان انتقال بیماری ‌های ایدز و هپاتیت از طریق استفاده مشترک از این وسیله وجود خواهد داشت. فراموش نکنید این میکروب‌ ها فقط از طریق استریل کردن از بین می ‌روند و شما نمی ‌توانید این دستگاه را استریل کنید.

حساس‌ ها مراقب باشند:

پوست بعضی‌ افراد فوق‌ العاده حساس است و پس از کندن موها از ریشه‌ به ‌وسیله ی این دستگاه دچار حساسیت‌ های شدید می ‌شود البته مقداری حساسیت پس از استفاده از اپی‌ لیدی طبیعی است ولی اگر در روزهای پس از استفاده از این وسیله، همواره پوست شما دانه ‌دانه ‌های قرمزی داشت، باید استفاده از این وسیله را کنار بگذارید و به‌ سراغ روش‌ های دیگر حذف موهای زاید بروید.

انواع ارتعاشی را امتحان کنید:

گاهی برخی از انواع دستگاه‌ های موکن دارای بخش ‌هایی هستند که باعث وارد آمدن لرزش‌ هایی به پوست و مو می‌ شوند و این باعث می ‌شود موها مستقیم شده و راحت ‌تر‌ به‌ وسیله این دستگاه برداشته شوند.

اگر شما با کندن موها با استفاده از این دستگاه مشکل دارید، توصیه ی ما این است که این انواع را امتحان کنید.

زدودن موهای زائد

زدودن موهای زائد

س.م.م بازدید : 119 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

یکی از مهم ترین وسایل آرایشی خانم ها ریمل و سایه است به خصوص خانم هایی که برای شان آرایش چشم، اهمیت بسیاری دارد یا این که در خرید هرگونه ماده آرایشی مربوط به چشم وسواس دارند. ریمل ها و سایه های مختلفی و بسیاری وجود دارد اما کمتر کسی است که از تکنیک های انتخاب ریمل و استفاده از آن آگاه باشد،در ادامه به نکاتی برای خرید ریمل و سایه پرداخته می شود.

.

راهنمای انتخاب ریمل و سایه

راهنمای انتخاب ریمل و سایه

.

 

.

نکاتی درباره انتخاب سایه

.

1) لوازم آرایشی در مکان های مختلفی عرضه می شوند. گول ظاهر پرزرق و برق فروشگاه ها را نخورید و بدانید که یک فروشگاه خوب باید در وهله اول بخشی مخصوص «تستر»ها داشته باشد. اگر فروشنده ای نمی گذارد جنسی را امتحان کنید و با اخم شما را از درخواست تستر پشیمان می کند، بدانید که در این مورد حق با شماست و اگر در فروشگاهی تستر در اختیارتان قرار نگرفت، از آنجا خرید نکنید.

۲) شاید با خودتان فکر کنید که سایه های ارزان هم عملکرد سایه های گران تر را دارند پس چرا پول بیشتری خرج کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که سایه های گران تر بی دلیل گران نیستند. این سایه های گران که معمولا پودری اند، رنگدانه های با کیفیت تری دارند و بادوام ترند.

۳) اگر نمی دانید از میان آن همه رنگ زیبا کدام ترکیب رنگ سایه را تهیه کنید، فروشنده آن بخش را صدا کنید تا شما را در خرید سایه ای مناسب راهنمایی کند. حتی می توانید همراه یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان به فروشگاه بروید تا با خیال راحت تری خرید کنید.

۴) در انتخاب رنگ نه تنها به رنگ چشم، بلکه به حالت چشم ها و رنگ پوست تان هم توجه کنید. نباید رنگی را انتخاب کنید که دقیقا هم رنگ چشم هایتان باشد. رنگ سایه باید با رنگ چشم ها تضاد ملایمی داشته باشد.

۵) در انتخاب رنگ ها فقط قشنگی رنگ را در مقایسه با سایر رنگ های موجود در نظر نگیرید. ببینید رنگ مورد نظر با لباس ها و روسری هایتان هماهنگی دارد یا نه. ممکن است رنگ زیبایی را انتخاب کنید که به صورت تان می آید اما چون با اکثر لباس هایتان هماهنگ نیست هرچند ماه یک بار بتوانید از آن استفاده کنید و عملا پولتان را به باد بدهید.

۶) حال که چند رنگ سایه را انتخاب کرده اید باید آنها را روی چشم هایتان هم امتحان کنید. برای این منظور ابتدا پشت چشم هایتان را با دستمال مرطوب کاملا از آرایش قبلی یا سایه هایی که می خواهید بخرید پاک کنید سپس سایه جدید را با ملایمت به پشت چشم بزنید. لازم نیست پلک تان را به لایه ای ضخیم و عریض از سایه آغشته کنید. همین که رنگ آن را بر پوستتان ببینید و تشخیص بدهید به حالت و رنگ چشم هایتان می آید، کافی است.

۷) برای تکمیل آرایش چشم به خط چشم هم نیاز دارید؛ به عبارتی سایه بدون خط چشم فایده ندارد خط چشمی با رنگ ملایم تا تیره انتخاب کنید. همیشه خط چشم را قبل از سایه به چشمانتان بزنید.

۸) اگر لنز چشمی استفاده می کنید، باید در استفاده از سایه و خط چشم دقت بیشتری داشته باشید. ورود خرده های لوازم آرایش حین استفاده از لنز به چشم ها، سبب تحریک جدی چشم ها خواهد شد.

۹) بعد از زایمان، بعضی از خانم ها کمی افسرده و خسته به نظر می رسند. برای رفع این حالت، بهتر است از سایه های بژ، طلایی، هلویی، کالباسی، هندوانه ای و گلبهی استفاده کنید.

۱۰) سایه های پودری را می توان با فرچه، مستقیما به چشم زد یا ابتدا با آب مخلوط کرد سپس از آنها استفاده کرد. سایه های کِرِمی معمولا براق اند و می توان آنها را با انگشت پشت چشم کشید. البته بعد از مدتی چروک های چشم را مشخص می کنند.

.

راهنمای انتخاب سایه چشم

راهنمای انتخاب سایه چشم

.

نکاتی در رابطه با انتخاب ریمل

.

۱) بهتر است ریمل را در فروشگاه امتحان نکنید زیرا عده زیادی از ریمل تستر استفاده کرده اند و آن ریمل دیگر بهداشتی نیست. اما می توانید در آن را باز کنید و سر فرچه و رنگ و سیال درون آن را ببینید.

۲) در ایران معمولا اکثر فروشگاه ها ریمل های مشکی را عرضه می کنند زیرا اکثر ایرانیان چشم و ابرومشکی هستند اما اگر مو و چشمان روشنی دارید، می توانید از ریمل قهوه ای هم استفاده کنید.

۳) ریمل معمولی می خواهید یا ضدآب؟ ریمل های ضدآب، مناسب شناگر هاست و افرادی که به دلیل حساس بودن چشم ها اشک می ریزند و همین طور کسانی که لنز چشمی دارند. خانم هایی که زیاد عرق می کنند هم بهتر است ریمل ضدآب بزنند اما اگر، بهتر است همان انواع معمولی را انتخاب کنید زیرا پاک کردن ریمل ضدآب سخت است و ممکن است مژه ها با آن کنده شوند.

۴) برس ریمل بهتر است انحنادار باشد تا حین استفاده مژه های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و تکان دادن آن هم راحت تر باشد. برس های صاف مژه ها را مانند شانه مرتب می کنند و برای پوشاندن مژه های گوشه ای بهترند.

۵) هرگز ریملی را که برای مدتی طولانی در فروشگاه مانده، نخرید. گاهی اوقات بعد از باز کردن ریمل جدید در خانه می بینید که سیال ریمل خشک شده و به درد نخور است. برای پیشگیری از این مشکل از فروشگاه های پرفروش خرید کنید که اجناسشان در فواصل کوتاهی به فروش می رود.

۶) اگر بعد از استفاده از ریمل جدید چشم هایتان دچار التهاب شدند، بلافاصله استفاده از ریمل را قطع و به پزشک مراجعه کنید.

.

راهنمای انتخاب ریمل

راهنمای انتخاب ریمل

س.م.م بازدید : 211 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

سلامت پوست,جلوگیری از ریزش مو,اثرات سرکه سیب بر ریزش مو,تاثیر سرکه سیب بر شوره سر,تاثیر سرکه سیب بررزیزش مو,طریقه استفاده صحیح از سرکه سیب برای تقویت موها,سرکه سیب و مو,تقویت مو با سرکه سیب,درخشده کردن مو با سرکه سیب,ازبین بردن فر مو با سرکه سیب,شستن سر با سرکه سیب,آموزش شستن مو با سرکه سیب,بهترین سرکه برای شستن مو,شامپوی گیاهی سرکه سیب,روش استفاده از سرکه سیب,استفاده ازسرکه سیب برای موهای ضخیم,استفاده از سرکه سیب برای موهای نازک,استفاده صحیح از سرکه سیب برای موهای بلند

سرکه سیب برای تقویت و درخشندگی موی سر

سرکه سیب فواید و خواص زیادی دارد، از کمک به برداشتن زگیل گرفته تا راهی طبیعی برای درمان سوختگی و یک پاک‌کننده طبیعی عالی.

اما آیا می‌دانستید سرکه سیب می‌تواند محصولی عالی برای مراقبت از موهایتان هم باشد؟

سرکه سیب یک پاک‌کننده طبیعی و عالی برای موهاست، موهایتان را سالم نگه داشته، به آن درخششی سالم بخشیده، از ریزش مو جلوگیری کرده و حجم موهایتان را هم بیشتر می‌کند.

علاوه بر این، اگر شما یا کسی از خانواده‌تان از شوره مو رنج می‌برد، سرکه سیب می‌تواند جایگزینی عالی برای محصولات درمانی شیمیایی باشد که هم برای محیط زیست مضر است و هم می‌تواند عوارض‌جانبی در بر داشته باشد.

اما چطور؟ سرکه سیب با از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌ها که سلامت پوست سرتان را به خطر می‌اندازد، به کنترل شوره سر کمک می‌کند.

اما چرا سرکه سیب می‌تواند ماده‌ای عالی برای موها و پوست سرتان باشد؟

چون سرکه سیب حاوی میزانی طبیعی و سالم از اسید آلفا هیدروکسی است. این ماده مهم برای کمک به پاک‌سازی طبیعی بقایای محصولات دیگری است که برای موهایتان استفاده می‌کنید.

با جلوگیری از از ایجاد این بقایا، موهایتان درخشش زیبایی پیدا کرده و از این مهمتر توازن pH موهایتان به حد ایدآل رسیده که به ارتقای سلامت موهایتان کمک می‌کند.

سرکه سیب خواص پیشگیری‌کننده مختلفی هم دارد زیرا گردش‌خون را در مویرگ‌هایی که درست زیر پوست سرتان هستند، افزایش می‌دهد.

از اینها گذشته، سرکه سیب بخاطر خواص ضدقارچ و ضدباکتری که دارد می‌تواند به اندازه یک شامپوی ضدعفونی‌کننده موثر باشد. این آن را به محصولی بسیار عالی برای جلوگیری از عفونت پوست سر تبدیل می‌کند.

همچنین با استفاده از سرکه سیب برای درمان فولیکول‌هایی که توسط باکتری بسته شده‌اند (که باعث ایجاد پوسته‌پوسته‌هایی در منافذ موها روی پوست سر می‌شود) می‌توانید از ریزش موهایتان جلوگیری کنید.

حالا که متوجه شدید سرکه سیب تا چه اندازه می‌تواند برای موهایتان مفید باشد، احتمالاً دوست دارید بدانید چطور باید از آن استفاده کنید.

فرمول استفاده از سرکه سیب برای سلامت موها
اکثر افراد توصیه می‌کنند که سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید. اما بااینکه همه موها شبیه به هم نیستند، فرمول‌هایی برایتان آورده‌ایم که می‌توانید طبق نوع موهایتان از آن استفاده کنید.

- اگر موهایتان ضخیم و بلند است، نسبت سرکه و آب گرم مصرفی‌تان یک به یک باشد.

- اگر موهایتان نازک و کوتاه است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به چهار باشد. همچنین اگر به طور مداوم موهایتان را با موادشیمیایی صاف می‌کنید، بهتر است از همین نسبت استفاده کنید.

- اگر موهایتان ضخیم، مجعد یا فر است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به سه باشد.

همچنین می‌توانید رایحه محبوبتان را به این فرمول اضافه کنید تا بوی سرکه سیب اذیتتان نکند.

فرمولاسیون سرکه سیب خودتان را درست بعد از شامپو کردن موها استفاده کنید، سپس موها را آب گرفته و وقتی می‌خواهید موهایتان را خشک کنید، دقت کنید که آنها را در حوله نپیچید. موهایتان برای اینکه بوی سرکه سیب زیاد نماند، باید تنفس کنند.
توصیه می‌کنیم یک بار در ماه از این درمان عالی استفاده کنید.

س.م.م بازدید : 147 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آشنایی با خواص موادغذایی,نوشیدنی های مفید برای بدن,مواد مفید برای ریزش مو,اسموتی,آموزش درست کردن اسموتی برای ریزش مو,ریزش مو,راه های پیشگیری برای ریزش مو,آموزش انواع اسموتی,اسموتی حاوی مواد مغذی,بهبود ریزش مو,علت ریزش مو,اسموتی سیب و فندق,بیوتین,اسموتی آوواکادو و گزنه,اسموتی جو دوسر

در این مطلب چند اسموتی ساده و خوشمزه معرفی می‌کنیم که حاوی مواد مغذی مفید برای تغذیه‌ی موها هستند و باعث بهبود ریزش موی شما می‌شوند

در این مطلب چند اسموتی ساده و خوشمزه معرفی می‌کنیم که حاوی مواد مغذی مفید برای تغذیه‌ی موها هستند و باعث بهبود ریزش موی شما می‌شوند.
ریزش مو به دلیل عوامل مختلفی بروز می‌کند. برای مقابله با این مشکل ابتدا باید علت اصلی آن توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود. در موارد ارثی کار چندانی برای درمان آن نمی‌شود انجام داد. اما در مواردی که علت دیگری دارد می‌توان با مصرف مواد غذایی مناسب با این مشکل مقابله کرد. در واقع حتی اگر ریزش مو ارتباط مستقیمی با تغذیه نداشته باشد شما می‌توانید با مصرف روزانه مواد غذایی مفید و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های گروه B، سلنیوم، زینک و غیره با این مشکل مقابله کنید.

در این مطلب چند اسموتی ساده و خوشمزه معرفی می‌کنیم که حاوی مواد مغذی مفید برای تغذیه‌ی موها هستند و باعث بهبود ریزش موی شما می‌شوند.

چرا موها می‌ریزند؟

در مسئله‌ی ریزش مو در گام اول باید علت اصلی مشکل بررسی و مشخص شود. از مهم‌ترین فاکتورهای ریزش مو می‌توان به تغییر فصل بخصوص در پاییز و بهار اشاره کرد. علاوه بر این، کمبود ویتامین‌ها، تغییرات هورمونی، استرس، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی آسیب‌رسان برای پوست سر و مسائل ژنتیکی از دیگر عوامل موثر در ریزش مو هستند. اکثر خانم‌ها و همچنین آقایان از رشد کند موهایشان شکایت دارند. اگر شما هم جزو این دو طیف افراد هستید یعنی دچار ریزش مو شده‌اید و یا از رشد کند موهایتان ناراضی هستید حتماً این اسموتی‌ها را آماده و میل کنید.

اسموتی سیب، فندق و روغن آفتاب‌گردان اسموتی سیب، فندق و روغن آفتابگردان

این اسموتی طعمی مطلوب و بافتی کرمی دارد و حاوی ترکیباتی است که برای سلامت موهای شما بسیار مفید است. سیب سرشار از سلنیوم و ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر است. فندق موجود در این اسموتی نیز یکی از منابع خوب بیوتین است که در ترکیب اغلب شامپوها و درمان‌های مربوط به مو استفاده می‌شود. در نهایت روغن آفتاب‌گردان نیز حاوی اسید لینولئیک ترکیبی مفید برای داشتن موهای سالم و درخشنده است. ترکیب این مواد غذایی باعث تغذیه‌ی درونی موها شده و مشکلات آن را برطرف می‌کند.

برای تهیه‌ی این اسموتی مفید به یک عدد سیب (در صورت ارگانیک بودن نیازی به گرفتن پوست آن نیست)، 8 تا 10 عدد فندق خیس شده در نصف لیوان آب و آسیاب شده و یک قاشق غذاخوری روغن آفتاب‌گردان نیاز دارید. تمام مواد را با چند قالب یخ در اسموتی ساز بریزید.

اسموتی آووکادو و گزنه اسموتی آووکادو و گزنه

مهم نیست چه نوع اسموتی تهیه کنید. مهم این است که آووکادو اولین میوه‌ای است که برای تهیه‌ی هر نوع اسموتی انتخاب کنید. چون آووکادو سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است و یکی از میوه‌های کامل و مغذی محسوب می‌شود.

این میوه همچنین برای افرادی که موهای خشکی دارند بسیار توصیه می‌شود. به خاطر اینکه حاوی چربی‌های سالم و مفیدی است که بدن را از درون تغذیه می‌کنند. علاوه بر این طعم و بافت مطلوب این میوه باعث می‌شود که بتوان از آن در تهیه‌ی انواع اسموتی‌ها استفاده کرد. ترکیب آن با گیاه گزنه می‌تواند خدمت زیادی به موهایتان بکند. گیاه گزنه خودرو بوده و تهیه‌ی آن کار سختی نیست. البته نیاز به گزنه‌ی تازه دارید. یادتان باشد که تماس پوست با این گیاه باعث خارش می‌شود پس بهتر است در حین چیدن و استفاده از آن دستکش بپوشید.

گزنه برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین برای افرادی که موهای شکننده، چرب و یا شوره دارند مفید است. این گیاه سرشار از ویتامین‌های B،C، D و E و مواد معدنی متعددی مانند آهن، گوگرد و سیلیس است. بهتر است بدانید که در اکثر داروهای مربوط به آلوپسی (ریزش مو) از گیاه گزنه استفاده می‌شود.

برای تهیه‌ی این اسموتی به نصف آووکادو و یک مشت برگ گزنه‌ی تازه، نصف لیوان آب یا هر نوع آب‌میوه و همچنین مقدار کمی عسل نیاز دارید.

اسموتی جودوسر، انجیر و مخمر آب جو اسموتی جو دوسر، انجیر  مخمر آبجو

جودوسر یکی از غلات مغذی و ایده آل برای مقابله با ریزش مو است. به خاطر اینکه حاوی میزان زیادی ویتامین‌های ب کمپلکس و مواد معدنی مورد نیاز سلامت موها مانند زینک (روی) و آهن است. ترکیب آب با انجیر تازه یا خشک برای ارتقای سلامت موها فوق‌العاده است. چون انجیر نیز سرشار از زینک و طعم شیرینی به این اسموتی می‌دهد. استفاده از مخمر آب جو نیز برای پایان دادن به مشکلات پوست و مو موثر است و به کنترل و بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند.

برای تهیه‌ی این اسموتی به یک قاشق جو دو سر پخته با یک لیوان آب (آب آن را دور نریخته و در تهیه‌ی اسموتی استفاده کنید)، دو عدد انجیر تازه یا خشک (اگر از انجیر خشک استفاده می‌کنید از یک ساعت قبل آن را در آب خیس کنید) و یک قاشق غذاخوری پودر مخمر آب جو نیاز دارید. می‌توانید مقدار کمی عسل نیز به این اسموتی اضافه کنید.

اسموتی اسفناج و کیوی اسموتی اسفناج و کیوی

این اسموتی جدید و سبز خواص اسفناج و کیوی را ترکیب کرده و برای تغذیه‌ی موها مفید است. اسفناج سرشار از آهن و اسیدفولیک است و به‌خوبی با کیوی که یکی از مرکبات مفید و منابع ویتامین C است ترکیب می‌شود. باید بدانید که ویتامین C باعث جذب بیشتر آهن و مواد مغذی دیگر می‌شود.

اسفناج با وجود اینکه جزو خانواده‌ی سبزی‌جات است اما طعم نسبتاً شیرینی دارد. برای تهیه‌ی این اسموتی به دو عدد کیوی رسیده، یک مشت اسفناج، نصف لیوان آب سیب یا آب معمولی و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

س.م.م بازدید : 155 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

موی رنگ,مو رنگ,مدل مو رنگ,آیا رنگ مو برای مو ضرر دارد؟,آیا رنگ مو ضرر دارد؟,آیا رنگ مو عوارض دارد؟,رنگ کردن مو,رنگ موهای شیمیایی,عوارض رنگ مو,رنگ کردن مو در دوران بارداری,استفاده مکرر از رنگ مو,اثرات مضر رنگ مو,استفاده نادرست از رنگ موها

عوارض رنگ مو | Hair color effects

رنگ کردن مو قدمتی دیرینه دارد. انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور علاقه بسیاری به رنگ کردن موهایشان داشته‌اند و با استفاده از گیاهانی مثل حنا موهایشان را رنگ می‌کردند. البته این علاقه تا امروز نیز ادامه یافته است. تا چند سال پیش استفاده از رنگ موها به ویژه رنگ‌موهای شیمیایی بیشتر در بین زنان و آن هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت، اما متاسفانه امروزه استفاده از رنگ موهای شیمیایی در بین جوانان و نوجوانان نیز شایع شده که البته می‌تواند صدمات زیادی را هم به دنبال داشته باشد.

برای استفاده از این محصول‌ها باید به توصیه متخصصان عمل کرد و با رعایت شیوه‌های صحیح استفاده از این محصولات، به درصد بالای رضایت‌ مندی رسید. در این مقاله نگاهی اجمالی داریم به عوارض رنگ موها ؛ با ما همراه شوید.

 عوارض رنگ مو
تحقیقات نشان داده است استفاده بیش از ۹ بار در سال از رنگ مو، خطر ابتلا به سرطان خون از نوع لنفوم را افزایش می دهد.

سرطان لنفوم در سیستم لنفاوی بدن رخ می دهد. سیستم لنفاوی شبکه ای از رگ هاست که بخشی از سیستم دفاعی بدن را تشکیل می دهد و سلول های ضدعفونت به نام لنفوسیت را جابجا و سلول های مرده را از بافت ها تخلیه می کند.
همچنین اگر رنگ کردن مو زیاد انجام شود، احتمال بروز سرطان مثانه را افزایش می‌دهد.

رنگ کردن مو در دوران بارداری ممنوع: از آنجایی که تحقیقات در این زمینه هنوز تکمیل نشده است، نمی‌توان ادعا کرد که صددرصد رنگ مو تاثیر مضری بر روی جنین دارد. اما همان‌طور که می‌دانید پوست کف سر می‌تواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ را جذب کرده و وارد جریان خون کند و از آنجایی که سه ماهه اول بارداری، زمان شکل‌گیری جنین بوده و جنین در این زمان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، پس به زنان باردار توصیه می‌شود تا پایان دوران بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنند، خصوصا در سه ماهه اول بارداری.

این رنگ‌ها می‌توانند باعث سقط جنین شوند، لذا استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

استفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها، باعث آسیب موها و بروز موخوره می شود.
خشک و زبر شدن و شکنندگی موها نیز از آسیب‌هایی است که در اثر از بین رفتن چربی مو به وجود می‌آید.

استفاده مکرر از رنگ مو سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی، شوره سر، خارش و حتی قرمزی پوست سر می‌شود.

چنانچه مواد شیمیایی موجود در رنگ قوی باشد و فرد نسبت به این مواد حساسیت داشته باشد، ممکن است سوختگی در سر ایجاد شود که اثرات آن حتی می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند.

گاهی اوقات رنگ کردن مو سبب ایجاد آلرژی می شود که خارش و قرمزی پوست سر از آن جمله اند و در مواردی با سوزش نیز همراه است و گاهی اوقات حتی منجر به ورم می شود.

رنگ مو |‌آموزش رنگ مو |  Hair color

توصیه هایی برای کاهش اثرات مضر رنگ مو
- برای رنگ کردن موها توصیه می‌شود که به متخصصان امر مراجعه کنید و هرگز خودتان اقدام به این کار نکنید.
- از رنگ موهای استاندارد استاندارد و دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده کنید.
– هرگز رنگ مو را بیشتر از زمان تعیین شده، روی موهای خود نگه ندارید.
- بعد از استفاده از رنگ، سر را با آب خوب بشویید.
- رنگ موهای مختلف را باهم مخلوط نکنید، زیرا ممکن است مواد مضری ایجاد شود.
- هنگام استفاده از رنگ مو، از دستکش استفاده کنید.
- قبل از رنگ کردن مو با یک شامپوی مناسب، موها را شستشو دهید.
-هرگز بعد از رنگ کردن موها از مواد صاف‌کننده یا فرکننده استفاده نکنید.
- پس از رنگ کردن، از مواد تقویت‌کننده مو استفاده کنید.
- از تعویض مکرر رنگ مو اجتناب کنید.
- رنگ مو را در فاصله های زمانی طولانی تری استفاده کنید، زیرا هر چند عوارض رنگ مو در درازمدت پدید می آید، ولی هر چه فاصله زمانی رنگ کردن موها طولانی تر شود، بهتر است.
- هرگز از رنگ موی شیمیایی برای رنگ کردن ابروها استفاده نکنید.
-سعی کنید رنگ کردن موها را تا حد امکان و تا زمانی که بالا رفتن سن، آنها را خاکستری کرده است، به تعویق بیندازید.
- قبل از هر بار استفاده از یک نوع رنگ مو، حتما کمی از آن را روی پوست دست تان امتحان کنید و در صورت عدم بروز واکنش حساسیتی مانند قرمزی و تحریک، آن را روی موها به کار ببرید.

س.م.م بازدید : 129 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

انواع چربی مو,موی چرب چیست؟,تصاویر موی چرب,عکس موی چرب,موی چرب,چربی مو,جلوگیری از چربی مو,جلوگیری از چرب شدن مو

خلاصی از چربی مو | Get rid of greasy hair

در بعضی مواقع موهای چرب موجب از بین رفتن فرم مو و بی ریختی فرد میشوند که باید از این کار جلوگیری کرد.راه های زیادی برای خلاصی از چربی مو وجود دارد که ما در این قسمت میخوایم این راه هارو بهتون آموزش بدیم.

شستن موها
۱- موهایتان را در فواصل زمانی کم بشویید؛ اما نه هر روز. شستن روزانه مو ها ممکن است باعث شود چربی موها خیلی سریع برگردد و حتی برای جبران چربی از دست رفته، بیشتر از قبل چربی تولید کند. اگر به طور طبیعی موهای چربی دارید، توصیه می شود که آنها را ۲- ۳ روز یکبار بشویید.

دنبال شامپویی باشید که مخصوص موهای چرب باشد. بهترین نوع شامپو آن است که چربی اضافی موهایتان را بدون خشک کردن آنها بگیرد. ممکن است برای پیدا کردن یک شامپوی خوب، نیاز به کمی آزمون و خطا داشته باشید. همچنین می توانید با آرایشگرتان هم در این زمینه مشورت کنید.

یک بار در ماه از یک شامپوی شفاف کننده (clarifying) استفاده کنید. این نوع شامپو طراحی شده تا هر گونه رسوبات چربی و محصولات آرایشی را از موها پاک کند. از شامپوی شفاف کننده هر روز استفاده نکنید؛ چرا که می تواند چربی موهایتان را از بین ببرد و باعث شود موهایتان در واکنش، چربی بیشتری تولید کند. در عوض، برای شستشوی روزانه از یک شامپوی ملایم استفاده کنید که چربی مورد نیاز موهایتان را از بین نبرد.

۲- مراقب استفاده از نرم کننده ها باشید و آن را روی ریشه موهایتان نزنید؛ چرا که این قسمت از موها، در عرض چند ساعت پس از شست و شو، با چربی ای (گریس) که موها تولید می کنند، مرطوب می شود. استفاده از نرم کننده در واقع به منظور تغذیه انتهای خشک تر موهاست. پس سعی کنید از آن برای نیمه پایینی موهایتان استفاده کنید.

موی چرب | Greasy Hair

بعضی افراد اصلاً از نرم کننده استفاده نمی کنند یا به ندرت –مثلاً هفته ای یکبار– از آن استفاده می کنند تا از مرطوب شدن بیش از حد موها جلوگیری کنند.

اگر موهایتان به راحتی در هم می رود از چیزی استفاده کنید که آنها را مرطوب و نرم کند؛ مثلاً مقدار بسیار کمی روغن زیتون تأثیر خیلی خوبی دارد. فقط به اندازه ای که دست تان کمی براق شود، کف دست تان بریزید و پس از آن دست ها را به موها بمالید و طوری این کار را انجام دهید که روغن زیتون به پوست سرتان نرسد.

اگر موهایتان خیلی چرب است، ممکن است اصلاً نیازی به نرم کننده نداشته باشد. اما به هر حال بهتر است که برای جلوگیری از خشک شدن انتهای موهایتان، از نرم کننده استفاده کنید.

۳- موهایتان را با آب گرم بشویید و سپس با گرفتن آب سرد کوتیکول های مو را ببندید تا موهای درخشانی داشته باشید. آب داغ چربی موهایتان را از بین می برد و پوست سرتان بلافاصله آن را تولید خواهد کرد. بنابراین موهایتان دوباره چرب خواهد شد و حتی به سختی شانه می شود.

مقدار کمی سرکه را برای شست و شوی نهایی امتحان کنید. این کار را با یک قاشق غذاخوری سرکه در هر ۲۳۶ میلی لیتر آب شروع کنید. بوی آن با خشک شدن موهایتان از بین می رود.

یا، استفاده از لیموی تازه را امتحان کنید. ریشه موهایتان را با نصف یک لیمو برس بکشید. (می توانید هر دو برش لیمو را استفاده کنید.) لیمو را به مدت ۵ دقیقه قبل از اینکه حمام کنید روی موهایتان نگه دارید. این کار را در هر بار حمام کردن، تکرار کنید و تفاوت را در عرض دو هفته مشاهده کنید.

۴- برای موهایتان محصولات حالت دهنده انتخاب کنید. بیش از حد از این محصولات استفاده نکنید چرا که موهایتان سنگین می شود و مقدار اضافی آن روی سرتان ته نشین می شود. از ژل های چسبناک استفاده نکنید، چون باعث می شود موهایتان چرب به نظر برسد، در حالی که اینطور نیست!

۵- هنگام استفاده از محصولاتی که به موهایتان درخشندگی زیادی میدهد، مراقب باشید. استفاده از این محصولات برای کسانی که موهای چربی دارند، باعث چرب تر به نظر رسیدن موها می شود.

وقتی در مورد محصولی شک دارید، اصلاً از آن استفاده نکنید.

۶- فقط به اندازه ای موهایتان را برس بکشید که مرتب باشند. چرا که برس کشیدن، باعث تحریک غدد چربی می شود و به احتمال زیاد تولید چربی را افزایش می دهد.

۷- تا جایی که ممکن است از دست زدن یا برس زدن موها خودداری کنید. این امر به خصوص بعد از خوردن یا آماده کردن غذا های چرب مهم است؛ چرا که ممکن است چربی غذا را به موهایتان منتقل کنید. در مورد لوازم آرایشی چرب هم، قبل از آرایش، موها را از صورت تان کنار بزنید و با یک سنجاق ببندید و انگشتان چرب خود را به موهایتان نزنید. همچنین برای مرتب کردن موها به آنها دست نزنید، یعنی برای باز کردن گره موها به جای انگشتان تان از یک شانه استفاده کنید.

چرب شدن مو | چربی مو | موهای چرب

۸- به طور مرتب پایین موهایتان را که دچار موخوره شده، کوتاه کنید. این کار از آسیب بیشتر موها جلوگیری کرده و آنها را ضخیم تر و قوی تر خواهد کرد.

اگر این کار را هر چه سریع تر انجام ندهید، بعداً باید مقدار بیشتری از موهایتان را کوتاه کنید، چرا که موخوره بدتر می شود.

۹- برای مواقعی که می خواهید بیرون بروید، اما حس می کنید موهایتان خیلی چرب به نظر می رسد، راه حل سریعی پیدا کنید. می توانید از پودر بچه یا شامپو های خشک استفاده کنید تا موهایتان کمتر چرب به نظر برسد. به آسانی آن را روی ریشه موهایتان بمالید، اما مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید، چرا که روی موهایتان سفیدی هایی باقی می ماند! بعد از آن سعی کنید با شانه زدن، این سفیدی ها را از موهایتان خارج کنید.

۱۰- در هنگام سشوار کشیدن، موها را از پیشانی تان دور نگه دارید. پیشانی یکی از مناطق چرب پوست است؛ بنابراین دور نگه داشتن موها از این قسمت، این اطمینان را به شما می دهد که چربی پوست جذب موهایتان نمی شود.

اگر نمی خواهید از سشوار استفاده کنید، موهایتان را با یک کلیپس از صورت تان جمع کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.
یا اینکه جلوی موهایتان را با یک کلیپس عقب نگه دارید تا زمانی که خشک شود.

۱۱- مرتب موهایتان را صاف نکنید. صاف کردن موها، -چه با گرما و چه با استفاده از فرایندهای شیمیایی- واقعاً به موها آسیب می زند. گرمای اتو باعث می شود موها چربی تولید کند، و از آنجا که برای صاف کردن به آنها دست می زنید، ریسک تولید چربی بیشتر هم می شود

۱۲- موهای فر خود را دوست داشته باشید! موهای فر یا مجعد به طور طبیعی دیر تر چرب می شوند، چرا که روی پوست سر نمی خوابند. اگر موهایتان فر طبیعی است، آن را به رخ دیگران بکشید!
نکات و هشدارها

استفاده از شامپو های کم اسید و خیلی قوی، می تواند باعث چرب شدن و شوره سر شود.

از شامپو هایی که به طور ویژه برای نرم کردن موها درست شده اند استفاده نکنید که بدتر باعث چرب شدن موهایتان می شود!

صاف کردن موهای فر بدون استفاده از محافظ حرارتی می تواند آسیب زیادی به موها وارد کند. مراقب باشید که چقدر و با چه حرارتی موهایتان را صاف می کنید!

س.م.م بازدید : 254 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

رنگ شرابی,پاک کردن رنگ شرابی,تغییر رنگ موهای شرابی,رنگ شرابی یا بادمجانی,پاک شدن قرمزی از روی موها,آموزش پاک کردن رنگ شرابی موها

 

پاک کردن رنگ مو | Clear Hair color

 

خانمهایی که موهایشان را مرتب به رنگ شرابی یا بادمجانی و رنگهایی با بیس قرمز در می آورند باید بدانند که این رنگ موها مثل رنگ مشکی و مشکی پر کلاغی عمل کرده و کار را برای روشن کردن موها سخت خواهد کرد .

پاک کردن رنگ شرابی از روی مو ,حتما نگاه کنید برای تغییر رنگ موهای شرابی و قرمز به رنگهای روشن چه مدت باید صبر کرد؟
خانمهایی که موهایشان را مرتب به رنگ شرابی یا بادمجانی و رنگهایی با بیس قرمز در می آورند باید بدانند که این رنگ موها مثل رنگ مشکی و مشکی پر کلاغی عمل کرده و کار را برای روشن کردن موها سخت خواهد کرد . بنابراین حداقل زمانی که برای پاک شدن قرمزی از روی موها آن هم برای تغییر رنگ مو به رنگهای روشن بخصوص گروه زیتونی و مش و هایلایت که نیاز به دکلره خواهند داشت شش الی هشت ماه خواهد بود و به دلیل آسیب جدی که ممکن است با دکلره به مو وارد شود بهتر است این مدت زمان را گاهی به یکسال هم رساند.

 

آموزش دکلره یا پاک کردن رنگ مو | Clear bleaching or hair color

 

ولی اگر نمی توانید این مدت صبر کنید از این روش برای پاک کردن زنگ های شرابی یا تیره  از روی موها می توانید استفاده کنید:
برای بلوند کردن و روشن کردن موها با تن قرمز، نباید از دکلره قوی یا اکسیدان قوی استفاده کنیم چون با این کار موها مقاومت خودشون رو از دست میدهند و قبل از اینکه به رنگ دلخواه برسند ممکنه بسوزند. لوازم کار تفاوتی ندارند ولی نوع مواد متفاوتند.باید بسته به مقاومت مو و میزانی که میخوایم روشن کنیم از اکسیدان ۱ یا نیم و پودر دکلره ضعیف با قدرت روشن کنندگی ۵ یا ۷ درجه استقاده می کنیم .

(اکسیدان نیم با مارک bes در بازار هست و بیشتر مارک ها پودر ضعیف دارند و میتونید از راهنمایی فروشنده البته فروشگاه های معتبر استفاده کنید.) در چند مرحله مو رو روشن میکنیم.در هر مرحله میتوانیم اکسیدان رو قوی تر کنیم و بعد از شستن موها رو با نرم کننده یا ویتامینه بشوریم و خوب خشک کنیم و دوباره مواد درست کرده و به مو می زنیم. بهتره برای این کار از حرارت استفاده نکنیم چون این کار مو رو ضعیف میکنه و ما برای کار کردن روی موهای شرابی و تیره و ضعیف به مقاومت مو احتیاج داریم در مراحل آخر وقتی مو تا حدی جواب داد و روشی شد از رنگ ها به صورت رقیق شده با آب برای شک وارد کردن به مو و از بین بردن قرمزی یا زردی میتونیم استفاده کنیم مثلا برای از بین بردن زردی رنگ بنفش (v5) را با آب زیاد و چند قطره اکسیدان مخلوط کرده و روی مو میزنیم و ماساژ داده و سریع میشوریم و داخل رنساژ هم میتونیم از رنگ ۰۰۰ برای روشن تر شدن استفاده کنیم و یا بصورت جداگانه با اکسیدان ۳ مخلوط به صورت خیلی غلیظ و روی مو زده بعد از یک ربع تا نیم ساعت بشوریم.برای کم کردن قرمزی هم از رنگ زیتونی تیره (m3)میتونیم استفاده کنیم.

این کار احتیاج به مهارت داره و ممکنه زمان زیادی (۷ یا ۸ ساعت) طول بکشه و افرادی که تا بحال با مواد دکلره کار نکردن و تجربه ندارند بهتره این کار رو به یک آرایش گر ماهر بسپرند.هر چند که ممکنه هزینه این کار بسیار گران باشه ولی مهم اینکه سلامت موهاتون رو حفظ کنید.چون هنوز بسیاری از سالن ها با استفاده از مواد نا مرغوب و عدم مهارت به موهای مشتری آسیب های شدیدی میرسونند.باز هم تاکید می کنم که داشتن یک موی سالم قهوه ای رنگ خیلی بهتر از داشتن موی بلوند ناسالم !

س.م.م بازدید : 173 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

سلامت پوست,سلامت,سایت سلامت,پوست سالم,داشتن پوست سالم,شرایط داشتن پوست سالم,آموزش داشتن پوست سالم,شرایط داشتن پوست شفاف

 

خوراکی های برنزی کننده پوست | Edible skin tanning

آیا می دانستید بدون رفتن زیر نور آفتاب یا درازکشیدن در سولاریوم و در معرض صدمه های ناشی از اشعه های ماورای بنفش بودن هم می توان برنزه شد؟ اشتباه نکنید! نمی خواهیم در مورد اسپری های برنزه کننده صحبت کنیم، زیرا برخی موادغذایی پوست ما را بدون آنکه زیر نور آفتاب آسیبی ببیند، برنزه می کنند؛ البته تا حدودی در این بخش، لاپلاس به معرفی این خوراکی ها می پردازد:

بتاکاروتن و تحریک ملانین

میوه های برنزی کننده پوست

بتاکاروتن، اصلی ترین ترکیبی است که باعث برنزه شدن پوست می شود و پیش ساز ویتامین A است و در گروه کاروکنوییدها قرار می گیرد. کاروکنوییدها رنگدانه های موجود در میوه ها و سبزی ها و عامل بروز رنگ نارنجی هستند. وقتی موادغذایی حاوی بتاکاروتن مصرف می کنیم، واکنشی بیوشیمیایی در بدن رخ می دهد و پوست کمی برنزه می شود. از سوی دیگر، بتاکاروتن ساخت ملانین را که عامل بروز رنگ برنزه است، تحریک می کند. ملانین نوعی آنتی اکسیدان است و پوست را در سلامت کامل حفظ می کند و مانع آسیب دیدگی آن می شود. برخی از موادغذایی حاوی کاروتن عبارتند از: هویج، سبزی های برگ سبز تیره به خصوص اسفناج و میوه هایی نظیر زردآلو. هر چه میوه و سبزی ها رسیده تر باشند، حاوی بتاکاروتن بیشتری هستند.

ویتامین A و تسهیل برنزه شدن پوست

ویتامین A اصلی ترین ویتامین موثر در سلامت پوست است. این ویتامین به نوسازی سلول های پوستی کمک می کند و در برنزه شدن رنگ پوست نقش دارد. تمام موادغذایی حاوی ویتامین A هستند ولی برخی از آنها غنی ترند و می توان با مصرف آنها پوستی برنزه تر داشت. البته فراموش نکنید منابع غنی از ویتامین A معمولا چرب و پرکالری هستند و در صورتی که آنها را مصرف می کنید به اندازه کافی به ورزش هم بپردازید. برخی از موادغذایی حاوی ویتامین A شامل لبنیات (شیر، کره و پنیر)، زرده تخم مرغ و جگر گوساله هستند.

ویتامین E و پیشگیری از چروک

ویتامین های برنزی کننده پوست

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان محافظ سلول های پوستی است. این ویتامین از چربی زیرپوستی محافظت می کند و مانع خشکی پوست می شود، در نتیجه زمان ایجاد چروک های پوستی را به تعویق می اندازد. مصرف کافی این ویتامین در کنار سایر موادغذایی برنزه کننده، به هرچه زیباتر شدن پوست کمک می کند. از موادغذایی حاوی ویتامین E می توان به میوه و سبزی هایی نظیر گردو و فندق، کیوی و نخودفرنگی اشاره کرد. روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان، کلزا و دانه کتان نیز حاوی ویتامین E هستند.

آنتی اکسیدان ها و محافظت در برابر اشعه های UV

اثرات میوه برروی پوست

در روزهای گرم سال، مواجهه با نور آفتاب به پوست آسیب می رساند و می تواند سلول های پوستی را نابود کند. اشعه های ماورای بنفش خورشید باعث ایجاد اکسیداسیون می شوند و در سطح پوست رادیکال های آزاد ایجاد می کنند. این رادیکال ها، سلول های پوستی را از بین می برند و بدن برای مقابله با آنها مجبور به استفاده از آنتی اکسیدان هاست. آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزی ها به وفور یافت می شوند و از بهترین آنها می توان به سلنیوم، زینک، لیکوپن و ویتامین C اشاره کرد. برای آنکه پوستی برنزه و زیبا داشته باشید، مصرف میوه ها و سبزی های غنی از آنتی اکسیدان ها ضروری است.

گوجه فرنگی، زردآلو، گریپ فروت قرمز و هندوانه از مواد غذایی حاوی لیکوپن و ماهی، زرده تخم مرغ و غلات کامل غنی از سلنیوم هستند. میوه های دریایی و گردو منابع خوب زینک محسوب می شوند و کیوی، پرتقال و فلفل هم غنی از ویتامین C هستند. علاوه بر این میوه و سبزی ها، آلو و انواع توت ها حاوی آنتوسیانین و قهوه و کاکائو منبع خوب پلی فنول ها و دیگر آنتی اکسیدان ها هستند و نباید از آنها غافل ماند.

نوشیدنی های برنزه کننده

نوشیدنی های برنزی کننده پوست

در فصل های گرم سال، مصرف مایعات بیشتر ضروری است و آب، بهترین نوشیدنی محسوب می شود و جایگزینی برای آن وجود ندارد. برای افرادی که مایلند به کمک میوه و سبزی ها پوست برنزه ای داشته باشند اما دستگاه گوارش آنها با مصرف سبزی های غنی از فیبرهای خام دچار مشکل می شود، نوشیدن آبمیوه ها توصیه می شود. برخی آبمیوه های غنی از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها مانند آب گریپ فروت قرمز، آب پرتقال یا آب هویج در این زمینه تاثیر بسزایی می گذارند. البته تا جای ممکن باید آبمیوه های خانگی مصرف و از خرید آبمیوه های صنعتی خودداری کرد. آبمیوه های صنعتی طبیعی نیستند و مقادیر زیادی قند، اسانس و رنگ های مجاز خوراکی دارند.

مکمل ها موثرند؟

داروها و قرص های برنزی کننده پوست

امروزه مکمل ریزمغذی هایی مانند لیکوپن، سلنیوم، ویتامین ها، زینک و… در داروخانه ها وجود دارد و تبلیغات زیادی در مورد اینکه این مکمل ها می توانند به برنزه شدن سالم پوست کمک و از آسیب ها پیشگیری کنند، انجام می شود اما این تبلیغات تا چه حد صحت دارند؟ یکی از نکته هایی که هنگام خرید و مصرف این مکمل ها باید به آن توجه شود، خطر وجود آلرژن ها در ترکیب آنهاست. در ضمن دوز مصرف نیز مهم است. اگر مکمل ویتامین A و بتاکاروتن بیش ازحد مصرف شوند، فرد را دچار مشکل می کنند. مکمل هایی که اینترنتی خریداری می شوند و شرکت تولیدکننده آنها شناخته شده نیست، ممکن است حاوی ترکیب های خطرناک برای سلامت باشند.

موادغذایی ضدبرنزه شدن

اثرات سیگار برروی پوست

ماده غذایی ای نداریم که مانع برنزه شدن پوست شود اما الکل و سیگار پوست را سست و ضعیف می کنند و محرک فعالیت رادیکال های آزاد هستند و باعث مرگ سلول های پوستی می شوند. افرادی که الکل می نوشند یا سیگار می کشند، معمولا پوستی پرچروک، تیره و مات دارند.

آفتاب و داروها
برنزی شدن پوست با آفتاب
اگر می خواهید در سلامت کامل برنزه شوید، باید مراقب داروهای مصرفی، عطرها و روغن های بدنی که استفاده می کنید، باشید. هنگام مصرف دارو دستورالعمل آن را به دقت مطالعه کنید. مصرف برخی داروها باعث می شود پوست در مواجهه با نور آفتاب دچار جوش شود. نکته: هیچ نوع رژیمی نمی تواند کاملا از شما در برابر زیان های اشعه های ماورای بنفش خورشید محافظت کند. پس فکر نکنید مصرف این مواد، جایگزین کرم ضدآفتاب است. خود را در برابر آفتاب بپوشانید و در روزهای گرم سال بین ساعت های ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر از خانه خارج نشوید
س.م.م بازدید : 176 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آرایش و زیبایی,سایت آرایش,سایت آرایشگری,آموزش آرایش چشم,آموزش آرایش انواع چشم,همه چیز در مورد آرایش چشم,سلامت مو,آرایش مو,دلایل ریزش مو

 

Loss of eyelashes

 

 

سیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن آنها شاکی هستند. فرم مژه‌ها و میزان پرپشتی و طول آنها موضوعی است که به‌طور ژنتیکی تعیین می‌شود، ولی اگر شما قبلا مژه‌ای پرپشت یا بلند داشته اید و حالا دچار ریزش مژه شده اید، در این صورت علل متعددی می‌تواند عامل این موضوع باشد که به ترتیب اهمیت، توسط متخصص پوست باید بررسی و درمان شود.

ریزش موهای مژه می‌تواند ناشی از انواع التهاب موضعی و عفونت‌ها، بیماری‌های خودایمنی، بعضی از تومورهای لبه پلک، بیماری‌های داخلی و غدد، وضعیت روحی و روانی و میزان استرس‌های وارده به فرد و نیز عوارض مصرف برخی از داروها باشد.

 

علل ریزش مژه ها

اختلالات تغذیه‌ای
اختلالات تغذیه‌ای از جمله کمبود پروتئین، کمبود بیوتین و کمبود آهن از سایر دلایل ریزش ابرو و مژه هستند. برخی عفونت‌ها مثل سیفلیس، عفونت ویروسی مثل ویروس تب خال، جذام، عفونت‌های قارچی و برخی دلایل عفونت‌های انگلی نیز منجر به بروز این عارضه می‌گردد. از جمله demodicosis که نوع فولیکولاروم آنها با عارضه ریزش مژه به همراه شوره همراه است. ضربات یا تروماها از دلایل دیگر ریزش مژه‌ها هستند، مثلاً کسانی که دچار تریکوتیلویانیا هستند و عادت به کندن مژه‌ها دارند با کاهش حجم ابرو یا مژه‌ها مواجه می‌شوند.

 

Loss of eyelashes and eyebrows

 

 

التهاب لبه پلک ‌ها
در التهاب‌های لبه پلک‌ها که بلفاریت نامیده می‌شود، به دلیل تورم و ادم حاصله از این حالت، مژه‌ها راحت‌تر از معمول کنده شده و ریزش آنها تسریع می‌گردد. ولی باید توجه کنید که در این حالت ریزش کامل یک یا چند قسمت از مژه‌ها ناشایع است و فقط به هنگام شستشو و یا مالش پلک‌ها ممکن است تعدادی از مژه‌ها به دست بیمار بیایند.

التهاب لبه پلک‌ها می‌تواند ناشی از عفونت، درماتیت سبوره، آلرژی و یا ضربه و دستکاری محل باشد. عفونت‌های ناشی از استافیلوکوک در لبه پلک لازم است سریعا کنترل و درمان شود، در غیر این صورت اگر التهاب طولانی شود و یا تکرار گردد، احتمال ریزش مژه‌ها به دلیل ادم حاصله وجود دارد.

در درماتیت سبوره نیز در واقع یک نوع عفونت انگلی در لبه پلک‌ها حادث می‌گردد و التهاب مشابهی را به صورت تورم و پوسته‌ریزی ایجاد می‌کند. این حالت نیز اگر شدید باشد و کنترل نشود، احتمال ریزش مژه وجود خواهد داشت.

بعضی اوقات در حالت‌های عفونت شدید باکتریایی (مانند تب مخملک) نیز ریزش و کم‌ پشتی مژه‌ها قابل مشاهده است که البته بعد از رفع بیماری، قابل برگشت است. البته عفونت‌های ناشایع‌تری از قبیل سل پوستی یا جذام نیز باعث ریزش‌های خاصی در ابرو و مژه‌ها می‌شوند که در بیماران معدودی قابل بررسی است و جزو علل شایع بیماری محسوب نمی‌شوند.

عفونت‌های ویروسی شدید که باعث تب و ضعف عمومی می‌شوند، می‌توانند با ریزش موقت موها از جمله مژه‌ها همراه شوند که این حالت نیز بعدا قابل برگشت است.

بعضی اوقات التهابات لبه پلک‌ها ناشی از بیماری موضعی یا داخلی نیست و صرفا به علت ضربه و آسیب از جمله مالش شدید پلک‌ها (در نتیجه خارش مزمن ناحیه) و نیز حساسیت به وسایل آرایشی مختلف از جمله سایه چشم، خط چشم و به ویژه ریمل می‌باشد. ریمل و خط چشم‌هایی که ضدآب هستند و شستن آنها به آسانی صورت نمی‌گیرد، می‌توانند باعث حساسیت تماسی یا آلرژیک شده و التهاب لبه پلک‌ها را به همراه داشته باشند و یا احیانا موقع شستشو باعث مالش شدید مژه‌ها و پلک‌ها شوند که در هر دو صورت، بیمار با ریزش مژه‌ها مواجه خواهد شد.

داروها
داروها نیز می‌تواند دلیل دیگری بر ریزش مژه‌ها باشند از جمله رتینوئیدها، هپارین، آندروژن‌ها، داروهای ضد کلسترول داروهای ضد تیروئیدی، پروسپرانول، اسید والپروئیک و داروهای ضد انعقادی. داروهای شیمی درمانی و همچنین رادیوتراپی در تومورهای چشمی نیز با ریزش ابرو و مژه همراه است. تلوژن افلوویوم با افزایش ریزش موهای فرد که وارد فاز استراحت شده‌اند مشخص می‌شوند. معمولاً دلیل آن وضعیت روحی و یا بیماری سیستمیک است که فرد اصولاً پس از یک استرس روحی شدید یا استرس‌های مکرر مزمن دچار آن می‌شود.

 

 

ریزش موی مژه و ابرو | Loss of eyelashes and eyebrows

 

 

ریزش موی سکه‌ای
یکی دیگر از علل شایع ریزش مژه‌ها، ریزش موی سکه‌ای (آره‌آتا) است. در این حالت تمام یا قسمتی از مژه‌ها به ‌طور ناگهانی خالی می شود. این حالت می‌تواند در ناحیه‌ ابرو و کف سر و … نیز رخ دهد. این حالت یک بیماری ایمنی محسوب می شود و با توجه به شدت بیماری، درمان‌های خاصی را می‌طلبد.

علل دیگر
– بیماری‌های داخلی و هورمونی از جمله کم ‌کاری و پرکاری تیرویید. کم‌کاری هیپوفیز و کم‌کاری غده پاراتیرویید نیز در تعداد معدودی از بیماران قابل بررسی است.
– مصرف طولانی مدت برخی داروها از جمله داروهای ضد کلسترول، ضد انعقاد خون ، ضد تیرویید، ایندرال، والپروییک اسید. ریزش مژه‌ها به دنبال مصرف کوکائین نیز گزارش شده است.
– مسمومیت با داروهایی مانند بیسموت، آرسنیک و مصرف زیاد ویتامین A در بیمارانی خاص.
– رژیم‌های لاغری بسیار کم کالری یا سوء تغذیه
– انواع کم خونی (آنمی) به ویژه کم خونی فقر آهن و کم خونی داسی شکل
– بیماری‌های مزمنی مانند آکنه، روزاسه و پسوریازیس در بیمارانی که علایم دیگر بیماری را داشته باشند.
– رادیوتراپی برای تومورهای چشم
– آسیب‌های حرارتی (چه گرما و چه سرما) در ناحیه پلک‌ها و حاشیه پلک‌ها؛ مثل انواع سوختگی و نیز فریز کردن پلک ها.
– تتوی لبه پلک‌ها و پشت پلک‌ها با ایجاد عفونت، التهاب مزمن و یا آلرژی به مواد مورد استفاده.
– وضعیت روحی و روانی فرد نیز بسیار مهم بوده و میزان استرس‌های وارده به فرد و نیز نحوه مقابله فرد با استرس‌های محیطی قابل بررسی است. برخی از بیماران به ویژه نوجوانان به دنبال حالات روحی مانند تنش، افسردگی، ترس، اضطراب و بی‌قراری دچار حالتی به نام تریکوتیلومانیا می‌شوند.

 

ریزش موی مژه و ابرو | Loss of eyelashes

 

درمان ریزش مژه‌ها
مژه‌ها با درمان عوامل ایجاد شده آن میسر است. بسیاری از بیماری‌های گفته شده با ریزش بدون اسکار مژه همراه است و در برخی ریزش مژه همراه با اسکار می‌باشد. در مواردی که ریزش مژه با وجود اسکار همراه است، پیوند مو راهکار درمانی است و در مواردی که ممکن نباشد می‌توان از مژه مصنوعی استفاده کرد. آرایش مژه‌ها توسط ریمل یا استفاده مکرر از مژه‌های مصنوعی یکی دیگر از علل ریزش و کم پشتی مژه‌هاست. البته در صورتی که از ریمل‌های واتر پروف استفاده می‌کنید و به سختی آن را پاک می‌کنید در پاسخ به ضربات و محکم پاک کردن مژه‌ها ریزش رخ خواهد داد. از طرف دیگر ایجاد حساسیت و آلرژی نسبت به چسب یا مواد آرایشی و پاک‌کننده‌ها می‌تواند با ایجاد اگزما و خارش منجر به ریزش مو و مژه شود.

اگر ریزش مژه ها در اثر ابتلا به بیماری آلوپسی آره آتا باشد، باید درمان دارویی خاص خودش را پیگیری کرد که این درمان ها در بسیاری از موارد، نتایج خوب و مثبتی دارند. ریزش هایی را که به دلیل عوامل خارجی مانند آرایش زیاد به وجود می آیند هم می توان با حذف آن ماده خارجی (مانند ریمل، فرمژه یا حتی خط چشم) تاحد زیادی درمان کرد.

س.م.م بازدید : 159 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

آرایش,آموزش آرایش,آموزش آرایش صورت,آرایش مو,آموزش آرایش مو,صاف کردن مو,آموزش صاف کردن مو,صاف کردن مو با گلت,ساخت گلت

ساخت ماسک مو | ساخت گلت مو | Hair Mask

ساخت یک تقویت کننده برای مو ها کار زیاد سختی نیست شما میتوانید با میوه هایی مثل نارگیل یا تخم مرغ برای موهایتان یک تقویت کننده عالی و طبیعی بسازین این تقویت کننده ای که ما آموزش میدهیم ساخته شده از نارگیل و روغن زیتونه هست که موجب نرمی و صافی موهای ضخیم میشود

همه چیز در مورد گلت مو

گلت یا صاف کننده های مو یکی از مواد شیمایی برای صاف کردن موها محسوب میشوند دربرخی از موارد علارغم داشتن عوارض منفی برای موها موجب صاف شدن و مقاومت بیشتر مو در برابر اسیب های زیادی میشود امروزه با پیشرفت تکنولوژی این عوارض منفی کاسته شده است

بنده مدیر این سایت هستم که خودم از گلت مو برای صاف کردن موهایم استفاده کردم و هیچ عوارضی برایم نداشت ولی دربرخی از سایت ها مطالعه کردم که کاربران ضمن نظر گذاشتن در سایت عوارض این گونه ماسک موها رو ذکر کرده اند و گفته اند که موجب ریزش موی ان ها شده است

عوارض ریزش مو توسط گلت :

این حالت میتواند دلیل متنوعی داشته باشد از جمله انتخاب یک گلت استاندارد و مناسب برای موها میباشد موها به سه دسته ضخیم , متوسط و صاف تقسیم بندی میشوند که ماسک موها براساس همین تقسیم بندی ها باید مورد استفاده قرار بگیرند اگر برای موهای متوسط گلت موی ضخیم استفاده شود مطمئنن نه تنها موجب بهتر شدن و حالت گرفتن موها نخواهد شد بلکه موجب ریزش مو و تغییر حالت مو خواهد شد پس در انتخاب گلت مناسب دقت کافی داشته باشید برای اطمینان بیشتر از جلوگیری از ریزش موهایتان توسط گلت,گلت متوسط را انتخاب کنید البته اگر موهای ضخیمی دارید.ممکن است به صورت علمی موی شما ضخیم نباشد ولی شما موی خود را ضخیم بدانید برای همین سعی کنید گلت متوسط را انتخاب کنید تا علارغم صاف شدن موهایتان از عدم ریزش آن در آینده مطمئن شوید

ساخت ماسک مو | ساخت گلت مو

ساخت یک ماسک ضخیم کننده مو بدون عوارض و ریزش مو :

اگر شما هم از مشکل موهای ضعیف و نازک شده رنج می برید این ماسک خانگی را امتحان کنید. این ماسک خانگی موهای ضعیف تان را تقویت می کند.

شیر نارگیل حاوی ویتامین های C، E، B1، B3، B5، B6 همراه با آهن، سلنیوم، کلسیم، آهن، منیزیم، و فسفر است.. شیر نارگیل فواید زیادی برای سلامتی و تندرستی انسان دارد . اما، ما قصد داریم تا در مورد فواید شیر نارگیل برای تقویت مو صحبت کنیم.شیر نارگیل برای رشد مجدد مو و تقویت آن استفاده می شود. همه ما به سه عنصر نیاز داریم که ماسک شیر نارگیل است. این مواد 100 درصد طبیعی در آشزخانه وجود د ارد

مواد لازم برای ماسک نقویت کننده برای موهای ضعیف :
6 قاشق غذاخوری روغن زیتون
در صورت لزوم آب گرم
1 فنجان شیر نارگیل

ساخت تقویت کننده مو | Making hair amplifiers

طرز تهیه ماسک تقویت کننده برای موهای ضعیف :
1. شیر نارگیل و روغن را باهم مخلوط کرده و هم می زنیم
2. این مخلوط را از ریشه مو تا نوک مو بزنید و سر را ماساژ دهید
3. موها را با نایلون ویا کلاه بپوشانید 10-15 دقیقه بماند.
4. موها را بشوئید.

درباره ما
سایت تفریحی بانو 98
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1272
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 115
  • آی پی امروز : 149
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 285
  • باردید دیروز : 162
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 669
  • بازدید ماه : 3,379
  • بازدید سال : 23,421
  • بازدید کلی : 885,007
  • آمار