loading...
سایت تفریحی بانو 98
س.م.م بازدید : 116 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

مشکل سیاهی زانو و سرآرنج‌هاست، مشکلی رایج که بسیاری از خانم‌ها را آزار می‌دهد تا جایی که حتی در خانه‌ خودشان یا در میان زن‌های دیگر نمی‌توانند لباس‌های دلخواه‌شان را بپوشند چراکه سیاهی‌های زانو و آرنج بیش از هر چیز جلب توجه كرده و به زیبایی زنانه آنها خدشه وارد می‌کند.

.

از بین بردن تیرگی آرنج

از بین بردن تیرگی آرنج

.

 

.

تیرگی پوست سرزانو و آرنج در افراد با پوستهای تیره بیشتر دیده می شود .این تیرگی ممکن است روی مفاصل کوچکتر مثل انگشتان وقوزک پا هم دیده شود .میزان ملانین پوست رنگ پوست شما را تعیین می کند .

علل این تیرگی چیست ؟

.

عدم رعایت بهداشت : عدم رعایت بهداشت وتجمع سلولهای مرده در نواحی آرنج وزانو می تواند یکی از علل تیرگی پوست این ناحیه مخصوصا در کودکان باشد.

.

اصطکاک مداوم : آرنج وزانو نواحی هستند که بیشتر درمعرض تماس با محیط واصطکاک با البسه ،مبل ،فرش،میز و… قرار می گیرند واین آسیب های مکرر ومداوم سبب افزایش ضخامت پوست در این نواحی وتیره شدن آنها می گردد .

.
سر زانو نشستن و لم دادن روی آرنج : فشار واصطکاک ناشی از این حرکات باعث افزایش ضخامت و تیرگی زانو و آرنج می گردد.

.

تماس زیاد با نور آفتاب : کسانی که تماس زیادی با نور آفتاب دارند واین نواحی در معرض آفتاب قرار گیرد بدلیل تولید ملانین بیشتر پوست ظاهری تیره بخود می گیرد .

.

خشکی پوست :خشکی باعث می شود که پوست استعداد بیشتری برای تیره شدن داشته باشد پوست زانو وآرنج غدد سباسه (چربی ) کمتری نسبت به سایر قسمتهای بدن دارد بنابراین بیشتر احتمال خشک شدن دارد .

.

بعضی بیماریها : از جمله سندرم آدیسون ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCO) وتغییرات هورمونی که در حاملگی رخ می دهد دیگر علل تیرگی پوست این نواحی می باشد .

.

درمان

با کمک پزشکان

.

اگر بخواهید در زمان کوتاهی زانوها و سر آرنج‌ها را سفید کنید، می‌توانید از پزشک‌تان بخواهید برای‌تان میکرودرم‌ ابریژن انجام دهد که یک پیلینگ فیزیکی است. همچنین پیلینگ‌های شیمیایی با TCA یا اسید گیلیکولیک که در مطب پزشک انجام می‌شود هم به روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند و سبب افزایش جذب و نفوذ داروهای روشن‌کننده می‌شود. روش دیگری هم به نام میکروپوریشن وجود دارد که در آن داروهای ضدلک از طریق کانال‌های الکتریکی که با دستگاه میکروپوریشن ایجاد می‌شود وارد عمق پوست می‌شوند و اثر خود را اعمال می‌کنند. در صورتی كه به هر دلیلی از این شیوه‌ها نتیجه نگرفتید یا نتوانستید تهیه كنید، بهتر است روش‌های خانگی و استفاده از تركیبات طبیعی را امتحان كنید.

.

اگر برای سفید شدن عجله ندارید

.

اگر پوست حساسی دارید و فعلا عجله زیادی برای سفید شدن پوست‌تان ندارید پیشنهاد می‌کنیم سراغ کرم‌های روشن کننده حاوی هیدروکینیون بروید که می‌توانند به روشن شدن پوست کمک کنند. (اگرچه ممکن است حدود 3 ماه طول بکشد تا اثر کنند). البته یادتان باشد که مصرف نادرست و طولانی این دارو می‌تواند تغییر رنگ غیریکنواخت در پوست ایجاد کند و به همین دلیل بعضی از پزشکان این دارو را با دیگر داروها مانند ترتینوئین، اسید آزالالیک یا اسید کوژیک ترکیب می‌کنند تا نتایج بهتری ایجاد کنند.

.

درمان تیرگی آرنج

درمان تیرگی آرنج

.

 7 نوع کرم‌ موثر برای رفع تیرگی زانو

.

 1. کرم‌های حاوی AHA و اسید سالیسیلیک: این ترکیبات در کرم‌های چرب اگر ساخته شوند کمک خوبی به روشن‌تر شدن پوست می‌کند.

2. کــرم‌های کراتولیتیک: این کرم‌ها لایه‌ شاخی را نازک و از ضخیم‌شدن و تیرگی پوست این ناحیه پیشگیری می‌کنند.

3. کرم‌های حاوی اوره 5 تا 10 درصد: با نفوذ در لایه‌های عمیق پوست، آن را نرم کرده و پوسته‌ریزی  را آسان می‌کند.

4. کــرم‌ها یا ژل‌هـای روشن‌کننده: این محصولات از عناصری مانند اسید لاکتیک، عصاره شیرین‌بیان، اسید کوجیک، عصاره آلفا آربوتین، پودر امبلیکا، کره درخت روغن قلم، روغن گل پامچال و عصاره گریپ فروت ساخته شده‌اند که می‌توانند زانوهای شما را در 2 تا 3 هفته روشن کنند.

5. کرم‌های اسکراب یا ساینده: این کرم‌ها برای برداشتن پوست‌های مرده مناسب هستند البته باید یادتان باشد که نباید سایش شدید و روزانه باشد چون باعث می‌شود پوست آسیب ببیند وحتی امکان دارد تیره‌تر شود.

6. کرم‌های استروئیدی ملایم: در مواقعی که دلیل خشکی و پوسته‌ریزی اگزماست، اما بهتر است در این شرایط به پزشک مراجعه کنید.

7. کرم‌های مرطوب‌کننده: بعد از سایش موضع و حمام کردن حتما روی موضع مورد نظر را کرم‌مرطوب‌کننده بمالید، شب‌ها قبل از خواب هم استفاده کنید؛ یادتان باشد که بعد از درمان هم برای جلوگیری از تیرگی مجدد استفاده از مرطوب کننده الزامی است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت تفریحی بانو 98
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1272
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 115
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 180
  • باردید دیروز : 339
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 180
  • بازدید ماه : 4,152
  • بازدید سال : 24,194
  • بازدید کلی : 885,780
  • آمار