loading...
سایت تفریحی بانو 98
س.م.م بازدید : 2450 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

 

گلت و سوختن و ریزش موها,گلت کردن مو,,اموزش صاف کردن مو کراتینه گلت مواد صاف کننده مو,بهترین سایت مد و زیبایی,ارایش و عروس

ریزش مو با گلت,طرز صحیح گذاشتن گلت,طرز استفاده صحیح از گلت,زیبا شو,اموزش صاف کردن مو,کراتینه مو,گلت مو,صاف کننده مو,اموزش فر کردن مو,فرمول انواع رنگ مو ترکیبی,دانلود کتاب رنگ مو,رنگ مو,دکلره مو,اموزش رنگ کردن مو,پایه دکلره مو,بهترین روش صاف کردن مو,مقایسه گلت و کراتینه برای صاف کردن مو,معایب گلت کردن مو ها,روش صاف کننده دائمی مو به روش ژاپنی,صاف کردن و لخت کردن موها برای همیشه,گلت یا کراتینه,گلت و سوختن و ریزش موها,گلت کردن مو,,اموزش صاف کردن مو کراتینه گلت مواد صاف کننده مو,بهترین سایت مد و زیبایی,ارایش و عروس

 

 

گلت زدن يا گلت كردن؟!

كساني كه در آرايشگاه‌ها با استفاده از مواد شيميائي موي خود را صاف كرده اند، احتمالا اين دو واژه را زياد شنيده و حتي به كار برده اند. در حالي كه گلت )Glatt( فقط يك مارك تجاري است و فرقي با ديگر مارك‌هاي موصاف‌كن شيميائي قديمي كه از طريق مكانيزم اكسايش و كاهش، مو را صاف مي كنند، ندارد و تنها تفاوت آن در دستورالعمل استفاده از آن است.

صاف تا هميشه

اين روش در ميان روش هاي صاف كردن دائمي مو روش نسبتا جديد و گران‌قيمتي است كه اسامي ديگري مانند<روش ژاپني > و <روش گرمائي> مترادف آن به شمار مي‌روند. در صورتي كه اين روش به درستي انجام شود، نتايج بهتري در مقايسه با روش‌هاي قديمي در زمينه سلامت و زيبائي مو دربرخواهد داشت اما در صورتي كه اين كار توسط اشخاص ناوارد انجام شود، مو آسيب ديده و استفاده كننده بد بين خواهدشد.
اين فرايند در سه مرحله انجام مي‌شود: بعد ازانجام عمليات شستشو و حالت دادن، با استفاده از محلول ويژه‌اي تنش‌هاي داخلي مو از بين مي‌رود. ساختمان داخلي مو به واسطه حرارت و فشار ناشي از اتوهاي پهن از جنس سراميك با دماي بالا (در دماي 170 تا230 درجه سانتي گراد) تغيير ساختار مي دهد.در مرحله آخر ساختار داخلي مو با يك محلول خنثي كننده شامل مواد اكسيد كننده و يا از طريق اكسيداسيون با‌هوا‌‌به‌فرم‌راست‌شد ه‌پيكربندي مي‌شود . يادآوري مي كنم هيچ يك از روش‌هاي آرايشي مو اثر هميشگي ندارند. بنابراين بين دو لغت دائمي‌ و هميشگي بايد تمايز قائل شد. زيرا:
اين روش بسته به سرعت رشد مو و درجه انحناي موي تازه رشد كرده، حدوداً 4 تا 8 ماه دوام دارد.
موئي كه با اين روش صاف مي‌شود (البته اگر به درستي انجام شود) در طول اين مدت ساختار راست شده خود را عاري از فرهاي نامطلوب حفظ مي‌كند و نرم و درخشنده به لطافت ابريشم است.
و اما محدوديت هاي اين روش: يكي اينكه 3 تا 5 ساعت زمان لازم دارد، بنابراين براي خردسالان ، سالمندان، افراد داراي كمردرد و به طوركلي كساني كه نمي‌توانند به هردليلي براي اين مدت طولاني روي صندلي بنشينيد، توصيه نمي شود.
فقط ضعف دوم اين روش صرف هزينه‌اي بالغ بر 200 تا 500 دلار است. بله گران قيمت است !

روشي براي تمام فصول

با اين روش موئي كه حالت فر‌ ، مواج و يا وزوزي است، صاف و هموار مي شود.حتي اگر موي شما قبلا رنگ، هاي لايت، دكلره و يا حتي با مواد شيميائي فر شده نيز مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد.البته انجام اين عمل بر روي موي هاي‌لايت شده، مهارت خاصي لازم دارد زيرا قسمت‌هائي كه بيشتر هاي‌لايت شده اند، بيشتر تحت تاثير فرايند قرار گرفته و سايه متفاوتي ايجاد خواهدكرد. براي جلوگيري از اين حالت بايد مثلا محلول ملايم‌تر، زمان كمتر و يا دماي پائين‌تري استفاده شود كه اين، به تكنيك انجام دهنده روش بستگي دارد. براي اطمينان بيشتر حتما قبل از استفاده از اين روش از آرايشگرخود بخواهيد قبل از شروع، اين كار را بر روي چند تار موي شما امتحان كند، تا مطمئن شويد موي شما به اين روش جواب مي دهد.
موي آفريقائي ها يا شبيه آن را‌ كه زمخت هستند، با اين روش نمي‌توان فر كرد و نتيجه خوبي نمي‌دهد. همچنين كساني كه قبلا از صاف كننده‌هاي شيميائي حاوي هيدروكسيد استفاده كرده‌اند نيزنمي توانند از اين روش استفاده كنند. بعد از اين عمل، مو 48 الي 72 ساعت نبايد شامپو و يا حتي خيس شود و حداقل تا يكي دو هفته نبايد رنگ و يا هاي لايت كنيد.
در نهايت توجه داشته باشيد كه مويي كه با اين روش‌هاي شيميائي دستكاري مي‌شود حتي در بهترين شرايط نيز كمابيش آسيب مي‌بيند.آيا هنوز هم معتقديد كه بايد حالت موهايتان را تغيير بدهيد؟

 

 

روش صاف کننده دائمی مو به روش ژاپنی,صاف کردن و لخت کردن موها برای همیشه,گلت یا کراتینه

 

 

کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخن ها است و باعث صاف شدن و درخشندگی موها می گردد.در افرادی که موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.کراتین لازم جهت این امر از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی تامین می شود. در طی این عمل، محصول کراتین بر روی مو مالیده می شود و سپس توسط یک سشوار داغ جذب مو می شود. جهت انجام این روش صاف کردن مو، پوشاندن کوتیکول مو با کراتین و کاربرد نرم کننده داخل مو لازم است.این محصول سپس از روی مو شسته می شود.

عوارض جانبی کراتینه کردن مو با اولین شستشوی مو که معمولا ۷۲ ساعت پس از انجام درمان است، دیده می شود.مهمترین عوارض آن عبارتند  از خطر ریزش مو، نازک شدن مو،تخریب ساختمان مو،واکنش های حساسیتی مثل خارش و دانه های قرمز رنگ…که البته برای حساسیت با یک تست میتوان از آن جلوگیری کرد.

آموزش کراتینه کردن موها در منزل

1-برای کراتینه کردن لازم است ابتدا موها را با شامپو به خوبی بشورید.

2-بعد از شستن ،موها را کاملا خشک کنید.

3-در این مرحله موها را به  سه یا چهار قسمت تقسیم کرده (از جلو و وسط فرق باز کنید تا تاج که میشود دو قسمت و قسمت سوم پشت سر است یا پشت سر را هم ۲ قسمت میکنیم)؛از سمت راست و پایین کار را شروع کرده البته با فاصله ی ۱/۵ سانتی از پوست سر یک لایه از موها را برداشته و کمی مواد زده و به سمت پایین میکشیم.

4-مواد را با دست یا قلم مو و یا شانه روی موها پخش میکنیم دقت کنید که مواد کاملا بر روی ی موها پخش شوند و کاملا با هر لایه از موها تماس برقرار کنند.مواد کراتینه به انتخاب خودتان است میتوانید برزیلی تهیه کنید مارکهای BBO یا Brazilian Blowout یا Kerastraight و یا Salon Favorite Keratin  و ….

5-با کمک گرفتن از یک شانه میتوانید موها را صاف کنید (به زاویه ی قرار گرفتن شانه دقیت کنید) در واقع با پیشانی شانه باید روی موها کشیده شود.

6-میتوانید موها را در یک کلاه نایلونی قرار دهید تا مواد مرطوبیت خودشون را حفظ کنند و راحتتر به فولیکول ها وارد بشوند و بعد ازآن موها را با سشوار خشک کنید و با اتوی مو با درجه ی ۴۵۰ صاف کنید.کار به اتمام میرسد توصیه میشود تا ۳ روز موهایتان را با شامپو نشورید.


 

بهترین روش صاف کردن مو,مقایسه گلت و کراتینه برای صاف کردن مو,معایب گلت کردن مو ها

 

و در آخر چند سوال رایج در مورد کراتینه کردن

ساختار شیمیایی کراتین چیست؟
کراتین توسط کراتینوسیت ها (که سلول های زنده ای هستند) ساخته شده و قسمت بزرگی از بدن شامل پوست، مو و ناخن ها را تشکیل می دهد. این سلول ها به آهستگی از بالای غشای پایه به سمت بیرون حرکت می کنند و نهایتا دچار مرگ شده و لایه محافظ را تشکیل می دهند. هزاران هزار سلول کراتینوسیت همه روزه دچار ریزش می شوند و این فرآیند در برخی بیماری ها مانند پسوریازیس تسریع می گردد. آسیب لایه خارجی کراتین می تواند پوست، مو یا ناخن را بیمار و پوسته دار کند.

تا چه میزان کراتینه کردن مو ها نتیجه دارد؟
نتایج درمان های کراتینه کردن مو بین استفاده کننده ها متفاوت است. در بعضی ها همان انتظاری که از قبل دارند، برآورده می شود و ماه ها موهای شان صاف و لخت باقی می ماند ولی در بعضی دیگر رضایت مندی کمتر است و فقط تا چند هفته موها به حالت اولیه باقی می ماند. بسیاری از افراد نگران کاربرد فرمالدئید در فرآورده های کراتینه کردن موها هستند و تصمیم می گیرند در مراتب بعد از فرآورده های فاقد فرمالدئید استفاده کنند. حقیقت این است که هر چند تب کراتینه کردن موها در سالن زیبایی و آرایشگاه ها بالا گرفته اما افراد باید از خطرات آن آگاه باشند.

می توان با خوراکی ها این لایه کراتین را روی سطح مو تقویت کرد؟
بله؛ با مصرف غذاهایی مثل ژلاتین و مرطوب نگاه داشتن مو و ناخن، کراتین می تواند تا اندازه ای به رشد خود ادامه دهد. به طور کلی، هر چه لایه کراتین مو یا ناخن ضخیم تر باشد، آن ها سالم تر خواهند بود؛ زیرا سلول های مرده خارجی، سلول های زنده داخلی را محافظت خواهند کرد. مرطوب نگه داشتن لایه خارجی کراتین نیز موجب سلامت آن و جلوگیری از ترک برداشتن و قطعه قطعه شدن آن می شود.

کراتینه کردن برای چه کسانی مناسب است؟
به طور کلی دو نوع کراتینه وجود دارد . یک نوع کراتینه فقط موهای آسیب دیده ناشی از دکلره و سایر مواد شیمیایی را احیاء می کند. این نوع کراتینه بسته به میزان آسیب دیدگی مو معمولا باید در چند نوبت انجام شود تا عمل احیاء به خوبی انجام شود .این نوع کراتینه مانند ویتامینه کردن می باشد و البته اثر آن از ویتامینه محسوس تر می باشد. نوع دیگری از کراتینه وجود دارد که علاوه بر احیاء موهای سوخته و آسیب دیده ، خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. به این نوع کراتینه اصطلاحا کراتینه برزیلی و گاهی نانوکراتین نیز گفته می شود. اگر شما تنها می خواهید آسیب دیدگی موهای خود را رفع کنید و خواهان موهای صاف و لخت نیستید کراتینه نوع اول یعنی کراتینه احیاء گزینه مناسب شما می باشد. اما اگر خواهان احیاء مو به علاوه صاف و ابریشمی کردن آن می باشید ، کراتین برزیلی انتخاب مناسب شما خواهد بود .

آیا کراتینه موهای آسیب دیده در اثر حرارت را نیز احیا می کند؟
اگر این آسیب جزئی و در حد خشک و شکننده شدن مو باشد کراتینه می تواند آن را بهبود دهد اما سوختگی شدید در اثر حرارت معمولا با کراتین بهبود نمی یابد. کراتین بیشتر برای سوختگی مو در اثر مواد شیمیایی مفید می باشد.

آیا می توانم خودم در منزل موهای خود را کراتینه کنم؟

بله ، در صورتی که فردی با مهارت کافی در دسترس دارید می توانید اینکار را خودتان نیز در منزل انجام دهید. در پروسه کراتینه نیاز به آغشته کردن مو به کراتین تا حدود یک و نیم سانتیمتری ریشه مو می باشد و فرد مورد نظر باید موهای شما را به خوبی به محلول کراتینه آغشته کند و بتوان آن را به قسمت های کوچک تقسیم کرده به طور همزمان اتو و شانه کند. مهمترین بخش کار ، اتو کردن مو می باشد چرا که در اصل ، پروسه کراتینه در این زمان انجام می شود. برای کراتینه کردن در منزل به این مواد و وسایل نیاز دارید : محلول کراتین ، سرم احیاء مو ، شامپوی خنثی برای موهای آسیب دیده ، اتوی مو  ،دستکش پلاستیکی ، ماسک و عینک محافظ .
البته اگر کراتینه برزیلی مورد نیاز نباشد و تنها می خواهید کراتینه احیاء انجام دهید ، نوع محلول کراتین شما تغییر می یابد ، دیگر نیازی به استفاده از ماسک و عینک نیست و تکه های مو را باید پس از جدا کردن داخل فویل قرار دهید و آن را با فویل اتو کنید و یا اینکه مواد را به موها زده با شانه لایه به لایه ی موها را گرفته و صاف میکنیم و بعد از شستن اتو میکشیم.


فرمول انواع رنگ مو ترکیبی,دانلود کتاب رنگ مو,رنگ مو,دکلره مو,اموزش رنگ کردن مو,پایه دکلره مو


آیا پس از انجام کراتینه برزیلی باید از شامپو ها و کاندیشنر های خاصی استفاده کنیم ؟
بله ، مهمترین نکته در مورد شامپویی که بعد از کراتینه مو در شستشوی موهای خود باید در نظر داشته باشید آنست که از شامپوهای بدون نمک (کلرید سدیم) و خنثی استفاده کنید. چرا که سدیم موجود در ترکیب کلرید سدیم می تواند اثر کراتین را روی مو کم کند. یک نمونه ساده از شامپوهای بدون نمک شامپو بچه می باشد. اگر می خواهید از شامپوهای با کیفیت تر استفاده کنید ، من شامپوی Label.m Treatment Shampoo را به شما پیشنهاد می کنم. که یک مارک حرفه ای و مطمئن است.

اثر کراتینه برزیلی موقت است یا دائمی ؟
کراتینه برزیلی همانطور که قبلا گفته شد دو اثر مهم دارد ، اولا رفع سوختگی و آسیب مو در اثر مواد شیمیایی دوما اثر صاف کنندگی . اثر اول آن دائمی است و مو های ترمیم شده دوباره به حالت آسیب دیده باز نمی گردند ، اما خاصیت صاف کنندگی آن موقتی است و معمولا تا ۴ ماه دوام می آورد.

برای موهای خیلی مجعد و فرفری ، آیا کراتینه آن را کاملا صاف می کند؟
واقعیت اینست که خیر ، کاملا صاف نمی کند. اگر موهای شما آسیب دیدگی ندارد ، من به شما پیشنهاد می کنم به جای کراتینه برزیلی از صاف کننده دائم استفاده کنید. که خاصیت صاف کنندگی آن ، بیشتر و دائمی است. البته اگر موهای شما خیلی فرفری باشد باید ریشه های موی خود را هر ۴ ماه یکبار صاف کنید تا موها یکدست بماند. چرا که موهای جدیدی که رشد می کنند طبیعتا صاف نخواهند بود و باید صاف شوند.
اگر موهای شما آسیب دیده باشد باید آن را به یک آرایشگر ماهر نشان دهید تا تشخیص دهد آیا می توان با کراتینه برزیلی به علاوه صاف کننده دائم موهای شما را صاف کرد.

آیا می توانم همزمان با کراتینه مو های خود را رنگ کنم ؟
در صورتی که آسیب دیدگی موهای شما خیلی شدید نباشد و امکان رنگ کردن مو وجود داشته باشد ، می توانید قبل از کراتینه در همان روزی که کراتینه می کنید موهایتان را رنگ کنید. فقط باید یک نکته را در نظر داشته باشید که کراتینه برزیلی پس از اتو شدن مو ، باعث می شود که موها کمی روشنتر شوند. بنابر این برای داشتن رنگ دلخواهتان ، باید موها را کمی تیره تر کنید تا بعد از روشن تر شدن در اثر کراتینه ، به رنگ موی دلخواهتان برسید.

آیا می توانم مو های کراتینه شده خود را رنگ یا دکلره کنم ؟
بستگی به میزان آسیب دیدگی موهایتان دارد. اگر آسیب دیدگی خیلی شدید نباشد ، می توانید از ده روز بعد از کراتینه کردن موهای خود را رنگ کنید. اما اگر آسیب دیدگی زیاد باشد نباید اینکار انجام شود. مخصوصا دکلره کردن که باعث شکننده شدن مو می گردد.

آیا می توانم با موی کراتینه شده به استخر یا دریا بروم و شنا کنم ؟
رفتن به استخر با موی کراتینه شده مشکل زیادی ایجاد نخواهد کرد. مخصوصا اگر کمتر از یک ساعت و نیم در آب باشید. اما شنا کردن در دریا به علت وجود نمک در آب می تواند اثر نامطلوب بیشتری روی کراتینه داشته باشد .اما اگر می خواهید از کراتین موهایتان بیشتر محافظت کنید ، سرم های مخصوصی برای قبل از رفتن در آب وجود دارد که از موها محافظت می کند.

 

آرایش مو,آموزش آرایش مو,آرایش انواع مو,صاف کردن مو,آموزش صاف کردن مو,صاف کننده مو,صاف کردن موها,آموزش تصویری صاف کردن مو,صاف کردن مو با گلت,گلت چیست؟,آموزش صاف کردن مو با گلت,آموزش تصویری گذاشتن گلت,گذاشتن گلت برروی مو,آموزش گذاشتن گلت برروی مو,صاف کردن مو با کرم,کرمی برای صاف کردن مو,آموزش تصویری گذاشتن گلت,خرید اینترنتی گلت,خرید آنلاین گلت,عوارض صاف کننده مو,عوارض گلت,عوارض گلت برروی مو

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت تفریحی بانو 98
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1272
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 115
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 153
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 289
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 676
  • بازدید ماه : 3,386
  • بازدید سال : 23,428
  • بازدید کلی : 885,014
  • آمار